Een jaar werken op een springstal in Engeland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:21

fleurtjeuh schreef:
En als ik weer naar engeland ga, dan raak ik mijn ex helemaal kwijt, waar hij het nu nog wel weer een kans wil geven..

Ik denk dat niemand voor jou kan beslissen, aan beiden zijn voor en nadelen.
Een diploma is natuurlijk steeds een toevoeging, rationeel zou ik altijd voor het diploma gaan omdat het voor lange termijn is.

En je vriend, verdient hij wel een tweede kans?
Mijn relatie is ook onlangs gedaan, en in het begin zou ik ook terug naar hem gesprongen zijn. Maar nu ik er verder van sta, zie ik dat je vriend jou niet laat steken in een moeilijke positie.

fleurtjeuh

Re: Een jaar werken op een springstal in Engeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:23

Mijn vriend verdient zeker nog een kans.
Ik denk dat de doorslag was dat ik terug zou komen, en dan weer weg zou gaan....
Ik denk dat hij het niet aankon om dat nog een keer door te moeten maken..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:24

Wat een aansteller, sorry maar je kunt je vriendin best wat gunnen. Als jou hart bij de paarden ligt zou ik dat niet laten voor een jongen. Ik zou sowieso nog naar Engeland gaan, al is het maar tot september (dan begint school weer).

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:46

xSlvna schreef:
Wat een aansteller, sorry maar je kunt je vriendin best wat gunnen. Als jou hart bij de paarden ligt zou ik dat niet laten voor een jongen. Ik zou sowieso nog naar Engeland gaan, al is het maar tot september (dan begint school weer).

Hmm ik vind het echt geen aansteller. Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is als je vriendin telkens voor langere tijd naar het buitenland gaat en jou dan niet de moeite waard vind om in Nederland te blijven. Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn, mijn vriend al helemaal niet. Maar dat wil niet zeggen dat TS moet doen waar zij zich goed bij voelt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:42

fleurtjeuh schreef:
Amandavd, Dat is inderdaad ook mijn punt.
In de paarden wereld krijg je eigenlijk nooit een contract..
En heb je dus geen poot om op te staan

ik en mijn collega's wel.. maar dat is wel in nederland.

ik heb gewoon een vaste gekregen na 1 (proef)jaar.

er is hier ook wel eens een controleur langs geweest die kwam kijken of er zwart werd gewerkt..

verder is het wat je zelf wil... school lijkt me ook niet verkeerd nu ben je jonger.. als je weer een jaar verder bent is het nog moeilijker om aan school te beginnen.

zwart werken is wel een risico.. je bent dan onverzekerd als je bijv.. van de hooizolder valt / een trap krijgt of wat dan ook.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:11

Wat je vriend betreft, ik vond het al erg raar dat hij het uitmaakte toen je dat nieuws al gehad had. Het zou mij zelf niks verbazen als het een soort van wanhoopsactie was in de hoop je terug te krijgen, zeker nu hij je nog een kans wil bieden. Ik zou je dan ook willen aanraden niet zomaar je dromen op te geven daarvoor.

Denk er eens heel goed over na. En de volgende keer, als je aan de slag kan, doe dat onder contact, dan hoe je niet van de ene op de andere dag een nood oplossing te vinden.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:38

eerlijk gezegd zou ik wat je ex betreft zo iets hebben van zoek het lekker uit. vind het een naaistreek dat ie wel wat wil als je thuis bent maar niet wat wil als je ergens anders werket. Zo gaat dat niet volgens mij...

Voor de rest erg jammer hoe het is gegaan. Wens je veel succes met eventueel nieuw werk en de keuzes! Hopelijk ook weer snel erg fit!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:40

Ik zou mooi een opleiding gaan doen in september, binnen is maar binnen en in de paarden is, tenzij je echt goed bent, geen vastigheid te vinden. Tot september kan je misschien bij die man in de UK aan het werk, da's dan weer een mooie ervaring erbij.

