Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit is de new forest waar ik het over had!

Niet de beste foto,s maargoed even geen tijd om hem de deken af te doen
Hebben jullie hem gezien?
Enige witte plekje is bij zijn neus.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:26

Wil je een duidelijke mening kunnen hebben en die dan ook netjes kunnen ventileren, dan MOET je vind ik, ook zelf DIT JAAR op de Zuidlaarder markt geweest zijn. en niet 5 jaar geleden of 10 jaar, of zelfs vorig jaar. Zo niet, dan klets je volgens mij maar wat " ins blue hinein"
Ik ben er geweest dit jaar. Was er al voor 6 uur Heb drie " zielige " , nouja, shetlandmini hengstjes gekocht. Ik ben ook in het verleden vaak genoeg geweest. Ik kan dus vergelijken. Velen van jullie niet. Vroeg komen, rond kijken dan kun je een gefundeerde mening geven.

Ik zocht heel duidelijk volwassen luxe minihengstjes om mijn 2 span uit te breiden. Waar heb je nog een beetje keus.......? juist op een dergelijke grote markt.
Waarom komen verkopers met hun hengstjes en andere paarden /pony's naar een dergelijke grote markt.......? juist omdat er veel potentiele kopers zijn.

Natuurlijk ging er hier en daar iets niet helemaal volgens boekje, maar vergeleken met vorige jaren en zeker met 5 en meer jaren terug was het al prima geregeld. Pluim voor de organisatie en controle!

Ach en volgend jaar gaat het vast weer een stukje beter, maar blijven er waarschijnlijk nog steeds bosjes mensen die ongefundeerde kritiek hebben of gewoon overal op tegen zijn, of alles zielig vinden, of graag verhaaltjes opblazen etc........

Ik kan me eerder verbazen over in mijn ogen zoiets als dance festival waar al een aantal jonge mensen de dood hebben gevonden dan over de Zuiidlaarder markt.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:58

Leuk koppie, Joyce_eddy! Blijven toffe pony's, die Foresters. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:02

robert45 schreef:
Ik lees dat ik niet heel duidelijk was. Deze merrie hebben wij juist aangekocht.

Maar toch bedankt voor de reacties haha :P

Dat vraagt natuurlijk om een foto van het "kneusje" :j :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:18

Dus.... er komt nu weer een petitie voor het afschaffen van paardenmarkten
Pffff :z

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:22

Sja... Voordat ze de paardenmarkten afgeschaft hebben zijn we waarschijnlijk al heel wat jaren verder. Helemaal de grootste van europa is niet zomaar verdwenen.
Waarom zouden ze ook?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:28

En Elst staat op de werelderfgoedlijst... dus die is veilig haha
Heb je t andere topic gezien over Zuidlaardermarkt? Wordt er n beetje moe van

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:29

:)) Maar ik ben er een beetje klaar mee om mezelf te herhalen.

Wij moeten respecteren dat ze er tegen zijn. Maar andersom accepteren dat wij er een leuk dagje uit aan hebben is verdomd lastig.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:51

joyce_eddy schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo dit is de new forest waar ik het over had!

Niet de beste foto,s maargoed even geen tijd om hem de deken af te doen
Hebben jullie hem gezien?
Enige witte plekje is bij zijn neus.

Knapperd hoor!! :~
Lijkt wel een beetje op die van mij vind je ook?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:51

Jep, nouja ik lig er niet wakker van. Ik vond het vroeger ook heel "sielug" en was er zwaar tegen. Nu koop en verkoop ik er zelf en zou het doodzonde vinden als het afgeschaft wordt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:52

Froukje1993 schreef:

Wij moeten respecteren dat ze er tegen zijn. Maar andersom accepteren dat wij er een leuk dagje uit aan hebben is verdomd lastig.

Je hebt het steeds over ze, maar wie zijn ze dan?
Ik zeg namelijk helemaal niet tegen de markt te zijn. Ik heb alleen een mening over het soort fokker dat er staat.
En ja, ik ben er jaren geweest. Nee, dit jaar niet, maar qua soort fokkers is er echt niet veel veranderd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:57

Tendance schreef:
Froukje1993 schreef:

Ik zeg namelijk helemaal niet tegen de markt te zijn. Ik heb alleen een mening over het soort fokker dat er staat.
En ja, ik ben er jaren geweest. Nee, dit jaar niet, maar qua soort fokkers is er echt niet veel veranderd.

