Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:36

Wedel?
Ik ben dus geen technische skiër :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:37

:j Korte bochtjes :D

Het is geen schoolvoorbeeld, maar even voor het idee :))

Ik heb jou volgens mij via een filmpje zien skiën ooit, kan dat? Jij skiet volgens mij wel goed toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:39

Muurp schreef:
:j Korte bochtjes :D

Ik heb jou volgens mij via een filmpje zien skiën ooit, kan dat? Jij skiet volgens mij wel goed toch?

Oh ja dat doe ik ook geloof ik. Ik ski best aardig, ik heb alleen beetje X-benen omdat ik mn binnenste ski nooit helemaal door durf te drukken naar buiten ofzo. https://www.youtube.com/watch?v=bWXejljakD0
Hier ski ik trouwens nog op twintips :')

Edit: zo kort doe ik niet altijd, maar soms wel vooral op de wat saaiere pistes :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:26

Goedemorgen!!

Wat een mooi gebied!

Zondag meteen de berg opgegaan, wel erg mistig en sneeuwval maar dat mocht de pret niet drukken!
Was op sommige stukken best eng want je wist niet waar de piste liep.
Hanhnenkammen zijnde niet meer naar toe gegaan aangezien het zicht heel slecht was en de rest van de groep het wel goed vond na de middag op de berg zweten. En een paar flinke klappers gemaakt... Blij dat ik me HELM op had! En mega spier pijn inde nek had.

Maandag echt een prachtige dag gehad met veel zon!!! Heerlijk mooie pistes en lekker gegeten op de berg. Ook weer 2 x omver geskiet en gebord door een ander en drie x zelf best auw :')

Nu wakker met een klein katertje van de eisbar.... En het sneeuwt weer hard. Dus of we vandaag gaan skiën en boarden is de vraag... Eerst zo maar eens ontbijten.

Piste 26 is ook niet helemaal top eeen stukje voor borders... Na het zwarte stukje is echt een stukje lopende dat overleef je wel.
16 is opzich ook wel een mooie piste.
Gister wel een hele mooie rode genomen on de buurt van de zwarte 34
Waren niet van die bulten sneeuw wat er op de 26 veel lag.
Helaas is de 25 dicht maar goed er zijn ergere dingen.

Nou ga snel ontbijten en kijken wat we gaan doen vandaag!

1 ding weten we wel zeker vroeg beginnen met apreski aangezien Dries roelvink komt optreden in de eisbar...

Les heb ik niet genomen... In Nederland heb ik het gedaan en dat ding goed!
Foto's volgen later!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:50

Fijn om te horen Corien!

De 30 en dan de 31 naar beneden die je kan nemen is wel een stukje lopen bij het huisje, maar verder ook 2 hele mooie pistes. de 32 die ernaast ligt is ook wel mooi :j Zeker om die paden te vermijden.

De 3S over bij Jorchberg en Mittersil heb je ook mooie pistes! Ik zou daar alleen wel de 76 ontlopen. Dat is een mega lang bospad. Echt SUPER lang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:11

Nog 1,5 weeeeeeeeeeeekkkkkk.
Ik kan echt niet wachten, ben wel toe aan vakantie, is ook welverdiend vind ik zelf :P

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:56

Ik heb echt zo een heimwee!!! Zit echt met een kater op mijn werk :-(. Zit steeds ff naar mijn foto's te kijken, ook die van de te leuke skileraar ;-)

Eisbar is altijd gezellig ;-). Alleen ik was juist zo blij dat Dries er vorige week juist niet was, die vind ik echt verschrikkelijk haha!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:07

:(:) Dubbele redenen om terug te gaan Angelkiss <<)

Geniet ervan Corien! Hopelijk kan je nog wat zien met de sneeuw...lekker spelen in de verse sneeuw :D
Wel jezelf een beetje heel houden he ;)

Nog 3 weekjes...
Ik heb ook al een aantal jaar een helm. Better safe than sorry, zeker in het park. Toch wel wat smakkers gemaakt. En daarnaast hoef je het inderdaad niet altijd zelf te doen. Heb nu al een tijdje die van de Lidl en die bevalt me eigenlijk ontzettend goed :) Hij zit alleen ondertussen volgeplakt met stickers :+ De helmen van Anon vind ik ook altijd onwijs mooi.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:44

Ik ook over anderhalve week. Heb er ook weer enorm zin in.

Anon vind ik inderdaad ook erg mooi. Maar die pasvorm paste niet bij mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Fee_ schreef:
Ik ook over anderhalve week. Heb er ook weer enorm zin in.

Anon vind ik inderdaad ook erg mooi. Maar die pasvorm paste niet bij mijn hoofd.

