Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:30

Chaos schreef:
In je eigen huis???
Nee joh!

Mijn zoon stapte ook per ongeluk de verkeerde slaapkamer binnen.In eigen huis,stapte de slaapkamer van zijn zusje binnen.Of moest ik daar ook 'rare' dingen bij gaan denken?

@rOcky_lofz
Het hoort zeker niet,maar het kan echt gebeuren.Maar het hoort en het mág eigenlijk niet gebeuren.
Laatst bijgewerkt door gohya op 06-08-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

maaikemuis schreef:
De vrouw die het (in mijn ogen) meest bizarre verhaal heeft meegemaakt zal hier niet posten, zij wenst niet openbaar te worden. Verwisseling van slaapkamers schijnt al voor te komen, maar ook huizen worden hier dan 'verwisseld'.

Dus ze gaat geen account aanmaken?

Stral

Eirikur: aha, dat lijkt logisch! Bedankt :)

Maaikemuis: dat mooie-schrijfster-gevoel krijg ik er ook van, als ze echt heel zeker van haar stuk geweest was, waren de posts niet van toon veranderd. Je verandert niet van toon mee met een bende bokkers als je ze niet naar de mond wil praten, lijkt mij :)

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:32

rOcky_lofz schreef:
gohya schreef:
We kunnen nu wel blijven doordrammen over wat er mis is gegaan,maar wat is gebeurt kan je niet meer terug draaien.We kunnen Bedouin wél tips geven over de aanpak,hoe ze het wél moet doen daar.

Ik ben het ook met 'Stef' eens,dat het op een heksenjacht begint te lijken.
Ik geloof in Bedouin! dat andere dat niet doen? prima,maar blijf daar niet over door drammen.
Bedouin wil graag goede suggestie's horen en het beter gaan doen.Degene die dat niet geloven,das ieders eigen mening,en kan altijd natuurlijk.

Wat doen jullie als je hier in Nederland door een vreemde man een massage krijgt aan geboden?Of als hij je even achtervolgt op de camping waar je bent? ga je dan aangifte doen? de politie lacht je uit hoor.
Ongewenste intimidatie,sexueel misbruik en aanranding is iets héél anders dan wat de man van Bedouin deed.
Hij liep de verkeerde kamer binnen,en dat deed hij dus echt wel express,tuurlijk,want het bestaat niet dat iemand perongeluk een andere kamer in loopt,dat gebeurt toch nooit?
Spugen tegen de grond? is niet netjes maar daar is het miss. heel normaal?
Ik vind dat het allemaal heel erg overdreven word.

De man van Bedouin is 'fout' geweest in vele ogen,maar dat is geweest in het verleden,we moeten nu naar de toekomst kijken van Bedouin.

Als ik kon zou ik morgen op het vliegtuig stappen en naar Bedouin vliegen.
Nee ik ben niet bang voor haar man of voor wat dan ook,en ik ben echt geen brutaaltje,maar ik geloof in deze mensen.Hun bedoelingen zijn goed,maar enkele zijn verkeerd uit gepakt in de ogen van anderen.

dus jij vind het allemaal maar mee vallen wat bokkers hier vertellen wat zij hebben meegemaakt ? het is allemaal aangedikt wat hun vertellen ?

dus jij vind het normaal wat die man deed ? het is normaal dat hij in zijn eigen huis, de verkeerde kamer binnenloopt ? in ondergoed of kleren aan of weet ik veel wat. het hoort niet!!

enkele verkeerd uitgepakt ??? ben zo even de naam kwijt, maar er is een bokker een jaar later terug gegaan, en heeft weer negatieve ervaring(en) meegemaakt, dat is toch niet normaal ??? Zeker niet als je weet wat er is gebeurd, had je het toen al kunnen veranderen / een draai aan geven, maar dat is niet gebeurt!

Wat je vind, is jou mening, maar ik vind dit niet normaal, en zeker niet overdreven, brood en water?? daar kan iemand toch niet op leven, met zo'n hitte, in een stal en ook nog eens werken!

Open je ogen eens!

