Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:02

Nee, gelukkig niet, gisteren was het idd van spoor 3, vanochtend wel van spoor 2. Maar had hem anderhalf uur vroeger, dus dat scheelt.
De aanrijding met een persoon tussen Zoetermeer en Gouda was gelukkig geen persoon achteraf maar waarschijnlijk een eend of een gans of iets dergelijks volgens het TVWest nieuws. Ze waren gestopt met protocol doordat ze bloed op de trein zagen, maar bleek van een vogel te zijn. Gelukkig maar.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:27

Het was ook vrij snel weer opgelost, volgens mij duurt het met een persoon altijd ook langer. Gelukkig maar. :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:12

Omg weer een treinspringer op mijn trajact, net op de dag dat ik richting huis wil gaan, moet zo via s hertogenbosch :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:14

Het is de laatste tijd wel raak he.. je zou toch denken dat door het lentezonnetje het minder zou gebeuren. :(:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:16

Ja dat smste mn moeder maandag ook al _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:02

Het is inderdaad flink raak de laatste tijd. Gisteren ook weer twee aanrijdingen met personen. :=

Ik ben vorige week met die Amsterdamstoring mooi de dans ontsprongen, moest naar HS en precies tot daar gingen we, daarna werd 'ie opgeheven. :')
Vanmorgen ook weer storing, moest weer naar HS, maar de trein zou worden opgeheven vanaf Rotterdam omdat een 4-baks VIRM te weinig zou zijn om verder te gaan (op Roosendaal stond om één of andere vage reden geen tweede treinstel klaar), maar goddank wisten ze op Dordt een tweede stel tevoorschijn te toveren, dus met 5 à 10 minuten vertraging die ik meer dan voor lief nam (met de RandstadRail duurt het toch nog wel iets langer...) tóch op HS aangekomen. :D
Vanmiddag terug remde m'n trein ineens uit het niets net voorbij die brug Zeeland in (tussen BoZ en Kruiningen-Yerseke), liep er Politie zónder veiligheidsvesten langs de rails! 8)7
Vorige week remde 'ie bij Oudenbosch ook al ineens keihard bij een overweg, echt, iedere keer dat dat gebeurt krijg ik bekant een hartverzakking. Ben zo bang dat het een keer echt een springer is. :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:31

van mij vandaag geen kwaad woord over de ns-medewerkers. Storing bij barendrecht op last van de brandweer. Had een begrafenis. Gedeelte van de reis taxi gehad. Samen met ander meisje rest betaald. Waren allebei op tijd voor begrafenis!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:27

Kan mijn berichtje niet meer wijzigen, maar mobiel was erg leeg en kon berichtje niet meer uitbreiden.

Vanochtend stopte de intercity A'dam-Vlissingen ineens op Rotterdam zuid en daarna op lombardije. Hele trein in de tegenoverstaande sprinter gestouwd, wamt die zou wel maar Dordrecht rijden (had hier enige twijfel over). Na paar minuten er weer uitgestuurd, geen treinverkeer tussen lombardije en Dordt. Tja, daar sta je dan op weg naar een begrafenis. Conducteur of servicemedewerker aangeschoten, die gaf aan even af te wachten tot hij iets meer wist en anders zou hij kijken wat te regelen. Tijdens het wachten conductrice gesproken, haar ook mijn probleem uitgelegd, wilde gelijk ook van alles in het werk stellen. Stond er een groepje ns-medewerkers en vroeg zij die collega of hij al wat wist. Plan was terug naar Rotterdam en van daaruit taxi regelen. Ondertussen stonden er nog wat reizigers te luisteren en hoorde er een dat ik naar Goes moest. Dus zegt zij dat ze ook naar Goes moet, waarop ik terug antwoord dat ik nogal dringend moet ivm begrafenis. Haar antwoord, ik heb ook een begrafenis! Nou, dan sta je toch wel raar te kijken. We moesten weer de trein in om terug te gaan naar rotterdam. Ondertussen was er iemand al aan het proberen mmc (?) te bellen voor taxi, dit is uiteindelijk op Rotterdam gelukt. Daar ook een aantal conducteurs of andere medewerkers die zich voor ons aan het inzetten waren.
Taxi kon tot Roosendaal, vanaf daar zouden we de trein maar weer moeten pakken, echter, dat zagen we niet zo zitten, want we hadden het idee dan toch te laat te komen.
Maar ok, wij de taxi in en overlegd met de taxichauffeur. Gevraagd wat de kosten vanaf Roosendaal tot Goes zouden zijn. Heeft hij ons ontzettend gematst, was nog wel een flink bedrag hoor, maar echt minimum bedrag voor taxi (en aan het einde van de rit stond de teller op heel veel euro meer). Taxichauffeur heeft flink doorgekard en ons op tijd op plaats van bestemming afgeleverd. We konden allebei naar de begrafenis waar we naar op weg waren (twee verschillende).

