[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:51

Het zijn wel monstertjes (al zijn ze wel mooi), maar in je nek vallen, nachtmerrie :'). Hopelijk hondje niet teveel last

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 14:44

We hebben hier heel veel last van relmuizen, Milko heeft er in de loop van de jaren al iets van 30 gevangen en een stuk verder weer uitgezet. Maar normaal zitten ze alleen op zolder en buiten, niet in de woonkamer. Geloof niet dat Bonita last heeft van de beet, ze is al vaker gebeten. Het is een echte muizenkiller. Kleinste hondje, 2,5 kg, wel het meest fel. Coco gaat wel op jacht maar durft ze niet te pakken normaal. Vandaag was ze heel dapper en had ze hem ook te pakken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:24

Ja ik weet nog dat we bij jullie waren en Milko ze heel slim en stoer op zolder ving! En uitzetten, chapeau, kan wel, maar je moet geloof ik 4km bij relmuizen wegzetten. Het liefst bij iemand aan wie je een hekel hebt, hahhaha. Gewone muizen dacht ik 2 km.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 17:39

4 km is het wel denk, mooie plek in het bos.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 13:33

Vanmorgen weer een super mooie rit gemaakt, ondanks een blaasontsteking toch genoten. Helaas had Milko toen we terug bij het huis waren weer een lekke band. Pathos vond het riviertje een beetje eng op de heenweg mbv Milko eroverheen, terug ging ie heel stoer zelf. Helaas wel veel steekbeesten, Pathos werd er een beetje hysterisch van, verder was ie heel braaf. Ik denk dazen en hertenluisvliegen. Die laatste zijn niet dood te slaan. Toen we weer bij ons huis waren werd ie wel hysterisch, de merries waren flink aan het hinniken.
Volgende keer maar een vliegen rijdeken en masker op. Vind dat alleen lastig met op en afstijgen, dan pak ik altijd de manen vast en dat kan dan niet. Ik had met Mercy trouwens al die richting uit gereden, maar nog nooit een rondje. Met Pathos nu dus wel en voor het eerst een rondje gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:58

M.b.t. jullie internet..... Heb je al eens gedacht aan een 4G box met een richtantenne (uitgericht op de dichtsbijzijnde zendmast? Check ook even welke provider het beste signaal geeft bij jullie. Zo op het heuvelachtige platteland is dat waarschijnlijk Orange. Orange's kleine neefje SOSH heeft een aanbod van 100Gb per maand voor 16 euro.

https://www.amazon.fr/gp/product/B07CP2 ... UTF8&psc=1

Bij mij levert dat 80 Mb bandbreedte op. Ik heb redelijk vrij "zicht" (enkel bomen) op de antenne op 2 km afstand.
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 29-08-22 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 14:00

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 14:02

pjotrg schreef:
M.b.t. jullie internet..... Heb je al eens gedacht aan een 4G box met een richtantenne (uitgericht op de dichtsbijzijnde zendmast? Check ook even welke provider het beste signaal geeft bij jullie. Zo op het heuvelachtige platteland is dat waarschijnlijk Orange. Orange's kleine neefje SOSH heeft een aanbod van 100Gb per maand voor 16 euro.

Bij mij levert dat

De orange zendmast staat het dichtst bij, met een hotspot op de telefoon kunnen we ook Netflix ed kijken. Alleen uploaden van foto's ed dat gaat soms nog lastig. We hebben nu een orange abonnement van 15 euro per maand voor 130 gig

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:10

Tussen een hotspot op de telefoon en een box met richtantenne kan nog wel eens een groot verschil zitten...
En eventueel de foto's vooraf terugbrengen op een kleiner formaat helpt ook.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:24

Gave foto's. Die ene op die bergweg met de bergen in de verte op de achtergrond, zou ik uitvergroten als ik jou was.

