Ieh ik slaap dus in een kamer in de basement, daar zijn 2 slaapkamers. Maar mijn slaapkamer trekt alle spinnen aan vreselijk. Ik heb echt een spinnen trouma nu word elk uur wakker om de muren te checken en als ik dan een spin zie dan overweeg ik op de bank te gaan slapen
Ik ging naar buiten om paarden te controleren en water te geven, hoor ik opeens een vreemd gekrijs/gebrul.... Kwam bij de hengst vandaan Dan zie ik opeens een paard bij die hengst staan, niet in zijn paddock, maar erbuiten, en ik dacht echt dat ik scheel keek Ik dus dichterbij gekomen, blijkt het dus een paard van de buurman te zijn die losgebroken is, maar wij zitten aan de snelweg, dus dat is echt een heel eng idee Ik dus richting paard gelopen met wat graan, hij rende/liep in de eerste instantie weg richting de snelweg en ik dacht ooohhhh nee... Toen heb ik al mijn vrouwelijke charmes erin gegooid en heel lief tegen hem praten en rammelen met het graan (geen halster meegenomen, kan afschrikken en was wss toch niet halstermak) en wonder boven wonder achtervolgde die mij uiteindelijk... Oh wat eng was het zeg, bij de snelweg... Maar hij volgde mij en ik liep zo onze paddock in (die leeg was) en gooide daar wat alfa alfa in en graan en hij liep nog steeds achter me aan, begon te eten en deed het hek dicht.... My god was echt aan het shaken toen ik realiseerde dat die bij de hengst stond, dacht echt dat er een gevecht zou uitbreken, maar gelukkig is het een vriendelijke hengst en de ruin van de buren is ook wel lief
gelukkig goed afgelopen, zijn vriendjes staan nog in de weide, geen idee hoe die er uit is gekomen
Ai, dat was beangstigend. Ben ook al eens iets gelijkaardigs tegengekomen met 2 paarden die waren weggelopen en die in het midden van een drukke rijbaan stonden. Gelukkig ook goed afgelopen, we hadden ze kunnen drijven in de richting van een afgelegen baantje met een openstaande weide.
Dat is zeker even schrikken, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Wat de spinnen betreft, dat zou voor mij echt een groot probleem opleveren, heb een enorme spinnenfobie
Gracefull
Geplaatst: 13-06-12 22:04
Ik ben vorig jaar voor 3.5 maand op stage geweest naar Californie! Nu ik jou topic lees krijg ik helemaal de kriebels om weer naar het buitenland te gaan!
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-12 22:07
Ja, drijven ga ik niet doen in mijn eentje ik had besloten het voorzichtig en rustig aan te pakken gezien het geen halterbroke paarden zijn, gewoon 2 paarden en een muildier in een weide Als je dan gaat drijven in je eentje gaat het gegarandeerd fout met meerdere kan je dat idd doen Maar om zoiets te zien geeft je gewoon bijna een hartverzakking. Eerst dacht ik "Huh,..... Wat heb ik fout gedaan dat er een paard losloopt op het erf " maar toen bedacht ik me dat we geen vossen hebben van dat formaat die hier zouden kunnen lopen Dus toen ging er een belletje rinkelen dat die niet van ons was. (wij hebben palomino's en een schimmel, maar de vossen enzo zijn merries en staan in een grotere pasture met veulens, zullen niet zomaar de kudde verlaten) Liep op dat moment nog op slippers dus snel naar het huis gegaan, laarzen aangedaan en Diana, de eigenaar van de ranch waar ik zit, gebeld om te vragen wat het beste is. Zij zei dat als het me lukte ik hem in de paddock kon doen naast de jaarling merrie en de dekhengst, ik dacht echt "oh hoe moet me dat lukken " maar gelukkig .... gelukt Toen ik daar naast de snelweg liep met hem los achter me zag ik al die chafeurs echt kijken van "huh ?"