Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:09

bonney4evver schreef:
evdpanne schreef:
Wij kwamen de man die ons excursies verkocht op het strand tegen met zijn boot :P. Die was al bij de dolfijnen :). Als ik ooit nog een boottocht ga doen boek ik ook gewoon bij hem, dan heb je geen problemen met opgehaald worden met een busje want Arabella heeft gewoon zijn eigen haven waar de boot in ligt. Dat is toch wel ideaal! En de boot zit ook nooit vol dus je kan ook lekker liggen enz...

Heette hij toevallig Kees-Jan?
Haha die verkocht ons ook altijd excursies op het strand. Ik vond het heel erg goed, en de helft goedkoper dan Neckermann :j.

Niet de helft goedkoper,wel goedkoper.
Wij hebben ze beide gedaan.Met kees-jan ga je op een oudere boot mee in een reusachtige kolonne.
Waar we gingen duiken kreeg ik op een gegeven moment de lachkriebels,overal mensen en tussen die mensenmassa moet je je groep zien te volgen en dan nog vissen bewonderen.Onder tussen moet je nog zien dat je niet door boot 78 overvaren word.Het koraal rif voor bounty eiland is dus ook gewoon dood.Het was leuk en we hebben ons geamuseerd.Maar de bootreis van neckerman was met nederlandse bemaning,konden dus veel meer uitleggen over het hoe en wat van de zee.En wat ik heel belangrijk vind ze hadden veel meer respect voor de milieutechnische dingen.Zoals het respect voor het rif.Je gaat veel minder met het massa toerisme mee.Er lagen maar drie boten in de lagune waar we waren.Het was ook met neckerman dat we de dolfijnen hebben gezien.

Keeva

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:27

Wij gaan in de meivakantie naar Sharm el Sheikh, Hotel "Aqua Blue Sharm". Heeft iemand hier ervaringen mee ?
En kun je mooi snorkelen in Sharm ?

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:44

Egypte gaat voor ons niet door helaas. Ik was gisteren bij D-reizen en dat meisje raadde af om in december naar Egypte te gaan vanwege de harde wind.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:50

Daar ben ik het niet echt mee eens.. Toen ik er was rond die tijd, hebben we idd 2 dagen gehad dat er wel wat wind stond, maar verder heb ik heerlijk in me bikini aan het strand gelegen.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:52

Wij willen minimaal 25 graden en bij Egypte kunnen ze dat niet garanderen vanwege die wind vertelde ze.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:54

tsja dat is net wat je wilt.. Minimaal 25 graden moet je alweer richting de caribean en daar heb je weer de regenseizoenen.
In Egypte ben je wel zonverzekerd.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:57

Ik zit ook nog steeds te twijfelen hoor. Je hoort zoveel verschillende verhalen over het weer.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:22

bonney4evver schreef:
tsja dat is net wat je wilt.. Minimaal 25 graden moet je alweer richting de caribean en daar heb je weer de regenseizoenen.
In Egypte ben je wel zonverzekerd.

Je hebt net zo veel kans op veel wind in egypte als regen in de caribbean :j
Maar als het onweert moet je wel ff dekking zoeken, ik zat gillend en krijsend op de kamer :D

Romyjuh_Xx schreef:
Kan mij iemand zeggen hoeveel een vliegtrip voor 2 personen van Sharm el Sheikh naar Cairo is?

Bedoel je alleen je vlucht, of ook incl excursies? Ik betaalde voor een retour SSH - Caïro, busvervoer, eten, bezoek Nationaal Museum, Piramides, Sfinx en een aantal winkels waar ze lieten zien hoe ze parfum en die papieren(?) maakten iets over de €100 (toch ntlie_? := )

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:25

Ja klopt, dacht iets van €140,- ? Het is alweer te lang geleden om het me precies te herinneren. :o
Maar het was het zeker waard die prijs. *D
Denk dat als je een aparte vlucht boekt, je veel duurder uit bent.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:21

De entree van die museums schijnt niet zo duur te zijn ;). En als je daar een aardige taxi chauffeur tegen komt en daar voor een dag een prijs mee afspreekt kan je ook al ver komen :P. Stond laatst nog ergens een leuk artikel in de spits ofzo... Die had dat ook gedaan ;).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:12

Aranel schreef:
Trouwens, in Hurgharda (ofzo :') ) kon je niet met dolfijnen zwemmen toch? Bij een klein excursiebureautje in Egypte zeggen ze namelijk dat ze bij het snorkelen daar, 8 vd 10 keer dolfijnen tegenkomen.. maar ik meende hier verschillende keren gelezen te hebben dat het daar juist niet kan?

Hello!!

