[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 20:10

Marilu schreef:
Monique1963 schreef:
Maar ja, die mevrouw kost wel geld natuurlijk, dus ik denk dat nu de belasting omhoog gaat ;-) :j

Haha, grapjas :D

hahahaha ja, maar jij hebt er in Spanje geen last van. Tenzij die mevrouw nu overspannen is en gekke dingen gaat doen zoals het uitschakelen van de Franse stroom naar Spanje, dan heb je er toch nog last van ;-)

Marilu

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:22

:D Ja, zeg, wat was dat daar allemaal !
Gelukkig waren we toen niet in Spanje ! Ik zou er eigenlijk niet zo happy mee geweest zijn ...
Zelfs wat in paniek ofzo, als dat echt zo landwijd is (+ buurland Portugal) ...

Dan eigenlijk liever wat meer belasting betalen en wel alle dagen elektriciteit/water/internet :D ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 20:33

Marilu schreef:
:D Ja, zeg, wat was dat daar allemaal !
Gelukkig waren we toen niet in Spanje ! Ik zou er eigenlijk niet zo happy mee geweest zijn ...
Zelfs wat in paniek ofzo, als dat echt zo landwijd is (+ buurland Portugal) ...

Dan eigenlijk liever wat meer belasting betalen en wel alle dagen elektriciteit/water/internet :D ;)

Wij hebben gelukkig een noodstroomgenerator, maar een zo grote stroomuitval zou ik ook zorgwekkend hebben gevonden.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:31

Ons huis staat op ongeveer een half uur rijden van Lauzette.
Ben er afgelopen maart nog rustig doorheen gelopen.
De makelaar die het huis zou verkopen voor mijn ouders, werkt er bij de brandweer.
Wij hebben besloten ba hun 9verlijden om het toch zelf te houden.
En op 3kwartier afstand zitten we van monte du quercy.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 09:28

ikkeniet schreef:
Ons huis staat op ongeveer een half uur rijden van Lauzette.
Ben er afgelopen maart nog rustig doorheen gelopen.
De makelaar die het huis zou verkopen voor mijn ouders, werkt er bij de brandweer.
Wij hebben besloten ba hun 9verlijden om het toch zelf te houden.
En op 3kwartier afstand zitten we van monte du quercy.

Ha die Ikkeniet, nou dan staat je huis in een heel prachtige omgeving! Erg mooi daar en heel erg veel te zien! Waanzinnig leuk dorp dat Lauzerte. Echt genieten. Verhuren jullie het huis nu?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 09:44

Monique1963 schreef:
TinkerTreas schreef:
Nou, lekker dan Monique....
Kan dan beter in Nederland blijven :D _O-

Hahaha, ja dat. Maar wel superaardig en fijn dat het kan bij de belastingdienst.

@CrazyCat, wat grappig dat zoveel talen het een kastanje noemen, behalve nederland. En knipte jij ze ook zelf?

Ik pulkte ze meestal kort en bij de koudbloeden bij ons op stal deed de hoefsmid het (daar zijn ze zo groot en hard dat het met de hand geen doen is)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 09:50

CrazyCat schreef:
Ik pulkte ze meestal kort en bij de koudbloeden bij ons op stal deed de hoefsmid het (daar zijn ze zo groot en hard dat het met de hand geen doen is)

Ja dat is inderdaad een vreemd verschil bij zwilwratten, dat heb ik ook opgemerkt. Bij Prisca zijn het echt keiharde blokjes en bij de andere niet. Nu zijn dat ook koudbloedjes, maar minder koud dan Prisca, hahaha.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 09:53

Monique1963 schreef:
Ja dat is inderdaad een vreemd verschil bij zwilwratten, dat heb ik ook opgemerkt. Bij Prisca zijn het echt keiharde blokjes en bij de andere niet. Nu zijn dat ook koudbloedjes, maar minder koud dan Prisca, hahaha.

