Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:16

Wij vliegen morgen naar Zakynthos. Enorm veel zin in. Ik lust geen lamsvlees maar zo te lezen hebben ze genoeg lekkere alternatieven. Ben benieuwd. Ik hoorde dat de salades daar trouwens ook lekker waren. Iemand ervaring met vis eten daar?
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 28-08-14 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:17

Elmira30 schreef:
Wij vliegen vandaag naar Zakynthos. Enorm veel zin in. Ik lust geen lamsvlees maar zo te lezen hebben ze genoeg lekkere alternatieven. Ben benieuwd. Ik hoorde dat de salades daar trouwens ook lekker waren. Iemand ervaring met vis eten daar?

Jaloers!! Ik wou dat ik weer kon.
Wat ga je allemaal doen daar?

Elmira30

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:20

ik vlieg morgen trouwens maar omdat we zo irritant vroeg vannacht richting schiphol gaan voelt het als vandaag haha. We hebben een auto gehuurd en zijn van plan alle plaatsjes te bezoeken. Lekker veel op het strand liggen en vooral kijken waar we op die dag zelf zin in hebben.Boottochtjes, eiland tour enz. Dus als je nog tips hebt..altijd leuk om te horen hoor :-)

Jij hebt het leuk gehad las ik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:22

Elmira30 schreef:
ik vlieg morgen trouwens maar omdat we zo irritant vroeg vannacht richting schiphol gaan voelt het als vandaag haha. We hebben een auto gehuurd en zijn van plan alle plaatsjes te bezoeken. Lekker veel op het strand liggen en vooral kijken waar we op die dag zelf zin in hebben.Boottochtjes, eiland tour enz. Dus als je nog tips hebt..altijd leuk om te horen hoor :-)

Jij hebt het leuk gehad las ik?

Ja heel leuk! De schildpadden zijn echt de moeite waard om te zien. Ze zijn echt prachtig.
Het eiland is sowieso erg mooi en als je een boottocht maakt dan vaar je langs prachtige rotskusten, hele hoge wanden met grotten erin. De blauwe grotten zijn gewoon lichtgevend blauw (het water/bodem dan). Heel bijzonder.

En ik heb prachtig weer gehad wat het natuurlijk ook geweldig maakt.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:25

Gaaf!!! Ik heb er echt enorm veel zin in :) :) :) {:}

Ik zie trouwens dat het morgen 33 graden en gevoelstemp. 37 graden wordt. Heet dus :)
Helaas 2 dagen regen/onweer :( . Hopelijk savonds.

Edit; ik zie bij een andere site dat het vooral geldt voor het vaste land. *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:56

Mioux schreef:
Haha oke ! Wij gaan ook rond die periode, dan naar almyra village :). We eten altijd lekker bij die engelsman en bij george!

Dat ziet er ook goed uit hoor.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:23

de schildpadden is inderdaad een goede tip ! mooi om te zien !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:34

Ik vond het museum over de schildpadden op zakynthos erg leuk om gezien te hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:31

Ik heb ook wel aan het Griekse eten moeten wennen.
Heb heel veel dingetjes uitgeprobeerd om te ontdekken wat nu ik nu precies lekker vind.
Moet zeggen dat ik maar heel weinig varkensvlees tegen kom. Meer kip, lam en rund.en vis natuurlijk.

Wat ik wel heel veel vind uitmaken is waar je eet. De restaurants in de hele tourie gebieden vind ik het vaak slecht. Erg flauw, te vet, te gaar net wat te koud. Veel van die vleesgerechten en friet verdronken in vette jus.

Als je een beetje rondzoekt en een beetje uit de gebaande route stapt vind je vaak juweeltjes van taverna's en restaurants.
Tafel vol mezzes zetten en allemaal van elkaar mee eten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:50

Klopt Natas, Syros is niet toeristisch, de kaart is echt Grieks en niet aangepast aan desmaakvan de buitenlandse toeristen. Op de grote bekende eilanden vond ik het eten veel minder.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:56

Wat ik ook leuk vond was toen ik op folegandros was, een keer op een avond met de vader van de eigenaresse van ons app mee naar het dorp geweest en daar (nadat ie ons eerst aan alle locale groentenboeren en restauranteigenaren enz enz had voorgesteld) op een muurtje tussen de lokals gingen zitten drankjes drinken. De drankjes en hapjes werden gewoon via via doorgegeven t plein rond en we hebben super gezellig gekletst de hele avond. Op een gegeven moment werd t fris en ging een local die dichtbij woonde even warmere kleren voor ons halen die we dan de volgende dag wel weer voor zn deur neer mochten leggen. Of afgeven bij de bakker op de hoek oid, dan kwam t ook wel terecht.
Maar dat zijn de leuke avonden. Met inderdaad lokale hapjes want de mensen zijn zo trots op hun tradities en keuken dat ze zo graag je alles willen laten proeven enz. Echt geweldig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:27

Folegandros hebben echt geweldig gegeten. Een soort caneloni van pannekoekjes met een soort gehakt tomatensaus met kaas erover uit te oven.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:42

Zo..na een lange dag eindelijk chillen op zakynthos. Het is erg warm hier..pfff maar mooi eilandje. Vandaag vooral rustig aan gedaan en morgen lekker toeren.vanmiddag lekker gezwommen en het water is gewoon wwarm. Groetjes!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:22

Elmira30 schreef:
Zo..na een lange dag eindelijk chillen op zakynthos. Het is erg warm hier..pfff maar mooi eilandje. Vandaag vooral rustig aan gedaan en morgen lekker toeren.vanmiddag lekker gezwommen en het water is gewoon wwarm. Groetjes!

Heerlijk !Geniet er van !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:04

Elmira, klinkt goed +:)+
Geniet ervan!

