USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:09

Je zou eens aan Katja kunnen vragen (als ze het hier al niet leest). Incidenteel een "clinic" geven is op zich net zoiets als incidenteel "een lezing geven" (bijv tijdens een congres), dit laatste mag op een VWP als 'buisiness trip', maar soms wat lastig is met onkosten. Echter zou ik me wel goed laten informeren hoe het zit met ongevallen; de kans dat iemand bij een clinic iets breekt is iets groter dan bij een lezing ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 18:40

Ik mis Katja hier al een tijdje en ook Douraque. Heb laatstgenoemde een poosje terug een pb gestuurd maar die is nog steeds niet gelezen. Heeft iemand nog contact met haar (gehad)?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:53

Misschien moet je haar even mailen? Kan via haar profiel.
Katja is vast te druk met de paarden om hier te posten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:13

Ik zag op Facebook dat Katja inderdaad erg druk bezig is met haar paarden :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:15

Ik denk dat ik dit topic maar eens moet doorspitten over Florida, en wat ben ik blij! *\o/*
Als alles doorgaat, ga ik van 1-10 juli naar Florida. Normaal gezien vliegen we naar Jacksonville en blijven we daar ook in de buurt om lekker op ons gemak naar het strand te gaan, wat te shoppen, etc. Ik kan nu al niet wachten!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:50

St Augustine ligt daar in de buurt. Daytona+Daytona beach :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:35

Heerlijk, Natsuki. Blijven jullie alleen in Jacksonville of gaan jullie nog rondreizen?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:22

Hoi! Ik kom even binnenvallen :)

15 mei vertrek ik met mijn ouders, broer en mijn vriend voor 7 dagen naar New York. Ik heb het hele topic al uitgespit, maar ik heb nog een vraag: Heeft iemand van jullie ervaring met een Food Tour? Ik hoor het graag :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:23

Een Food tour? Nog niet eerder van gehoord...

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:09

Had het gelezen bij een blogger. Zij had een Food tour gedaan door NY en kreeg dus van een local alle ins en outs van dé hotspots van de stad op het gebied van eten, restaurantjes etc. :) Leek me erg leuk, maar geen idee of het de moeite waard is.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:33

Ik heb ook nog nooit van een Food Tour gehoord. Maar het is vrij persoonlijk denk ik. Volgens mij kan je zelf heel wat online vinden, hoewel een local meestal toch nog andere dingen weet die wel de moeite waard zijn.

Fitzroy; We blijven voornamelijk in de buurt van Jaksonville, maar gaan hoogstwaarschijnlijk wel nog even naar Atlanta om familie te bezoeken, en dan op de terugweg misschien nog even langs Amelia Island aanleggen Maar we willen niet te veel rondreizen omdat we 10-12 dagen gaan. ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:42

Er zijn zoveel restaurantjes in NYC, je kunt ook makkelijk zelf wat rondwandelen en kijken wat je aanspreekt.. Of op Yelp (app) kijken, zo ben ik verschillende nieuwe tentjes tegengekomen waarvan ik sommige daarna als tip meegegeven heb aan anderen. Maar het is ook maar net waar je van houdt; rustig & romantisch of hip & druk etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:18

Natsuki schreef:
Ik denk dat ik dit topic maar eens moet doorspitten over Florida, en wat ben ik blij! *\o/*
Als alles doorgaat, ga ik van 1-10 juli naar Florida. Normaal gezien vliegen we naar Jacksonville en blijven we daar ook in de buurt om lekker op ons gemak naar het strand te gaan, wat te shoppen, etc. Ik kan nu al niet wachten!

Hou me dan op de hoogte. Ik ga in september en vlieg ook naar Jacksonville. Mijn plan is om daarna de binnenlanden in te gaan, Lake City, Marianna enzo, cave country dus. :D

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:49

Wat leuk! Ik zal je zeker op de hoogte houden dan!

Hebben er trouwens mensen ervaring met airbnb's? Ons plan is namelijk om dat een beetje te doen in plaats van voornamelijk hotels.

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:56

Hallo allemaal! Ik lees hier al een tijdje mee, om wat ideeën op te doen en heb nu zelf ook geboekt!

Samen met mijn vriend ga ik in juli twee weken naar de VS. Het reisschema ziet er ongeveer als volgt uit:
Dag 1-5; New York
Dag 5-11; Orlando
Dag 11-14; Miami
Van New York naar Orlando hebben we een binnenlandse vlucht geboekt. Op Orlando halen wij de huurauto op, zodat we daarna naar Miami kunnen rijden. (waar we de auto weer inleveren op de luchthaven).

De invulling van de dagen ligt nog volledig open.. en ik weet eerlijk gezegd voor Orlando en Miami ook nog niet zo goed waar te beginnen. Wellicht dat jullie nog tips hebben voor leuke/bijzondere dingen om te doen? In Orlando gaan we inprincipe niet naar Disney, omdat we begrepen dat Universal leuker, goedkoper/beter is.