Nou, dan bedoel ik jou niet ;)
Ik heb het over iedereen die de paardenmarkten pertinent afgeschaft willen hebben.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:02

En nou gewoon de aankopen weer showen daar gaat het toch om in dit topic?
Ik zie hele leuke aankopen voorbij komen heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:45

Ik vind het eigenlijk jammer van dit topic, ik dacht dat het eigenlijk was om de nieuwe aanwinsten te showen en dat vind ik ook altijd erg leuk, maar helaas is het echt een discussietopic geworden, een welles, nietes. Jammer vind ik dat.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:50

ik heb een heel stuk over geslagen en plaatjes gekeken , heerlijk ontspannend :+ :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:49

Electra63 schreef:
Froukje1993 schreef:
Blijkbaar een vraag waar je geen antwoord op wil geven Electra, want is is al vaker gevraagd. Maar, ben je er zelf wel eens geweest?

Ik ben op ZL nog nooit geweest, ligt niet echt in mijn buurt. Op anderee markten ben ik wel geweest. Maar is inmiddels al jaren geleden. Ik vind het namelijk geen uitje :D

Maar..... ik begrijp dat je alleen mag reageren op misstanden als je er zelf bent geweest?
Geldt dat voor alle misstanden en onrecht op deze wereld? Of geldt dit alleen voor ZL ?
Foto's en filmpjes zijn niet voldoende om te constateren of er sprake is van dierenleed?

Nee want je krijgt een gekleurd beeld, zeker als je op een bepaalde manier op zoek gaat naar foto's.
Ik krijg ook niet de indruk dat jij veel ervaring hebt met veulens, jonge paarden en/of paarden in zo'n hectische omgeving. Zijn dus al twee cruciale punten die ontbreken om een goed inzicht te hebben in wat er nu daadwerkelijk gebeurd.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:55

Dustinlover schreef:
Vind dat je overdrijft electra... Ben blij dat mijn paardjes op de markt stonden en ik denk dat misschien net 1 op de 10 er niet gezond bij liep..

En net wat letsdunit hierboven zegt, bij particulieren die ozo goed voor hun paardjes zijn staan genoeg schrijnende gevallen tussen... Misschien nog wel meer als op de markt ;)

ben wel heel nieuwsgierig naar voor en na foto's eigenlijk

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:56

Hier onze aanwinst, dan heb je nog een plaatje om naar te kijken! (Afbeelding[/URL]

Ben benieuwd naar welke kleur ze uit gaat groeien.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:58

Tendance schreef:
Froukje1993 schreef:

Kun je denken inderdaad en misschien heb je gelijk.
Maar 'het soort' fokker wat jij bedoeld en dus niet naar zuidlaren gaat, die verkopen hun overschot middels veilingen. Bij BVA en Troostwijk verschijnen regelmatig veilingen van grote stoeterijen die hun overschot aan jonge paarden kwijt moeten.
Is dat nu zoveel beter dan een paardenmarkt? Het princiepe is precies hetzelfde.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:02

Kwii leuke aanwinst wat ga je er mee doen in de toekomst?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:07

sandra8 schreef:
Kwii leuke aanwinst wat ga je er mee doen in de toekomst?

We hebben haar vooral voor de lol er bij. Maar als ze oud genoeg is word ze waarschijnlijk wel voor de kar beleerd :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:08

Lijkt schimmel kiwwi

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:10

Cemlys schreef:
Lijkt schimmel kiwwi

Ja dat denk ik ook hoor.. Maar in het paspoort staat valk geboren. Ik weet niet op wat voor manieren ze allemaal kunnen verkleuren, haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:11

Hmm maar geen donkere maantjes. Of ze moet zilver hebben

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:13

kwii schreef:
Cemlys schreef:
Lijkt schimmel kiwwi

Ja dat denk ik ook hoor.. Maar in het paspoort staat valk geboren. Ik weet niet op wat voor manieren ze allemaal kunnen verkleuren, haha.

Valkjes kunnen ook verschimmelen hoor. :)