Schotland; places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:30

Dat is juist het leukst om naar te kijken. _O-

Ik heb ooit eens geprobeerd naar de wc te gaan om te plassen maar was ook niet zo'n succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:37

Ik kan je vertellen dat zeeziek naar de WC om over te geven ook best een uitdaging was _O-

Nee vanuit mijn ervaring zou ik zeggen ben je gevoelig voor zeeziek neem een pil vooraf. Ik heb dat niet gedaan gezien mijn ervaring met andere boten goed was. En dan is het kwaad al geschied als je dan nog een pil neemt als je al beroerd bent.

Mocht je toch beroerd worden dan is het advies van het personeel ook om naar je hut te gaan en op bed te gaan liggen dat werkt echt het beste. Verder hoop ik voor de mensen die nog gaan dat het niet erg waait dan komt het vast goed :D

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:59

Oh oh ik neem op zeker vooraf een pil :=

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:46

MJ_ schreef:

Laat je geen angst aanpraten.
Ik zou eerst even het weerbericht bekijken voor je naar een chemisch noodmiddel grijpt.
Die pillen kunnen je heel duf maken. Ook niet fijn als je op vakantie bent.

Ik heb nog nooit een storm meegemaakt waarbij ik op een overtocht van de UK naar NL zeeziek werd en ik denk dat ik in de afgelopen 4 jaar ongeveer 18 keer de overtocht gemaakt heb. Wel een keer zeeziek op een schip van Rotterdam naar NYC, het enige wat toen hielp was platliggen. Helaas moest ik werken dus toen aan de pilletjes die niet hielpen...

Goeie reis en veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:51

Nadeel van die pillen is dat mensen meestal de bijsluiter niet lezen maar er staat in je er inderdaad heel duf van wordt en daarom 2 a 3 dagen niet mag autorijden daarna. Hou daar rekening mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:44

MJ_ schreef:

Hoe gevoelig ben je voor bewegingsziektes?

Wacht het eerst eens af wat het weer doet.
Zelfs mijn schoonzus kan DFDS hebben bij rustig weer en die kan toch best heel slecht tegen beweging.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:27

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben op eerdere, rustige, overtochten naar Noorwegen, Zweden, Ierland en vanuit Calais naar Engeland nooit ziek geweest. Wel een keer heel erg op een snelle boot in Zuid-Amerika en dat was dan wel erg naar.

Maar ik wist eerlijk gezegd niet dat die reispillen zo'n zware uitwerking hebben dus goed om dat mee te nemen in mijn overweging.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:39

Ik had een rustige zee richting de UK vorige week en maar afwachten wat die morgen gaat doen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:30

Met DFDS twee keer overgevaren en pas bij de buitenhut kon ik een beetje slapen, maar dat kan ook meet door het opgesloten gevoel komen. Geen cola of andere prik drinken heeft hier na een tip van medereiziger ook goed geholpen trouwens.

Ik ben met twee andere mensen een trip aan het plannen voor 2023 alleen zouden we graag the Jacobite steamtrain nog een keer willen doen. Die zit helaas niet meer in een reispakket. Dus zaten we naar losse opties te kijken. Wij zijn niet van ter plaatsen slaapplekken regelen, maar iemand nog leuke adressen bij of in Edinburgh voor +/- 8 nachten wat niet meteen 2000+ gaat kosten?
Alleen september wordt lastig hier, voor de rest zijn we flexibel. Ik had al rond gekeken, maar er is zoveelste zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:33

The jacobite zit in fort williams he? Zou dan daar een 2 nachten slapen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:29

Klopt ja, vorige keer moesten we idd 6 uur in de ochtend vertrekken, dat was wel vroeg. Wel heel mooi die ochtend mist door die bergen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:34

Geen Schotland, maar wel DFDS vorige week. Heenweg enigszins golvig, terugweg superstrakke zee, en weer een fijne overtocht gehad. Twee keer zelfs een seaview cabin terwijl we die niet hadden geboekt :D

Ik kan the Lake District trouwens heel warm aanbevelen. Iets lieflijker en minder ruig dan Schotland, maar wel hetzelfde gevoel en alsnog prachtige stille wijdse natuur, en dat op maar twee uurtjes rijden vanaf Newcastle! Aanrader!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:05

Rije schreef:
Geen Schotland, maar wel DFDS vorige week. Heenweg enigszins golvig, terugweg superstrakke zee, en weer een fijne overtocht gehad. Twee keer zelfs een seaview cabin terwijl we die niet hadden geboekt :D

Ik kan the Lake District trouwens heel warm aanbevelen. Iets lieflijker en minder ruig dan Schotland, maar wel hetzelfde gevoel en alsnog prachtige stille wijdse natuur, en dat op maar twee uurtjes rijden vanaf Newcastle! Aanrader!

Nou, er is een Ollander die daar anders over denkt......

