USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:32

Oh bedankt voor de tip Nes!!
Super fijne site idd om te zoeken, die sla ik even op :j

Ja, dacht idd nav Angela haar bericht dat er geen vlucht ging (nog voor ik zelf had gezocht, excuus hiervoor :o )

Vriendje wil eigenlijk een soort van relax vakantie, dus die laatste 3 dagen LV moeten voor hem zo relaxed mogelijk zijn, dus vandaar dat ik iets zoek dat het tussendoor verkassen naar andere stad zo goed mogelijk verloopt :') en vliegen kost hierin minste tijd/stress voor hem denk ik :j
Die laatste dagen in LV kunnen we soort van relaxen aan zwembad en keer struinen langs de boulevard had ik ik in gedachte..
En dan de eerste 7 dagen lekker beetje of SF of LV area verkennen :))

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 01:18

Las Vegas en relaxen staat bij mij haaks op elkaar. Het is er vooral druk en de Strip is niet bepaald een rustige wandelboulevard. San Francisco is gaaf, maar 7 dagen? Dat is wel erg lang.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 05:37

Ik zou een villa huren bij Orlando voor een week relaxen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:06

Wij vonden Las Vegas juist heel relaxed na alle hikes in de parken en de uren in de auto. Gewoon lekker uitslapen, op het gemakje ontbijten, omgeving verkennen, show bezoeken, shoppen, lekker eten en misschien een klein gokje wagen.

SF 7 dagen is misschien wat lang. Ik vond 4 dagen lang genoeg om de hoogtepunten te zien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:34

Ik zou om te relaxen ook lekker naar Florida gaan. Doe je een combi van Miami en Orlando.
En anders iig wat off strip kiezen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:37

Na 4 dagen SF heb je het inderdaad wel gezien: juist omdat de stad vrij compact is kun je veel dingen op 1 dag doen zonder je te haasten.....

Edit: je zou zelfs kunnen overwegen om een trip van een dag of 2-3 te maken naar Carmel: lekker in 2,5-3 uur de historische kustweg Highway 1 af (heerlijk als je van een beetje sportief autorijden houdt, zeker het 1e uur), stoppen bij een Sunset Piano en Hurst Castle als dat soort dingen je boeien en vervolgens een dag of 2 in een klassiek hippiedorp hangen, de golfbaan van Pebble Beach bekijken, de beroemde 17 Mile Drive doen.....

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:27

Oh dank voor de tips :j
Ik ga is even wat dingen opslaan en googlen van het weekend :))

Die eerste 7 dagen gaan wel 2 dagen reizen af met vliegtuig... waardoor je er technisch gezien natuurlijk maar 5 volle dagen over houdt... ik dacht dat dat juist lang zat was om er niet een al te gehaaste vakantie van te maken :o
En die 3 dagen LV leek me juist relaxed... idd wat Selka zegt... beetje zwemmen, uitslapen, shoppen, show bekijken in de avond :o

We hebben vorig jaar 10 dagen NY gedaan en dat was erg goed bevallen, 10 dagen toch iedere dag dingen doen maar niet een dagvullend programma waardoor je van hot naar her aan rennen gaat

Aangezien het onze enige zomervakantie is dacht ik dat juist wel vrij relaxed was als ik het zo kon oplossen met 2 steden...
Wellicht is LA omgeving dan toch wat leuker voor 5/6 dagen dan SF?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:43

Nou ja, ons handelingstempo ligt ook 50% onder dat van de gemiddelde vakantieganger.

Een rondrit met de open top bus (hop on hop off, van ca. 10:00 tot ca. 15:00) door SF is voor ons een dagvullend programma. Meer willen we die dag niet doen.

Een dag Fisherman's Warf (lees: 4 uur) is voor ons een dagvullend programma. Meer willen we die dag niet doen.

Maar dan nog hadden we het na 4 dagen wel gezien.

Natuurlijk kun je ook in LA een prima tijd hebben. Ik denk wel dat je dan een auto nodig hebt. In SF hoef je die in elk geval NIET te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:55

Weet iemand of je stroopwafels mag invoeren in Amerika?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:57

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:23

A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S

Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren
Oliebollen
Hagelslag
Drop
Pindakaas
Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.
Koffie
Baby poedermelk
Glutenvrij voedsel
Vis
Snoep en chocolade

B. Voedsel dat men niet naar de V.S. kan meenemen

Vlees en vleesprodukten (ook produkten waarin vlees is verwerkt, b.v. soepen)
Verse groenten en fruit
Absint
Snoep gevuld met alcohol

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:24

Ja dus :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:29

Bedankt!

