Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:17

manzano schreef:
Gaaf Marion!! Hoop dat wij ook alsnog met zo'n gevoel thuis komen.

Vast wel ;)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:25

manzano

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 18:05

Ik zit inmiddels in een balzaal van een kamer bij Hermanus. Zee is enorm woest. Hoop dat de boottocht morgen wel door kan gaan. Ben zo benieuwd!!

Vriendjelief heeft gekneusde ribben na ons incident. Die is dus beetje zielig...... :(:)

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:27

Jeetje Manzano, dat is wel erg balen..... Waar is dat gebeurd dan???

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:31

Flying_Angel schreef:
Pfoeh! Dat is echt schrikken zeg!
Voelde me vaak ook niet zo prettig in Kaapstad!

Wij hebben ons nooit onprettig gevoeld in Kaapstad. Als je de weg weet (of het guesthouse waar je slaapt vertelt je precies waar je wel en niet moet zijn) loop je net zo veel risico als in NL. Kortom, letterlijk pech gehad en zoals Manzano zelf al zegt, verkeerde straat ingelopen.....

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:37

samoth schreef:
Dat foto was ook bij Timbavati safari lodge, was erg leuk :D

http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... c95c59.jpg

Absoluut een leuke lodge, zijn er ook geweest in 2005. Een leuke ervaring als je een keer naar ZA gaat. Maar inmiddels nog zo veel gavere plekken ondekt. Eigenlijk nooit meer terug geweest. Is het nog steeds eigendom van die grote "Blanke Afrikaner" :D ?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:42

WHOOPY schreef:
samoth schreef:
Dat foto was ook bij Timbavati safari lodge, was erg leuk :D

http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... c95c59.jpg

Absoluut een leuke lodge, zijn er ook geweest in 2005. Een leuke ervaring als je een keer naar ZA gaat. Maar inmiddels nog zo veel gavere plekken ondekt. Eigenlijk nooit meer terug geweest. Is het nog steeds eigendom van die grote "Blanke Afrikaner" :D ?

Dat weet ik eigenlijk niet... Ik was zo bezig met dat rondreis, de reisgenoten en reisleider waardoor ik de hoteleigenaren niet heb opgelet. :D

Daar wil ik echt nog eens terug gaan want ze hebben ook een facebookpagina, ze plaatsen regelmatig wat en daardoor heb ik regelmatig last van heimwee. <3

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:23

Samoth, het is een hele grote ("stevige") lieve man met een baard. Echt een gezellige vent :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:35

Okey, als ik daar terug kom dan zal ik beter opletten :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:34

WHOOPY schreef:
manzano schreef:
Iemand nog suggestie voor goede organisatie voor boottocht/walvisspotten vanuit Hermanus??
Vind er natuurlijk aantal via google.... maar misschien heeft iemand ervaring?

Vanuit Plettenberg Bay is het veel gaver, dan ga je vanaf het strand en als je terug komt ga je met een %$%^& gang gewoon het strand weer op in een klein bootje (dus niet met 40 toeristen op 1 boot :)) http://oceanadventures.co.za/

Vanuit hermanus gingen de boten niet dus vandaag in Plet de herkansing. Uiteindelijk bij bovenstaande uitgekomen. Was geweldig. Prachtige trip gehad. Nu in een fantastische kamer met panoramaview op zee. De zee buldert enorm hihi.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:04

Stoer Manzano!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:12

Klinkt goed!! Voor mij schiet het ook op, volgende week vrijdag vertrek ik :)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:41

KLinkt zeker goed Manzano! Wij zijn op dezelfde manier walvissen wezen spotten vanuit St. Lucia :) Vanaf het strand de zee in :P Zwommen ook nog dolfijntjes mee
Bij Simonstad ongeveer zagen we de walvissen vlak voor de kust zwemmen en springen... Echt zo gaaf!

Ow en ik zou verder nog 1 en ander vertellen he :P
Wij hebben in de Drakensbergen paardgereden, door de Forgotten Valley... Was echt fantastisch om daar in een flinke galop doorheen te gaan.
In Hluhluwe onze eerste gamedrive gedaan, ook veel op de kleine dingetjes en dieren gelet en veel uitleg gehad. Wat een prachtig mooi landschap ook daar!
Hier zaten we ook in een hele gave lodge, was tevens een ananasboerderij (lekkerrrrrrr), en de giraffen liepen gewoon in de 'tuin'. Vrij groot domein waar we heerlijk gewandeld hebben (en slang tegenkwamen, brr).
In Swaziland hebben we gave bergwandeling gemaakt onder leiding van een jongen/werknemer uit het hotel. Was pittig (op m'n gympies), maar heerlijk!
Game drives in Kruger waren mooi :) Wel even wennen na het Hluhluwe sfeertje :P Maar echt gave dingen gezien :)
De gamedrive in private park stak er wel met kop en schouders bovenuit. De sunset safari van Timbavati.. Wauw wat bijzonder om ZO dicht bij de dieren te komen!!
Panoramaroute vond ik ook fantastisch. Wat een uitzichten!! En wat een bijzondere wonderen van de natuur. De Blyde River Canyon is echt 1 van m'n favorietjes :)