Ik ben afgelopen dinsdagnacht teruggekomen uit Hurghada en een GEWELDIGE week gehad!

We zaten in Makadi Bay, hotel Prima Life en het was super! Hebben alles kunnen eten en ook gewoon gedaan, nergens last van gehad. Heel leuk personeel, altijd in voor een grapje enz enz. We hadden een kamer zonder balkon en binnen no time is die omgeruild voor een kamer met balkon.

Zijn wezen snorkelen bij Dolphin House en zelfs wat dolfijnen gezien! Wel in de verte, maar toch gezien :))
Ook nog even gedoken, eerst spontaan geprobeerd en op maandag een intro duik gedaan. Tja als je dat eenmaal hebt gezien... wil je niets anders meer!

Het weer was prima, hele week rond de 28 graden, wel een dag met veel wind, dan is het wat frisser, maar konden prima in de zon liggen.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:53

Ooooh nog 4 weken dan zit ik er ook!

En dat van die dolfijnen is al meerdere keren gezegt :) Het word vaak aangeboden maar je moet altijd geluk hebben. Ik heb elke keer dat ik in Hurghada ben geweest ( nu 3x ) met de trips wel dolfijnen gezien. 1x zo dichtbij dat we er tussen konden springen.
Het is dus altijd een kwestie van geluk!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:19

Voor zo'n vliegtrip is het veilig als je dat in de stad boekt?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:50

Ik meld me ook even in dit topic, wij vliegen 2 april naar Egypte! We zitten in Sharm el Sheikh, hotel Kiroseiz.
We willen eigen een zo goedkoop mogelijke vakantie, maar eigenlijk wil ik nog wel graag duiken. Heb twee jaar terug gedoken op Tenerife en ik heb weer duikkriebels haha. Hebben jullie nog tips?

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:30

Ook ik meld me even in dit topic!
Wij gaan 24 April voor 9 dagen naar Hurghada en wij verblijven in het Arabella azur Resort! :D
Wij willen graag nog naar Cairo voor een excursie.
Ik ga nu even dit topic doorlezen voor wat meer leuke excursies e.d.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:40

Hahahaha jij komt aan als ik er weg ga ;). Dat is nu jammer :P, anders hadden we een boktmeeting in Arabella ;).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:44

Arabella is wel enorm populair zeg! Zijn volop bokkers die erheen gaan als ik dat zo eens lees :D

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:12

Oh leuk dat jij er ook heen gaat evdpanne! Haha jammer inderdaad!
Ben je al vaker in het Arabella geweest?
Ik ga er voor het eerst heen en ben reuze benieuwd! :D
Op de foto's vind ik het prachtig ieder geval!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:18

Dit wordt geloof ik mijn vijfde of zesde keer dat moet genoeg zeggen :P. Vind het echt een heeeerlijk hotel!! Aardig personeel (wat mij ondertussen al kent en dat is ook errug leuk!), en het hotel wordt netjes onderhouden. Ook ligt het lekker centraal maar niet te druk. En het huisrif is ook erg leuk! Daar zie ik vaak mooiere vissen als op de snorkeltochten :=. all inclusive tot 2 uur, met heerlijke cocktails van de kaart in de el khan bar! Ik heb nog weinig hotels meegemaakt met zo'n uitgebreide all inclusive...

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:38

Kijk dat is leuk om allemaal te lezen!
Kun je ook bij/via/vlakbij het hotel excursies naar Cairo/Luxor e.d. regelen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:03

Ik heb zelf de excursie naar Luxor met de reisorganisatie gedaan, en die komen gewoon in je hotel. Excursies naar de woestijn en snorkelen of duiken kan ook gewoon op het hotel geboekt worden (vorig jaar was er iemand met veel duikervaring en die heeft die spullen bekeken en allemaal goedgekeurd :P, het zag er netjes uit volgens hem).

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:42

O beter! Thanks voor de info. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:36

Graag gedaan ;).

Ben benieuwd welke kamer we dit keer hebben :P. Kamer A106 is praktisch ons tweede thuis geworden, alleen in november hadden we een andere kamer. Maar toen waren we met zijn vieren in plaats van met zijn tweeen... Vond het echt grappig dat we telkens dezelfde kamer krijgen :D.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:46

he leuk nog een arabella ganger!! :D Ja idd hoop bokkers naar Arabella! Gewoon onze eigen bokthotel :+ :Y)
grappig dat je elke keer dezelfde kamer hebt! :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:00

Er gaan er steeds meer naar Arabella :P. Ach ja het is gewoon een fantastisch hotel ;). Ben echt benieuwd of Reda er nog is en Huppa (of te wel Emad), daar kon ik altijd zo mee lachen in het restaurant :D.