USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:00

Jup. Esta is 2 jaar geldig. Helaas loopt de mijne een maand van te voren af...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:51

Tenzij je ee nieuw paspoort krijgt in de tussentijd. Dan moet je een nieuwe.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:56

Ze kosten gelukkig niet zoveel! Kleine moeite om nieuwe aan te vragen:).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:23

Monique, hopelijk heb je een goede reis gehad!

Lifaya, ik las je andere topic maar ben echt benieuwd hoe je aan $ 500,- autohuur komt met one way fee van Kansas naar LA voor 3 weken?
En ben je wel 25+ anders komt je under age fee er ook nog bij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:10

Die $500 one way fee lijkt me realistisch. Ik heb 'm ook moeten betalen voor 3 weken autohuur met oppikken in SF en dropoff in New Orleans.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:15

Ik neem aan dat bovenop die fee nog de autohuur komt..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:47

Yep, hele goede reis gehad, wel wat vertraging door drukte bij het opstijgen, maar inmiddels thuis en nu nog wat uurtjes wakker blijven :-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:38

Fitzroy schreef:

Lifaya, ik las je andere topic maar ben echt benieuwd hoe je aan $ 500,- autohuur komt met one way fee van Kansas naar LA voor 3 weken?

Oh wacht, ik had je post even helemaal anders gelezen :D Ik dacht dat je verbaasd was over de $500 one way fee, maar je bedoelt dus dat het hele bedrag van de huur $500 is. Nu ben ik mee!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:09

Ja precies. Alleen de one way fee is vaak al dat bedrag en dan komt de autohuur (en evt. under age fee) er nog bij. Dat red je echt niet met $ 500,- in totaal, denk eerder $ 1000,- of meer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:22

Fitzroy schreef:

Ik ben 26 ;) En dit is wat ik had gevonden bij een amerikaans verhuur bedrijf met een one way. Dus ophalen bij het ene bedrijf en afzetten bij het andere bedrijf. Staat ook gewoon in mijn profiel hoe oud ik ben overigens :+ Maar ik ga niet 3 weken auto huren, waarschijnlijk word het 2 weken of iets minder omdat we in Kansas zelf geen auto nodig hebben :) Pas vanaf het moment dat we naar Colorado gaan.

Maar ik had in elk geval 500 dollar gevonden voor een simpele ford kia huren, ophalen in Wichita en droppen in LA, wat het overigens waarschijnlijk niet meer gaat worden omdat het best een eind reizen is :P Het zal waarschijnlijk gewoon Colorado worden.

Oja, en misschien ga ik er nog een paar dagen NYC aan plakken, dit ga ik wel alleen doen, want ik wil een vriend opzoeken :P Daarna weer naar NL.

Maar zoals sommige merken wil ik gewoon heel veel en is nog niks zeker :') Dat is het nadeel aan dit soort reizen lol.

Ik wil in elk geval naar Kansas gaan, 1 week, en ik wil naar Colorado. Ik wil daar een wild horse park bezoeken (bij Colorado Springs) en wat rondreizen. Het is in elk geval prachtig daar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:30

Niet elk auto bedrijf hanteerd de one-way-fee btw

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 07:09

Als je bij een Amerikaans bedrijf hebt gekeken, moet je wel aangeven dat je uit Europa komt, anders ben je niet verzekerd. Is wel iets om op te letten. Amerikanen zijn nl. verzekerd op naam en niet op auto.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:12

Fitzroy schreef:
Als je bij een Amerikaans bedrijf hebt gekeken, moet je wel aangeven dat je uit Europa komt, anders ben je niet verzekerd. Is wel iets om op te letten. Amerikanen zijn nl. verzekerd op naam en niet op auto.

