Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:18

Wat leuk zeg, -Elizabeth!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:31

Zo. Uit met de pret... zometeen begint hier de afscheidsceremonie van de OS. De oranjes naar huis, de Canadezen hebben voor het eerst in de geschiedenis 14 gouden medailles in de wacht gesleept. Op naar de zomer...

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:18

Ja stiekem wel lekker dat al die touristen weer weggaan, wordt het leven weer normaal in vancouver :P
Canada heeft het zeker goed gedaan dit jaar!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:33

Ik ben blij dat ze in de finale van het ijshockey nog de gouden plak naar binnen hebben weten te slepen. Dat was zo ongelovelijk spannend! Overall wel de overhand, maar dan in de laatste 24 seconden toch nog naar overtime moeten omdat de Amerikanen nog even snel gelijk maken. Jeeez!
Uiteindelijk denk ik dat het over alles gezien erg mooie spelen waren, met een paar uitschieters die wel wat meer aandacht hadden mogen krijgen op zo'n topniveau (schaatsbaan en de bobbaan).

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:46

Hee Terpstra, ben je de regen nog niet zat? Hoe bevalt het verder in Vancouver, woon je er graag?

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:02

Haha ja de regen soms wel zat, maar dan geniet je des te meer van de mooie dagen die vancouver kent. Op die dagen sprankelt vancouver. Ik vind het een geweldige stad.
Elke stad heeft natuurlijk wel voor en nadelen. Maar over het algemeen woon ik er erg graag.
Ik kan geen genoeg krijgen van het uitzicht op de bergen. Als ik smorgens mijn huis uit loop of de gordijnen omhoog doe zie ik ze en daar wordt ik gewoon vrolijk van! Als er geen laaghangende bewolking is dan :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:05

Ja, dat klopt wel. Bij jou is het zoveel groener dan hier. Zo in de stad wonen lijkt me ook wel wat. Voor even dan. Hier heb ik vrijwel altijd een heldere blauwe lucht en dat maakt veel goed in de winter.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:53

Ja het is wel ideaal hoor om in vancouver te wonen. Je zit midden in de grote stad. maar hebt toch de natuur wel redelijk dicht bij :)
Het is zo gek dat ik hier alweer 6 maanden ben. Over 3 maanden ga ik weer terug naar NL. Zal wel even omschakelen worden.

@ Balance ik zag in je profiel dat je in Alberta woont. Hoelang woon je daar al? En waarom heb je ervoor gekozen om naar Canada te emigreren?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 02:51

Sinds 2003. Mijn man heeft hier voor een NLs bedrijf gewerkt.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 03:05

Okee dat is al een behoorlijk lange tijd :)
En bevalt het nogsteeds?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 05:44

+:)+ Jawel hoor. Ik zit ongeveer 20 km van de dichtsbijzijnde dorpen af. Dat zal niet altijd blijven duren vrees ik omdat er ineens weer gebouwd mag worden in gebieden waar dat niet mocht. Maar ja. Voor nu zitten we goed. Weinig regen zoals je wel weet dus wat dat betreft zit je qua natuurschoon wel wat beter.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:43

@ Terpstra, gaaf dat je zo'n tijd in Vancouver zit! Werk je daar, of voor je studie oid?
Ik kom 14 april aan in Vancouver. Toevallig nog tips wat de gemakkelijkste weg is om van Vancouver airport in downtown vancouver te komen? (ik land 's avonds rond 20.00u, dus wil niet te lang rondzoeken ;) , ik heb een hostel geboekt: HI-Vancouver downtown, blijf er tot 19 april en vlieg dan door naar Calgary).

Verder heb ik totaal niks meegekregen van de olympische spelen. Nahja, zo nu en dan op nu.nl even snel gekeken ;) .

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:31

Je kunt met de bus, weet niet meer precies hoe het zat, maar is volgens mij niet zo ingewikkeld.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:54

Dit had ik in een ander topic gepost maar eigenlijk moet het hier staan. Even geknipt en geplakt dus.

Moet het even delen hier.. Kijk eens wat een Amerikaanse presentator het hier gevonden heeft met de O.S.:

Posted: Friday, February 26, 2010 10:56 AM by Daily Nightly Editor
Filed Under: Brian Williams
Brian Williams, anchor and managing editor

After tonight's broadcast and after looting our hotel mini-bars, we're going to try to brave the blizzard and fly east to home and hearth, and to do laundry well into next week. Before we leave this thoroughly polite country, the polite thing to do is leave behind a thank-you note.