Wat je vriend betreft, die zou ik lekker loslaten. Ik snap best dat je je nu eenzaam voelt en zijn troost wel kan gebruiken maar hij lijkt jou je eigen leven niet erg te gunnen. Straks heb je niets gedaan van wat jij wilde doen omdat hij niet wilde dat je ging en heb jij spijt. Dat gaat knagen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:49

fleurtjeuh schreef:
En als ik weer naar engeland ga, dan raak ik mijn ex helemaal kwijt, waar hij het nu nog wel weer een kans wil geven..

Heel hard wat ik ga zeggen maar daar ga je toch geen tijd meer in steken? Iemand die jou je dromen niet gunt wil je toch niet hebben. Je zou niet eeuwig weg zijn en je zat ook niet aan de andere kant van de wereld.

Heel verleidelijk én makkelijk om het nu weer te proberen maar er zijn wel betere mannen die wél de moeite waard zijn. Oftewel zet die roze bril af en probeer er eens nuchter naar te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:52

Als je vriend echt van je houd, dan snapt hij hoe belangrijk je dromen voor je zijn en stimuleert hij het juist dat jij dit wilt najagen, zelfs als het in een ander land is.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:19

Misschien een idee? :)

Thuisstudie van bijv. NTI bestellen en in Engeland gaan werken en die Studie meenemen. Veel van die Studies hoef je maar een paar uur in de week iets aan te doen. En huiswerk inleveren kan via Internet.

2 in 1

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:26

NTI is best wel duur dacht ik, volgens mij heb ik daar eerder wel eens naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:33

Een opleiding kiezen en aan beginnen is nooit verkeerd natuurlijk. Misschien kan je beide doen? Na de zomervakantie beginnen aan de opleiding en dus in de zomervakantie nog op een stal werken. Dan is het ook niet idioot lang, heb je daarna de school om op terug te vallen en toch een mooie ervaring.

Wat je ex aangaat, keuze niet van je ex af laten hangen hoor! Als hij niet blij kan zijn voor je, hoeft hij ook niet blij te zijn mét je vind ik persoonlijk! Wat zijn die maanden nou op een heel leven...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:05

Ik vind iedereen hier wel heel hard voor de ex-vriend. Hij heeft haar al 2 keer de kans gegeven om haar droom na te jagen, dat is blijkbaar niet voldoende. Wellicht heeft hij het gevoel dat dit lang zo zou blijven? Hij hoeft toch niet alleen in de behoefte van TS te voorzien, dat moet TS dan toch ook voor hem doen? Ben ik het er wel mee eens dat als TS dit heel graag wil, ze geen relatie meer zou moeten willen met haar ex-vriend, dat werkt dan toch niet.

Ik zou inderdaad nu nog naar Engeland gaan en kijken of je daar kan blijven totdat het volgende schooljaar begint en dan aan een nieuwe studie beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:09

Ik zou van te voren even informeren bij dei andere engelsman of daar wel een contract in het spel is :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:25

Ts gaat volgens mij toch een studie doen!
Hoop dat ze een leuke studie gaat vinden!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:29

Studeren is ook leuk, na hetbuitenland kan je altijd nog.. ook als je achterin de twintig bent.

En met je ex wat wil je zelf, je kan altijd wat gaan afspreken en kijken hoe het gaat.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:12

Christiene schreef:
Studeren is ook leuk, na hetbuitenland kan je altijd nog.. ook als je achterin de twintig bent.

En met je ex wat wil je zelf, je kan altijd wat gaan afspreken en kijken hoe het gaat.

Kan ook zijn dat ts dan helemaal gesetteld is met kind en al, ik zeg maar wat, en het er toch niet meer aan te pas komt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:33

Ik vind iedereen ook wel hard voor de vriend hoor. Moest mijn vriend zeggen: dag schatje, ik ben een jaar naar Engeland om te gaan motorcrossen.
Pfff, ik zou het er best moeilijk mee hebben. Ik weet niet wat ik zou doen. Ik zou niet de bitch zijn die zegt 'nee jongen, jij gaat niet'. Maar 'dag schatje, veel plezier en tot binnen een jaar', pfoe, ik weet niet of dat er gemakkelijk uit zou komen.