Die nederlander viel stil in een haarspeltbocht, steil omhoog en voordat ie door had wat 'm was overkomen, had ie een Discovery bijna in z'n trekhaak!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:31

Joah snap ik wel, wij hebben ook een paar stukjes van 25% gehad! :oo Maar dat waren echt maar een paar korte stukjes. En onze Franse halfautomaat wist soms ook niet wat 'm overkwam :=

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:49

Mijn oude Seat Leon (20 jaar) moest 2 weken geleden ook aardig werken met de heuvels die we tegen kwamen.
En ben zo blij dat de auto geen vierkante wielen heeft van het slechte wegdek die we tegen kwamen.

Wij willen volgend jaar richting Newcastle varen en dan richting Schotland of boven in de UK blijven.

Maar ik schrik wel van de prijzen van deze overtoch want die zijn €500+.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:58

In het laagseizoen gaan, dat scheelt al. Maar het blijft een dure hobby ja...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:07

Ik heb gekeken voor September volgend jaar.

Wij zijn nu in Oktober geweest want mijn reis genoot kan niet in het voorjaar vanwege drukte op het werk.

Maar ik wil graag grotendeels varen omdat ik vanwege mijn ziekte last van lichaam krijg van lang rijden en mijn reisgenoot durft niet te rijden in de UK.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:28

Wij hadden heen een super rustige overtocht maar afgelopen zondag op maandag terug was nogal stormachtig %)

Wel een heerlijke vakantie gehad met prima weer op de juiste momenten :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:17

Rije schreef:
In het laagseizoen gaan, dat scheelt al. Maar het blijft een dure hobby ja...

Beetje mikken wanneer je oversteekt kan zomaar 1/3 uitmaken!
Midden in de week en buiten het seizoen is goedkoper.

Voorbeeldje,2 volwassenen plus auto:
Vrijdag 18-11 kost 113 voor de overtocht en 95 voor de hut
Zaterdag 19-11 kost 122 voor de overtocht en 95 voor de hut
Zondag 20-11 kost 113 overtocht en 82 voor de hut

Maar ga je iets eerder, woe 16-11, betaal je 102 voor de overtocht en 82 voor de hut.

Beetje mikken maakt dus zomaar 33 euro uit op je enkele reis!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:21

Wat leuk om dit topic door te lezen. Ik ben voor volgend jaar zomer een roadtrip aan het plannen. Omdat we de b&b's vrij duur vinden willen we waarschijnlijk in Nederland een camper huren en dan met de poezen via Calais naar Schotland rijden. Toch lees ik hier ook een aantal mensen die met de tent op pad zijn geweest, dat kunnen we ook altijd nog doen (als ik mijn vriend zover krijg om ook te wildkamperen;)). Het is onze eerste keer dat we naar Schotland gaan.

Ik heb nu nog Cairngorm in de planning staan, maar als ik het hier zo lees kunnen we die tijd misschien beter besteden aan Isle of Skye? Dat wilde ik sowieso nog in de planning zetten.
Ik heb al wat tips van Gaucho gekregen, maar alle tips zijn natuurlijk welkom!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:53

Hoe lang willen jullie gaan? Ik vond de Caingorms wel heel mooi ook. Wij waren 3 weken met de tent en hebben soms een hostel of hotelletje genomen. Een enkele keer een camping maar meestal wildkamperen. We hebben enorm veel mazzel gehad met het weer, wel wat pech met het oog op de midges.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:58

Weten we nog niet. Waarschijnlijk een week of 2

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:16

Midgies kunnen je plezier idd echt goed vergallen...! :( Wij hebben van de mooiste plekken eigenlijk nauwelijks kunnen genieten door die krengen :x

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:29

Ik vind de Cairngorms echt prachtig <3 Het ligt mooi centraal, je kunt vanuit daar alsnog veel bezoeken en er ter plaatse ook echt prachtig wandelen. Het is een heel gevarieerd park, van liefelijke bossen tot echt ruige bergen. Ben er nu 2x geweest en er nog lang niet uitgekeken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:27

jojoleinee schreef:
Wat leuk om dit topic door te lezen. Ik ben voor volgend jaar zomer een roadtrip aan het plannen. Omdat we de b&b's vrij duur vinden willen we waarschijnlijk in Nederland een camper huren en dan met de poezen via Calais naar Schotland rijden. Toch lees ik hier ook een aantal mensen die met de tent op pad zijn geweest, dat kunnen we ook altijd nog doen (als ik mijn vriend zover krijg om ook te wildkamperen;)). Het is onze eerste keer dat we naar Schotland gaan.

Ik heb nu nog Cairngorm in de planning staan, maar als ik het hier zo lees kunnen we die tijd misschien beter besteden aan Isle of Skye? Dat wilde ik sowieso nog in de planning zetten.
Ik heb al wat tips van Gaucho gekregen, maar alle tips zijn natuurlijk welkom!

Niet om het een of ander maar wat denk je dat 3500km rijden met een camper aan brandstof kost, nog los van de huur?
Daar kun je aardig wat B&B van betalen, nog afgezien van het feit dat het je minimaal drie reisdagen kost om op-en-neer vanaf Calais naar de Schotse grens te rijden.

Daarnaast moet je die B&B's niet boeken via de bekende sites maar gewoon Google maps uitknijpen en, buiten het seizoen, op de bonnefooi. Dan moet je voor 60 - 80 pond per kamer per nacht, inkl Full English, uit kunnen komen.