USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:58

Dat zou wel leuk zijn ja, een extra dagje in de stad!

Needje

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:10

Ja dat zou wel handig zijn. Want al die km's lopen in de stromende regen is ook niet alles.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:27

Even een hele andere vraag. Hoe is het gesteldheid met het rekening houden met voedselallergieën in New York (of Amerika in zijn algemeenheid)? Ik ben wel eerder in Amerika geweest, maar toen had ik die allergieën nog niet. Hopelijk weet iemand van jullie hoe ze daar mee omgaan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:32

Over het algemeen heb ik het gevoel dat het in USA makkelijker is. Overal staat op wat er in zit, ook in fastfood ketens. Weet niet waarvoor je allergisch bent, maar over het algemeen had ik het in Californië makkelijker dan hier in Europa.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:49

Oh dat klinkt alvast hoopgevend. Ik ben allergisch voor noten en selderij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:51

Wauw. Je bent echt de eerste die ik tegenkom die allergisch is voor selderij.
Had het er met mijn vriend over deze week, stond op een pakje "pas op, kan selderij bevatten" en vroegen ons af hoeveel mensen daar nu allergisch voor waren. Conclusie was "vast genoeg om het op verpakkingen te zetten"
Maar kenden beide niemand die er allergisch voor was.

Hij is allergisch voor paranoten (brazil nuts) en wij lezen wel goed de verpakkingen in de winkels. Hij is er in USA tijdens een vakantie achter gekomen dat ie daar allergisch voor was :+ (20 jaar terug hoor)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:14

Pas op met tuna salad/chicken salad, etc. Daar zit vaak selderij in, soms zo klein gesneden dat je het amper ziet. Maar als je het gewoon van tevoren aangeeft wordt er goed opgelet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:08

Keet, waarom regel je niet alles zelf?
Dat is toch niet zo moeilijk? En via Ticketspy of het AA forum zie je vaak hele leuke ticketprijzen langs komen.
Bij Outback was het de laatste keren zo druk in FL dat wij er niet geweest zijn. 40 minuten wachttijd vond ik echt te gortig. Maar mogelijkheden genoeg waar wij zaten. Duffy's Sportsbar & Grill is ook een aanrader en zit op meerdere plekken in FL.

Needje, veel plezier in NY.

Monique, ik geniet ook weer van jullie verslagen hoewel ik die van Albert soms niet kan volgen :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:12

We zijn er al uit met ze :) we vinden het fijn dat een aantal dingen niet uitgezocht hoeven te worden en gewoon goed geregeld zijn.
Alleen hebben zij soms iets andere ideeën als wij. Daarom regelen we het deels zelf en een deel laten we regelen.

Misschien dat we de volgende keer nog meer zelf regelen.
Nu even uitzoeken welk autostoeltje mee kan in het vliegtuig :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:08

Vandaag een agrarisch dagje: koeien! Duurt wel even, we hebben veel gefilmd, moet allemaal nog worden bewerkt en geselecteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:05

Keet: Wij hebben dat bij onze eerste 2 amerika reizen ook gedaan, dit jaar doen we het voor het eerst helemaal zelf. Aan de ene kant wel spannend, maar aan de andere kant vind ik de voorpret ook erg leuk!

Wij doen beiden aan crossfit en hebben nu een aantal boxen benaderd of we mee mogen doen en de reacties zijn erg leuk :) Ik heb er zoveel zin in, we moeten alleen nog eventjes wachten helaas..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:32

Ik kom weer gezellig mee lezen.
Vorig jaar waren wij in Florida en dit jaar gaan wij naar LA (long beach)
Dit keer gaan we gezellig met onze twee kindjes van vier jaar (vorig jaar zijn wij samen geweest) we gaan twee weken op bezoek bij mijn familie ( tante)
Hoef alleen een vlucht te regelen. Weten jullie goedkopere tickets naar LA ?
Als het goed is gaan we de parken bezoeken en naar San Francisco voor de rest nog even kijken.
Is onze honeymoon, want 20 mei trouwen wij in de dierentuin <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:36

Zag de foto's al Monique. Zoveel meer ruimte dan wij hier in NL hebben!

