USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:59

Die van jou zijn goed leesbaar. Maar die van je man zijn echt verschrikkelijk om te lezen moet ik zeggen. Die sla ik over

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:23

Leuke blogs, Monique! Respect dat je zo'n verslagen kan schrijven tijdens je vakantie. Ik heb tijdens het reizen de moed niet om eraan te beginnen. Ik zit liever een avondje op restaurant dan te schrijven, hihi. En heb er ook de gewoonte van gemaakt om mijn laptop niet meer mee op vakantie te nemen en om zo weinig mogelijk online te zijn. Heerlijk, zo offline gaan :j Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook leuk om achteraf zo'n reisverslagen als de jouwe te kunnen teruglezen een paar jaar later.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:36

Monique, ik vind jouw verslagen ook erg leuk, maar Albertje Kretiek is iets te ver doorgeschoten in zijn taalgebruik ;) Ik heb jaren bij Rotterdam gewoond en heb er op school gezeten maar ik kan er geen chocola van maken. Het lijkt wel een mengelmoes tussen Brabants, Limburgs en wat anders.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 18:37

Monique zat gewoon aan de Baby Back Ribs bij Outback -O- :~

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:43

Dat is de enige keten die wij gemist hebben afgelopen keer omdat het er te druk was. Echt jammer want ik had zo'n zin in de Blooming Onion.
Verder overal geweest: TGI, Applebees, Ruby Tuesday, Cheesecake Factory, ontbijten bij Denny's en voor de mensen die naar FL gaan: Ford's Garage en Duffy Sportsbar & Grill zijn ook aanraders.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:48

Ik vind ook die van Albert juist leuk! Als Rotterdamse brabo ook perfect te lezen :D dat zal de juiste mix dan zijn haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:34

Nadir schreef:
Monique zat gewoon aan de Baby Back Ribs bij Outback -O- :~

En die zijn zoooooooooo lekker!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:58

Aaahhhh Cheesecake Factory :~ :~ :~ :+:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:03

Wat kost ongeveer een burger bij TGI?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:31

Ik heb een poepiechique restaurant gereserveerd in Miami maar misschien dat ik die ribs toch ook eens wil proberen haha! Lekker tegenovergesteld :).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:34

Ik volg op Youtube sushi restaurant Nove kitchen in Miami. Daar wil ik de 26e gaan eten

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:50

Sushi maak ik helaas mijn moeder niet blij mee! Heb nu Hakkaan gereserveerd :). Zit ook nog te twijfelen over de STK is een keten die ook in New york zit ben er al paar keer geweest in NY en het zijn zulke geweldig mooie restaurants haha... Maar nieuwe dingen zijn natuurlijk ook leuk dus hang nog even en twijfelmodus :).

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:52

Ooo heb even gekeken maar man die kaart ziet er ook goed uit!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:19

Stephanie_M schreef:
Ooo heb even gekeken maar man die kaart ziet er ook goed uit!

Van Nove Kitchen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 02:58

Ha, ja, soms is het ook een beetje stress, die blogs, maar ik vind het ook weer erg leuk, zeker voor later ook. En ja, ik weet dat er veel trouwe meelezers zijn. Zo meteen naar het Villagefest in Palm Springs :-)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 03:52

wij gaan eind april richting florida, is al heel snel :D Heeft er iemand hier nog tips voor ons? Wij gaan rondreizen van miami richting Orlando.. In Orlando zitten we een paar dagen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:04

Berdien schreef:
Aaahhhh Cheesecake Factory :~ :~ :~ :+:

Is ook mijn favoriet, hoewel Duffy Sportsbar & Grill ook super goed was!
https://www.duffysmvp.com/menu/

Lynaro, wat voor tips zou je nog willen, ik neem aan dat je je al in de route verdiept hebt en hoe ziet die eruit? Hoe lang ga je?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:10

Lynaro schreef:
wij gaan eind april richting florida, is al heel snel :D Heeft er iemand hier nog tips voor ons? Wij gaan rondreizen van miami richting Orlando.. In Orlando zitten we een paar dagen.

Onderweg een Airboat tour doen op de Everglades. Bij Orlando heb je meerdere grote malls en twee grote premium outlets. Downtown Disney is vrij toegankelijk en je hebt er natuurlijk heel veel pretparken.
Kennedy Space Centre is ook gaaf.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:27

Ik ben terug uit NY |( Ik wil direct terug. Ik zal even kort noteren wat ik allemaal gedaan heb, kan als inspiratie gebruikt worden.