Er was nog een behoorlijke aardbeving geweest ten westen van Milos las ik. 5,6 op de Schaal van Richter. Hoop niet dat Kefalonia ook weer aan de beurt is -O-

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:11

Ik word helemaal blij bij het lezen van dit topic.
Wij vertrekken morgen namelijk naar Kos!!
Iemand nog tips?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:17

nina88 schreef:
Ik word helemaal blij bij het lezen van dit topic.
Wij vertrekken morgen namelijk naar Kos!!
Iemand nog tips?

Met een Buggy het eiland over toeren. Dagje shoppen naar Turkije. Dagje met een zeilboot meevaren, onderweg lekker zwemmen en lunchen, meestal met een BBQ.

Veel plezier.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:47

Ik was in Mei op Kos, heel eerlijk gezegd deed het eiland mij weinig. Maar heb mij wel vermaakt hoor, lekker weer doet al een heleboel! :)
Wat ik wel super vond was de 3 island tour, wij waren met de Santa Maria en op die boot had ik het zo naar mijn zin. Echt een Grieks gevoel.
Het enige wat ik er wel minder aan vond was dat je eigenlijk vrij weinig van de eilanden zag, er vertrokken 3 á 4 boten uit de haven die de 3 island tour aanboden 1 van die boten vaarde vlak achter ons en daar zat echt een massa toerisme op. Het eerste eiland was Plati, ik vond het prachtig maar door dat die ene boot gigantisch vol geladen was liep dat eiland (onbewoond, 1 huis + kerk) vol met koppen.
Kalymnos was het 2e eiland, daar waande ik mij wel weer even echt in Griekenland tegen over Kos maar naar een klein rondje door de straten konden wij alweer terug naar de boot het laatste eiland was Pserimos, dit was ook een heel klein eilandje en persoonlijk deed dat eiland mij ook niks.
Wat ik jammer aan de tour vond was dat je toch maar heel kort op de eilanden was, de laatste vond ik niet zo erg maar de andere 2 had ik wel wat langer willen zijn.
Maar de sfeer op de boot, super hoor en alleen het varen vond ik al heerlijk.

Hier is de pagina van de Santa maria
https://www.facebook.com/SantaMariaKos3 ... se?fref=ts

Als jij de cruise overweegt dan raad ik het echt aan om met hun te gaan, kapitein is super aardig en barst van de humor. Mijn vriendin was die dag jarig en op het dek lag het aardig vol, een van de bemanningsleden zorgde dat wij er toch ook nog een plekje konden krijgen en bracht ons later nog een gratis cocktail. Het leuke was dat wij paar dagen van te voren hadden geboekt, in de avond liepen wij langs de haven en waren wij wel benieuwd met welke boot wij nou weg gingen. De kapitein stond voor de boot tickets te verkopen, toen wij hadden verteld dat wij paar dagen later mee zouden varen mochten wij gelijk een rondje doen door het schip, daar zat de ene bemanningslid waar mijn vriendin tegen verteld had dat zij die dag ook jarig was. Toen wij die dag vertrokken kwamen ze ongeveer naar een kwartier naar ons toe en wisten nog precies wie wij waren en ze kreeg een paar stevige pakkers voor haar verjaardag. Echt super leuk!
En het is totaal niet duur, wij hebben het bij de bleu star ferries geboekt en betaalde 30.- pp uiteraard betaal je dan deze organisatie ook dus wellicht wanneer jij gewoon de tickets bij de boot koopt je nog goedkoper uit zal zijn?!

Ook hebben wij een dag een quad gehuurd, helaas ging dit niet helemaal goed ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen. Scooter nog geen eens dus knalde naar 10 sec al tegen een paal aan. Met iets bijleggen kreeg ik toen een buggy mee, dat was wel super leuk! Alleen kon ik dit zelf niet zo lang volhouden het sturen is aardig zwaar, daarbij ben ik maar 1.52 dus kwam wat moeilijk bij de pedalen en hebben wij hem naar een halve dag maar weer ingeleverd. :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:04

Ik ben 2x in Kos geweest. Ik heb er 3 restaurant s waar ik fan van ben met echt goed Grieks eten. Waar zit je ergens?
Ik ben met de Katherine geweest op de 3 eilandentour. Gewoon s avonds in de haven boeken.

De tocht naar het vulkaaneiland was een hoogtepunt. Wel even nagaan welke dag je kunt, want het is niet elke dag.

Op het strand lig ik het liefst bij Lambi. Bij Helen om precies te zijn.
Zijn nog een dagje naar Tigaki gefietst, ook leuk. Heerlijk strand.
En we hebben een e iland tour gedaan.

Ik heb er enorm van genoten in ieder geval.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:05

Wow, bedankt voor alle tips!! Heb er superveel zin in.

We zitten in een appartement Diamond in Kos stad.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:52

Dan zit je vlakbij waar ik zat. Vlakbij jullie hotel. Is het strand. Maar je fietst in 5 minuten naar Lambi waar de zee rustiger is.
Dan kom je ook voorbij istros. 1 van mijn favoriete restaurants. Supergoed en echt Grieks eten. Mama kookt....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:19

E tickets gekregen, nog 3 weekjes.......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:11

Ik heb nog wat Griekenland foto's.

Santorini

Afbeelding

Afbeelding

Onze boot in de baai van Vathi op Sifnos

Afbeelding

Het uitzicht op Hydra....voor ons mooier dan dat op Santorini :o
Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:17

Mooi Natascha !!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:18

Dank je wel. Jij had ze misschien al voorbij zien komen op fb.

We zijn nu al plannen aan het maken om volgend jaar direct door te steken naar de Dodecanese... :D