Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 19:53

Dank je ik zal het hem doorgeven als hij wakker is. Twee snurkende mannen en een snurkende hond nu :z _O-

Rm ja wij hebben idd veel te veel gedaan. Die 1,5 dag missen was niet handig, en een aantal dingen moesten ook echt af. Niet alles is gelukt maar het huis is nu leefbaar. In de woonkamer en keuken wel een overschot aan kasten en dozen, die kunnen pas op hun plek bij de opgebouwde keuken en de trapkast vloer die de laatste laag cement vloer heeft gehad,

Vandaag een rustige dag helemaal binnendoor gereden. Veel bloesems gezien, alle boomgaarden onderweg stonden in bloei. Door het geboortegebied van Jeanne D arc gereden. Grote kerk ook daar. Bijna een rode wouw van te dichtbij gezien, die maakte een duikvlucht en kon een kleine twee meter voor de voorruit van de camper net op tijd met een heel knappe koerswijziging de ruit ontwijken. Imposante grote vogels. :oo

Laatste kleine stukje snelweg en nu 1,5 uur geleden aangekomen op de camperplek. Het eten is al klaar en ben ik nu aan het warmhouden maar vanwege de snurkers.

Nog een foto van mijn papa bezig aan het beitsen van de deur. De deur klaar van buiten komt wel bij beter internet, die was door een van de mannen gemaakt maar daarvan weigert het internet, -O-

Ja zijn vinger zit in het verband. Dat heeft nu ook hier en daar een beitskleur. := Vandaag heeft hij zich echt rustig gehouden en genoten van de mooie omgeving, goede gesprekken ook met mij of gv. Wij hebben afgewisseld camper en bus gereden. Morgenvroeg vanuit hier even zijn huisarts bellen hoe laat hoe terecht kan voor verbandwissel. Even uitvissen hoe hij dinsdag bij zijn ziekenhuis afspraak kan komen, auto rijden gaat niet en zijn vaste chauffeur blijkt op vakantie, mogelijk moet ik mijn afspraak opschuiven zodat ik kan brengen

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 19:28

Afbeelding

De deur van buitenaf gezien, deels het oude beslag kunnen gebruiken gelukkig,

Inmiddels veilig en wel terug in nl. Verband van mijn vader alweer verwisseld en wasmachine en afwasmachine draaien al.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:58

Heel erg mooi gedaan Karuna. Complimenten. Ik hou ervan. Welk hout is het?

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:21

Mooie deur inderdaad!

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:26

Erg mooie deur! Dat is dan wel fijn, na letterlijk bloed, zweet en tranen.... :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 20:39

Letterlijk bloed ja. :(:)

Het is dik douglas hout. Grootste voorkeur was eiken maar dat werd te zwaar voor de hengsels. Hij is nu al zwaarder dan wat er in zat. Gebeitst met speciaal voor douglas hout gemaakt wat de rodere kleur goed doet uitkomen. Hij moet nog een laagje hebben.

De binnenkant is met kruis hout en dwars balken. Alleen de onderkant was nogal een uitdaging. Omdat de granieten dorpel heel gesleten en hier en daar gaten heeft en ik wel een tochtdichte en ongedierte dichte deur wil hebben (de vorige had ik van een laag gaas voorzien en een eerdere eigenaar had er kranten voor gebruikt (oud en vergeeld, wil ik nogproberen te redden :+ )) is er aan de onderkant een extra op maat gemaakte plank.

En de kopkanten aan de sluiting kant bestaat uit drie verschillende maten latten. Onderin zit nu nog een vreemde driehoek uit de dorpel die gevuld moet worden. Daar zit nu tijdelijk iets ingezet. :') maar hij is nu wel volledig dicht en degelijk

De onder balk lijkt scheef maar is het niet. Wel aangepast zodat de deur goed dichtkan. En het regenwater van de deur af wordt geleid ipv naar binnen loopt Op de foto was hij net niet dicht waardoor er een kier lijkt. In werkelijkheid is hij er niet

De komende dagen besteden aan uitsoppen van de camper, wegbrengen van een enorme stapel lege dozen (of duimen dat ze ze in een ritje willen komen ophalen hier :+ ) en de tuin hier fatsoeneren nadat er lange tijd zoveel potten hebben gestaan overal

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:18

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en je vader zijn verband weer is gewisseld. Het is wel een prachtige deur geworden je vader is wel een vakman!

Siers83

Berichten: 7437
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:29

Fijn dat jullie allemaal weer veilig thuis zijn
De deur is wel heel mooi geworden zeg. Je Pa kan het wel

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:31

Wat een mooie deur. Fijn dat paps zo flink wil meehelpen. Hoe gaat het ondertussen met de pijn?

Heb je fotos gemaakt van de bloesem? Het is altijd zo'n mooi gezicht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:41

Wat een prachtige deur is het geworden zeg! <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 22:17

Ja he. Met een beetje hulp van ons en hier en daar een aanpassing. Hij beheerst de techniek nog maar zijn lijf wil niet echt meer. Net als bij mij. Ik kan het maar lijf werkt niet mee. De meeste dingen heb ik van hem geleerd. Tegelen bestrating timmeren stroom water autotechniek fiets repareren electronica enz we hebben heel wat uren vanaf klein lopen prutsen met zijn tweetjes. Als 4 jarige gup sorteerde ik weerstandjes

tones

Berichten: 5296
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 23:14

Ik heb ooit n klant gehad die de hele behandeling (2uur) heeft zitten l*llen over haar voordeur. Echt, ik werd er zo simpel van.