De ns-medewerkers, afgezien van één machinist, en de taxi-chauffeur zijn voor mij de helden van de dag geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:04

Hulde aan die mensen :j wat een fijn bericht om te lezen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:17

Wauw Danseresje, wat goed geregeld! Petje af. :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:08

Dat is idd netjes geregeld.

Ik hoop dat de reizigers en toeristen die ik gisteren op Amsterdam Zuid zag strandden ivm de kapotte bovenleiding bij Schiphol, ook hun bestemming nog op tijd hebben bereikt. Zelf moest ik maar tot Zuid en kwam dus nog op mijn bestemming. Terug wel een beetje balen, de tram reed net voor mijn neus weg, daardoor eerst kwartier wachten op de volgende tram, waarmee ik net mijn trein zou missen, en toen nog ruim 25 minuten op de latere trein.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:56

ja, ik was de betreffende medewerkers ook zeer dankbaar! Enige kleine minpuntje vond ik dat ze dachten dat we met de trein vanuit Roosendaal sneller zouden zijn. Echter, met de trein vanuit Roosendaal hadden we beiden onze begrafenis nooit kunnen redden, terwijl we nu allebei op tijd waren.

van die storing van gisteravond. hoorde het toen ik uitstapte op Leiden. Op leiden waren er wel al (meteen?) snel- en stopbussen ingezet. Hoop inderdaad voor alle mensen naar Schiphol dat ze hun vlucht hebben kunnen halen.
Sowieso een beetje rare terugreis ook gister. In BoZ stapt er een of andere rare vent in, gaat in de 4zits aan de andere kant van het gangpad zitten en blijft maar de hele tijd praten. Voelde me ergens toch niet zo prettig, maar goed, hij bleef op zijn stoel zitten. Gaat er iemand bij zitten die allemaal vragen ging stellen, bleek dat politie in burger te zijn, tweede kwam er vlak daarna bij. Man in Roosendaal meegenomen door die 2 agenten.
Bij Lage Zwaluwe langzaam rijden ivm een overwegstoring, daarna tuffend achter een stoptreintje.
Bij Delft ook weer tuffend achter een vertraagde trein. En toen inderdaad een chaotisch station Leiden ivm die storingn aar Schiphol.....

ik zeg maar zo, de NS had haar dag gister niet. Gelukkig wel de medewerkers (die ik trof, op de ene machinist na dan).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:51

Goedemiddag, ik kom hier even binnen vallen met een vraag, misschien dat iemand hem hier kan beantwoorden :D

Morgen ga ik met de trein van Groningen naar Maastricht, en weer terug. Ik stap hier rond 08:45 op en komt dan rond 13u in maastricht aan. Ik reis met een OV-chipkaart, waarop als het goed is de oude kortingskaart (40%) staat. Nu was het altijd zo dat dat ding op werkdagen vanaf 09:00 geldig was. Ik vroeg me dus af, is dat nog steeds zo, en is het nu zo dat ik automatisch zo dat ik dan met die korting reis vanaf 09u? Hoe moet ik me dat voorstellen?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:16