Gerlos, das om de hoek :P Hoe gaan jullie heen?
wij gaan misschien nog een dagje naar Gerlos om met een vriendin af te spreken die daar werkt :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Wij gaan altijd gewoon met de auto. :D
Als je me dan toevallig ziet (gele broek, bruin/witte jas, witte helm) mag je me best aanspreken, haha :))

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:29

Ja kon ik maar terug DieL

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:46

Ik heb ook heimwee!!!!! Iemand nog leuke tips om van het voorjaar nog 4 of 5 dagen te gaan tegen een leuke prijs??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:10

Dit is trouwens nog mijn helm, wit, subtiel printje en de roze vogel is een sticker. :P
Afbeelding

Oh en nog 11 dagen en dan is dit 8 dagen lang mijn uitzicht als ik het huis uit stap. :+:
Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:54

Ik heb als kind de hele Schweizer SkiSchule doorlopen zonder helm, dat was toen gewoon zo, niemand droeg een helm. Tegenwoordig ben je zonder helm echt een uitzondering. Ik draag zelf sinds een jaar of 4 ook een helm, ik heb een witte van Sinner. Niks bijzonders, gewoon een prima ding.
Ik moet nog even geduld hebben, heb er nog maar een tandje bij gedaan qua trainen (of de fysio eigenlijk), volgens mij ben ik nog nooit zo fit naar de sneeuw gegaan :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:06

Vroeger ook als kind altijd zonder helm. Was toen helemaal nog niet aan de orde toen. Was gewoon mutsje op en gaan!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:37

Kijk maar eens naar foto's van een manage van 25 jaar geleden. Dan had ook niemand een cap op tijdens het rijden :-). Tijden veranderen. Wij vertrekken over 31 uur :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:08

Tuhan schreef:
Ik heb ook heimwee!!!!! Iemand nog leuke tips om van het voorjaar nog 4 of 5 dagen te gaan tegen een leuke prijs??

Superdevoluy / La Joue du Loup is lekker goedkoop!

Is wel wat minder sneeuwzeker, maar rond de periode van de voorjaarsvakantie ligt er meestal wel veel! Ik ben net na de kerst geweest.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:34

iirrssjjee schreef:
Tuhan schreef:

Superdevoluy / La Joue du Loup is lekker goedkoop!

Is wel wat minder sneeuwzeker, maar rond de periode van de voorjaarsvakantie ligt er meestal wel veel! Ik ben net na de kerst geweest.

Niet te laat gaan in het seizoen dan, want dan heb je slush 'smiddags.

Ik denk dat ongeveer 95% van onze groep, snowboarders en skiers redelijk 50/50, een helm droeg.
Afbeelding

Ik heb deze, super comfi, draag 'm 10x liever dan mijn cap. Oh en stiekem haal je behoorlijke snelheden op je ski's of snowboard.
Afbeelding

Diel, Fee, Joolien alvast heel veel plezier! Ik moet nog 51dagen wachten op de 2e ronde. Gelukkig ligt carnaval er tussen, heb ik iets leuks om naar uit te kijken in de tussentijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:58

Leuke helm is dat, ik ben blij met mijn 'intergrale' helm. Alleen ik hoor zo slecht _O-
Oh en over snelheden, ik heb de laatste keer met een GPS geskied en mijn gemiddelde snelheid lag rond de 70 kmpu :=

Let niet op het hoofd van mijn vriend :')
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:01

Ik had eerst ook een helm uit één stuk zeg maar (noem je dat intergraal?) maar ik vond dat maar koud aan mijn oren. Nu dus eentje met losse oorstukjes, sluit bij mij beter aan :)

Lijkt mij best geniaal om een of andere grappige hoes om mijn helm heen te doen... enig idee waar je die kunt krijgen voor volwassenen?

Veel plezier voor de mensen die (bijna) gaan!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:55

Zag 'm gister al voorbij komen Fee, mooi plaatje <3

Die integrale helmen vind ik ook niet zo fijn. M'n eerste was er ook zo een en heb nu zachte oren...zoveel fijner :) En makkelijk met het indoen van een oordopje, zit was comfortabeler :+
Dit is de beste foto die ik tot zover even kan vinden. En ondertussen zit die helemaal volgeplakt :Y)

Afbeelding

En nog meer geniet plaatjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:57

Ohhhhhh nog 1,5e week. Ik heb zin om nu al in te gaan pakken :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:00

Wat houd je tegen :D?

Oh Miccamaaike heeft Duijvestein niet van die hoezen? Heel misschien Blue Tomato anders?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:36

Leuk die stickers op de helmen!!

Fee als je jou tegen komt kun je je iig echt niet missen haha!

Straks beginnen met pakken! Gisteren etentje gehad met de wintersportploeg, kan echt niet meer wachten! Nog 3 nachtjes :D

Degene die de organisatie van ons tripje op zich hebben genomen, hebben een draken onesie gekocht en de bedoeling is dat degene met de meeste faal-acties van de dag dat pak 24u aan moet. Ik ga dus hard mn best doen om niet de banketstaaf te zijn :')