In Kaapstad super mooi weer gehad, was ook een kadootje :) Tafelberg bij super helder weer, Robben eiland geweest. En toen spontaan een helikoptervlucht gedaan haha... Waauwwwww <3
Ook de pinguins nog gezien (aaaaawhhhh <3 ), en heerlijk van Cape point naar Kaap de Goede Hoop gelopen.. Echt top!
In Stellenbosch lekker aan het wijnproeven geweest :) Vond ik ook heel mooi trouwens, die wijnvelden en dan die witte huisjes. Echt genieten! Sowieso genoten van de Zuid Afrikaanse wijn :P

En nu alweer bijna een week aan het werk.. Maar nog aan het dromen over de fantastische reis, met fantastische mensen in een fantastisch land.. Heb nog heel wat heimwee gehad toen ik eenmaal thuis was :P

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:16

Marionnn@ het lijkt mijn reis wel! Toevallig Fox singlenreis geboekt?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:20

Jep :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:29

Wat een enthousiaste verhalen allemaal!

Wij gaan volgende jaar misschien met de hele familie een paar weken naar Zuid-Afrika. *D
Dus als iemand nog goede tips heeft voor dingen die specifiek leuk zijn om met kinderen (9, 7 en 4) te doen , dan houd ik me aanbevolen! *D
(de "standaard" dingen willen we uiteraard doen, daar waar nodig zo aangepast dat het voor kinderen ook leuk is, ik ben vooral op zoek naar dingen die je met alleen volwassenen niet snel zou doen...)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:37

marionnnn schreef:
Jep :D

haha!! had je Dani als reisleider??

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:03

Nee wij hadden Suzette/Suzy... Ook een topper!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:14

okey! ik had rondreis incl verlenging geboekt.

volgende keer ga ik wel zelfstandig rondreizen. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:23

Hluwehluwe vond ik ook een schitterend park! Echt de moeite waard om heen te gaan. Wij zijn er als daggast geweest en hebben heerlijk zelf in ons autootje rondgereden daar.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:00

donderdag vertrek ik via londen naar johannesburg! zie lichtelijk op tegen de reis (smiddags om 15:00 naar londen en op vrijdag morgen om 12:00 landen in johannesburg) maar dat moet goed komen. daarna heerlijk genieten van de reis. ben heel benieuwd hoe het is. vriendin zit nu in de buurt van de drakensbergen(reisd met Fox) en heeft het fantastisch.de fotos die ze doorstuurt zijn echt super gaaf. kan niet wachten!

1 heel groot nadeel, paard is knetter kreupel dus om op dit moment relaxt op vakantie te gaan is het dus niet. stress die ik er even niet bij wil en kan hebben. ik heb geen last van heimwee maar ik heb last van ''vertrek stress''. ik word zn 2/4 keer in de nacht wakker, zwetend, vol tranen dat ik me vlucht heb gemist, me koffer moet inpakken of dingen vergeten ben. echt ongeveer nachtmerries doordat ik op vakantie ga. zo niet fijn! ik moet door de douane heen zijn, niet meer terug kunnen, mijn dingen thuis zoals de paarden/me kat/me huis aan andere overlaten, zelf niet meer mee bemoeien en verstand op 0 kunnen zetten. ik verlang nu al naar dat moment... rust...

heb net nog maar geld besteld bij het GWK, we er een puntje van me lijstje afgewerkt :) hoe zit het daar met pinnen? redelijk wat pin mogelijkheden? ik maak dezelfde reis als FOX, alleen dan andersom :) ik eindig dus bij de drakensbergen en begin in het kruger....

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:05

Hmm jouw verhaal komt me bekend voor hunter87. Voor mij heeft het niets te maken met een paard, maar wel met een verhuizing die ook voorbereid moet worden (niet alleen mn koffer voor ZA inpakken, maar mn hele huis).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:00

pff dat is wel heel veel. maar wel gaaf dat je daar heen gaat! voor werk of.....? waar ga je precies wonen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:35

hunter87 schreef:
pff dat is wel heel veel. maar wel gaaf dat je daar heen gaat! voor werk of.....? waar ga je precies wonen?

Nou, ik vertrek vrijdag voor 7 wk naar Kaapstad (vrijwilligerswerk/stage bij www.docentenvoorafrika.nl). Daarna ga ik terug naar Nederland voor maximaal 1 week. Vervolgens ga ik voor tenminste 2 weken naar Zweden (programma op de universiteit) en daarna is mijn bestemming onbekend.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:05

gaaf hoor! wanneer zit je in kaapstad?