De korting geldt pas vanaf 9 uur, je kan hiervoor vanaf 8.55 met korting inchecken. Als je voor 8.55 incheckt en pas na 9 uur uitcheckt, betaal je voor de hele reis de volle mep. wat je zou kunnen doen is om met overstappen uit te checken en weer in te checken, maar dan betaal je wel 2 x het starttarief. (maar is op langere stukken wel goedkoper, dan 1 enkele reis volle mep). Tussen uitchecken en weer inchecken moet een minuut tussen zitten.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:48

Ik moest staan in de trein terug vandaag, is me nog nooit gebeurd -O- Het was vanochtend in de trein van 653 ook al druk, waar komen al die mensen vandaan >;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 01:14

Een paasweekend bij vrienden of familie?

Bedankt voor de uitleg. Ik zie dat ik rond tien uur in Amersfoort moet overstappen (2 min ertussen, maar zelfde perron), en een paar minuten later in Utrecht nog een keer overstappen met meer tijd ertussen, ik zal op een van die stations dan wel een keer in- en uitchecken :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:42

Ik zou het dan op Utrecht doen, Amersfoort is dan heel krap. :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:13

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt op Utrecht maar op Utrecht zijn de paaltjes niet vlakbij de perrons. (van Amersfoort weet ik het niet)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 01:11

Ik had uiteindelijk een kwartier vertraging in Amersfoort dus heb daar in- en uitgecheckt, handig, die palen onder de infoborden :)

Was een lange dag (van Groningen naar Maastricht en dan nog anderhalf uur in de bus door naar Hasselt, en dus ook weer terug), maar het was de moeite waard :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 01:51

Pfff, wat een dag ^) . Er waren werkzaamheden tussen Tilburg en Den Bosch en daarom was er geen treinverkeer. Reizigers voor Den Bosch-Tilburg moesten omreizen via Boxtel. Dit werd ook duidelijk omgeroepen. Ook waren er verder nog wijzigingen in de dienstregeling, en ook die werden duidelijk omgeroepen.

We staan Tilburg
r-Mevrouw, mag ik wat vragen?
i-Natuurlijk
r-Hoe laat komt de trein naar Den Bosch?
i-Niet, als u naar Den Bosch wilt zult u met ons mee moeten en in Boxtel overstappen.
r-Ja maar er rijd toch een rechtstreekse trein?
i-Normaal wel, maar ivm met werkzaamheden is er geen treinverkeer tussen TB en HT, dus zult u met ons mee moeten naar Boxtel en daar overstappen. De trein in Boxtel staat op spoor 2.
r-Ja maar ik wil helemaal niet overstappen, ik wil rechtstreeks.
i-Als u vandaag nog in HT aan wil komen, moet u toch echt met ons mee, anders komt u er echt niet.
r-Ik wacht toch liever even op de rechtstreekse
i-Succes met wachten

In Weert staat er, foutief, in de CTA (=centrale treinaanduiding, de borden naast de trein met de info over welke trein het gaat), dat de trein niet verder gaat dan Eindhoven. Omdat ze dat niet gewijzigd krijgen beginnen ze 10 minuten voor vertrek met om de anderhalve minuut om te roepen dat de trein WEL doorgaat en ivm werkzaamheden zelfs doorgaat naar Roosendaal. Het is al vertrektijd en de dame in kwestie stond al een paar minuten bij de trein
r-Mevrouw, welke trein gaat er naar Tilburg Universiteit?
i-Deze
r-Ja maar in het bord staat dat hij niet verder gaat dan Eindhoven.
i-Dat klopt, daarom word er ook steeds omgeroepen dat hij wel verder gaat en dat de info niet klopt
r-Maar rijd deze nu wel door naar Universtiteit dan?
i-Ja en als u daar naartoe wilt moet u echt nu instappen, want we moeten weg
r-Maar waarom staat het verkeerd in het bord dan?
i-Wilt u mee naar Tilburg Universteit of niet?
r-Ja
i-Dan moet u nu echt instappen, ik MOET nu weg
r-Maar hoe kan het dan fout op het bord staan dan
i-Fijne dag nog.

