USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 04:12

De dagen staan inderdaad vast via het reisbureau, de opsomming daaronder is wat ik heb gevonden wat daar in de vuurt of langs de route is. Het wordt wel veel rijden per dag, dus we kunnen lang niet alles doen! Maar het is een standaard reis dus ik neem aan dat de stukken per dag te reizen zijn. Ik wil dus nu uittekenen op een kaart hoe we precies gaan rijden langs welke bezienswaardigheden/ natuurgebieden

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 06:17

Pfft, dat is wel een hele drukke route en veel van de bezienswaardigheden "in de buurt" liggen helemaal niet op de route. Dan kan je beter kijken wat je graag wil zien en dan zelf iets moois samenstellen, dan op een rotvaart alles afjakkeren. Er zit hier, en vooral op het AllesAmerika forum, veel meer kennis van dat gebied dan bij het reisbureau.

Reisbureaus staan helaas bekend om de rare routes die ze gebruiken, met bovendien vaak erg ongelukkig gekozen hotels. Kan he, ja. Reist het prettig, nee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:28

Ik zie dat je nog moet boeken. Ik zou deze reis dus echt nooit maar dan ook nooit boeken. Dit is echt gekkenwerk voor 2 weken.
Lees je eerst eens in, bv. op het AllesAmerikaforum. Daar staat ook een mooie voorbeeldroute door het ZW die niet gehaast is. http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Ik zou om te beginnen de dagen naar San Diego en Tucson eruit halen. In dit tempo heeft dat weinig toegevoegde waarde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:47

Kun je bijvoorbeeld niet de steden die je wilt aandoen en de plekken daar een paar dagen blijven?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:00

Bedankt voor het meedenken :) ik zal vanavond of morgen eens op dat forum kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:54

xFioon, ik denk dat er wel wat van te maken valt hoor :) Wil je perse op LA vliegen, vaak is op Las Vegas aanvliegen goedkoper namelijk. Wij zijn op Las Vegas aangekomen en vanuit LA weer weg gevlogen.

Bij aankomst en vertrek uit LA

dag 1: aankomst LA
dag 2: 's morgen vroeg naar walk of fame en vanuit daar hollywood sign bekijken, dan via beverly hills en mullholland drive naar Santa Monica en dan heb je meteen de het einde van de route 66 te pakken
dag 3: Universal Studio's
dag 4: autorit naar Las Vegas
dag 5: dagtrip naar Grand Canyon vanuit Las Vegas. Is prima te regelen via reisbureau, je wordt opgehaald bij je hotel en 's avonds weer terug gebracht. Je zie verschillende punten van de grand canyon en maakt een stop bij de hoover dam.
dag 5: Las Vegas
dag 6: Death Valley met een overnachting in Bishop
dag 7: Mammoth Lakes en via Tioga pass naar SF, je ziet Yosemite dan in een sneltreinvaart
dag 8: SF, Alcatraz, pier eventueel een avond wedstrijd van de SF Giants. Ook al ben je geen honkbalfan, qua sfeer echt de moeite waard
dag 8: chinatown, little italy, cable car, fiets huren en over de golden gate fietsen
dag 9: montery, eventueel whale watchen?
dag 10 via highway 1 richting LA, zee olifanten bekijken overnachting in Pismo Beach
dag 11 highway 1 deel 2 via Malibu en eventueel Santa Monica of Venice Beach Overnachten in Anaheim
dag 12 Disneyworld
dag 13 San Diego
dag 14 San Diego
dag 15 terugvlucht vanuit LA. San Diego - LA is goed te rijden, wij zijn ook s'morgens vanuit San Diego vertrokken en in de middag terug te vliegen vanuit LA.

Dit is ongeveer de route die wij 2 jaar geleden hebben gedaan, alleen dan in 3 weken en wij zijn begonnen in Las Vegas en in een rustiger tempo gegaan. Mocht vragen hebben, of tips willen, vraag gerust!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:50

Ik zou persoonlijk San Diego eruit halen en een dag minder SF of LA. En deze dagen besteden aan Yosemite, en de rit naar de GC, Page, Zion en terug naar LV.
Het is nu wel heel veel stad terwijl juist de natuur in het ZW uniek is.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:04

Ja mijn vader zat al te mopperen dat het veel stad was, maar mn ouders vinden de leukste stad dan weer san diego... ik ga er mee puzzelen! we willen iig niet langer dan 17 dagen, dus drie weken en net iets rustiger aan kan helaas niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:52

Ik dacht dat je door de lijst met bezienswaardigheden niet in de natuur geïnteresseerd was. hmmmm, dan zou ik inderdaad minder in LA, SF en LV en dan flink door buffelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:24

Ik weet trouwens niet wie het hier laatst zei, maar ik heb ook net via e-mail een waarschuwing gekregen dat m'n ESTA bijna verlopen is. Heb het nog nooit eerder gehad, moet iets nieuws zijn of zo. Wel zo handig. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:41

Yasmine schreef:
Ik weet trouwens niet wie het hier laatst zei, maar ik heb ook net via e-mail een waarschuwing gekregen dat m'n ESTA bijna verlopen is. Heb het nog nooit eerder gehad, moet iets nieuws zijn of zo. Wel zo handig. :)

Ook geen nieuw paspoort aan moeten vragen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:10

Edit
Google is your friend :z
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 17-04-16 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:16

Druif_01 schreef:
Wij vliegen met United naar New York, maar hebben bij de boeking van de tickets geen vragen gehad over eventuele allergieën of andere voedselwensen. In mijn herinneringen hebben we dit bij Delta wel gehad. Wat is jullie advies, gewoon even bellen met United?

