Ik heb een labrador gehad die vrat alles op, van de gastenzeepjes in de toilet tot een heel blik zadelvet, tot een bak afgetapte olie van de auto! Ik kan je wel vertellen, al die drie dingen laxeren ...
Een labrador later, begon op een middag te kwijlen. We hadden die ochtend het erf laten asfalteren en er was van allerlei zooi uit de grond gekomen, maar ik denk dat die werklui haar iets met chocola gegeven hebben. Dus d.a. gebeld, gelijk langskomen, roesje, infuus, checken en ze moest een nacht blijven. Maar ik ben haar 's avonds gaan halen en hij gaf me toen iets mee dat als ze in een shock zou raken, ik in de anus moest smeren. Daar is de huid heel dun en dat wordt meteen in de bloedbaan opgenomen en ik moest dan uiteraard meteen terug naar de praktijk, maar gelukkig was ze opgeknapt.
Maar met dat dus in mijn gedachten, zag ik al een dooie Zozo.
TinkerTreas schreef:Pfff, dat is zeker stress zeg. Zeker met pure chocolade.
Gelukkig is het goed afgelopen.
TinkerTreas schreef:De hond van mijn oom en tante van vroeger, had eens 5 chocolade letters opgegeten (met verpakking en al). Gelukkig geen last van gehad, was ook geen puur.
En een paar jaar later heeft dezelfde hond een hele schaal oliebollen leeg gevreten (stuk of 30). Dat eindigde wel in een ritje dierenarts op oudejaarsavond. Die hond kreeg helse koliek pijn. Geen idee meer wat de dierenarts toen gedaan heeft. Maar die hond is uiteindelijk een jaar of 15/16 geworden.
En mijn oom en tante hebben nooit meer iets eetbaars op de tafel laten staan

Sjemig wat een verhaal joh, 5 chocoladeletters!!!! Mijn hemel, ik zou zelf doodgaan! En wat balen van die oliebollen, heb je de hele avond staan bakken, vreet je hond ze op. Maar mooie leeftijd!
En ja, ik heb er weer wat grijze haren bij. Bah. Beter opletten dus.
Kaatastrof schreef:Ja brr logisch dat je belt - zou ik ook gedaan hebben. Gelukkig is hij ok. Misschien handig om actieve kool in huis te hebben? Dat vangt toxines op en wordt heel vaak gebruikt ook in de praktijk. Het is geheel natuurlijk. Je verhaal doet me nu ook denken om wat in huis te halen. Sirius durft ook tijdens een wandeling dingen op te eten.. zucht.
O dank, goede tip. Ja ga ik gelijk opschrijven om morgen te halen. En ja, hij eet ook buiten dingen van de grond, ben ik ook niet blij mee.
karuna schreef:Oh een pure chocolade stunt en hartverzakkingen bij de baas. Gelukkig goed afgelopen.
Maar helaas herkenbaar. Kruisint bordercollegreyhound was ook zo een druif. Nergens last van maar de baasjes is rep en roer na 100 gram purechocolade

Ja wat bijzonder, ik dacht ook dat het dodelijk was, maar als ik jullie reacties zo lees, valt dat nog wel mee.
Tinka schreef:Is hier ook gebeurd. Milko had chocolade op het nachtkastje laten liggen en Bonita had dat op gegeten. In mijn paniek kon ik het braakmiddel niet vinden. Later toch gevonden en kwam een enorme berg chocolade uit, dat was na ruim 1 uur. Blij toe dat ik haar toch had laten braken.
Was het van die chocolade met mint aan de binnenkant, dat is mijn favoriet.
Wat is dat toch met mannen en chocolade op hun nachtkastje?
En wat heb jij voor braakmiddel Odette?
En ja het is die chocolade met zachte smeuiige mintvulling aan de binnenkant van Lindt... Erwin vindt het heerlijk, net als jij, maar ik vind het net tandpasta, hahahaha
Ik las wel dat je de allergie tegen chocolade bij honden kunt opbouwen door ze heeeel kleine hoeveelheden te geven en dat op te bouwen. Ik denk dat Zozo nu al een flinke antidosis heeft opgebouwd
?