Ja een heel verschil is dat. Ik met mijn rockies, stalgenoten met quarters, dravers etc allemaal kleinere zwilwratten waar je zo de laagjes vanaf kunt plukken. De Haflingers en met name de Norikers hebben hele harde lange zwilwratten. Maar goed alles is groot en zwaar daaraan dus misschien is het wel logisch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 09:53

Monique1963 schreef:
Sorry voor alle bokkers die in Frankrijk wonen, jullie belasting gaat volgend jaar een stuk omhoog. Ik heb net 1.5 uur aan de foon gehangen met de belastingdienst, ik kwam er niet uit, het gaat altijd goed, maar er was een nieuw rij vakjes en daar ging ik mis. Had ik niet moeten aanvinken en ik bleef in een foutcirkel zitten. Erg aardige mevrouw, ook erg gelachen met haar, helaas wist ze niet alles, moest ik naar afdeling buitenland, kwam ik weer terug bij haar, nam zij digitaal mijn scherm over en vulde ze verder de belasting voor me in. Hoe leuk en lief en aardig. Maar ja, die mevrouw kost wel geld natuurlijk, dus ik denk dat nu de belasting omhoog gaat ;-) :j

Dat gaat al omhoog omdat ik vanwege mijn belastingkwestie nederland/frankrijk al uren en uren gebeld heb, brieven geschreven enz. En nog wacht ik op antwoord en komen ze er niet uit. 8)7 Ik ben in januari begonnen met dingen uitvissen. Soms wist ik de antwoorden beter dan de belastingtelefoon mensen. Maar ik weet nog steeds niet waar ik aan toeben :n

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 10:18

Dit vind ik toch wel zo grappig van mijn topic, dat onderwerpen als zwilwratten en de belastingdienst naast elkaar oplopen. Erg gevarieerd, hahaha!!!

CrazyCat schreef:
Monique1963 schreef:

Ja een heel verschil is dat. Ik met mijn rockies, stalgenoten met quarters, dravers etc allemaal kleinere zwilwratten waar je zo de laagjes vanaf kunt plukken. De Haflingers en met name de Norikers hebben hele harde lange zwilwratten. Maar goed alles is groot en zwaar daaraan dus misschien is het wel logisch.

Ja ik vind het toch ook bijzonder om te zien, hoeveel verschil er in koudbloeden zit. Ik bedoel ik heb er 4, maar ook qua temperament, behang, oren, maakt het enorm uit. Voor mij is de vorm van oren ook wel een teken bij koudbloeden hoeveel heet bloed erin zit ;-) Prisa heeft echt koudbloed oren. Callas heeft daarentegen meer arabieren oren met een mooie vorm en zelfs een puntje dan naar binnen wijst. Ze denkt ook vaak zelf dat ze een arabier is :')

karuna schreef:
Monique1963 schreef:
Sorry voor alle bokkers die in Frankrijk wonen, jullie belasting gaat volgend jaar een stuk omhoog. Ik heb net 1.5 uur aan de foon gehangen met de belastingdienst, ik kwam er niet uit, het gaat altijd goed, maar er was een nieuw rij vakjes en daar ging ik mis. Had ik niet moeten aanvinken en ik bleef in een foutcirkel zitten. Erg aardige mevrouw, ook erg gelachen met haar, helaas wist ze niet alles, moest ik naar afdeling buitenland, kwam ik weer terug bij haar, nam zij digitaal mijn scherm over en vulde ze verder de belasting voor me in. Hoe leuk en lief en aardig. Maar ja, die mevrouw kost wel geld natuurlijk, dus ik denk dat nu de belasting omhoog gaat ;-) :j

Dat gaat al omhoog omdat ik vanwege mijn belastingkwestie nederland/frankrijk al uren en uren gebeld heb, brieven geschreven enz. En nog wacht ik op antwoord en komen ze er niet uit. 8)7 Ik ben in januari begonnen met dingen uitvissen. Soms wist ik de antwoorden beter dan de belastingtelefoon mensen. Maar ik weet nog steeds niet waar ik aan toeben :n

O tjeetje wat een onhandige situatie voor je. Ik meen me te herinneren dat je na wat administratieve stappen binnenkort echt alles in Frankrijk zou hebben. En je zou dacht ik vandaag toch met een belastingdame hier een afspraak hebben? En ik kan me voorstellen als je idd al zo lang ermee bezig bent dat je er meer over weet dan de belastingmensen zelf.

Het zijn ook bijzondere situaties waar veel van de buitenlandse bokkers zich in bevinden. Daar zijn vaak geen hokjes voor. Letterlijk, want in mijn situatie was er geen hokje om aan te vinken. Dus dan moet er iemand dan maar beslissen wat moet. En dat deed die mevrouw dan voor mij, want ik was maar een apart geval.

