USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:35

Druif_01 schreef:
Wij hebben zojuist ook geboekt, in juni vliegen we naar New York. Zin in! Hoewel ik vliegen echt wel heel erg eng vind... We hebben onze overnachting geregeld via Airbnb en overnachten op een adres in Brooklyn.

Typish gevalletje

dan..... :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:37

Hoi allemaal!

Al een tijdje lees ik mee maar vooralsnog had ik weinig nuttigs toe te voegen en ook niets te vragen. Maar nu onze volgende trip naar de VS in de planning is gegaan heb ik wel een aantal vragen. Hopelijk kunnen en willen jullie mij helpen :)

Tickets zijn geboekt. We gaan 3 weken naar North Dakota, South Dakota, Nebraska en Kansas. Eigenlijk het Oostelijke deel van The Great Plains. Nu lees ik in mijn USA boek (lonely planet) dat dit een van de minst bezochte delen van de VS is en dat heeft zijn nadelen :+

Zo heb ik bijv. een reisboek gekocht waarvan de laatste druk 1983 is :P Gister heb ik van de gov. de North Dakota info map gehad dus dat is heel fijn maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundigen voor deze regio?

Wij willen graag te paard wilde paarden of andere wilde dieren zien maar ik zit niet te wachten op toeristen die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien. Iemand ooit zo'n (prive)rit gemaakt? Heb je echt bearspray nodig?

Wij hebben een spiegelreflex maar kunnen alleen de automatische standen wijzigen en op het knopje "maak-een-foto" klikken. Iemand een idee wat voor een telelens geschikt zou zijn?

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:41

Zeker een niet vaak bezocht deel. In SD zijn wij wel geweest jaren geleden.
Ik zou voor wat betreft ritten van tevoren informeren bij degene waar je gaat rijden. Vaak als je aangeeft dat je alleen wilt, is dat wel mogelijk tegen een extra fee. Zijn in die staten überhaupt veel ranches die ritten organiseren? Juist omdat die staten weinig toeristisch zijn.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:42

Wij zijn afgelopen week in NY geweest, maar OMG ik ben verliefd <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:49

Fitzroy, bedankt voor het meedenken :)
En nee je hebt helaas gelijk. Wel een idee om contact te zoeken en te kijken wat er mogelijk is.

Leuk Barbabientje! NY blijft leuk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:09

Tioga Tours kent wel een paar ranches in het gebied, maar dat zijn vaak wel ranches waar je ook moet verblijven. Wellicht kan je er wat mee?

https://tiogatours.nl/ranches

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:58

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:07

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:24

Leuk Monique, ik ga jullie weer volgen.
Alvast een hele goede reis en een prettige vakantie!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:53

Dank je wel!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:44

Fijne vakantie!
Voor ons nog 6 weken, begint op te schieten :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:56

Fijne vakantie alvast, Monique.
Ik ga jullie ook volgen, leuk!

Zelf ben ik alweer stiekem voor volgend jaar aan het kijken :oo :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:00

Fijne vakantie alvast!

Hier duurt het nog even tot oktober, maar gelukkig wel een weekje Ibiza (en een veulentje op komst wat het wachten heel wat versoepeld) in het vizier :D En we zijn al heel wat aan het uitzoeken voor de trip.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:03

Leuk topic! Ik zit momenteel in Las Vegas! Begonnen in New York, daarna doorgevlogen en begonnen in Yellowsyone national park. Heb al hele reeks parken erop zitten! Wauw zeg! Nog weekje te gaan met aantal parken en eindigen in San Fransisco. Hebben ook aantal minder bekende plaatsen bezocht. Zeker een aanrader! Kan ze wel keer opnoemen als mensen geïnteresseerd zijn :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:08

Ik nog iets meer dan 25 weken

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:15

Veel plezier Erpel!

Weet iemand of er ergens bij LA of Vegas ook nog een natuurpark is met van die enorme bomen? Lijkt ons leuk om te zien maar vanuit San Franscisco komt het minder uit qua planning.

En op Kauai is voor de Napali Coast een boottrip of juist een wandeling aan te raden?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:32

Voor de echte grote bomen moet je toch in de Redwoods, Sequoia en Yosemite zijn. Las Vegas ligt midden in de woestijn, daar zal je ze niet tegenkomen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:13

Heb meteen een kijkje genomen Monique. Wat hebben jullie al een mooie reizen gemaakt! :D
Deel van de reis die je gaat doen is bekend maar ook een behoorlijk deel onbekend. Ga jullie zeker volgen.

Veel plezier Erpel! Las Vegas vonden wij verrassend leuk. :D

Ik kan donderdag eindelijk een nieuw paspoort aanvragen, dan de ESTA. Zodra die binnen is wil ik voor hotels gaan kijken. Helaas ben ik nog steeds 'stuck' in mijn eerste North Dakota boek. Best droge stof haha.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:04

Wij doen meestal niet meer de geijkte hoogtepunten natuurlijk. Deels is ook vriendenbezoek. Volgers zijn van harte welkom!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:24

Nee zag inderdaad dat jullie op de meeste plaatsen al een keertje geweest zijn :)

Vanwaar dan weer die streek? Omdat het zo goed bevalt?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:58

Ja, vanwege het heerlijke weer, maar voornamelijk ook omdat we in San Francisco willen beginnen om onze vrienden daar in de buurt te bezoeken.

Phoenix vonden we in 2007 erg leuk en daarom staat Tucson al die tijd al op de bucket list en de staat New Mexico is de enige staat aan de zuidkant van de USA die we nog niet bezocht hebben. Tel daarbij op dat we graag de warmte in gaan en het plaatje is compleet.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:25

Ik ben vandaag aangekomen in San Francisco! Alleen nog tijd gehad voor de Golden Gate bridge. Nu nog 2,5dag hier en dan helaas weer naar huis. Wel vier hele mooie weken gehad met elke dag wat anders! Zeker een aanrader USA!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:40

Ja ik snap het Monique :) Ben heel benieuwd naar je ervaringen in New Mexico!
Wij hebben een grote USA map hangen in huis en dit jaar ging vriend geblinddoekt prikken waar we heen zouden gaan. New Mexico dus... Daar hadden we allebei geen zin in haha. Geen idee wat daar te "doen" is.

Leuk Erpel! Ik vond San Francisco super leuk. Vooral het whale watchen <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:22

Heerlijke stad, San Francisco! Whale watchen moeten we nog steeds ooit doen, misschien toch deze reis aan het eind nog.

New Mexico, tja, White Sands, stukken Route 66 en natuurlijk steden als Albuquerque en Santa Fe. We laten het er zeker in, want vrienden uit Denver boden spontaan aan naar Santa Fe te komen omdat wij er zijn. Ze komen nu een heel weekend, samen in een condo. Toch een rit van 10 uur heen en terug voor hen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:29

San Francisco is een mooie stad maar zou er niet nog een keer heengaan