Curaçao 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:37

Persoonlijk vind ik wel dat jullie er nogal laconiek over doen. Ik snap nu beter waarom ik corona in het vliegtuig heb opgelopen :( en nu verplicht in quarantaine zit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:57

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat jullie er nogal laconiek over doen. Ik snap nu beter waarom ik corona in het vliegtuig heb opgelopen :( en nu verplicht in quarantaine zit.

Ben ik het wel mee eens. Gisteren ook bericht dat ik in contact geweest ben met kinderen die het opgelopen hebben, ik vind het vreemd dat die niet verplicht getest moeten worden, het is volgens mij zo ongeveer de grootste besmettingsbron.

Maar goed, voor mij is het op hoop van zegen dat het niks is en dat ik het niet gekregen heb, plus dat het voor mij nog 6 weken duurt voor we gaan. Ik weet wel dat ik 2 weken voor we gaan alle contact ga vermijden want ik wil wel graag naar de notaris...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:04

Ik ben het zeker wel met jullie eens, maar ik wil niet dat dit topic over Curaçao, volledig wordt overgenomen door corona :) En helaas kan ik niet voor andere mensen beslissen wat ze wel en niet doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:07

Heb je ook gelijk in, WinSel. Lekker aftellen voor jullie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:08

Fitzroy schreef:

Als ik naar mezelf kijk, ik kreeg op maandag klachten en moest t/m de maandag erop in isolatie. Vanaf zaterdag had ik al geen klachten meer en ook weer een negatieve zelftest (maandag nog dik positief) Op papier moet je dan nog 3 dagen in isolatie terwijl je echt niet meer besmettelijk bent, mijn lichaam had op dat moment immers het virus opgeruimd.

Het kind van Susem heeft niet eens klachten gehad, Susem en man zijn gewoon negatief getest, dan kun je je toch afvragen of hij überhaupt besmettelijk is geweest?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:09

Jaaaa nog 20 dagen *\%/* Afgelopen weekend hebben we auto gereserveerd via het resort. Dus dat kunnen we nu ook afstrepen.

Is 20 dagen te vroeg om de koffer in te pakken? _O- **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:10

WinSel schreef:
Jaaaa nog 20 dagen *\%/* Afgelopen weekend hebben we auto gereserveerd via het resort. Dus dat kunnen we nu ook afstrepen.

Is 20 dagen te vroeg om de koffer in te pakken? _O- **\O/**

Nee hoor, de zomerkleren heb je toch niet nodig :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 11:12

Haha dat is zeker waar! M'n snorkel spullen heb ik al wel ingepakt :j :') Te leuk gewoon

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:12

Dat vind ik inderdaad super relaxed van in de winter naar een zomerse bestemming gaan. Je hoeft helemaal niet na te denken wat je nog aan wilt maar kunt alles zo in je koffer doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:20

Fitzroy schreef:
Dat vind ik inderdaad super relaxed van in de winter naar een zomerse bestemming gaan. Je hoeft helemaal niet na te denken wat je nog aan wilt maar kunt alles zo in je koffer doen.

Ja, oude T-shirts en korte broeken en jurkjes en andere dingen die vies mogen worden en die ik daarna gewoon weg kan gooien als ze onder de verf zitten :+

Wat denken jullie, gaan ze moeilijk doen bij de douane als er allemaal gereedschap in mijn koffer zit? :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:30

Mijn zwager is zendamateur en bij hem werd mooi een tangetje ingenomen. Maar dat had hij dus wel in zijn handbagage.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:35

In handbagage mag dat niet in je koffer wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:52

Prairy schreef:
Fitzroy schreef:

Ja, oude T-shirts en korte broeken en jurkjes en andere dingen die vies mogen worden en die ik daarna gewoon weg kan gooien als ze onder de verf zitten :+

Wat denken jullie, gaan ze moeilijk doen bij de douane als er allemaal gereedschap in mijn koffer zit? :=

In de koffer kan dat gewoon. Ik heb daar altijd steeksleutels, imbussleutels, een bahco, schroevendraaiers en dat soort dingen in zitten. Nooit problemen mee gehad. Ik gebruik dat voor mijn duikspullen die ik dan ter plekke weer in elkaar moet schroeven. Maar niet in de handbagage natuurlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:48

Nee, het gaat sowieso niet in de handbagage. Zo ben ik al een keer een goed zakmes kwijt geraakt, was vergeten dat ik dat in mijn handtas had zitten. Goed om te weten dat ze over gewone bagage niet moeilijk doen.