Het ging er dus om dat ik geld verdien met schrijven, zonder dat ik een KvK nr in Frankrijk (of NL) heb, dat geld komt uit Duitsland of all places, zonder dat ik ergens ingeschreven sta als salarier en dat Duitse bedrijf geeft wel netjes het bedrag jaarlijks door aan de Franse belasting. Het is altijd goed gegaan, ik vulde het gewoon in als uitzonderlijke inkomsten, je mag bijv ook met 2e hands verkoop verdienen zonder een immitriculation te hoeven hebben, maar dat vakje was weg en er stonden nu veel andere vakjes en als ik het naar beste weten aanvinkte, heb alle opties gedaan, dan bleef het programma mij in cirkels rondsturen dat ik een KvKnr moest invullen.

Nu heb ik dat wel maar voor een andere tak van sport (ik heb van papier kunstige handtassen gemaakt) maar dat heb ik opgeheven, en hij wilde maar dat ik dat franse kvk nr daarvan gebruik, maar dat mag niet. Het is voor tassen en ik mag wel nevenwerkzaamheden daar onder scharen maar die moeten wel gerelateerd zijn aan tassen dan. Maar ik wil helemaal dat KvK nr niet meer gebruiken want ik betaalde me scheel aan rare belastingen en ik hield dan paar jaar 2000 euro over, ja doei, voor 8 dagen per week me een slag in de rondte werken. Eg nie.

Dus officieel opgeheven, maar daar blijven ze maar mee smijten. Maar die mevrouw heeft me kundig door het formulier geloosd. En ik heb een eenmalige uitkering gehad van mijn oude werkgever. Daar bestond toen een belastingvrije spaarloon rekening. Je spaarde via je baas en die deed er dan een bedrag per jaar bij en je kreeg gewoon de rente erbij. Dat was een prachtige regeling hoefde je niet op te geven aan de belasting, deed je baas en geen omkijken naar. Zou uitbetaald worden als ik 60 was. En zo geschiedde in 2023. Alleen het werd pas betaald in 2024 omdat er veel gez... over was.

Want in de 25 jaar dat ik weg was uit NL, is dat bedrag vele malen van spaarbank veranderd omdat mijn ex-bedrijf het telkens elders onderbracht. Uiteindelijk kwam het bij de ABN terecht maar die schaarden het onder een levensverzekering. En dat heeft heel andere belastingconsequenties. Dus ik moest daar een gigabedrag over gaan betalen in NL. Dus ik heb me toen beroepen op het niet dubbel belasting hoeven te betalen en dat ik wilde dat het in Frankrijk belast zou gaan worden of niet hoopte ik.

En dáár had het belastingformulier ook gigaproblemen mee, want zoiets raars als belastingvrij spaarloon kennen ze niet in fr. Uiteindelijk heeft de mevrouw het als kapitaaluitkering genoteerd en ga ik er 2200 euro over betalen. Jammer, maar minder erg dan in NL.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:54

Klopt 1400 vanmiddag heb ik een afspraak. Dan hoop ik voor hier meer te weten. Maar pffff de traagheid van de nederlandse belastingdienst is echt gruwelijk. 8)7

Het klinkt als ingewikkeld. :(:) Maar herkenbaar, ik heb zoveel gezeur gehad met de belastingdienst. Ik was ooit ingeschreven bij de kvk maar van pure ellende door hun ivm nog geen inkomsten de boel weer uitgeschreven. Ik bleef bestookt worden. Daarna gedoe ivm allimentatie en opeens alles vooraf moeten betalen maar ook tegelijj dat jaar achteraf, of ik even 13000 kon betalen binnen 10 dagen. Uitstel of termijnen niet mogelijk. :oo -:(- |( Jongens dat geld heb ik niet. Ik kan niet achteraf en vooraf betalen zonder enige vooraankondiging. Dan heb ik geen geld meer om van te eten. Dat is toen echt een gedoe geweest met 4 casemanagers en meer ermee bemoeiers. Ik ging daar bijna aan onderdoor van de stress.

