Als ik al die foto's voorbij zie komen op facebook dan wil ik eigenlijk wel direct in de auto stappen. Nog 2 weekjes!!! Ik ski wel met helm, ik denk zo'n 90% van de wintersporters. Vorig jaar waren mijn ouders sinds 10 jaar een keer mee en die wisten niet wat ze zagen. Die 2 gingen dus ook stug met muts de berg op.
Ik draag altijd een helm en werd daar in eerste instantie binnen de groep een beetje om uitgelachen. Inmiddels heeft iedereen toch ook een helm aangeschaft en kan ik de rest dus mooi terug uitlachen dat mijn idee echt zo gek nog niet was.
Hebben ze die daar permanent of was dat een actie in een bepaalde periode?
Marg
Geplaatst: 26-01-15 13:12
Ik ski ook al jaren met een helm. Vooral omdat we vroeger vooral snel naar beneden gingen. Nu met de kinderen is het voorlopig anders skiën, maar het is een goed voorbeeld.
Toen ik voor het eerst op wintersport ging, droeg ik geen helm, deed geen mens toen, en nu vraag ik me echt af waarom ik toen geen helm op deed.. ben 3 jaar geleden zo hard op mn hoofd gevallen dat ik niets meer wist, als ik geen helm op had gehad, was het heel anders afgelopen denk ik. Vind het trouwens ook superfijn zitten, je kunt makkelijk je skibril erop zetten, ideaal
En idd, ook al ben je zelf een hele goede skiër, er hoeft niet veel te gebeuren voordat je door een ander onderuit gaat.
Het valt nu inderdaad gewoon op de piste op als je geen helm draagt. Ik vertrouw mezelf wel maar de mensen om me heen niet. Heb dit jaar een nieuwe helm moeten kopen omdat me andere helm echt op was, maar hij zat voor geen meter Wel de vakantie mee uitgeskied maar dat wordt dus in het voorjaar in de uitverkoop maar weer ff een nieuwe helm zoeken. Ga er niet weer de hoofdprijs voor betalen.
Ik ga ook les nemen. Dus is het waarschijnlijk sowieso wel verplicht zo te lezen? Ga nog wel even langs een winkel deze week, wil het toch even passen.
Hier ook een helm (heb er zelfs 3, helmen fetish ofzo). Ik vertrouw m'n mede-pistegebruikers niet en ik vertrouw mezelf ook niet Ben weleens head-first, met m'n benen in de lucht een piste af gegaan. Flinke buts in mijn helm maar mijn hoofd was nog heel.
Heb nu een leuke helm van Roxy die bij mijn outfit past. Enige waar je even op moet letten is dat je goggle mooi aansluit op je helm. Is geen gezicht als daar een kier tussen zit en doordat dat kleine stukje dan koud wordt krijg je ook nog eens hoofdpijn.
Ik heb een helm van €70, €50 en €15, 't hoeft echt niet duur te zijn.
Mijn eerste helm was van de V&D, gewoon een simpele bruine. Sinds vorig jaar een nieuwe, een witte, geen idee meer welk merk en hoe duur. Als het maar lekker zit en veilig is!
Mijn helm is van de perry sport, huismerk (spex) Zit echt heel fijn, ben er heel blij mee
Jolien, ik zou je eens laten informeren wat voor ski's handig voor je zijn. Gezien je ervaring kun je best een wat stijvere ski nemen. Ik heb atomic ski's, de 'race sl 9'. Die zijn vooral fijn op de piste en minder geschikt voor off piste. Maar daar hou ik ook niet van. Geven veel grip als t wat gladder is en ik vind ze heel fijn stabiel.
Jolien, dat je niet ski's huurt en die na je vakantie overneemt? Betaal je wel wat meer voor dan op mp, maar je hebt ze de hele week kunnen testen en vaak zijn die huurski's nog behoorlijk nieuw. Dit doet onze familie meestal als ze nieuwe ski's nodig hebben. Bevallen ze toch niet zo goed, dan huren ze een ander stel.
Ik snowboard wel met helm, maar ik ski meestal zonder helm. Heel krom, maar met skiën val ik eigenlijk nooit en ik wil ook graag mijn hippe roze muts kunnen dragen Ik heb overigens nog steeds mijn eerste helm, die heeft mijn pa eens bij de lidl gekocht.
Bij de Gamma hadden ze nu ook helmen voor 25 euro. Ik zei dat gisteren tegen wat mensen uit onze wintersport ploeg en toen haakte ze daar meteen op in natuurlijk, ik had er helemaal niet aan gedacht dat je helm en gamma samen alleen maar de associatoe met bouwvakkershelmen oplevert, ze dachten dus dat ik een flauw grapje maakte
Ik heb ski's ook niet getest, maar heb wel goede service gehad. Bij een goede sportzaak (dus het liefst een wintersport-/outdoorzaak) vragen ze precies na wat voor skiër je bent. Ik ben een technische skiër en heb dus redelijk stijve ski's, maar wel met minder curve omdat ik ook graag wedel en niet alleen carve.