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:13

Wendy1978 schreef:
Al tijdje niet meer geweest in topic... maar dit jaar ws toch weer terug naar amerika
Dus ga weer heerlijk meelezen hier vanaf nu :D

*we gaan i i g 3 dagen naar Las Vegas
maar de overige 7 twijfelen we nog tussen Los Angeles of San Francisco :o

Jullie nog tips over wat leuker is (voor de mensen die beide steden hebben gezien)?

Heb je een retourtje vanaf Las Vegas?
Anders leek dit me wel leuk:
Dag 1: ... - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Death Valley (eventueel overnachten in Bishop)
Dag 4: Death Valley (of Bishop) - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Fransico - Sequoia
Dag 9: Sequoia - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - ...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:50

Het lijkt me echt zonde om alleen voor die 2 steden naar de Westkust te reizen. Waarom maken jullie eigenlijk geen rondreis? Het is daar zo mooi, echt zonde om alleen steden te bezoeken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:54

Eens! Het zuidwesten is zo bizar mooi, zonde om geen roadtrip te doen, al is het maar een paar dagen.

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:53

Je kan misschien ook een helikoptervlucht maken van Las Vegas naar de Grand Canyon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:20

Wij hebben gewoon een dagtrip geboekt vanuit Vegas naar de Grand Canyon. Is een erg lange dag, maar echt de moeite waard. Je pakt de hoover dam meteen ook mee.

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:59

Angela_ schreef:
Wij hebben gewoon een dagtrip geboekt vanuit Vegas naar de Grand Canyon. Is een erg lange dag, maar echt de moeite waard. Je pakt de hoover dam meteen ook mee.

Ja is inderdaad ook een leuk idee :j

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:33

Wij vonden Las Vegas ook juist relaxed!
Beetje uitslapen, zwemmen, shoppen en 's avonds lekker de strip op of naar een show!

San Francisco is leuk voor 2,3 dagen, kun je mooi wat dingetjes zien.
Aanrader is dan ook wel Alcatraz, moet je wel van te voren reserveren.
Los Angels is ook leuk! Fiets huren en van Santa Monica naar Venice fietsen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:01

Mijn ESTA is goedgekeurd. Nu nog tjot september wachten. Het bijboeken van extra bagage is nog niet gelukt, ook het reisbureau niet. Was iets met de website van de airline. Gelukkig heb ik nog even de tijd.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:29

Leuk dat ik dit topic net vind!

Wij gaan van de week denk ik boeken, rondreis door Californie/ Nevada.

Hieronder de lijst met de dagen waar we dan zitten, en wat voor bezienswaardigheden/ activiteiten ik in de buurt al heb gevonden :+
Het is nogal veel, dus van de week ga ik alles uittekenen op een kaart en dan kijken welke we het beste kunnen doen ivm route en welke we overslaan.

Voor wie het leuk vind:

Citaat:
1. Los Angeles
a. aankomst en dan gelijk hotel.
2. Los Angeles
a. Hollywood
b. Mulholland drive
c. Rodeo drive
d. Kodak theatre
e. Walk of fame
f. Beverly hills
g. Musea: County museum of Art, Museum Getty Center
h. Arboretum: botanische tuin.
i. Venice Beach
j. Santa monica (stranden en boulevard)
k. Route 66: Chicago  Santa monica (LA)
i. Pier Santa monica bord ‘ end of route 66’
l. Universal studios
m. Disneyland
n. Hearst castle; historisch landhuis van krantenmagnaat met 56 slaapkamers, 61 badkamers, gigantisch zwembad. Op een heuvel met uitzicht over de stille ocean halverwege los angeles en san franscisco.
o. Monterey Bay
3. Los Angeles – San Diego
a. Rijd highway 1 langs alle stranden van LA
b. In san diego: naar old town of naar het Gaslamp Quarter (voor cocktails)
c. Seaworld, San diego Zoo, Balboa park (stedelijk cultureel park)
d. Joshua tree national park: op de cruising van twee woestijnen: de Mojave Desert en de Colorado Desert. Hier kan je de beroemde Joshua trees szien. Mooie, niet al te lange wandeling naar Skull Rock, een bijzondere rotsformatie in de vorm van een doodskop. Langere wandelingen naar de Lost Horse Mine, 49 Palms Oasis, Mastodon Peak. (of dag 4)
4. San Diego – Tucson
a. Doorkruist onderweg wilde woestijn met zandduinen en chocoladebruine rotspartijen.
b. Arizona: Cactussen.
c. Tucson: Arizona-Sonora Desert museum: meer weg van een planten – en dierentuin. Rijke vegetatie van de woestijn op kleine oppervlakte bij elkaar en eigenaardige dieren.
d. Saguaro national park: bestaat uit een oostelijk en westelijk deel, elk deel op zo’n 20-30 km van Tucson. Hier kan je de beroemde Saguaros zien (veelarmige reuzencactussen), rijke flora en fauna, coyotes, zwarte beren, poemas, lunxen, vossen, etc.
e. Tombstone: een van de beroemdste stadjes van het wilde westen. ‘ the town too tough to die’ ligt er nog nagenoeg hetzelfde bij als in de tijd van goudzoekers. Het beroemdste vuurgevecht in tombstone was het schietincident in de saloon O.K. Corral, ook verfilmd. Andere gebouwen: bird cage theatre, oude tombstone courthouse.
5. Tucson – Sedona
a. Apache Trail
b. Sfeervolle stadjes als Tortilla Flat
c. Bearizona (in Williams) – beren, wolven, bizons, etc. park.
d. Sedona: stadje omgeven door rode rotsen en Bergen, met op elke straathoek en vanaf de hoofdstraat prachtig uitzicht. Onderweg: slide rock state park. Met een waterval waar je kan zwemmen en baantjeglijden tussen de gladde rotsblokken in de rivierbedding.
6. Sedona – Grand Canyon
a. Canyon de Chelly national monument: spectaculaire rotswoningen aan de voet van steile en indrukwekkende canyons met een diepte van wel 300 meter. De opvallendste rotsformaties zijn Spider Rock in de hoofdcanyon en het whitehouse. Het monument beva meer dan 100 van deze stenen woningen. Antelope house en Mummy cave in de Canyon del Muerto  hier warden mummys ontdekt.
b. Monument Valley: indrukwekkende rotsformaties, tafelbergen, hoge zandduinen en dreigende rotspunten die uit de rode woestijn opreizen (decor van veel films). Monument valley ligt in het Navajogebied en het zijn dus ook afstammelingen van de indianen die het monument valley Navajo tribal park beheren. Er is een self-drive van 17 mijl die je met je eigen wagen mag rijden, langs Elephant Butte, the Mittens (rotsen in de vorm van hand en duim), the three sisters en nog meer.
c. Grand Canyon + Colorado River
i. South rim – toegankelijkt en mooiste uitzichtpunten (hopi point, hermits rest, Maricopa point, yavapai point, mather point). Drukste ‘ rim’ .
ii. North rim is rustiger, hoger, kaler en wat meer afgelegen
iii. Havasu Falls: diep in de grand canyon, meerdaagse wandeltoch, licht een verbluffend mooie oase met een diepblauwe waterval en weelderige plantengroei.
d. Oak Creen Canyon
e. Parker dam: op de grens tussen californie en Arizona. Diepste dam ter wereld, 72 vd 98 meter dam ligt onder water.
f. Mount Whitney (Sierra Nevada): 4400 m hoog)
7. Grand Canyon – Las Vegas
a. Red rock canyon. Best te rijden vanuit las vegas. Kloof, lijkt meer op een valley. 20 mijl ten westen van de strip.
b. Lake mead (ten zuid-oosten van las vegas): meer met helder blauw water.
c. Hoover dam(ten zuid-oosten van las vegas): een van de grootste stuwdammen ter wereld (koop een kaartje bij het visitors office)
d. Valley of Fire (bij lake mead) (ga vroege ochtend of eind van de dag) Bij de seven sisters beste uitzicht.Rode rotsblokken van zandsteen, ook wel beehives of bijenkorven genoemd.
e. Little Finland (zuid-oosten van Nevada): klein rotsplateau vol met grilling gevormde rotssculpturen (ook wel haaievinnen genoemd). (ook wel Hobgolin’s playground genoemd). Bij Mesquite boven grand canyon.
8. Las Vegas – Death valley
a. Strip
b. The Bellagio met het grote waterorgel
c. Ceasars palace
d. The venetian (incl gondeltocht)
e. Death Valley: dorre woestijn met uitgestrekte zoutvlakten en diepe canyons. Zabriskie Point en Dante’s View zijn uitzichtpunten waar je een prachtig uitzicht hebt. Langs de Artist’s Drive zie je gesteendten met verschillende kleuren. De Ubehebe Crater is een oude vulkaankrater.
i. Badwater Basin: laatste punt van Noord-Amerika (86 meter onder de zeespiegel), prachtige zandduinen en kleurrijke rotsen.
9. Death Valley- Mammoth lakes
a. Mammoth lakes (in de achtertuin van Yosemite national park) (je kan hier vissen)
10. Mammoth Lakes – Yosemite NP
a. Bodie historic State park: bodie is een van de authentiekste en best bewaard gebleven gost towns.
b. Sonora of Bass lake
c. Mariposa/ el portal – bergpass op 3000 m hoogte, langs alpine bloemenweides, kristalheldere bergmeren, cactussen
d. Lake tahoe – mariposa
Lake Tahoe (sacramento): grens californie. Meer van 500 meter diep, 19 km breed. 115 km weg rond het meer met uitzichtpunten, verlaten baaien, emerald bay, entertainment stad stateline.
e. Rainbow Falls; adembenemend hooggebergte van Sierra, richting Mariposa en richting Yosemite NP.
f. Kings canyon (Mariposa): hooggebergte, grotten, etc. Crystal Cave: druipsteengrotten tot diep in de bergen
11. Yosemite NP – San Francisco
a. Yosemite valley met haar kenmerkende granieten rotsen en prachtige watervallen, valleien, weiden, wildernis.
b. Yosemite valley: uitzicht op de stijle Bergen.
c. Watervallen:
i. Bridalveil Falls
ii. Yosemite Falls
iii. Sentinel Falls
iv. Lehamite Falls.
d. Rotsformaties, wilde rivieren, enorme bomen en rijke fauna. De rotsen El Capital en Half Dome, sentinel Rock, Cathedral Rocks.
e. Tioga road – veel uitzichtpunten onderweg. Pad naar May Lake is ongeveer 4 km lang en komt uit bij een prachtig afgelegen bergmeer.
f. Uitzichtpunt ‘ tunnel view’ met klassiek uitzicht op Yosemite valley met de granieten rots el capitan links, half dome in de verte en bridalveils Falls op de rechterflank van de valley. Ook het uitzichtpunt Glacier View is een stop waard .
g. Reuzensequoia’s (bomen) – Sequioia national park (Mariposa): ‘s werelds grootste bomen.
h. SF: golden gate bridge
12. San Francisco
a. Antieke huizen, union square (winkelen), levendige haven, Alcatraz gevangenis op eiland in de baai, Fisherman’s Wharf + pier 39, ritje met de Cable car, Chinatown, Transamerica Pyramid.
b. Meest bochtige weg ter wereld; Lombard Street
c. Veel verschillende wijken
d. Old sacramento
e. Capital park (+ musea)
f. Napa wijn Valley: ten noorden van San Francisco (?)
g. Hersheys chocolate world (?)
h.
13. San Francisco – Santa Cruz/ Monterey
a. Monterey bay area – langs de geweldige kust van californie; ruig en rotsachtig, prachtige heuvels en kleurrijke bloemen.
b. Santa Cruz
c. Bay Aquarium (Monterey)
14. Santa Cruz/ Monterey – Central Coast Area
a. Monterey of Carmel. Carmel heft een groot strand en Monterey kent nog oude spaanze adobehuizen en een gezellige werf
b. Onderweg plaatsen als San Luis Obispo, Pismo Beach, Morro Bay.#
c. (niet te vroeg wegrijden sochtends ivm mist)
d. Lobos state park
e. Big sur = pacific highway 1. Uitzichtpunten en leuke plaatsjes als Monterey en Carmel. Spectaculaire kliffen, viewpoints en stranden.
15. Central Coast Area – Los Angeles
a. Je slaapt nog een nacht in de central coast area (KLM) of los angeles (british airways)

