Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:10

toe maar! nieuwe skischoenen enzo, kost best wat geloof ik!

Ik heb van mijn vriend nieuwe bartz handschoenen gekregen! die zitten echt super lekker warm!!!

Vorig jaar heb ik een zwarte skibroek van de h&m :') gekocht. heb nog geen jas, daar ga ik nog naar opzoek.. er zal binnenkort wel sale komen toch?!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:00

Nou als iemand nog nieuwe skischoenen nodig heeft?
Ik heb nog nieuwe staan die ik pas 1x gebruikt heb maar voor mij geen ski's meer. :n

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:05

welke maat? :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:29

en wat voor merk?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:50

Hoi,

Vraagje.
Ik wil kniebeschermers en polsbeschermers kopen voor tijdens het snowboarden.
En nu heb ik veel gevonden, maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar op zoek ben, omdat er zoveel verschillende zijn.
Iemand enig idee of welke gebruiken jullie?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:05

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:17

Ja die flexmeter zie ik ook inderdaad! Lijken me erg handig.
De dual hebben ze niet meer, de single wel.
Nu ben ik aan het kijken of ze hier ergens een winkel hebben.
Mag ik vragen welke maat jij hebt? Er staat een s voor kinderen tot 12 jaar. Maar over het algemeen heb ik toch wel een S qua handschoenen.
Ben je niet beperkt in je vrijheid?

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:32

heeey 22 jan vertrekken wij ook naar oosterijk naar grossaltal
en we gaan kijken of onze dochtertje ook wil gaan proberen om te skien

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:56

Maat 38 zelfs het stickertje van de maat zit er nog op (25,5)
Ik heb ze 1x aan gehad 1 uurtje in snowworld.
Maar toen nam ik 1 les snowboarden en toen was ik gelijk verkocht en nu heb ik zo iets NOOOIT meer ski's want vind het steeds leuker worden. _O-
Dus denk niet dat ik deze ooit nog zal gebruiken. :=

Salomon.
Afbeelding
Afbeelding

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:00

Ah dat meen je niet! telkens als ik in het ski gedeelte van sportwinkel kom zeg ik tegen vriendlief; oooooit koop ik die haha!

Ik zal ze eens passen wanneer ik nog in zo'n winkel kom! geen idee hoe die maat valt namelijk

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:28

Haha echt dat meen je niet toevallig!
Ze zijn in de winkel 430,-
Mocht je vriendlief zo gek krijgen.
Voor 200,- mogen ze weg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:37

430 euro??? jeetje dat zijn dan flink prijzige schoenen zeg... voor 200 euro heb je echt wel een goed paar skischoenen, nieuw in de winkel!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:41

Denk niet dat ik daar in kom met mn maatje 41 ;)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:11

miccamaaike schreef:
430 euro??? jeetje dat zijn dan flink prijzige schoenen zeg... voor 200 euro heb je echt wel een goed paar skischoenen, nieuw in de winkel!

Ik vroeg niet naar een mening maar dat zal best wel maar goed mijn oog wil ook wat en ik heb ze gekocht het is maar net wat je er zelf aan uit wil geven.
En wat dat aan gaat de bon heb ik hier ook nog liggen dus de garantie zit er ook nog bij en voor dat ene uurtje dat ik hem aan heb gehad is het toch zonde om 230,- extra tebetalen.
Om maar een nieuw paar uit de winkel tehebben?

Ze hoeven van mij niet weg.
Vind het alleen zonde om ze telaten staan terwijl ik nou aan het snowboarden ben.
Maar er werd door 2 mensen wat aan me gevraagt vandaar mijn post.

WillemYntJee schreef:
Denk niet dat ik daar in kom met mn maatje 41 ;)

Haha nee dat gaat denk niet lukken. :')

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:20

Marchador schreef:
Hoi,

Vraagje.
Ik wil kniebeschermers en polsbeschermers kopen voor tijdens het snowboarden.
En nu heb ik veel gevonden, maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar op zoek ben, omdat er zoveel verschillende zijn.
Iemand enig idee of welke gebruiken jullie?

Ook ik heb die volleybal beschermers gebruikt bij het boarden, die zitten fijner dan de skate bescherming. Die had ik om op de mat, want als je daar onderuit gaat, kan je broek aan gort gaan.

Wordt afkicken 2011.... We gaan wel op wintersport, maar voor het eerst in 20 jaar sta ik niet op de ski's of het board ivm zwangerschap.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:30

Maar voor een zwangerschap heb je het er toch wel voor over? :wow:

Gefeliciteerd trouwens!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:34

Zeker... En de twijfel is er nog steeds, want ik mag zeggen dat ik na 20 jaar wintersport wel een aardig potje kan boarden-ski´en.. Maar we weten allemaal.... Je kunt zelf wel voorzichtig zijn, maar als je door een maniak van je sokken wordt gekletterd, kun je lelijk vallen. Misschien, heel stiekum een rustige blauwe, zo rond 16.00uur, laatste afdaling....