Zwilwratten bij tinkers, die van mij had altijd enorme dingen maar hij knaagde ze er altijd zelf vanaf. Of even een goed gemikte hoef van een ander been. Meestal als ik dacht ze moeten eraf was hij me voor. Enorme slagtanden van wel eens meer dan 5 cm :') mijn honden probeerden ze er soms ook wel eens vanaf te knagen, :Y) lekker smakelijk hapje %) dat vond ik zelf een slecht idee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 11:50

karuna schreef:
Klopt 1400 vanmiddag heb ik een afspraak. Dan hoop ik voor hier meer te weten. Maar pffff de traagheid van de nederlandse belastingdienst is echt gruwelijk. 8)7

Het klinkt als ingewikkeld. :(:) Maar herkenbaar, ik heb zoveel gezeur gehad met de belastingdienst. Ik was ooit ingeschreven bij de kvk maar van pure ellende door hun ivm nog geen inkomsten de boel weer uitgeschreven. Ik bleef bestookt worden. Daarna gedoe ivm allimentatie en opeens alles vooraf moeten betalen maar ook tegelijj dat jaar achteraf, of ik even 13000 kon betalen binnen 10 dagen. Uitstel of termijnen niet mogelijk. :oo -:(- |( Jongens dat geld heb ik niet. Ik kan niet achteraf en vooraf betalen zonder enige vooraankondiging. Dan heb ik geen geld meer om van te eten. Dat is toen echt een gedoe geweest met 4 casemanagers en meer ermee bemoeiers. Ik ging daar bijna aan onderdoor van de stress.

Zwilwratten bij tinkers, die van mij had altijd enorme dingen maar hij knaagde ze er altijd zelf vanaf. Of even een goed gemikte hoef van een ander been. Meestal als ik dacht ze moeten eraf was hij me voor. Enorme slagtanden van wel eens meer dan 5 cm :') mijn honden probeerden ze er soms ook wel eens vanaf te knagen, :Y) lekker smakelijk hapje %) dat vond ik zelf een slecht idee.

Hahahaha, ik heb smakelijk moeten lachen om jouw smakelijke hapje, gatver!!! Maar hier ook hoor, als ik na de smid niet goed opruim, dan vinden ze het heerlijk onze hondenschatjes. Schijnt ook goed voor ze te zijn. Ik heb nog nooit een paard gezien die ze er zelf afknaagde, handig! Die moeten er meer zijn. Ik zie wel Yoda mijn hond haar eigen nagels aanvallen, maar dat helpt ook niet veel, moet ik toch knippen.

En wat vreselijk dat je zoveel geld ineens moest betalen!!! Dat is toch akelig bizar, dat er dan niets menselijks is (in eerste instantie) waardoor zoiets begrepen wordt. Bij zulke erge problemen hier in Frankrijk, we hebben wel eens iets gehad, ga ik hier naar de burgemeester. Die weet altijd raad! Vind ik zo grappig, het zijn een soort matriarchen of patriarchen van het dorp (er zijn ook maar 100 inwoners, toevallig in alle drie de dorpen waar we gewoond hebben) en allemaal bieden ze een luisterend oor denken mee en weten dan waar we wezen moeten. Moet je zelf iets van hun zelf hebben, gaat het een stuk lastiger, maar meedenken en verwijzen kunnen ze erg goed. Dat is toch weer leuk!

Ik hoop voor jou dat je er vanmiddag uitkomt met je belastingdame! Veel succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 12:22

Bij dat gesprek zit de burgemeester ook hihi zij werkt ook bij france service. Met alles is het idd een allesweter maar ook snel ik heb gewoon haar privemail adres en mobiele nummer :D ondenkbaar in nl

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 12:34

karuna schreef:
Bij dat gesprek zit de burgemeester ook hihi zij werkt ook bij france service. Met alles is het idd een allesweter maar ook snel ik heb gewoon haar privemail adres en mobiele nummer :D ondenkbaar in nl

Nou dat laatste inderdaad, wij hebben ook haar mobiel, bij ons is het ook een vrouw. Best heel vaak in Frankrijk, dat vind ik leuk.
Fijn dat jij dus idd ook de weg naar de burgemeester hebt gevonden en dat ze ook wil helpen bij het gesprek! Dan voel je je echt serieus genomen en welkom! Hartverwarmend.

Het gaat vast goedkomen. Neem wat lekkers voor ze mee!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 01:22

Is het gesprek verhelderend geweest Karuna?