Ik denk dat je eerlijk moet kijken naar wat je wilt met je toekomst. Zodra het woordje 'buitenland' valt zijn heel veel mensen meteen lyrisch en spreken ze over een droom die uitkomt of een ervaring die nooit te vergeten is. Maar wees eerlijk, is het een droom? Je hebt het nu al een keer meegemaakt. Zo is de topsportwereld hoor. Hard werken, basic leven, geen contract (waardoor geen rechten), etc. Bij de ene stal zal het wel wat beter geregeld zijn dan bij de andere, maar een luxe is het nooit. Is dit dan echt je droom? Of was het romantische idee ervan je droom?
Heeft het verder nut voor je toekomst? Wil je in de paarden blijven werken? Een buitenlandervaring als stalknecht betekent niets op je cv als je niet in die branche verder blijft solliciteren.
Dan is een opleiding meer richting de branche waarin je wilt werken misschien logischer?

Ook al komt mijn bericht misschien eenzijdig over, ik wil je niet in een bepaalde richting duwen. Ik wil gewoon even de andere kant belichten. Mijn vragen zijn ook vragen die je voor jezelf moet beantwoorden. Ik kan alleen maar zeggen: 'houd niet alleen vast aan het idee omdat...buitenland.' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:37

Alsof Engeland zo'n ramp is. 40 euro + een uur en je bent er. Jaar is makkelijk te doen.

Je moet je leven niet laten bepalen door die jongen, leuk is hij niet want anders had hij het niet toen ineens uitgemaakt als een grote banketstaaf. Sorry. Had ook wel kunnen wachten tot je thuis bent, en niet wanneer je half in paniek bent en vlucht/vervoer/etc moet regelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:40

Anthea, sorry, maar dat klopt niet. No way dat ik hier mijn deur uit loop en dat ik dan binnen het uur op de deur van mijn vriend in Engeland klopt. No way, dan ben je halve dagen onderweg voor een enkele reis.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:23

Echt allemaal rot Floor, het zit je niet mee :n

Ook echt een oliebol met je vriend. Aan de ene kant vind ik persoonlijk dat het niet oké is (geweest) van hem om je juist in een rottijd even "een schop na te geven". Hij had ook eerst met je kunnen gaan zitten en samen kunnen kijken hoe, wat, waar etc.
Andere kant begrijp ik zijn kant ook wel goed. Het is niet niks als je vriendin naar het buitenland gaat en je elkaar niet zo vaak spreekt als normaal. En hij wilde je waarschijnlijk wel steunen maar stiekem deed het hem (denk ik) ook veel verdriet.

Ga eens goed en lekker ontspannen met hem praten en wat je keus ook is, ik zal je virtueel steunen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:53

Gini schreef:
Anthea, sorry, maar dat klopt niet. No way dat ik hier mijn deur uit loop en dat ik dan binnen het uur op de deur van mijn vriend in Engeland klopt. No way, dan ben je halve dagen onderweg voor een enkele reis.

Van Amsterdam naar Heathrow is 45 minuten. Het vliegen duurt niet lang.

Verder vlieg ik vaak van AMS naar YYC en terug dus excuses, geen medelijden met je enorme lange reis naar Engeland. :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:02

En de reistijd tot Amsterdam reken je niet mee? En de reistijd van Heathrow tot de verblijfplaats van vriendlief? Ben je toch een heel voormiddagje zoet mee.

Kijk, ik wil hier geen welles nietes spelletje van maken, als TS wil gaan, moet ze zeker en vast gaan. Maar ze moet wel realistisch blijven. Het is niet naast de deur, hoe mobiel we in dit modern tijdperk ook zijn. Verder iedere maand 40 euro extra + treinticket of benzine betalen + taxi of trein in Engeland + verblijf daar. Ik zou het niet iedere maand zomaar kunnen ophoesten en dan zie je elkaar dus 12 keer op een jaar. Wil je elkaar meer zien, betaal je alles x2 of x3.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:15

Wie zijn jullie eigenlijk om over haar relatie te gaan oordelen.
Dat is iets tussen haar en haar exvriend.