1. Pittoreske stadjes in Arizona: Jerome, Sedona, Bisbee, Tomstone, Walnut Canyon, Biosphere 2, sunset crater, Wupatki National Monument en Chiricahua National Monument.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:23

Leuke trip xFioon! Zijn dat de dagen die je met de cijfers aangeeft? Death Valley - Mammoth Lakes is wel echt een roteind, dat red je niet in 1 dag. Daarnaast zou ik zeker over de Tioga pass rijden als je toch naar Lake Tahoe gaat, al moet je van Mammoth Lakes naar Lake Tahoe via de pass ook wel echt 1 dag rijden rekenen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:23

Is dat van een reisbureau of heb je dit zelf samengesteld? Zijn wel erg drukke dagen namelijk :)

Persoonlijk zou SeaWorld voor mij geen optie zijn en ik zou in SF lekker walvissen in de open oceaan gaan bekijken :)

Gondeltocht in de Ventian is niet de moeite, zeker niet als je in Venetië bent geweest.

Joshua Tree is fantastisch, echt super mooi!

Je komt er met je route niet helemaal langs maar wij vonden het Winchester Mystery house in San Jose super leuk. Waren de enige niet US toeristen.

In Yosemite vond ik Tenaya Lake echt betoverend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:26

Volgens mij is het geen planning maar een lijst van bezienswaardigheden in de buurt van de route