Dank jullie, dan voel ik me nog een beetje jarig. Een dag vol hard werken maar hopelijk ook flinke stappen zetten daardoor. Weer is zonnig, wel gevroren vannacht eerst rustig wakker worden. Al eea gedaan. Dat is het voordeel/nadeel van de bakker. Wekker moet vroeg helaas maar tijdens het wachten doe ik steeds best wat al. En na de bakker kachels aan en hup bed even in weer. nu kan dat op mijn slaapbank, echt fijn. Nu wachtende op een douchende vader voor het ontbijt.
We hebben nog een melkvrije appeltaart gevonden in de winkel van de week.
Ik zal na ontbijt een rondje fotos maken voor de voor en na fotos.
Gefeliciteerd! Ik weet eigenlijk niet of ik al gepost had maar lees mee.
Je zegt kachel weer aan, wat is de temperatuur daar nu een beetje?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-23 21:51
Dank voor de felicitatie. Eindelijk tijd voor een stukje appeltaart. En ja de grote supermarkt heeft melkvrije appeltaart, melkvrije en sojavrije toetjes en frisdrank zonder zoetstoffen of stevia.
Nu pas zitten we. Ik ben kapot en alles doet enorm zeer, de rug van gv is een beetje stuk en de vinger van mijn vader is verschoond maar pijnlijk nu,
Maar alle zakken boomschors zijn verwerkt. En een deel van het worteldoek ligt ook, En ik kom nog een zelfde portie te kort al het gras is gemaaid voor en achter. Gv heeft het meeste gedaan. De overbuurman bood aan om met zijn zitmaaier een ongelukkig hoekje voor te maaien voor me.
De deur is klaar, eerste laag beits en alle sloten en grendels werken. En de vitrinekast is ingericht. Alle boeken zijn opgedoken en in de kast. En de woonkamer is een heel stuk leger nu,
Morgen een kast naar achter slepen en de bijbehorende kleding dozen. De keuken in elkaar zetten, wat dingen naar binnen zodat ik ermee kan beginnen en hopelijk frezen en vuil wegbrengen maar de laatste twee zijn alleen bij voldoende tijd en energie.
Dan alles goed nalopen en nog eens nalopen, schoonmaken, inladen wat mee terug moet. En eind van de dag een klein stukje rijden,
Ruitje de temperatuur overdag is lekker. Maar s nachts vriest het nog wel ietsje. En s avonds wordt het toch frisjes in de kamer bij stilzitten. Pelletkachel zet ik op 17 graden dat is precies lekker.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat het huis nu een thuis aan het worden is!
lukka63
Geplaatst: 15-04-23 19:22
Kom maar op met die foto's
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-23 21:07
Niet zoveel veel en veel te moe. Chaos dag vol emotie en teveel moeten doen en regen.
Buiten niks kunnen doen maar alle drie beroerd geslapen van de pijn en fysieke ongemak ik heb alleen maar liggen draaien lijf deed en doet zo n zeer lijf van gv werkt ook niet echt mee. Mijn vader krijgt last van de ab.
Vanmorgen begonnen met kast en kleding overhuizen naar blokhut. Bus leeg gepakt en ontdaan van keuken en zakken pellets voor de kachel. En de keuken alles verplaatsen voor de keuken opbouw Toen waren de lijven al stuk.
Ik ben toen begonnen met dozen in de woonkamer uitpakken en gv en mijn vader waren gestart met de laatjes. Dat liep niet zo ahum soepel. Uiteindelijk ben ik bijgesprongen even voor de eerste laatjes.
Toen weer door met dozen uitpakken en meubels schuiven. Toen een klap en een gesmoorde kreet en een o sjips. Klapt een van de laatjes tegen de grond en stuk. affijn plan om moeten gooien omdat de bouw markt de andere kant op was dan de route.
Mijn vader werd bibberig en emotioneel goed gesprek gehad waardevol ook en hij is gaan slapen gv is gaan slapen keukenproject gestopt dus en ik ben stug doorgegaan met uitpakken en opruimen. Alle dozen voor de woonkamer zijn uitgepakt en inhoud op zijn plek. Keuken alles weer teruggezet zoals het stond.
Laat naar de bouwmarkt net op tijd. Nieuw frontje besteld. net op tijd bij de supermarkt voor sushi en brood want geen pizza en brood automaat morgenvroeg. En staan we op de camperplaats 20 km van mijn huis tjsa ipv 150 km
En ik deed een woonkamer vondst verstopt liggend achter de voormalige kachel 1,5 liter fles rode wijn uit Beaune. Wat ik daar mee moet geen idee. Verkopen denk ik, ik drink geen wijn.
Vanmorgen eerst zo
Voor ik helemaal klaar was
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-04-23 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
De wijn van 2010 kan een fantastische wijn zijn. Maar omdat je hem rechtop heb gezet zou ik hem morgen gaan proberen. Verkopen forget it, kan niet meer want je hebt hem nu rechtop gehad. Sorry.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-23 21:21
Mijn papa klapte echt in. Zo sneu om te zien hij voelde zich opeens een oude man. En snapte nu ook waaronder ik soms zo fel reageer. Omdat ik hem graag heel houd nog een tijdje en hem wil behoeden voor serieuze schade en overbelasting. Wat nu dus wel gebeurt is. En dan hakt de ab er stevig in. Wel een fijn gesprek
Prijzen sommige dingen zijn een heel stuk goedkoper sommige ietsje duurder Maar vooral anders, verser, minder verprutst. En veel meer keuze met mijn allergie ook. Ik heb nu bv totaal geen darmklachten door simpelweg het eten en brood van hier te eten
De wijn ligt weer, die stond even rechtop voor de foto en daarna van de kast weer liggend bewaard. Hoewel ik geen wijn drink weet ik het wel hoe te bewaren. Hij moest wel even rechtop omdat hij anders niet uit zijn bewaar plek kwam waar hij in de weg lag. Alles bij elkaar 4 minuten rechtop geweest. Tenminste bij mij, geen idee wat er hiervoor mee is gebeurd
rocymax
Geplaatst: 15-04-23 23:14
Arme paps.... en arme jullie ook , jullie zullen wel erg moe zijn. Ik heb soms het idee dat jullie misschien te veel doen?
Leuke fotos, het begint er al echt als een thuis uit te zien.