Sta in Breda, naast de CTA. Er staan 2 jongemannen naast me, 1 doet het woord.
r-Hoe laat vertrekt deze trein?
i-(overduidelijk op de CTA kijkend) Wat dacht u van 9 over 9?
r-Oh en over hoeveel minuten is dat (de klok hangt pal naast de CTA)
i-Wat dacht u van over 2 minuten?
r-Oh, en is dat nog genoeg tijd om even een peukje te roken denkt u?
i-(net alsof ik dat weet, ik rook niet) Nee, al is het alleen maar om het feit dat u hier helemaal niet mag roken. Ik zou ook adviseren om op tijd in de trein te zitten als u met me mee wilt, want ik wacht dus niet.
Ik hoop toch zo dat de heren allebei dislecties zijn...

Er komt een mevrouw naar me toe, ik sta buiten de trein.
r-Kunt u mooi mijn kaartje even bekijken!
i-(werpt een halve blik op het kaartje, is een thuis uitgeprint exemplaar) Ik vind hem geweldig.
r-Moet u hem niet scannen dan?
i-Nee, deze kunnen we niet eens scannen.
r-Waarom kunt u deze niet scannen dan?
i-Omdat we daar de apperatuur nog niet voor hebben.
r-Waarom hebben jullie dat dan nog niet?
i-Omdat de techniek nog niet zo ver is.
r-Ja, want ik ben buschaffeur, en bij mij kopen de mensen een kaartje en die stempel ik dan af. Dus ik zou het wel leuk vinden als mijn kaartje gecontroleert zou worden, dan heb ik het tenminste niet voor niks gekocht!
i-Oh, koopt u uw kaartje dan voor de controle?
r-Ja
i-Ah, dus als u halverwege gecontroleert word, stapt u uit en gaat naar huis. Want dan heeft u al gekregen waar u uw kaartje voor heeft gekocht.
r-....................................Oh ja. Maar waarom ben ik niet gecontroleert dan?
i- (het is een chaos met de werkzaamheden, het ongeval in Amsterdam helpt daar niet aan mee en het was net bekend gemaakt dat er iemand was overleden. Op dat moment zijn er aardig wat condusteurs die helemaal geen interesse hebben voor die kaartjes, inclusief ikke). Omdat het nogal chaotisch is ivm de werkzaamheden en ik mezelf dan liever richt op het beantwoorden van (nuttige) vragen.
r-.............................en loop weg

r-Waar moet ik overstappen?
i-Geen idee, waar wilt u naar toe?
r-U werkt toch bij de spoorwegen?
i-Ja,dat klopt.
r-Dan kunt u toch wel vertellen waar ik over moet stappen?
i-Niet zolang ik geen idee heb waar u naartoe wilt.
r-......................................(het kwartje valt)Ik moet naar Nijmegen.

Net vertrokken uit Tilburg.
r-Mevrouw, waar moet ik overstappen voor Den Bosch?
i-In boxtel op spoor 2.
r-Oh, niet in Eindhoven?
i-Nee, Boxtel is sneller.
r-Volgens mij is Eindhoven sneller!
i-(ben dan weer zo lief om het op te zoeken) Nee hoor, Boxtel overstappen, spoor 2.
r-Hmmm, dat kan ik me niet voorstellen.
i-Het is toch echt zo, u komt gewoon veel later aan als u eerst naar Eindhoven gaat. Er gaat een extra ingelegde trein vanuit Boxtel, en die is als eerste in Den Bosch.
(kom na boxtel dezelfde reiziger weer tegen)
r-Hoe laat vertrekt strals de trein naar Den Bosh?
i-Meneer, als u me net niet wilde geloven, geloof ik dat ik nu geen zin meer heb om de moeite te doen om dat op te zoeken. Fijne dag.

