USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 04:41

Ik ga zo weer richting Schiphol voor een paar dagen LA, wederom naar Venice. Deze keer niet alleen maar met een vriendin. We twijfelen over een auto huren en naar Vegas rijden of strand hangen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:25

Tja, ik heb niks met Vegas en we gaan ook nooit meer, hebben we elkaar beloofd. Maar rond LA is zoveel te zien, toch? Ik zou eerder Highway 1 naar San Francisco een keer rijden, heerlijke route met prachtige uitzichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:43

Ik vond Vegas wel erg leuk om een keer gezien te hebben, en een keer meegemaakt te hebben. Maar ik ben het met Monique eens dat de Highway 1 mooier is en SF een vele mooiere beleving.

Toevallig hebben wij gisteren onze huurauto geboekt via rentalcars.com. Vooralsnog was dit de goedkoopste. Ook blijf graag opnieuw zoeken naar de goedkoopste aanbiedingen voor hotels en auto. :)

2 jaar geleden in California hebben wij gebruik gemaakt van een go card van smart destinations. Wij twijfelen of we dit nu weer zullen doen voor New York. Iemand ervaring of ervaring met andere aanbieders zoals city pass?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:28

MoniqueT schreef:
Tja, ik heb niks met Vegas en we gaan ook nooit meer, hebben we elkaar beloofd. Maar rond LA is zoveel te zien, toch? Ik zou eerder Highway 1 naar San Francisco een keer rijden, heerlijke route met prachtige uitzichten.

PLUS de kans om tussen SF en pakweg Santa Cruz je huurauto even de sporen te geven op de bochtige kustweg! Na pak 'm beet Santa Cruz wordt de weg wat rechter en saaier, maar tot daar draait de weg regematig landinwaards en kun je goed zien dat de volgende 600 meter of zo leeg zijn en kun je effe lekker bochten hard aanremmen en rap uitacceleren! Ben even een uurtje (veilig) 'los' gegaan! :j *\%/* }:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:54

Het voordeel van dat saaie stuk (nou ja, saai??) vond ik dat tussen Santa Cruz en Half Moon Bay heel veel stopplekken met strandjes en uitzichtpunten waren waar je goed kon parkeren. Dit in tegenstelling tot het stuk tussen Morro Bay en Monterey bijvoorbeeld. Maar ik zou me een week kunnen vermaken op dit deel van de kust.

Wij waren er vrijdag nog, o, heimwee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:07

Nimber heel veel plezier!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:51

Kim, veel plezier!
Ik zou juist wel naar Vegas gaan. We love it, zijn er nu 4 x geweest en imo leuker dan de kustweg rijden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:48

Iemand ervaring met een tripje naar atlantic city toevallig?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:28

Ik heb al eerder gepost hier, maar heb een vraagje. Heeft er iemand met ervaring in rijden in Grand Canyon of Bryce? Zoals ik kan vinden zijn het tripjes die gewoon iedereen kan doen, zonder paardrij ervaring. Zijn er ook tours voor ervaren ruiters? Dus waar je niet alleen stapt?
Wij vertrekken 2e pinksterdag. Bryce komen we ook, maar dat halen we niet om daar nog te rijden.

Verder zijn we langer in San Fransisco en Las Vegas, maar weet niet of je daar uberhaupt kunt rijden :P . Zal vast wel kunnen, maar wil wel de natuur in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:02

Wil je nu wel of niet rijden in Bryce?
Ik heb ervaring met rijden in Bryce. Het was een simpel stapritje tussen de torentjes door. Echt prachtig maar paardrijtechnisch nu niet bepaald opwindend.
Grand Canyon werkt met muildieren maar ook hier stapritjes.
Als je echt voor een mooie paardrijervaring wilt gaan, dan raad ik je een tour aan in Monument Valley. Echt zo gaaf! Heb nog nooit zo hard gegaloppeerd en dan ook nog op een mustang. Kicken hoor!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:28

Sorry, had m'n bericht verkeerd ge edit. Bryce valt af, evenals Grand Canyon, na je bericht. Momument Valley komen we ook, maar daar overnachten we niet, dus ga even uitvogelen of het kan.
Iig bedankt voor je bericht!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:28

Ik raad ook Monument valley aan. Heb daar ook vol gas rond mogen scheuren :).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:17

Ik lees te veel, 3 weken wordt te kort. En ik ga alleen maar om te duiken. Dus stranden e.d. zie ik niet eens. Als het bevalt moet ik dus nog eens terug vrees ik. ;)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:54

Duiken bij california? Waarom ben je dan niet richting de Bahamas gegaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:40

Stephanie_M schreef:
Duiken bij california? Waarom ben je dan niet richting de Bahamas gegaan?

