USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:11

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:13

Cowboy55 schreef:
Keet schreef:
Wij hebben een Airboot tour gedaan en denk dat ik er 2 heb gezien. Maar met die hitte liggen ze liever op de bodem in de modder dan aan het oppervlakte.
Denk dat we dit jaar met de kleine maar naar een gatorfarm oid gaan, airboot lijkt mij nog niet geschikt voor ons ukkie

Lijkt me ook wat stressy voor jullie.....zo'n uk is beweeglijk en 'bitesize' voor een gator.....

Daarom :) op de grond is ie meestal aan papa of mama gebonden (doek of drager) maar dat is niet praktisch op een boot.
Dus maar vanaf de grond krokodillies kijken

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:14

purny schreef:
@Cowboy: om even op dat football van de Columbia Lions terug te komen.
Kan ik bij dit schema zien dat ze op de 17e thuis spelen? En hoe kan ik aan een kaartje komen?
Overigens lijkt de mets mij ook leuk.

http://m.gocolumbialions.com/mobile/Schedule.dbml?db_oem_id=9600&spid=3885

Dat is een goeie! Alleerst, ja, ze spelen thuis op de 17e tegen St Francis. Ze verkopen op het oog alleen season tickets (wel nog redelijk goedkoop, maar wat moet je ermee?) en ze sturen ze niet naar internationale adressen maar hebben je ticket klaar liggen bij het stadion. Tegelijkertijd zeggen ze dat je voor de wedstrijd in het stadion tickets kunt kopen: at Lawrence A. Wien Stadium ticket windows 1, 2, 3 and 4 for football. Dus dan lijkt het ineens alsof je wel losse tickets kunt krijgen!

Wat IK zou doen is contact met ze opnemen en ze vertellen wie je bent en wat je komt doen en hun laten adviseren wat het handigst is. Ik zou hier kijken: http://www.gocolumbialions.com/CreateTi ... EM_ID=9600 en ze de vraag stellen.

De Mets is simpeler want professioneler. Hier heb je tickets voor de Mets: http://www.stubhub.com/new-york-mets-ti ... C12289x486:

Dit bijvoorbeeld is wat je kunt bestellen voor de 17e september. Maak een account, klik wat je wil hebben, betaal met credit card en geef aan dat je 'will call' bent. dat wil zeggen dat je de kaart(en) zelf komt ophalen bij het stadion op de dag van de wedstrijd. Dan vertellen zij je bij welke ticketbox je moet zijn, je legitimeert je en hoppa, geregeld. Dat zou je zelfs nog kunnen regelen als je in NY bent. dat hebben wij gedaan in Florida voor een wedstrijd van Tampa Bay....gewoon 48 uur van tevoren. Weet je ook zeker dat je wil gaan.

http://www.stubhub.com/new-york-mets-ti ... erpos=true

Wat NOG simpeler is (zeker bij de Mets) is om op de wedstrijddag naar het stadion te gaan en gewoon in de rij gaan staan om kaartjes kopen. Die wedstrijd op de 17e tegen de Twins bijvoorbeeld is geen 'topwedstrijd'. De Twins draaien nu al een verrot seizoen, dus je hebt zomaar kans dat de belangstelling voor die wedstrijd gering is. Dan loop je gewoon naar de kassa en koopt je tickets.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:44

Fitzroy schreef:
Heb je de overnachtingen in Orlando al vastliggen? Je zou nl. anders een mooie rondreis langs de Gulfcoast naar de Keys kunnen maken om in Miami te eindigen.

Hebben wij vorige jaar ook gedaan! Was echt super :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:49

Dank je Cowboy. Alleen heb ik mij een paar daagjes vergist. Ik kom namelijk pas de 19e aan... Hoe ik erbij ben gekomen mag Joost weten. Maar nu weet ik hoe ik ze kan bestellen. Ga morgen even kijken wanneer ik m'n cc op kan waarderen en dan tickets bestellen. Leuke afsluiter van de vakantie

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:16

Keet, waarom ga je niet naar de Everglades ipv een Gatorfarm?
Het is toch veel mooier om die dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. Ik denk dat wij er dit jaar wel 30 hebben gezien in de Everglades en echt op een paar meter afstand. Ze doen overigens niets als je hun verder niet benadert.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:17

Fitzroy schreef:
Keet, waarom ga je niet naar de Everglades ipv een Gatorfarm?
Het is toch veel mooier om die dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. Ik denk dat wij er dit jaar wel 30 hebben gezien in de Everglades en echt op een paar meter afstand. Ze doen overigens niets als je hun verder niet benadert.