Neee, toch maar niet.
Enne Felinetibor: jij ook gefeliciteerd!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:38

Marchador schreef:
Ja die flexmeter zie ik ook inderdaad! Lijken me erg handig.
De dual hebben ze niet meer, de single wel.
Nu ben ik aan het kijken of ze hier ergens een winkel hebben.
Mag ik vragen welke maat jij hebt? Er staat een s voor kinderen tot 12 jaar. Maar over het algemeen heb ik toch wel een S qua handschoenen.
Ben je niet beperkt in je vrijheid?

Ik heb een M. S was voor mij toch echt te klein, terwijl ik ook maat 6,5 (= S) heb in handschoenen.
En beperkt is een groot woord, maar het is wel even wennen :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:44

Oke, dan vind ik het het proberen waard. Ik ga ze bestellen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:53

Krissis schreef:
Zeker... En de twijfel is er nog steeds, want ik mag zeggen dat ik na 20 jaar wintersport wel een aardig potje kan boarden-ski´en.. Maar we weten allemaal.... Je kunt zelf wel voorzichtig zijn, maar als je door een maniak van je sokken wordt gekletterd, kun je lelijk vallen. Misschien, heel stiekum een rustige blauwe, zo rond 16.00uur, laatste afdaling....

Neee, toch maar niet.

Dankjewel! :D
Maar ook aan het einde van de dag kan het nog aardig druk zijn! Maarja dat moet je natuurlijk allemaal zelf beslissen, en het ligt er denk ik ook aan hoe lang je al zwanger bent. Tuurlijk zitten er risico's aan vast, maar met een klein buikje is denk ik makkelijker dan als je al een redelijk dikke buik hebt haha. Waar ga je heen?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:59

Ik meld me hier ook! Ik moet nog even geduld hebben maar we hebben
geboekt van 28 april tm 8 mei in valthorens.. de Dutchweek!
Heb er echt onwijs veel zin in!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:06

Krissis schreef:

Neee, toch maar niet.

Ik zou eerder 's ochtends gaan! Niets ten nadele van de beginners, iedereen moet t leren, maar 's middags zijn de mensen moe en heb je volgens mij juist meer kans om aange'reden' te worden. Gefeliciteerd trouwens!

Skischoenen van 430 vind k aardig normaal hoor, t zijn wel salomons en dan heb je een van de beste merken te pakken.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:06

Ik heb m'n board, bindigen en schoenen van Salomon, een goede inverstering. Tegen de tijd dat we op vakantie gaan (4 maart) ben ik ruwweg 26 weken zwanger. Daarbij komt dat mijn bloed negatief is, als het kindje positief bloed heeft en ik zou een inwendige bloeding krijgen (door een val ofzo) stoot mijn lichaam het bloed van het kindje af met alle gevolgen van dien (het is niet zeldzaam, 40% heeft negatief bloed, maar tis wel iets om rekening mee te houden.

We gaan al 20 jaar naar hetzelfde oord, het zelfde appartement zelfs. (in de buurt van het oord van de TS) maar dit jaar is iets fout gegaan in de boeking en gaan we ergens anders heen. Waar weten we nog niet, tis niet Makkelijk om op korte termijn iets te vinden voor 17 personen. Maar komt vast goed (we gingen altijd naar Eben/Filzmoos/Flachau/ omstreken, ski amadé in Oostenrijk. )

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:10

Ik gebruik geen extra beschermers bij het snowboarden. Mijn broek heeft wel 'versteviging' op de knieën maar dat stelt echt weinig voor. Had hiervoor wel handschoenen met polsbescherming maar merkte er weinig van. Verder heb ik eigenlijk nooit last van mijn knieën, zit heel weinig, dus niet echt nodig.

Skischoenen, mijne doen een beetje zeer de laatste tijd, heel jammer. Heb ze dan ook al wel weer jaren, maar krijg er ineens blauwe plekken van op mijn kuiten en onderbenen. Maar ga nog geen nieuwe halen, die dingen zijn zo verrekte duur. Vorig jaar nieuwe bindingen voor mijn snowboard gekocht, van Flow, mijn hemel die dingen kostten ook echt kapitalen! Maar wilde persé van Flow, die zijn zooo fijn. :# Kan je zo in en uitstappen, alleen vastklikken aan de achterkant, je schuift er zo in, en wel heel stevig en degelijk. Perfect als je een stukje moet lopen en hoef dus ook bijna nooit meer te zitten, je stapt er zo in!

Handschoenen zou ik niet te groot kopen. Al heb ik tegenwoordig wanten aan. Ik heb het zo snel koud en afgelopen paar weken meerdere keren gehad dat mijn vingers gewoon blauw waren van de kou, kon er niks meer mee, terwijl het niet eens zo absurd koud was. Nu maar overgestapt op wanten. Het is even wennen maar zooo lekker warm omdat mijn vingers gewoon tegen elkaar aan zitten!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:18

nee, ik heb bewust geen flow, lijkt me niet zo veel. Het systeem aanzich is wel oke, maar als je verse sneeuw hebt, blijft het alsnog onder je schoen plakken en moet je alsnog op je gat om het eraf te krijgen. Ik heb nog steeds de old-skool strapp bindingen, zolang die nog heel zijn, blijfen die ook.