Ik ga duiken in Florida, rond Lake City en Marianna. Dus niet aan de kust, maar in de grotten.
Andere plannen voor de VS heb ik niet, maar wie weet moet ik nog een keer terug. Een stuk snelweg langs de kust is ook mooi als je gewoon af en toe kunt stoppen om even te zwemmen. Maar daar heb ik geen tijd voor. :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:12

Vegas lijkt me leuk om gewoon een keer meegemaakt te hebben. Naar SF rijden en terug red ik niet in 2 dagen als ik ook nog rustigaan wil doen.
Of we huren zo een auto en rijden dan naar Vegas, zijn we daar rond de middag. Hebben we daar de middag, nacht,morgen hele dag plus nacht en dan vrijdag vroeg terug en direct naar LAX . Of we crashen zo op t strand, morgen rondje touren en shoppen . Ligt er ook aan wat m'n vriendin wil. Voor haar eerste keer USA, voor mij 5e keer LA nu

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:30

Oh jullie blijven echt weer kort. Dan zou ik lekker strandhangen. :o
Volgende keer gewoon weer lekker wat langer en dan toeren.

Eet maar een Poke voor me.
#zininpoke

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 14:36

Zou lekker naar Vegas gaan Nimber! Heb je dat ook een keer gezien, je kunt altijd nog eens langer terug gaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:03

Strandhangen is totaal niet aan ons besteed. Ik zou dus zeker ook naar Vegas gaan. Super leuk :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:05

Wij zijn wel strandhangers, alleen op zo'n locatie reizen we ook rond. Naar Vegas gaan dus :) Ben ook heel benieuwd naar die regio en Hawaï, maar nog even een paar maanden wachten.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:00

weer terug van onze rondreis door Florida :) We zijn van miami beach, naar key west, naar florida city, via de everglades richting Naples, naar st. Petersburg naar Orlando gegaan. In Orlando verbleven we 6 nachten in een villa nabij Kissimee.

Het was echt ontzettend gaaf!! Miami beach was echt belachelijk (35 euro per 24u voor de enige parkeermogelijkheid bij het hotel betalen, 130 euro kwijt voor uit eten, oeps) duur en niet heel bijzonder. De rest was echt tof, vooral de Everglades. Bij Shark Valley met de tramtocht hebben we echt tientallen aligators (en baby aligators) in het echt gezien, ook veel andere dieren/vogels/etc.
Bij st. Petersburg dolfijnen in het wild gespot met een boottocht.

Orlando is trouwens ook ontzettend duur, ik wist dat disney duur was (120 euro pp per dag) maar ook de waterparken (60 euro pp per dag) waren duur, hier dus maar 2 dagen echt weggeweest. Voor de rest beetje overal rondgehangen en veel bij ons zwembadje bij de villa.

Maar echt een aanrader, vooral ook voor de natuur :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:08

Even gecheckt. Maar de tickets voor Magic Kingdom voor 1 dag zijn 105 op de meest normale dagen. Hoe kom je aan die 120$?

Maar dat de parken een hoop geld kosten, dat ben ik met je eens :)

Wij hebben dit jaar in ieder geval het Kennedy Space Centre weer op onze To-Do list gezet. Partner wil daar graag heen :)
En ik wil sowieso naar een park. Zit beetje te dubben om weer naar Magic Kingdom te gaan of misschien dit keer naar Universal Studios. Wat te doen, wat te doen :)

Zag net een persconferentie over Disney Springs (nieuwe naam voor Downtown disney) grappig om hun visie eens te zien :)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:21

:wave: zomervakantie USA-ganger meldt zich

Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik ben al jaren trouwe Florida bezoeker met mijn ouders, nu ga ik deze zomer samen met mijn vriend en daarom wil ik ook eens een pretpark bezoeken in Orlando (mijn ouders houden hier niet van dus hebben we nog nooit gedaan)... We hebben maar 1 dag in Orlando dus ik zou graag van jullie tips horen over welke je dan het beste kan kiezen van alle pretparken die daar zijn... Wij vonden dat Harry Potter gedoe er wel heel cool uitzien...Iemand daar al eens geweest? :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:45

Beetje dezelfde vraag als mij boven je dus :)

Wij zijn de vorige keer naar Magic Kingdom geweest. Vond het fantastisch als groot Disney fan :)

Harry Potter is verdeeld over 2 parken, dat is wel weer jammer. Of je ziet de helft, of je moet voor beide parken een ticket kopen zodat je het beide kan bekijken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:27

Ik denk dat het ook maar net is waar je belangstelling naar uit gaat. Snelle rollercoasters of meer te zien? Waterpark of niet?

Gaaf zijn de Everglades, he ? Wij hebben de fietstocht gedaan vanaf Shark Valley afgelopen maart en ook tientallen alligators gezien, je moest gewoon slalommen op het fietspad. Echt super cool!