Misschien echt een heel domme vraag Bij route 66 (het uiteinde bij LA richting Vegas) is daar ergens een punt waar het op de straat staat (dat logo)? We vonden het een leuk idee voor een foto als we er toch zijn, maar het lijkt erop dat het niet meer zoveel aangegeven staat (misschien juist om die foto momenten te voorkomen). Las wel iets over bij Barstow.
Selka
Geplaatst: 31-03-16 09:42
Of je op dat stukje een bord tegenkomt durf ik niet te zeggen. Kan mij dat niet meer herinneren. Wel vond ik dat je het juist heel veel zag. Langs de weg of op de weg
Dat is wel heel lief van jullie vrienden Monique! Ik heb mij geabbonneerd op jullie verslag dus ik zal de New Mexico foto's/verslagen wel zien verschijnen.
Brooklyn Bridge (en dan met de metro uitstappen in Brooklyn) waar je ook het hele uitzicht over de skyline hebt, 5th avenue (want ik hou van winkelen), times square en Rockefeller (top of the rock, uitzicht). Dat zou mijn strakke planning zijn. In ieder geval als ik er nog niet geweest was.
Selka
Geplaatst: 31-03-16 16:59
Ellis Island. Dat maakte op mij zo'n indruk. Dan wel de Engelse audioguide pakken. Die guide wordt door immigranten verteld
Ik zou naar Top of the Rock gaan voor het uitzicht op Central Park en de rest van de stad. Met de ferry langs Staten Island varen zodat je Lady Liberty hebt gezien en ook de skyline en dan afsluiten met een rondje over Times Square. Zoiets?
Ik zou Ground Zero juist overslaan. Vond het destijds een walgelijke wanvertoning. Toeristische trekpleister over de rug van de doden. Misschien is het nu anders nu het af is maar ik zou er nooit meer heen gaan.
Ik vind het ook heel indrukwekkend. Ik vind al die namen een eerbetoon aan de overleden mensen. Wat ik dan weer heel indrukwekkend vind is wanneer er bij de namen And her unborn child staat. Maar liek ieder zijn mening...
Ik was laatst iets aan het opzoeken over 9/11 Er schijnen nu nog 8000 stoffelijke overschotten te zijn die ze niet hebben kunnen identificeren. Deze zijn achter een muur geplaatst in het museum waar wij gewone mensen niet bij kunnen alleen de familie... Ik wil zoiezo dit jaar een bezoek brengen aan het museum, elke keer ben ik wel naar Ground Zero geweest,waarom weet ik ook niet... Het trekt me gewoon of doe het uit respect
Ik ben er in 2007 en in 2010 geweest, toen was het ook nog een grote bouwput. Maar allebei de keren heb ik huilend op het kerkhofje achter St. Paul´s church gezeten. Het kerkje was toen het museum, de herdenkingsplek. Zo tastbaar, zo verdrietig.
Toen we er de eerste keer zaten, hoorden we ineens loeiende sirenes aankomen, dat maakte het nog veel echter.
En hoe bijzonder dat het kerkje niet eens is beschadigd. Zal er dan toch iets geweest zijn wat het kerkje heeft beschermd? Of is er wel een beschadiging geweest?
Nog een weekje en dan vlieg ik naar Canada voor mijn reis! (daarna Amerika).
Als ik een dag in NY had zou ik sochtends voor de winkels open gaan naar Central park gaan, dan 5th ave aflopen tot grand central en grand central bezoeken. Van daar taxi pakken naar ground zero en vervolgend taxi Brooklyn bridge over. Eten in Meatpacking district en savonds naar Times square .