Ik vergeet helemaal de schrik van ons leven te vertellen. Gaan we gisteren laat nog een film kijken, nemen we meestal wat lekkers, zegt Erwin om een uur of 12, ik had toch chips open in mijn nachtkastje? Ja daggik wel. En waar is mijn chocola? Shiiiiiiiiit. Ik was in dat nachtkastje geweest, niet dichtgedaan. En 's middags had ik allemaal zooi uit Zozo zijn mand gehaald, maar ik dacht dat hij de prullenbak geplunderd had. Paniek, hoeveel chocola was het nog? nog 8 blokken gevuld met mint, maar wel puur. Rekenen, hoe laat heb ik die zooi in zijn mand gevonden. Rond een uur of 4 dacht ik. Dus 8 uur later nog geen verschijnselen. Internet zoeken. Kan tot 12 uur erna nog als een bom inslaan en fatale gevolgen hebben. Dus even over twaalf noodnummer d.a. gebeld. Die was kwaad. Geen urgentie, chocola heeft binnen 1 uur gevolgen. Als het al 8 uur later was, was er niets aan de hand.
Toch de wekker ieder uur gezet, maar hij was zo fris als een hoentje. Maar wat een stress.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 06:21

Nou, dat kan ik me voorstellen! Gelukkig is het goed afgelopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 07:07

balance schreef:
Nou, dat kan ik me voorstellen! Gelukkig is het goed afgelopen.

Nou, dat idd, Balance. Ook omdat de d.a. iets anders zei dan ik op internet vond. Ik zat er vooral mee, dat ik dacht dat zij het bagatelliseerde en geen zin had in een nachturgentie. Dus moest ik dan een andere d.a. bellen voor een 2nd opinion? Maar ja, ik heb met de andere d.a. ruzie en moet ik dan een vreemde arts uit zijn bed rammelen. Nog veel verder gezocht op internet en het spreekt elkaar tegen. Dus toen maar ieder uur gaan kijken naar hem, maar het was oke.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:23

Pfff, dat is zeker stress zeg. Zeker met pure chocolade.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:28

Ja brr logisch dat je belt - zou ik ook gedaan hebben. Gelukkig is hij ok. Misschien handig om actieve kool in huis te hebben? Dat vangt toxines op en wordt heel vaak gebruikt ook in de praktijk. Het is geheel natuurlijk. Je verhaal doet me nu ook denken om wat in huis te halen. Sirius durft ook tijdens een wandeling dingen op te eten.. zucht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:25

Oh een pure chocolade stunt en hartverzakkingen bij de baas. Gelukkig goed afgelopen.

Maar helaas herkenbaar. Kruisint bordercollegreyhound was ook zo een druif. Nergens last van maar de baasjes is rep en roer na 100 gram purechocolade 8)7

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:49

Is hier ook gebeurd. Milko had chocolade op het nachtkastje laten liggen en Bonita had dat op gegeten. In mijn paniek kon ik het braakmiddel niet vinden. Later toch gevonden en kwam een enorme berg chocolade uit, dat was na ruim 1 uur. Blij toe dat ik haar toch had laten braken.
Was het van die chocolade met mint aan de binnenkant, dat is mijn favoriet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 13:12

De hond van mijn oom en tante van vroeger, had eens 5 chocolade letters opgegeten (met verpakking en al). Gelukkig geen last van gehad, was ook geen puur.

En een paar jaar later heeft dezelfde hond een hele schaal oliebollen leeg gevreten (stuk of 30). Dat eindigde wel in een ritje dierenarts op oudejaarsavond. Die hond kreeg helse koliek pijn. Geen idee meer wat de dierenarts toen gedaan heeft. Maar die hond is uiteindelijk een jaar of 15/16 geworden.
En mijn oom en tante hebben nooit meer iets eetbaars op de tafel laten staan :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 13:58

Ik heb een labrador gehad die vrat alles op, van de gastenzeepjes in de toilet tot een heel blik zadelvet, tot een bak afgetapte olie van de auto! Ik kan je wel vertellen, al die drie dingen laxeren ... 8)7

Een labrador later, begon op een middag te kwijlen. We hadden die ochtend het erf laten asfalteren en er was van allerlei zooi uit de grond gekomen, maar ik denk dat die werklui haar iets met chocola gegeven hebben. Dus d.a. gebeld, gelijk langskomen, roesje, infuus, checken en ze moest een nacht blijven. Maar ik ben haar 's avonds gaan halen en hij gaf me toen iets mee dat als ze in een shock zou raken, ik in de anus moest smeren. Daar is de huid heel dun en dat wordt meteen in de bloedbaan opgenomen en ik moest dan uiteraard meteen terug naar de praktijk, maar gelukkig was ze opgeknapt.