Dat is idd iets waar ik naar ga kijken. Ik wil wel aanvullend verzekeren zeg maar. Je weet maar nooit wat er onderweg gebeuren kan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:43

Jullie boeken al dat soort dingen zelf?
Ik heb destijds vlucht en huurauto gecombineerd via een backpackers organisatie. Wist ik ook zeker dat ik goed zat met de verzekeringen. Gelukkig maar, want op dag 1 had ik al een ongelukje :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:46

Voor mij zijn autoreizen door de VS niks. Ik krijg het al in Nederland voor elkaar om met een Tom Tom te verdwalen. Dus dan maar liever niet in Amerika

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:07

Ik vond het heerlijk! Wat een vrijheid heb je dan. Goede TomTom aangeschaft, en ja heus nog wel een paar keer verkeerd gereden, maar ach, dat geeft toch niks?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:11

Wij gebruiken een gratis offline navigatie App. Werkt prima, net zoals in NL met soms een rondje van de zaak :+ of een wat toeristische route :D brengt je soms op leuke plekken ipv over de snelweg :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:20

Niks leuker dan zelf zo'n reis helemaal plannen en alles zelf boeken. Ik annuleer dan rustig nog een aantal keren zo'n auto omdat ik vijf keer en mooiere prijs vind. Ik begon met deze bak voor 1681 euro voor 27 dagen en had hem uiteindelijk voor 1176 euro voor 28 dagen. Ik mis hem nu al!

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:35

Wij boeken ook alles los en zelf :) Scheelt geld en levert leukere auto's/hotels op :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:25

Ik boek ook altijd alles zelf. Huur altijd auto's bij Drive-USA.de en daar zitten alle verzekeringen inbegrepen én krijg je 'm voor een mooi prijsje :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:46

Yasmine schreef:
Ik boek ook altijd alles zelf. Huur altijd auto's bij Drive-USA.de en daar zitten alle verzekeringen inbegrepen én krijg je 'm voor een mooi prijsje :j

Ga ok straks even bekijken!

Ik moet ook een reisverzekering nemen, dit kan bij een ticket? Voorheen hadden we een doorlopende reisverzekering maar die is stop gezet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:12

Wij hebben onze auto gehuurd via rentalcars.com bij Dollar, daar zaten ook alle verzekeringen bij in :)

Wat betreft je reisverzekering; je hebt bij veel verzekeringsmaatschappijen de mogelijkheid om gewoon voor 1 reis je verzekering te boeken. Dat is in veel gevallen goedkoper dan bij je vliegticket.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:19

Vanilla, geef je dan wel aan dat je uit Europa komt? Want bij Amerikaanse sites zoals rentalcars.com, Dollar.com, etc. zitten ze er juist niet standaard bij. Ik kan bij de boeking ook alleen CDW toevoegen (via een derde), maar misschien zien ze aan je IP adres dat je uit NL komt en krijg jij iets anders te zien? Natuurlijk kan je aan de balie alsnog verzekeringen erbij kopen, maar dat kan een erg dure verrassing zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:48

Rentalcars.com is een heel gebruikelijke site met alle verzekeringen erop en eraan.
Wij regelen ook alles zelf, op dezelfde manier als Monique, boeken - annuleren - opnieuw boeken - en dat zowel met hotels als huurauto.
Jammer dat dat met tickets niet kan. :))

Monique, jullie hadden nu wel een geweldig Droppie ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:04

O yeah, I do miss the Denali :-)

Maar zonder gekheid: het loont echt de moeite om je te verdiepen in autohuuren gewoon een keer per week een aantal bekende sites na te lopen om te kijken of de prijzen niet beter zijn. Dat wisselt namelijk echt per week vaak enorm.

Ik gebruik:
autoeurope.nl (of .es, meestal nog voordeliger, maar ik heb een Spaans rijbewijs)
drive-usa.de
rentalcars.com
expedia.nl
hertz.nl (.com of .es)

Geef inderdaad overal aan dat je Nederlands bent, dan komen die verzekeringen vanzelf goed.

Voor hotels gebruik ik met name Booking.com, maar ik vergelijk vaak ook nog wel met hotels.com of rechtstreeks bij de hotels.