Amen _/-\o_

Ik irriteer me mateloos hier aan het hulpgedrag richting iemand die niet het slachtoffer is, de slachtoffers hier worden nog een beetje voor leugenaars uitgemaakt, kom op zeg, het zal je dochter maar wezen die daarheen is gegaan om ervaring op te doen. En ik hoop maar dat er niks ergers is gebeurd, maar gaan we daar nu met zijn allen aan meewerken. Ik dus niet, ze kunnen hier hele verhalen schrijven, maar kom op zeg dit kan niet en ik vind dat we hier zeker als weldenkende mensen niet aan mee mogen werken. Mevrouw wist heel goed dat dingen fout waren, dit is namelijk al door mensen aangegeven, zoals je in dit topic aan het mailverkeer kunt zien.

En wie had het hier over heksenjacht, dat is nog het minste wat we kunnen doen, geloof me als dit mijn kind was overkomen, dan zou ze er nu achterkomen wat een heksenjacht is, want dan ging ik die persoonlijk even doen daar in Tunesie. Nee, wij moeten jongen meiden, die dit als een soort leuke manier zien om ervaring op te doen, kennis te maken met een andere cultuur en gewoon met paarden te mogen werken, beschermen tegen dit soort mensen. Echt die man is niet goed bij, maar zij nog veel minder om dit zo goed te praten, dus alstjeblieft zeg bescherm de meiden die in de toekomst dezelfde fout zouden maken.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:33

maaikemuis schreef:
Zucht, nog maar even terug aangezien mijn naam wederom genoemd werd. Ik ben de bokker geweest die een slag in het gezicht heeft gehad. Helaas wel, en mijn anatomische kennis is goed genoeg om mijn gezicht van een arm te onderscheiden.

Maar dat is toch niet normaal ? zomaar een klap krijgen ? hoe hard ie ook is! het hoort niet!

Vind het in en in triest dat zoiets gebeurd! en niet alleen dit, maar ook wat andere bokkers vertellen!
Het hoort niet! het mag niet! het kan niet!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:33

maaikemuis schreef:
Zucht, nog maar even terug aangezien mijn naam wederom genoemd werd.
Ja, sorry, had ff de verkeerde voor. Heb het al veranderd, was Jazzit.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:34

gohya schreef:
Mijn zoon stapte ook per ongeluk de verkeerde slaapkamer binnen.In eigen huis,stapte de slaapkamer van zijn zusje binnen.Of moest ik daar ook 'rare' dingen bij gaan denken?

Hoe oud is je zoon? Neem aan dat die ook de volwassen leeftijd heeft bereikt en getrouwd is...?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:36

Sientje schreef:
gohya schreef:

Hoe oud is je zoon? Neem aan dat die ook de volwassen leeftijd heeft bereikt en getrouwd is...?

Hij is nu 25 en woont samen.
Hij was toen een jaar of 18/20.

@Kosta
Ik zeg nergens dat de slachtoffers leugenaars zijn,zeer zeker niet.
Laatst bijgewerkt door gohya op 06-08-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:36

Dichter bij de waarheid als maaikemuis nú heeft geschreven kan je volgens mij voorlopig niet komen!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:38

schokkend topic......en ook schokkend hoe mensen sommig gedrag goed praten....

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:39

maaikemuis schreef:
De vrouw die het (in mijn ogen) meest bizarre verhaal heeft meegemaakt zal hier niet posten, zij wenst niet openbaar te worden. Verwisseling van slaapkamers schijnt al voor te komen, maar ook huizen worden hier dan 'verwisseld'.

Huh? Wie is dan degene die nu 25 nuttige berichten aan het sprokkelen zou zijn? Is dat dan toch de reisgenote van TS, of weer iemand anders? #Confused :?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:40

Dus wat Maaikemuis schrijft: er werden niet alleen kamers verwisseld maar ook huizen!!!
En dat gebeurt tich echt niet per ongeluk!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:41

ik ben zelf in Argentinië geweest, als ik hier op bokt alleen maar negatieve dingen ga neerzetten dan gaat er ook nooit meer iemand naartoe. ik heb eigenlijk een beetje het idee dat ts, is vergeten dat ze daar wel lekker met die paarden mocht werken en rijden door de woestijn. een unieke cultuur ervaring, werken hoort erbij, en je kan van te voren opzoeken dat het daar zo warm is, hoe de cultuur er aan toe gaat, en wat je wel en niet krijgt. plus dat ik er echt wel van uit ga dat ze goed is geïnformeerd door bedouin.