We rijden net weg uit Eindhoven Beukenlaan. Er komt een man mijn richting uit, zeulend met een zware koffer. De man schrikt als hij ziet dat de trein gaat rijden.
r-De deur ging niet open.
i-raar, hij heeft de hele tijd totaal geen problemen gegeven.
r-Ik heb toch echt op het knopje gedrukt.
i-(krijgt al een vermoeden) Op welke?
r-OP de blauwe natuurlijk!
i-En u het leek u geen goed idee om de gele even te proberen toen het met de blauwe niet lukte?

Er komt een jongeman naar me toe in Eindhoven
r-Is dit Boxtel (wijzend met zijn vinger naar het perron)
i-Nee, dit is Eindhoven.
r-Oh, dan moet ik deze trein niet hebben.

En dan ben ik er nog behoorlijk wat vergeten...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:02

Jemig Ino, wat een dag! Daar gaan toch je haren van overeind staan. :=
Moet je dan vaak tot tien tellen? :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:01

Naarmate zo'n dag vordert steeds vaker :+ . Eergisteren was het ook al een vermoeiende dag en dan nog slecht slapen om vervolgens zo'n dag mee te maken :D .
Ook nog een mooie van gisteren. We komen aan in Eindhoven, en omdat er veel mensen duidelijk onzeker waren, had ik veel service rondjes gelopen door de trein zodat ze konden vragen hoe het verder moest. De mensen waar het over gaat was ik 4 keer langs gelopen, waarvan ik 1 keer een vraag had beantwoord aan mensen die aan de andere kant van het gangpad zaten. We zijn inmiddels aangekomen in Eindhoven en ik had mijn tas uit de cabine bij de machinist gehaald en was gezellie aan het kletsen. We stonden dus al even stil.
r-Mag ik u wat vragen?
i-Natuurlijk
r-........De trein naar Roermond?
i-Op spoor 2 over een kleine 3 minuten.
r-Oh.......Dank u wel.......... En hoe komen we daar?
i-Die kant op, trap af, naar links, 1ste trap weer op en dan is het het spoor aan de linkerkant. U moet wel een beetje op gaan schieten anders haalt u het niet.
r-................Zijn er ook roltrappen of liften. Wij zijn niet zo heel snel ter been.
i-Naar beneden niet, maar als u aan de andere kant naar boven gaat heeft u een roltrap.
r-................Halen wij dat nog denkt u?
i- Als u hier zo blijft staan in elk geval niet, u heeft nog een kleine 2 minuten dus LOPEN!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:22

Grappige quote's allemaal!

Ik had een vraagje, ik ga vrijdag met de trein richting Utrecht. Zijn er op dit moment ergens nog vouchers te koop voor een dagkaart die ook doordeweeks geldig is? AH, Kruidvat, Blokker, Hema?

Normaal zou een retour €24,20 voor mij kosten. Ik ben er al wel achter dat ik via de spoordeelwinkel een retour Arnhem (stad van de maand) kan kopen voor €18,- Utrecht ligt op de route naar Arnhem dus kan ik zowiezo die dagkaart kopen. Maar weet iemand dus nog een goedkopere actie?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:49

Je kan even op de site van de Hema kijken, daar heb ik wel wat gezien, maar volgens mij niet veel goedkoper.. Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:34

Ino :')

Zeg normal met iets voor half 7 in de avond inchecken werkt mijn dalvoordeel gewoon. Gisteren werd er ineens vol tarief afgeschreven.. Nou was dat ook maar 2,20 maar dat klopt dus niet :+ vandaag ff langs zo'n meneertje hobbelen. Moet andaag weer naar Bilthoven vanaf Utrecht.

Bij connexxion flikken ze dat ook. Alvast de nieuwe bestemming erop flikkeren bij utrecht cs voor het uitstappen. Pest is dan dus dat er bij uitstappen: overstap ok komt te staan en je nog een keer moet uitchecken, want je checkt dus opnieuw in dan. Dit wordt gerekend als vergeten uit te checken en dit is me de afgelopen week vier keer gebeurd. Ook bij het gvu.. Kan nog even minimaal 16 euro terug regelen :=