Kijk bij deze deur snap ik dat wel.
Prachtig. :D

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:05

tones schreef:
Ik heb ooit n klant gehad die de hele behandeling (2uur) heeft zitten l*llen over haar voordeur. Echt, ik werd er zo simpel van.

Kijk bij deze deur snap ik dat wel.
Prachtig. :D

_O- terugwerkend begrip _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:18

tones schreef:
Ik heb ooit n klant gehad die de hele behandeling (2uur) heeft zitten l*llen over haar voordeur. Echt, ik werd er zo simpel van.

Kijk bij deze deur snap ik dat wel.
Prachtig. :D


Hihi :') nu weet je waarom misschien wel

Morgen worden er 33 lege verhuisdozen opgehaald. Weer een stapje verder en een legere bus.

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:22

Hoe gaat het met de hand van je vader?
Wanneer blijf je voor langere tijd in Frankrijk?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 17:08

Mijn vaders hand gaat aardig ok geloof ik wel. Morgen weer verbandwissel. Volgende week de hechtingen eruit en dan nog 1,5 week verband en de spalk.

Voor nu maximaal 2 weken daar per keer. Veel langer gaat de komende tijden niet worden. Zeker zolang mijn oude dametje nog rondhuppelt kan het niet langer. Tenzij gv die kant op komt. Dat was ook de bedoeling, op en af. Alleen de komende keer hopelijk zonder al te veel zware fysieke inspanningen en meer genieten en tuinprutsen.

Ik vond nog 5 lege dozen. De stand nu dus 38 lege dozen *\o/*

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:23

Zo lekker!! Is de inhoud ook al echt op de "eindplek" zeg maar...? Hopelijk hoef je 1 en ander niet nogmaals te verslepen.

Waarom niet langer dan 2 weken voor de hond....? :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 17:30

Het meeste van de inhoud is inderdaad op de eindplek. Ik heb van die dozen vrijdag en zaterdag ruim 3/4 leeg gemaakt. De rest was al eerder op de plek.

Oude dame gaat na een paar dagen echt lopen zoeken waar gv is. Ze is erg aan hem gehecht, en als ze hem te lang naar zin niet ziet gaat ze van haar eten af en wordt gewoon ellendig onrustig. :(:) dat wil ik haar niet aandoen.

En daarnaast vind ik (en gv) het zelf voorlopig ook wel lang genoeg. :+ ook een aardig goede reden lijkt me. Het is dat hij nog moet werken voor een lange tijd en beperkt vrij kan nemen anders zou hij er ook langer zijn. Nu al is het soms al pff we moeten terug naar de hectiek. :')

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:06

Ohh johh ik dacht dat je er ging wonen en heel af en toe naar Nederland,voorlopig is het een soort van vakantiehuis dus?

thequeensmum
Berichten: 3606
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:18

Ik vind het echt leuk om je te volgen Karuna, maar moet zeggen dat ik soms de draad finaal kwijt ben. Ik dacht ook dat je daar gaat wonen.
Maar lees alleen maar dat je heen en weer rijdt, nogal een stukkie ook, niet altijd duidelijk waar je bent en waarom je in vredesnaam constant heen en weer kachelt.
Maar als het idd slechts vakantiewoning is wordt het wat begrijpelijker.
Maar het kan ook gewoon aan mij liggen hoor. :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:20

Volgens mij was het wel helder - voorlopig wordt het heen en weer rijden, voor de toekomst mogelijk wat anders? Ik had daar geen verwarring over. Als je partner nog wel even moet werken, dan krijg je soms niet voor de hand liggende oplossingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:21

Ik dacht ook dat Karuna daar voor vast ging wonen hoor _O-

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:23

Prrrr schreef:
Volgens mij was het wel helder - voorlopig wordt het heen en weer rijden, voor de toekomst mogelijk wat anders? Ik had daar geen verwarring over. Als je partner nog wel even moet werken, dan krijg je soms niet voor de hand liggende oplossingen.


Ehh karuna woonde toch alleen,en moest wegens de hoge energieprijzen haar huis verkopen.
Dat vond ik best heftig.
Of heb ik het mis?

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:24


YvonneV
Berichten: 8799
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:30

karuna schreef:
Nee mijn paps blijft waar hij is in principe maar hij wil er wel veel zijn als zijn gezondheid het toestaat en de ruimte is er ook voor. Aangezien ik deels heen en weer ga reizen (ik blijf back up houden in nederland voorlopig gelukkig ) en kan hij met mij of iemand anders meereizen. Ik krijg dan wel extra brandstofkosten erbij maar dat weegt voor nu niet op tegen de flink mindere vaste lasten en hypotheek vrij zijn.

En hoewel ik het eigenlijk te ellendig vind dat ik mijn financien goed voor elkaar heb ik domweg een hypotheek lager dan menig huur gewoon niet meer kan gaan betalen bij nog een mininale stijging van iets. Door stevige gemeentelijke lasten, vuil afvoer die peperduur is geworden, rioollasten zorgkosten die maar blijven stijgen en stijgen enz en omdat ik net geen recht heb op welke toeslag dan ook ik zit er net boven-O-