en tja, ook in Argentinië waren de mannen lastig, ik heb er meerdere moeten vertellen dat ik echt niet/nooit met hun naar bed zou willen. dat moest soms nog echt overtuigend zeg maar. en moest eigenlijk bij elke man die je tegenkwam(hoe oud ook van 16-65 ofzo.). uh tja, na een tijdje raak je er aan gewend, en er is nooit echt wat gebeurt. gelukkig waren ze niet agressief, alleen maar 24 uur per dag als een pakje boter:').
wij betaalden bijna 20 dollar per dag, en moesten ook het luxe eten zelf kopen(konden water drinken, frisdrank kopen), we hadden(bijna) altijd pasta, uien, aardappels en vlees, voor de rest verschilde de voorraad, maar daar heb ik 2 maanden echt super van kunnen eten. brood moesten we zelf bakken(bijvoorbeeld tijdens siesta), boter heb ik geen een keer op. wel hadden we een soort van caramel voor op brood, en suiker. kaas ofzo konden we zelf kopen. als we hard werkte kregen we wel eens wat extra's.
naast het ranchwerk wat we deden, moesten we ook zelf onze kleren wassen(met de hand), en het huis schoon houden. soms moest dat ook in de hitte terwijl je aangevallen werd door dazen. we hebben de hele achtertuin vol met mega grote dikke planten en distels om moeten maaien met een zeis. terwijl het 40 graden was. heb er niet eens overnagedacht om te klagen. het is voor mij vanzelfsprekend dat de baas en bazin niet altijd helpen met de klusjes.

ik ben misschien een hele simpele ziel hoor. maar naar mijn idee was er op de aggresieve man na, niets mis met de stage. misschien is het voor bedouin een idee om een apart volunteer huis te laten bouwen, dat ze zelf schoon moeten houden, waar ze zelf kunnen koken/tv kijken ofzo, en die ze op slot kunnen doen, voor veiligheid.
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 06-08-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

cynthiar schreef:
Dus wat Maaikemuis schrijft: er werden niet alleen kamers verwisseld maar ook huizen!!!
En dat gebeurt tich echt niet per ongeluk!

Waar staat dat?

Kosta

@Gohya, heb ik geschreven dat jij dat gezegd hebt? Het is het gevoel wat je hier krijgt als je alle pagina's doorleest en ik als moeder van een tienerdochter wordt hier onpasselijk van.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:42

gohya schreef:
Hij is nu 25 en woont samen.
Hij was toen een jaar of 18/20.

En als z'n vriendin en hij een meisje te logeren krijgen, vind jij het dan volkomen normaal dat hij midden in de nacht in z'n onderbroek de logeerkamer binnenstapt?

In mijn beleving focus jij je overigens erg op dit ene incident, terwijl ik denk dat de eerder genoemde trend, dus dit in combinatie met andere ervaringen, eerder van toepassing is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:42

Daarom ben ik blij dat ik geen dochters heb.

En soms vraag ik mij af hoe naief die meiden zijn.

Is dat paarden wereld nu echt zo heilig dat je accepteerd dat een paarden houder dingen doet die niets met paarden houden te maken heeft ??

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:43

Na dit hele topic gelezen te hebben kom ik tot het volgende:

- het maakt niet uit onder welke categorie je slaan, dreigen, intimideren en het ongewenst masseren van bepaalde lichaamsdelen schaart, want degene die het heeft ondergaan bepaalt HOE hij/zij dat ervaren heeft. Daar kan niemand anders wat van zeggen. Al zou iemand mij een vinger in mijn oor steken en ik mij aangerand voelen daardoor, dan hoeft niemand me te vertellen dat dat onzin is (Gohya, voel je gerust aangesproken).