Ma: vliegen naar Newark, shuttle naar Grand central Station, metro naar Queens (long island city) waar ik verbleef in hostel Local (mega aanrader, zeker voor solo-reizigers). Avond in Bar doorgebracht

Di: heeeeel vroeg wakker (jetlag), al om 8u op de boot naar Liberty island (Statue cruises, 18 dollar). Ongeveer half uur rondgelopen rond vrijheidsbeeld (ben er niet in geweest, maar vond dat geen gemis). Dan boot naar Ellis Island, daar toch zeker 4 à 5 uur gespendeerd, prachtig museum. Burger gegeten met zicht op Manhattan (duur maar wel lekker). Boot terug naar Battery Parc, gewandeld door Financial District en Chinatown(vind ik niks aan). Terug naar hotel, dutje en 's avonds in de buurt nog iets gegeten.

Woe: Weer extreem vroeg op. Metro naar One World observatory. Geen volk, zaaalig! Daarna ground zero en 9/11 museum. Echt de moeite! Lunch bij een eettentje waar je buffet kon nemen (dus ook groenten :-)) Daarna City hall, over Brooklyn Bridge gewandeld, uitzicht op Manhattan, gechilld, koffie en cupcake. Daarna metro verder Brooklyn voor Rough Trade (muziekwinkel). Terug naar hotel, boodschappen gedaan en zelf wat klaargemaakt om te eten. Avond in Bar doorgebracht

Do: metro naar Grand Central Station. Wandeling via Public Library, Bryant Parc, 5th Ave naar Empire State (niet op geweest), verder naar Flatiricon, terug via Broadway richting Times Square. Lunch bij 5 guys, cupcake bij Carlo's bakery, shoppen (Macy's, 5th ave en broadway). terug naar hostel. Avond in bar doorgebracht

Vrij: High Line, Chelsea Market, greenwich, Washington Square. Muziekwinkels rond Washington Square en Bleecker Street. Lunch bij John's Pizza Bleecker st (tip: ga met twee of eet twee dagen)
's avonds afgesproken met vriend uit Hoboken. naar Hoboken geweest, bars gedaan, lekker gegeten etc;

Za: kater van de avond ervoor |( ontbijt bij Denny's (eerder brunch haha), MoMA, 's avonds naar TOTR maar was te laat voor zonsondergang dus zou volgende dag teruggaan. Ik liep wat rond in Rockefeller en stond ineens in de wachtrij voor standby voor Saturday Night Life. uiteindelijk toch niet binnen geraakt. Baalde wel, want had ook al geprobeerd tickets te krijgen voor jimmy Fallon en Trevor Noah, maar waren uitverkocht (dus tip: boeken op voorhand, is toch gratis en schijnt echt de moeite te zijn.) Dan TS bij avond maar werd wegens bommelding ontruimd. terug naar Queens maar metro reed niet dus uiteindelijk bijna 2u onderweg door allerlei omwegen (metro is niet zo simpel en beware of the express lines). Avond doorgebracht in bar

Zo: Central Parc en Met. Zeker 4u hier geweest en nog niet alles gezien. bij valavond naar Top of the Rock, waaaaaauwww adembenemend. En dan laatste avond naar Times Square, gegeten bij Applebee's (my favorite) en nog wat geshopt.

Ma: 5th ave, terug naar Applebee's op TS :-) daarna terug naar hostel, valies halen en naar JFK

Di: geland in Parijs, trein terug naar Brussel

Wat ik nog wil doen: Natural history museum, tv-show, brooklyn, Staten island, Soho, dus ja, ik MOET nog eens terug :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:39

Klinkt goed.
Ben heel beneiuwd.
High line, Brooklyn bridge lopen en Central parc staan sowieso op m'n lijstje.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:49

espiga1984 leuk!! Je hebt best veel gedaan :)
Maarre foto's? :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:35

Wauw via chaser scheelt een hoop!
Rechtstreekse vlucht gevonden vanaf dusseldorf en een stuk goedkoper dan klm.
Thanks!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 05:35

Iemand weleens in Anza Borrego Desert SP geweest? Mijn ogen uitgekeken daar vandaag, vooral naar de geweldige sculpturen van Galleta Meadows.

Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:33

Nee nooit geweest! Aparte aftekeningen idd zeg. Wat een prachtige foto, die laatste!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:42

Ik ben er geweest, prachtig inderdaad daar :j <3