We rijden door de Everglades Dus we zien wel wat we tegen komen ;)
Vorige keer hebben we ze niet gezien in hun natuurlijke omgeving :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:18

Heb je toen ook de fietstocht gemaakt bij Shark Valley of de Anhinga trail gelopen? Volgens mij heb je hier een 100 % garantie :))
Je zou ook nog de onverharde loop Road kunnen rijden na Shark Valley vanaf Miami gezien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:20

Vorige keer zijn we ter noorden van Orlando in een gebied geweest :)
Zal de twee dingen die je noemt eens opzoeken. Fietstocht valt wel een beetje af, maar een trail (niet al te lang) zou een optie kunnen zijn

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:24

Bij Shark Valley kun je ook een tramtour maken, dat kan natuurlijk wel.
De Everglades liggen tussen Miami en Naples. Je hebt een gedeelte bij Homestead, daar ligt de Anhinga trail met boardwalks en je hebt het gedeelte bij Shark Valley, dit ligt tussen Miami en Naples in.
Dan heb je ook nog een deel bij Everglades City.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:27

purny schreef:
Dank je Cowboy. Alleen heb ik mij een paar daagjes vergist. Ik kom namelijk pas de 19e aan... Hoe ik erbij ben gekomen mag Joost weten. Maar nu weet ik hoe ik ze kan bestellen. Ga morgen even kijken wanneer ik m'n cc op kan waarderen en dan tickets bestellen. Leuke afsluiter van de vakantie

Ach, de Twins zijn 3 dagen in NY bij de Mets, dus dat is altijd een optie.......je kunt ook gewoon naar het stadion gaan en op zoek gaan naar mensen met een bordje: 'need tickets'. Die hebben tickets te koop..... :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:18

Maar dan zijn die tickets zeker duurder?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:37

Ik mis Florida :( (en ik heb de centjes er niet voor om ernaar toe te gaan...)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:47

Het ziet er naar uit dat ik de road trip toch niet alleen ga afleggen in juni. Nu nog de route bedenken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:28

HorseyDude schreef:

Gewoon gaan sparen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:33

purny schreef:
HorseyDude schreef:

Gewoon gaan sparen.

All outta dough I'm afraid... ;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:41

Ik weet niet hoe het bij jou zit met geld. Heb je een bepaald bedrag wat je daarvan mag besteden. Ik zou gewoon beginnen met bijvoorbeeld 10 euro per week weg te leggen. Of ga eens overleggen met de begeleiding die je hebt hoe je het het beste aan kan pakken.
Ik spaar m'n vakanties ook zelf bij elkaar. En ben toch trots op mezelf dat ik het in m'n eentje voor elkaar krijg

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:03

purny schreef:
Maar dan zijn die tickets zeker duurder?

Niet voor een wedstrijd als tegen de Twins.....en ze worden goedkoper naarmate de start van de wedstrijd dichterbij komt. :D Maar aan de kassa kopen is wat relaxter.....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:30

purny schreef:
Ik weet niet hoe het bij jou zit met geld. Heb je een bepaald bedrag wat je daarvan mag besteden. Ik zou gewoon beginnen met bijvoorbeeld 10 euro per week weg te leggen. Of ga eens overleggen met de begeleiding die je hebt hoe je het het beste aan kan pakken.
Ik spaar m'n vakanties ook zelf bij elkaar. En ben toch trots op mezelf dat ik het in m'n eentje voor elkaar krijg

Sp... sp... sp... spaaaaaren? Nyaaaaaaaaaaargggghhhhh......

-kijkt naar mijn enorme GAT in mijn hand...- :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:54

Tsja. Een gat in je hand kan je leren beheersen. Is mij ook gelukt. En ik had toch echt een heel groot gat. Waar een wil is is een weg

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:16

Natsuki schreef:
Wat leuk! Ik zal je zeker op de hoogte houden dan!

Hebben er trouwens mensen ervaring met airbnb's? Ons plan is namelijk om dat een beetje te doen in plaats van voornamelijk hotels.

AirBnB is top! Afgelopen Februari ben ik 3 weken aan de oostkust verbleven met AirBnB. Alles last minute geboekt (lees: 1 dag van te voren)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:11

HorseyDude schreef:
purny schreef:

Sp... sp... sp... spaaaaaren? Nyaaaaaaaaaaargggghhhhh......

-kijkt naar mijn enorme GAT in mijn hand...- :(

Dat heb je echt zelf in de hand *lol*

Gek genoeg ben ik wel goed in sparen, maar koop ik wel gewoon de dingen die ik wel wil kopen. Maar ik heb denk ik andere prioriteiten... Ik hecht heel veel waarde aan het reizen en wegkunnen uit omgeving, uit de sleur raken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:47

Vroeger had ik een groot gat in m'n hand. Tegenwoordig niet. Ik bedenk me altijd eerst of ik het echt nodig heb

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:26

*\o/* Wij vliegen vandaag naar Nederland, heerlijke reis gehad. Nu nog drie weken familie en vrienden voor de lange Spaanse zomer echt begint *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:48

Goede reis!

Een ESTA is 2 jaar geldig toch? Dan is de mijne die ik eind 2014 heb gekregen nog geldig :P