Bellen met united. Of inloggen en dan kijken waar je het kan vinden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:29

Volgens mij zeiden Monique en ik dat, Yasmine. Toevallig had ik van de week ook weer een mail ivm verlopen van paspoort van hubby. We kregen eerder van de US government een mail dan een brief van de gemeente :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:54

Ik was het niet, want mijn oude ESTA was al zeker vier jaar verlopen en mijn paspoort was van 2011 en de laatste ESTA van 2009 :-)

Ik heb een nieuwe ESTA én paspoort van 2016 nu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:58

Net gebeld door het reisbureau. De jongintra wilde zeker weten of m'n naam overeen kwam met m'n paspoort. Gelukkig niks ernstigs. Maar ik schrok wel even

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:47

ik heb een vraag, ik zit van het zomer in amerika. van 1 tot eind juni in philadelphia. dus vlieg ik van amsterdam-philadelphia. maar tour van 1 juli tot halverwege augustus met als eindpunt indianapolis. dus zou van Hindi - naar amsterdam moeten vliegen. maar wil daarna nog 2 week naar orlando toe. moet ik dan allemaal enkele vluchten boeken, of toch retourtjes? enkele vluchten zijn zo duur! wie heeft er tips?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 05:51

Allereerst: denk je aan de ESTA termijn van 90 dagen? Ik zou voor de zekerheid al op dag 88 de retourvlucht boeken.
Als je vlucht vanuit Nederland nog niet vastligt zou ik kiezen voor een multicity ticket. Dan kun je dus bv. AMS - Philadelphia - Indianapolis - Orlando - AMS boeken in 1 ticket. Dit is waarschijnlijk voordeliger én heeft als bijkomend voordeel dat ook je koffers reeds inbegrepen zijn in je ticketprijs waar je er anders met binnenlandse vluchten voor bij moet betalen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:25

Hee, wat leuk dit topic! Ik heb zojuist een reis naar de Westkust in oktober geboekt. We landen in San Francisco en vertrekken vanuit Las Vegas. Ertussen ligt alles nog open, dus ik ga dit topic eens doorspitten voor tips!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:48

Keet, ik lees net in jouw andere topic dat je dit jaar naar Florida gaat. We hebben echt dezelfde smaak qua reizen want daar denken wij ook aan voor dit jaar. :') Misschien komen we elkaar nog een keer tegen in een klein niet-toeristisch dorpje. :P

We twijfelen alleen tussen Florida en Cuba dit jaar. Aan de ene kant vind ik het zonde om weer die kant op te gaan en niet de andere kant van de wereld te verkennen, maar de US is zó leuk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:05

Niwla schreef:
Keet, ik lees net in jouw andere topic dat je dit jaar naar Florida gaat. We hebben echt dezelfde smaak qua reizen want daar denken wij ook aan voor dit jaar. :') Misschien komen we elkaar nog een keer tegen in een klein niet-toeristisch dorpje. :P

We twijfelen alleen tussen Florida en Cuba dit jaar. Aan de ene kant vind ik het zonde om weer die kant op te gaan en niet de andere kant van de wereld te verkennen, maar de US is zó leuk!

Hahahaha zou hilarisch zijn! Al zullen we redelijk in toeristische gebieden zijn. Maar goed, Florida is grotendeels een toeristisch gebied natuurlijk :+

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:03

Niwla schreef:

Zeker weten Cuba doen dan! Voor het een groot Amerikaans toeristenoord wordt :). Ik ben er geweest en was zo'n gave reis!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:44

Ik zou ook zsm naar Cuba gaan als je die kant op wilt, idd voor dat de Amerikanen er volop zitten.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:46

Daar zaten wij ook mee idd. :j Bedankt voor de tip!

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:15

Leuk topic, ik ben gek op Amerika!
Heb meerdere prachtige rondreizen gemaakt door het zuidwesten en kom ook regelmatig in Florida.
Vind het zo heerlijk daar!

Misschien weten jullie dit?
Regelmatig lees ik over instructeurs die dressuurclinics gaan geven in Canada.
Heeft Canada minder strenge regels wat betreft werk dan Amerika?
Mijn instructrice zou dit ook graag willen doen in Florida, maar als we er informatie over opzoeken lijkt dit onmogelijk. Dat het niet is toegestaan om geld te verdienen en ik geloof zelfs niet op vrijwillige basis.
Weet iemand misschien of er tóch een mogelijkheid is om een clinic / les te geven in Amerika?