Wij hebben altijd alles zelf gepland. Wil 100% de controle hebben :P Daardoor ook op plekken geweest die een reisorganisatie echt niet meepakt. Daarnaast vind ik het superleuk om alles uit te zoeken :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:53

Wat mij weer leuk lijkt is om een route te pakken van een rondreis en de tussengelegen steden met de bus van Greyhound te doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:01

Wij kijken in ieder geval altijd bij Skyscanner Askim, zij verzamelen veel ticketprijzen.

Wij stellen het ook zelf samen, hebben nu geboekt (nog niet alle hotels/airbnbs wel alle vluchten) LA,Las Vegas,San Diego, Kauai(Hawaii), Oahu (Hawaii) en dan via San Francisco naar LA terug. Dat krijg je niet zo snel via een reisorganisatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:18

Wij maken de route ook altijd zelf hoor :) dus is gewoon maatwerk :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:35

Askim schreef:
Ik kom weer gezellig mee lezen.
Vorig jaar waren wij in Florida en dit jaar gaan wij naar LA (long beach)
Dit keer gaan we gezellig met onze twee kindjes van vier jaar (vorig jaar zijn wij samen geweest) we gaan twee weken op bezoek bij mijn familie ( tante)
Hoef alleen een vlucht te regelen. Weten jullie goedkopere tickets naar LA ?
Als het goed is gaan we de parken bezoeken en naar San Francisco voor de rest nog even kijken.
Is onze honeymoon, want 20 mei trouwen wij in de dierentuin <3

Je zou even kunnen kijken via Londen met British airways. Brussel valt op dit moment gewoon af die had normaal ook wel goedkopere tickets. Persoonlijk pak ik het liefst KLM/delta die kant op lekker rechtstreeks!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:37

Zou met kinderen (als het comfortabel mogelijk is) zoveel mogelijk rechtstreeks te vliegen :)
Wij hebben helaas zowel heen als terug een overstap op Atlanta. Hopelijk verloopt dat soepeltjes en is Gup de geweldige Gup die hij altijd is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:39

Wij vliegen dit jaar vanuit Dusseldorf via Parijs naar Boston. Ik zag toen ook een soortgelijke goedkope reis voorbij komen naar LA. Ik heb toen even getwijfeld om weer naar de westkust te gaan, maar omdat we daar al geweest waren hebben we nu voor de oostkust gekozen. We vliegen met air france/Delta. Misschien is dat een optie?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:47

Thanks allemaal!
Ik heb even gekeken maar heb toch ook het liefs rechtstreeks ja..
Zie bij sommige een tussenlanding van een paar uur wachttijd..

Nu nog even kijken wanneer we gaan en boeken.

Heeft klm ook nog wel eens aanbiedingen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:53

Grappig dat hier gezegd wordt dat Nederlanders voor Brussel kiezen omdat dat goedkoper is. Ik ben Belg en kies soms net met opzet voor Schiphol omdat dat net weer goedkoper is :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:06

Zat net een tv programma te luisteren :+ voor mijn werk.
Daar ging het dan over Disneyland, maar misschien is het hier ook wel van toepassing.
Een NL gezin maakt een bepaalde reis naar DLP voor 2100 euro. Een Brits gezin betaald voor datzelfde pakket 3300 euro.
Een Frans gezin betaald 1600 euro voor datzelfde. (Allemaal even excl vervoer. Dus hotel en toegang tot het park)

Wellicht zit er zo'n addertje ook wel met vliegreizen.
Wij vliegen altijd vanaf Schiphol omdat we er 15 min rijden vanaf wonen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:45

Mijn tripje is al weer uitgesteld naar zaterdag...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:05

Wij vlogen van Madrid naar San Francisco via Amsterdam, business class voor 2007 euro. Dezelfde vlucht zonder de leg van Madrid naar Amsterdam kost 3785 euro. Bizar toch?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:57

Ja, het zit soms heel schimmig in elkaar met tickets.
Askim, ik gebruik zelf veel chaser.nl. Dan pakt hij ook Brussel en Düsseldorf mee. Momondo.nl of momondo.de zijn ook nog opties.
Ook zijn er regelmatig goedkope tickets vanaf Antwerpen (vliegveldcode ZWE) maar dan moet je dus eerst naar Antwerpen en het eerste stuk met de trein afleggen. Op de terugweg kun je dit stuk overslaan maar heen niet, dan wil KLM je afgestempelde treintickets zien.