Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:30

Wauw... ik wil terug. ..

Fitzroy

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 22:41

Wow, mooie foto's, Natasja +:)+
Ik vind die zonsondergang op Hydra ook mooier.

Nog een paar nachtjes slapen en dan mogen wij ook weer *\o/*

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:58

Wauw mooie foto's hoor.

Het schiet voor ons ook al aardig op!
Weet iemand of het mogelijk is om stoelen te reserveren bij transavia?
Toen wij in mei vlogen met arke kon dit gewoon maar ik heb nog helemaal geen gegevens ontvangen, en wanneer ik op de pagina in gelogd ben kan ik er ook niks over vinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:26

Rudina schreef:
Wauw mooie foto's hoor.

Het schiet voor ons ook al aardig op!
Weet iemand of het mogelijk is om stoelen te reserveren bij transavia?
Toen wij in mei vlogen met arke kon dit gewoon maar ik heb nog helemaal geen gegevens ontvangen, en wanneer ik op de pagina in gelogd ben kan ik er ook niks over vinden.

Ja wij konden dat wel, ik dacht 24 uur van te voren

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 06:19

Tegen betaling kan het bij Transavia ook eerder. Heb je rechtstreeks bij Transavia geboekt of via een touroperator ?
Je moet een 6 letterig en cijferig boekingsnummer hebben. Zoiets als BHL6JX ofzo.
http://www.transavia.com/hv/main/servic ... eservering

24 uur van tevoren kan het gratis op de overgebleven plaatsen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:16

Vreemd, heb helemaal nog niks gekregen heb dit keer bij jiba geboekt.
Bij arke kreeg ik vrijwel direct alles bij het boeken en kon ik inderdaad tegen betaling stoelen reserveren.
Zal zo anders maar even bellen, weet wel dat ik mijn reisbescheiden pas een week van te voren krijg maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om nu al stoelen te reserveren?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:46

Jeetje, heb het kunnen vinden via google.
Maar mocht even 30,- af rekenen, dikke doei.

Dan maar kans dat wij niet naast elkaar kunnen zitten, kan er ook wel weer een leuk avondje van gaan eten op Samos. :o

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:24

Gisteravond thuis gekomen n 11 geweldige dagen in kos!

We hebben onwijs lekker weer gehad, alleen op woensdag was het wat winderig en af en toe bewolkt, maar dat was ideaal voor ons tour dagje met de cabrio die wij hadden gehuurd (heel vet, zijn een superhoge berg opgereden dicht bij kos stad, op een gegeven moment konden wij niet meer verder, er kwam militair gebied aan). Die avond heeft het nog wel een half uur enorm geregend, maar toen zaten wij lekker bij de sisha bar.

Voor de rest veel uitjes met de boot gedaan, 3 eilanden tour, party boat en dagje bodrum.
Het strand van tigaki is fantastisch, net zoals ons verblijf; sunshine apartments; kleinschalig maar onwijs gezellig! Wordt gerund door een familie, supermensen.

wij hebben dus een supervakantie gehad!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:35

Klinkt super, Charmaine! Fijn dat je genoten hebt.

Rudina, ik doe het bij Transavia eigenlijk ook nooit. Maar ik zit wel stipt 24 uur van tevoren klaar om te reserveren. Meestal heb je dan nog wel goede plekken. Bij Arke doe ik het wel, omdat het heel listig ook gekoppeld is aan online inchecken. Hebben ze slim gedaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:42

Ik doe het altijd. Ga nu met arke maar toen ik met Transavia vloog ook. Kost altijd geld.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:15

Maar dat is nog niet zo lang dan?
Vorige keer toen wij naar Samos gingen met transavia was dat nog gewoon gratis. Vind 30 euro iig wat te gek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 14:20

Volgens mij kan dit al zeker 3 jaar, misschien nog wel langer. Weet niet wanneer jullie naar Samos geweest zijn? Maar mijn ervaring is dat niet heel veel mensen het doen bij Transavia. Als je 24 uur van tevoren klaar zit om in te checken dan heb je nog keuze genoeg, sterker nog, ik heb nog steeds op mijn voorkeursrij kunnen zitten.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:44

Zo wij zijn ook net weer thuis van een heerlijk weekje Zakynthos. Als ik je foto's zie, Natascha, dan wil ik onmiddellijk weer terug pfff, ziet er goed uit.
Hebben heerlijk genoten, het was prachtig weer. Hoewel de laatste paar dagen de regen met bakken uit de hemel kwam zetten. Echt enorme plensbuien :\ ;(
We hebben schildpadden gezien, gevaren en gezwommen bij de grotten, eilandtocht gedaan en heerlijk geluierd op het strand en uiteraard lekker gegeten/gedronken.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit eiland zo toeristisch was :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 18:28

Wist je dat niet, Elmira? Jij zat toch ook in Kalamaki?
Het is idd geen Pilion of Peloponnesos.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:52