Thank you , Canada :

For being such good hosts.

For your unfailing courtesy.

For your (mostly) beautiful weather.

For scheduling no more than 60 percent of your float plane departures at the exact moment when I was trying to say something on television.

For not seeming to mind the occasional (or constant) good-natured mimicry of your accents.
For your unique TV commercials -- for companies like Tim Hortons -- which made us laugh and cry.

For securing this massive event without choking security, and without publicly displaying a single automatic weapon.

For having the best garment design and logo-wear of the games -- you've made wearing your name a cool thing to do.

For the sportsmanship we saw most of your athletes display.

For not honking your horns. I didn't hear one car horn in 15 days -- which also means none of my fellow New Yorkers rented cars while visiting.

For making us aware of how many of you have been watching NBC all these years.

For having the good taste to have an anchorman named Brian Williams on your CTV network, who turns out to be such a nice guy.

For the body scans at the airport which make pat-downs and cavity searches unnecessary.

For designing those really cool LED Olympic rings in the harbor, which turned to gold when your athletes won one.

For always saying nice things about the United States ...when you know we're listening.

For sharing Joannie Rochette with us.

For reminding some of us we used to be a more civil society.

Mostly, for welcoming the world with such ease and making lasting friends with all of us.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:17

_Linda schreef:
@ Terpstra, gaaf dat je zo'n tijd in Vancouver zit! Werk je daar, of voor je studie oid?
Ik kom 14 april aan in Vancouver. Toevallig nog tips wat de gemakkelijkste weg is om van Vancouver airport in downtown vancouver te komen? (ik land 's avonds rond 20.00u, dus wil niet te lang rondzoeken ;) , ik heb een hostel geboekt: HI-Vancouver downtown, blijf er tot 19 april en vlieg dan door naar Calgary).

Vanaf Vancouver Airport zit er een skytrain die rechtstreeks naar downtown gaat. Kaartje kopen kan op het perron voor $7,50, is ook afhankelijk wanneer je aan komt, aangezien alles s avonds en in het weekend maar 1 zone is, anders is het 2 zones vanaf het vliegveld naar downtown.
Maar je kan beter beneden in de aankomst hal een fare-saver boekje kopen (dan koop je een boekje voor 1 of 2 zones) en die stop je in de automaat, en dat kost je dan in plaats van $7,50 nog maar $1,90 :P
GROOT VERSCHIL DUS!
Ik geloof dat er een soort loterij dingetje zit waar ze dat verkopen bij de tim hortens in de buurt
Je gaat gewoon in die skytrain zitten, gaat maximaal 12 minuten na elkaar. En ik denk dat je met 20 minuten later in downtown bent.
Check ook even translink.ca daar kan je ook je trip plannen ;)
Succes

Ik zit hier voor stage van 9 maanden. Nog 3 maandjes en ik ben weer thuis. Gek hoor.
Ik doe een stage bij de UBC (universiteit van British columbia).

Edit ik lees dat je s avonds aan komt, dus kan je gewoon 1 zone doen ;) die kan je in downtown ook gebruiken voor openbaar vervoer erg handig!

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:27

@ balance,
dat is een mooi stukje over de OS :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:19

Ik heb ook de skytrain genomen toen we daar pasgeleden waren. Reuze handig is dat inderdaad.
Ja he terpstra, errug mooi en openhartig geschreven. Had je gezien dat je in het USA pavillion niet binnen mocht als je geen citizen was?