Het is wel een andere voorbereiding als normaal op vakantie gaan hoor. Checken waar woonwinkels zitten, bouwmarkt, maar ook wat leuke dingen zijn om voor gasten te doen/bezoeken.

Ik wil ook wat spellen mee nemen om daar te laten, wat vinden jullie leuk om te doen? Ik neem iig skipbo mee, dobbelstenen en waarschijnlijk Uno flip.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 12:50

Yatzee *\%/* Dat is echt mijn favoriet haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:51

Ook een bordspel zonder kaarten, die waaien namelijk weg met de wind buiten :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:01

Ik speel nooit spelletjes, sorry. Zelfs geen online spellen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:22

Wij nemen sowieso altijd spelletjes mee op vakantie. Nu monopoly reiseditie, rummikub, Keer op keer en skip-bo. Soms spelen we niks en soms wel. Het neemt niet veel ruimte in dus prima.
Wij zijn gisteren aangekomen op de Dominicaanse Republiek. Denk dat wij dan in hetzelfde vliegtuig zaten als de bokker met haar zoontje want de vlucht ging door naar Curaçao.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:25

Fitzroy schreef:

Je mag pas reizen met een negatieve test. Als je die hebt, is er niets aan de hand want dan heb je dus geen actieve deeltjes van het virus meer. Dan is er niets mis mee dat je wel gaat reizen. Dan ben je toch niet meer besmettelijk en (neem ik aan) geen klachten hebt (of nog steeds niet, want deze variant geeft niet altijd klachten). Wees blij dat ze testen, want momenteel zijn volgens mij heel veel mensen positief terwijl ze dat niet doorhebben.

Met deze variant is het heel wat anders dan de vorige varianten overigens.

Ga je reizen met een positieve test en klachten is dat wat anders.

Kaartspellen wilde ik voorstellen, ik ben verslaafd aan Ligretto en skulking, of een gewoon kaartspel. Maar met de wind is dat wel een uitdaging ja :))

Een familielid van mij heeft een restaurant op curaçao Di verse sausen. Zelf nog nooit geweest, dus geen ervaring mee, maar die moet ik toch even noemen als eettentje haha.

Heerlijk juist nu al je koffer te kunnen pakken WinSel *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:55

Waar douane wel over valt is als het iets van waarde is wat je niet meer terug naar huis neemt want dan is het import en moeten er kosten overheen.

Zo bleek toen ik Wow zadel in mijn koffer mee had naar Namibië :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:51

Sure_lee schreef:
Wij nemen sowieso altijd spelletjes mee op vakantie. Nu monopoly reiseditie, rummikub, Keer op keer en skip-bo. Soms spelen we niks en soms wel. Het neemt niet veel ruimte in dus prima.
Wij zijn gisteren aangekomen op de Dominicaanse Republiek. Denk dat wij dan in hetzelfde vliegtuig zaten als de bokker met haar zoontje want de vlucht ging door naar Curaçao.

Heerlijk... De Dominicaanse republiek was echt onze meest fantastische vakantie ooit! Waar zit je ergens?
Als ze de tour nog doen ben je wilt een leuke excusie, de tour met "mama Gina" is fantastisch!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:55

Domino heb ik leren spelen op Curaçao! Superleuk! Je moet wel met 4 personen zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:18

WenK schreef:
Sure_lee schreef:

Heerlijk... De Dominicaanse republiek was echt onze meest fantastische vakantie ooit! Waar zit je ergens?
Als ze de tour nog doen ben je wilt een leuke excusie, de tour met "mama Gina" is fantastisch!

We zitten in Riu Palace Punta Cana.
Maar we hebben ook een bruiloft in Santo Domingo. Dus daar verblijven we nog een paar dagen met familie.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 16:12

Ben net gebeld door reisbureau. De tickets zijn er al *\o/*

Sure_lee veel plezier daar! {:}

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:02

WenK schreef:
Sure_lee schreef:

En zo zie je dus. Zoveel mensen zoveel wensen :D
Wij zijn net voor de COVID periode naar de Dominicaanse geweest. Ik vond het een beetje tegenvallen.

Maar geniet van je vakantie op DR!