Ik kijk uit naar jullie tips/verhalen :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:33

Heb je de overnachtingen in Orlando al vastliggen? Je zou nl. anders een mooie rondreis langs de Gulfcoast naar de Keys kunnen maken om in Miami te eindigen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:39

UnderIlse schreef:
Hallo allemaal! Ik lees hier al een tijdje mee, om wat ideeën op te doen en heb nu zelf ook geboekt!

Samen met mijn vriend ga ik in juli twee weken naar de VS. Het reisschema ziet er ongeveer als volgt uit:
Dag 1-5; New York
Dag 5-11; Orlando
Dag 11-14; Miami
Van New York naar Orlando hebben we een binnenlandse vlucht geboekt. Op Orlando halen wij de huurauto op, zodat we daarna naar Miami kunnen rijden. (waar we de auto weer inleveren op de luchthaven).

De invulling van de dagen ligt nog volledig open.. en ik weet eerlijk gezegd voor Orlando en Miami ook nog niet zo goed waar te beginnen. Wellicht dat jullie nog tips hebben voor leuke/bijzondere dingen om te doen? In Orlando gaan we inprincipe niet naar Disney, omdat we begrepen dat Universal leuker, goedkoper/beter is.

Ik kijk uit naar jullie tips/verhalen :)
ik ben net een dag terug uit orlando! Lekker weer daar hoor! Maar uuh, ik ben dit weekend in de orlando eye geweest (20 dollar). Zelfde als londen eye. Leuke ervaring veel te zien. Ook ben ik naar disney springs geweest. Gratis entree en een hele leuke ervaring! Om toch de ervaring te hebben. Idd universal is erg leuk! Misschien het alligator park? Is toch wel iets wat bij orlando hoort in elke plas of water zitten echte alligators. Maar in zo'n park is het toch wel leuk om te zien

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:53

Nadir schreef:
Ik mis Katja hier al een tijdje en ook Douraque. Heb laatstgenoemde een poosje terug een pb gestuurd maar die is nog steeds niet gelezen. Heeft iemand nog contact met haar (gehad)?

Ik heb Douraque ook een pb gestuurd. Ze is al heel lang offline. Heb ook een vraag aan haar. Heeft iemand nog contact met haar?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:59

mariekeoo schreef:
Misschien het alligator park? Is toch wel iets wat bij orlando hoort in elke plas of water zitten echte alligators. Maar in zo'n park is het toch wel leuk om te zien

Alligator Park is zeker niet verkeerd. Het is er wel heel errug warm (met dank aan de combo van veel water en veel warmte). Voor de show wordt er nogal wat gesleept en 'geworsteld' met gators (en dan mogen mensen op de rug van de gator voor een foto) en dat is niet ieders smaak. In de meren is het allemaal net een beetje natuurlijker......inclusief de (bijna) vechtpartijen tussen gators onderling.....en die ontstaan zo onverwacht en snel dat je iedere keer een hartverzakking krijgt als je in de buurt staat. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:32

Ligt er ook wel beetje aan welke tijd je gaat. Als het erg warm is komen ze bijna niet tevoorschijn :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:34

Keet schreef:
Ligt er ook wel beetje aan welke tijd je gaat. Als het erg warm is komen ze bijna niet tevoorschijn :)

Ik ook niet. :D Wij waren er tussen ongeveer 10:00 en 13:30 of zo. Genoeg te zien. Gek veel meer tijd heb je trouwens ook niet nodig wat mij betreft. Ze hebben gators in alle maten, maar uiteindelijk zijn het allemaal....nou ja, gators..... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:36

Mee eens, het is leuk om ze een keer te zien, maar na een ritje met zo'n boot had ik het ook wel weer gezien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:37

Wij hebben een Airboot tour gedaan en denk dat ik er 2 heb gezien. Maar met die hitte liggen ze liever op de bodem in de modder dan aan het oppervlakte.
Denk dat we dit jaar met de kleine maar naar een gatorfarm oid gaan, airboot lijkt mij nog niet geschikt voor ons ukkie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:40

Keet schreef:
Wij hebben een Airboot tour gedaan en denk dat ik er 2 heb gezien. Maar met die hitte liggen ze liever op de bodem in de modder dan aan het oppervlakte.
Denk dat we dit jaar met de kleine maar naar een gatorfarm oid gaan, airboot lijkt mij nog niet geschikt voor ons ukkie

Lijkt me ook wat stressy voor jullie.....zo'n uk is beweeglijk en 'bitesize' voor een gator.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:10

Hoi allemaal ik meld mij ook weer... Ik wil dit jaar weer naar Kansas gaan maar wil daar ook een roadtrip aan toepassen. Ik dacht eerst aan Kansas- Colorado-Nevada-California, maar Kansas-Missouri-Kentucky lijkt mij ook wel wat :P Ik wil een echte paarden reis maken en wil op de reis veel ranches bezoeken om foto's te maken van verschillende paarden in verschillende omgevingen. Eventueel ook lekker buitenrijden. Wie heeft er ervaring met een roadtrip in je eentje doen in de States?