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:48

haha ja ik weet het, mijn vriend is er toch binnen geweest :P ondanks dat hij gewoon nederlands is
En de skytrain is inderdaad reuze handig, ik ga vaak met de skytrain als ik ergens heen moet :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 04:39

Thanks voor de uitgebreide info en tips van de skytrain, klinkt gemakkelijk! :)

Is het je afstudeerstage ivm de 9 maanden? Voor welke studie? Lijkt me inderdaad gek als je na 9 maanden weer terug naar NL gaat, zal wel even wennen zijn. Heb je/ga je ook nog rondreizen in Canada?
Ik heb zelf nog geen idee wanneer ik weer terug naar NL ga. Voor m'n ouders minder fijn want ze kunnen nergens naar uitkijken van: ow dan komt ze terug.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:04

haha ja mijn ouders zijn al in dagen aan het aftellen. Dat gebeurde toen we onder de 100 dagen zaten :P
Ik heb net een weekendje Whistler geboekt samen :D m'n vriend heeft daar net 5 weken gezeten voor de spelen en hij was heel enthousiast dus ik ben benieuwd.
En we gaan de hele maand mei rondtrekken met een camper samen met mijn ouders en voor 2 weken ook mijn zus :D

Het is inderdaad mijn afstudeerstage. Voor de opleiding Biochemisch en Medisch laboratorium. Dus ik ben al druk met m'n afstudeerrapport. En leren, want ik moet nog 1 toets doen als ik terug kom. Spannend dus allemaal.

Ik zie dat jij nu in de states bent, wat doe jij daar? En wat is je planning voor Canada? Ik las eerst een paar dagen vancouver en daarna Calgary, nog meer specifieke plannen?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:31

Grappig, ik heb ook de HLO gedaan, afgelopen zomer afgestudeerd. Heb toen ook gedacht aan een stage in Canada, maar ik wilde graag wat vrijer zijn, en niet het 'moeten' van school. dus heb er voor gekozen om eerst de studie af te ronden, 4 maanden te werken op het lab en dus nu te reizen.

En zeker goed plan om nog even een hele maand rond te reizen! en fijn dat je vriend ook nog langskomt, hoef je heb die 9 volle maanden te missen :) .

Ik doe nu een soort stage in de states met paarden, daarna ga ik dus naar Canada, weekjes vancouver en dan weer een soort stage bij een andere trainer in de buurt van Calgary. Van de zomer (eind juli/augustus) komt m'n zus langs voor 4 a 5 weken, we willen dan 2 weken rondreizen en daarna 2 weken op een boerderij helpen (low budget he ;) ). Zij gaat terug naar huis en ik blijf dan misschien nog even op de boerderij. Afhankelijk van hoe leuk het is. Daarna weet ik nog niet wat ik precies ga doen. Familie van een vriendin van me wonen redelijk in de buurt van Toronto, dus die wil ik gaan opzoeken en hun wilden me ook wat rondleiden door het zuiden van Ontario. Misschien dat ik nog ergens een plek zoek om samen te werken met een trainer. Afhankelijk van budget en of ik het naar m'n zin heb :) .
Ik heb dus geen verplichting en kan gaan en staan waar ik wil, zolang budget het toelaat ;) .

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 04:07

Canada is een prachtig land ja...

Zeg alleen nooit dat je je afvraagt waarom de Canadese Dollar zo laag staat in vergelijking met de Amerikaanse... Krijg je heel wat boze blikken in je richting :D

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 05:59

haha linda ik hoef m'n vriend niet te missen hoor, die staat nu in de keuken eten klaar te maken :D hij is vanaf het begin af aan met me meegegaan. Hij is 5 weken in whistler geweest vanwege de spelen maar nu weer terug bij mij :D

Wat leuk dat jij ook HLO gedaan hebt, waar heb jij dat gedaan?
Bij mi was het geen optie om het na m'n school te doen want dan zou m'n vriend waarschijnlijk alweer met vast werk zitten. Hij is afgelopen zomer afgestudeerd en dus vrij om te gaan en staan waar hij maar wou ;) Dus het kwam precies goed uit zo!
Het klinkt alsof je helemaal nog niet terug naar NL wilt.

Phaser waarom staat de Canadese Dollar eigenlijk zo laag in vergelijking met de Amerikaanse dollar?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:06

Ow, wauw, dat is dus helemaal ideaal dat je je vriend niet hoeft te missen =D .

Ik heb de HLO (of de vernieuwde naam, applied science) gedaan in Eindhoven. Hihi nee, ik wil nog zeker niet terug naar NL.

@ phaser, ik ben ook wel benieuwd naar het waarom?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:16

Vroeger stond de Canadese Dollar veel lager, Amerika was hét van het.
De economie draaide in de jaren 80 en 90 super, maar Canada is aan een inhaalbeweging bezig.

Maar er is altijd een rivaliteit geweest tussen Canada en Amerika :)