- Een bedrijfje als dat van B valt of staat met de personen die het begeleiden en in hoeverre zij in staat zijn professioneel met toeristen om te gaan, zowel aardige toeristen als regelrechte klagers.
Aangezien zowel B als de man van B duidelijk aangetoond hebben incapabel te zijn, kunnen ze beter iets gaan doen waar ze wel allebei goed in zijn en gelukkig van worden.
Hoe goed de bedoelingen ook, mij krijg je met geen 100 kamelen meer naar het bedrijfje van B zolang A daar ronddwaalt en zolang B niet om kan gaan met 'lastige' westerse meisjes.

- Aan B, kennelijk verwacht jij van je werkvakantiegangers dat zij zich net zo (goed of slecht) aanpassen aan de leefomstandigheden en cultuur als jij zelf gedaan hebt. Dat is onrealistisch, dus als je niet accepteren kunt dat westerse dames van hun apropos raken van al dat onfatsoenlijke mannengedrag, dan moet je ze niet meer uitnodigen.

Mocht je het toch opnieuw willen proberen B, dan heb je denk ik al een vrijwilliger (gohya) die graag wil ervaren hoe het is om bespuugd, toegeschreeuwd en al dan niet ongewenst betast te worden. Het is niet dat ik het je niet gun, maar het lijkt me toch wel duidelijk dat dit niet meer te redden valt. Het is klaar zo.

ps1: ik hoop dat die laatste ervaring van een nog onbekende bokster hier nog bijgeschreven wordt, daar gaat dit topic immers om.

ps2: Bedouin, waarom hebben die laatste 3 meiden hun geld niet terug ontvangen? Je schreef dat je hen dat hebt uitgelegd, maar als zij vooruit betaalden voor een week waarvan zij al kenbaar hadden gemaakt die niet meer bij jullie te verspillen, dan hadden zij het geld van die week toch terug kunnen krijgen?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:43

@quera:

maaikemuis schreef:
Zucht, nog maar even terug aangezien mijn naam wederom genoemd werd. Ik ben de bokker geweest die een slag in het gezicht heeft gehad. Helaas wel, en mijn anatomische kennis is goed genoeg om mijn gezicht van een arm te onderscheiden.

Bedouin is een zeer goede schrijfster, zo goed dat ik mijn ervaring als incident had afgedaan. Om helaas te lezen en bovenal te ervaren dat er een trend aan het ontstaan is. Aan Bedouin om deze trend te doorbreken. Ik blijf haar achter de schermen volgen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:44

Hoezo naïef arieben?

Op internet stonden er geen negatieve berichten tot dit topic.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:44

Ik weet ook wel dat de TS haar verhaal niet zomaar heeft verzonnen,er zit heus wel een kern van waarheid in.Maar hoe exact is die waarheid? hoe ziet iemand een gebeurtenis in hún ogen.

@Sientje
Nogmaals;NEE dat is niet normaal,dat mág niet geneuren,maar het gebeurt soms.
En NEE ik focus me niet hierop,ik wil alleen zeggen dat het wel degelijk kán gebeuren.

Kosta

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:47

Gohya, het is niet alleen TS he, er zijn inmiddels al meer mensen met verhalen gekomen, dit zijn zelfs mensen die gewoon de trektocht deden en niet daar om te werken waren.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:48

gohya schreef:
Ik weet ook wel dat de TS haar verhaal niet zomaar heeft verzonnen,er zit heus wel een kern van waarheid in.Maar hoe exact is die waarheid? hoe ziet iemand een gebeurtenis in hún ogen.

@Sientje
En NEE ik focus me niet hierop,ik wil alleen zeggen dat het wel degelijk kán gebeuren.

maar je vind het schijnbaar wel normaal wat er gebeurd is.. kijk naar je eerdere berichten..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:55

rOcky_lofz schreef:
gohya schreef:

@Sientje

maar je vind het schijnbaar wel normaal wat er gebeurd is.. kijk naar je eerdere berichten..

Ik heb terug gekeken,maar vind geen bericht dat ik het normaal vind.Alleen berichten dat ook ik het niet normaal vind,maar dat het wél kan gebeuren.
Miss. vind jij die berichten?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:59

Maar sexuele intimidatie mag niet geaccepteerd worden.