Ik ben 25 jaar geleden op Zakynthos geweest maar toen was het heeeeeeeeeeel anders dan nu.
Het is nu veel toeristischer, dat klopt.
De schildpadden vond ik echt prachtig. De blauwe grotten ook.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:12

wij zijn vandaag weer teruggekomen van Samos, veel van het eiland gezien op de scooter en heerlijk gegeten, maar in vergelijking met andere eilanden vond ik Samos vrij druk, met veel toeristen. Op Chios of Kefalonia kon je in de bergen rondrijden en een uur geen andere mensen tegenkomen, maar hier veel mensen in huurauto's e.d.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:07

Zakynthos is zeker toeristisch en dat moet je trekken. Wij waren vorig jaar geweest en mij trok het niet (geloof ik ook eerder in dit topic aangegeven).

Wij zijn net terug van Lesbos. Heerlijke vakantie gehad! Wel veel Nederlanders (wat kunnen die brutaal zijn zeg, := ). Maar mooi eiland, wil d'r zeker nog een keer terug!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:03

Fitzroy schreef:
Wist je dat niet, Elmira? Jij zat toch ook in Kalamaki?
Het is idd geen Pilion of Peloponnesos.

Nee wist ik niet. Maar evengoed vond ik het mooi hoor... :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:04

Suzanne F. schreef:
Ik ben 25 jaar geleden op Zakynthos geweest maar toen was het heeeeeeeeeeel anders dan nu.
Het is nu veel toeristischer, dat klopt.
De schildpadden vond ik echt prachtig. De blauwe grotten ook.

De blauwe grotten vond ik ook heel gaaf :) Leuk ook om die schildpadden te zien :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:05

Wieldop schreef:
Zakynthos is zeker toeristisch en dat moet je trekken. Wij waren vorig jaar geweest en mij trok het niet (geloof ik ook eerder in dit topic aangegeven).

Wij zijn net terug van Lesbos. Heerlijke vakantie gehad! Wel veel Nederlanders (wat kunnen die brutaal zijn zeg, := ). Maar mooi eiland, wil d'r zeker nog een keer terug!

Brutaal of associaal? :') := Dat laatste waren ze bij ons hotel :oo >;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:16

De blauwe grotten op Zakhyntos zijn heel gaaf.

Daar hebben we toen de boot nee gegooit en zijn daar lekker gaan zwemmen en met de dingie onderdoor gevaren.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:50

Charmaiineee schreef:

We hebben onwijs lekker weer gehad, alleen op woensdag was het wat winderig en af en toe bewolkt, maar dat was ideaal voor ons tour dagje met de cabrio die wij hadden gehuurd (heel vet, zijn een superhoge berg opgereden dicht bij kos stad, op een gegeven moment konden wij niet meer verder, er kwam militair gebied aan). Die avond heeft het nog wel een half uur enorm geregend, maar toen zaten wij lekker bij de sisha bar.

Voor de rest veel uitjes met de boot gedaan, 3 eilanden tour, party boat en dagje bodrum.
Het strand van tigaki is fantastisch, net zoals ons verblijf; sunshine apartments; kleinschalig maar onwijs gezellig! Wordt gerund door een familie, supermensen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:54

Wij zijn op dit moment op Kos. Was inderdaad een flinke bui woensdag hè?
Verder is het echt ontzettend genieten van het heerlijke weer, de rust en de leuke eettentjes en lekker drankjes hier. Wij houden er van om wat dingen te bezoeken, maar ook dagjes aan het strand te liggen.
Wij hebben inmiddels Nissyros bezocht, Zia, Antimachia, Askleipion, Kardamena en nog wat andere dingen. En het leuke van een eiland is dat het geen uren duurt voor je er bent ;) ..

We zaten ook nog aan een dagje Bodrum te denken. Mag ik vragen of dit de moeite waard was volgens jou? En hoe hebben jullie het geregeld? Ook gewoon naar een bootje gelopen en meegegaan?
De reisleiding gaf me het advies om het bij hen te boeken (voor een flink bedrag), omdat het anders zo'n gedoe was met het visum enz. Maar volgens mij heb je helemaal geen visum nodig voor 1 dag...

Charmaiineee schreef:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:45

Voor Bodrum heb je zeker een visum nodig. Niet zozeer om naar Turkije te gaan maar om weer terug Griekenland in te komen.
Geloof me daar zijn de Grieken niet makkelijk mee.

Bodrum schijnt erg leuk te zijn. Wij hebben het niet gedaan. Maar de verhalen over zonder visum naar Turkije zijn er wel. Vooral dat je dan uren bij de Griekse douane zit.
Wij zijn uit nood ook naar Turkije uitgeweken maar daar hebben we veel geluk mee gehad.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:15

Bodrum is erg leuk, maar ik weet niet hoe het zit met visum.