Herteluisvliegen drama. Als je gaat rijden kun je nog besluiten om bijv koker, onder de staart liezen in te smeren met zonnebloemolie. Daar hebben ze geen grip op. Neemt niet weg dat ze wel ergens landen en dan kriebelen en dat vinden paarden rot.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:33

Dat ziet eruit als een heeeeeerlijke rit! Ik kan helaas je filmpje niet openen, hij zegt dat de content niet beschikbaar is.
Hertenluisvliegen hebben we hier ook enorm veel. Rotbeesten zijn het...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 16:37

https://www.facebook.com/10000180698059 ... 425779379/
Nieuwe link, nu moet de link het wel doen.
De hertenluisvliegen zaten vnl. op zijn hoofd en nek enzo. Ging steeds schudden met zijn hoofd. En ik had hem nog wel helemaal ingesprayd met veerust, incl. hoofd en benen. Kennelijk hebben ze daar maling aan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:20

Rotbeesten zijn het. Ik ben blij dat ik niet als herteluisvlieg geboren ben, dan heeft iedereen een hekel aan je. Ik rijd met vliegenmasker met oortjes eraan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 20:33

Eindelijk regen hier, vannacht, vanmorgen en nu ook regen en onweer.
We zijn weer naar het strand geweest, volgens weerbericht zou het de hele dag zonnig zijn. Mooi niet dus, hele ochtend zwaar bewolkt, ik had het koud, dus weer onder een handdoek gelegen.
Er staan koeien op een nieuwe wei, slechts afgezet met 1 laag stroomdraadje. Wij dachten al als dat maar goed gaat. Niet dus, net 4 kalfjes buiten de wei, gelukkig op de tegenover gelegen parking. Maar die wei ligt dus direct langs een D weg. Ze rijden daar als gekken, ook veel vrachtwagens.
Buurman maar een berichtje gestuurd of hij de eigenaar kent, gelukkig wel, hij zal hem waarschuwen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:56

De gedachte bij koeien is vaak gewoon dat kalveren wel in de buurt van de rest blijven dus als de grotere dieren wel op de wei blijven gaan de kalveren vanzelf wel weer terug :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 15:41

Dat zal wel, maar ze kunnen ook op de weg gaan, en dan worden ze zo aangereden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:18

Kalfjes die onder het schrikdraad doorgaan, durven vaak niet meer terug naar mama.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag weer paard gereden, Pathos was weer super braaf. Ook nog een paar galopje en drafjes kunnen doen, was een goed pad, vrij vlak met gras in het midden. Helaas had Milko weer een lekke band, dat werd weer een heel stuk terug lopen voor hem.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:43

Heerlijke foto's van een zo-te-lezen heerlijke rit!
Echt, vooral blijven plaatsen hoor, goed voor ons :j

Lekke banden zijn wel vaste prik bij Milko lijkt het. Enig idee hoe dat kan? Of is het toch door de scherpe stenen op het pad steeds?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:50

Hij was nu gaan lopen op het eerste stuk waar veel prikstruikjes staan zoals meidoorn. Daarna is het vooral kleine steentjes en ook wat grotere rotsen. Hij heeft al extra stevige banden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 11:37

3 keer raden wie er weer eens uitgebroken was:

Afbeelding

Hij staat inmiddels weer binnen. Ik werd vannacht al uit mijn slaap gehouden door loeiende koeien, denk door de uitgebroken stier.
Hij wou trouwens onze planten opeten, oa onze hele dure kersenboom. Milko heeft hem toen verjaagd met een bezem.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:40

Het is wel een schitterend dier. Een Limousin-stier. Ik voel een rijmpje aankomen ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 11:46

De buurman heeft alleen maar raszuivere Limousin koeien en stieren.
Deze winter wordt ie biefstuk, gaat ie naar de slager. Ik denk dat de buurman er ook gek van wordt, hij ging nu tijdelijk een stroomdraad spannen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:08

Ik heb 1 keer tussen Limousin koeien gestaan bij een boer hier in de buurt die ze heeft, die beesten zijn echt huge!

Ik vind Milko erg dapper met zijn bezem :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:10

Heb ooit gezien hoe zo'n stier over de motorkap van een jeep heen sprong. Was met nog iemand die heb ik naar binnen gestuurd om te zorgen dat iedereen bij de stallen zouden blijven en alle deuren dicht. Plus eventueel jezelf opsluiten in een stal moet die toch binnenkomen. Ik ben als een gek naar de buitenhekken gegaan en die dicht gedaan kon die niet het erf af.

Stal eigenaar had voor de hobby een paar slachtkoeien met stieren.