Maar met dat dus in mijn gedachten, zag ik al een dooie Zozo.

TinkerTreas schreef:
Pfff, dat is zeker stress zeg. Zeker met pure chocolade.
Gelukkig is het goed afgelopen.

TinkerTreas schreef:
De hond van mijn oom en tante van vroeger, had eens 5 chocolade letters opgegeten (met verpakking en al). Gelukkig geen last van gehad, was ook geen puur.

En een paar jaar later heeft dezelfde hond een hele schaal oliebollen leeg gevreten (stuk of 30). Dat eindigde wel in een ritje dierenarts op oudejaarsavond. Die hond kreeg helse koliek pijn. Geen idee meer wat de dierenarts toen gedaan heeft. Maar die hond is uiteindelijk een jaar of 15/16 geworden.
En mijn oom en tante hebben nooit meer iets eetbaars op de tafel laten staan :D

Sjemig wat een verhaal joh, 5 chocoladeletters!!!! Mijn hemel, ik zou zelf doodgaan! En wat balen van die oliebollen, heb je de hele avond staan bakken, vreet je hond ze op. Maar mooie leeftijd!

En ja, ik heb er weer wat grijze haren bij. Bah. Beter opletten dus.

Kaatastrof schreef:
Ja brr logisch dat je belt - zou ik ook gedaan hebben. Gelukkig is hij ok. Misschien handig om actieve kool in huis te hebben? Dat vangt toxines op en wordt heel vaak gebruikt ook in de praktijk. Het is geheel natuurlijk. Je verhaal doet me nu ook denken om wat in huis te halen. Sirius durft ook tijdens een wandeling dingen op te eten.. zucht.

O dank, goede tip. Ja ga ik gelijk opschrijven om morgen te halen. En ja, hij eet ook buiten dingen van de grond, ben ik ook niet blij mee.

karuna schreef:
Oh een pure chocolade stunt en hartverzakkingen bij de baas. Gelukkig goed afgelopen.

Maar helaas herkenbaar. Kruisint bordercollegreyhound was ook zo een druif. Nergens last van maar de baasjes is rep en roer na 100 gram purechocolade 8)7

Ja wat bijzonder, ik dacht ook dat het dodelijk was, maar als ik jullie reacties zo lees, valt dat nog wel mee.

Tinka schreef:
Is hier ook gebeurd. Milko had chocolade op het nachtkastje laten liggen en Bonita had dat op gegeten. In mijn paniek kon ik het braakmiddel niet vinden. Later toch gevonden en kwam een enorme berg chocolade uit, dat was na ruim 1 uur. Blij toe dat ik haar toch had laten braken.
Was het van die chocolade met mint aan de binnenkant, dat is mijn favoriet.

Wat is dat toch met mannen en chocolade op hun nachtkastje? ~~}>
En wat heb jij voor braakmiddel Odette?
En ja het is die chocolade met zachte smeuiige mintvulling aan de binnenkant van Lindt... Erwin vindt het heerlijk, net als jij, maar ik vind het net tandpasta, hahahaha

Ik las wel dat je de allergie tegen chocolade bij honden kunt opbouwen door ze heeeel kleine hoeveelheden te geven en dat op te bouwen. Ik denk dat Zozo nu al een flinke antidosis heeft opgebouwd _O- ?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 14:12

Het verschilt wel per hond hoe gevoelig ze er voor zijn, maar dat weet je natuurlijk niet van te voren. Mijn jack Russell kruising was ook zo'n vreetzak. Die had ook een keer een halve chocolade reep op. Maar niets van gehad.
Braakmiddel is een injectie apomorfine dacht ik.
Ik heb die chocolade altijd van de netto. Is ook erg lekker en misschien wel goedkoper ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 14:20

Hier zou chocolade idd rap DA ritje worden, maar voor lekker choco is hier 86% (bakken 74%). Meeste "puur" zit rond 50% zeker met vulling etc.