USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:41

Hoi allemaal.. Ik heb een vraagje en hier zit hopelijk iemand die mij daar een duidelijk antwoord op kan geven.. Ik wil volgend jaar ontzettend graag met een vriendin drie weken rondtrekken in west-amerika. Nu wil ik dit via een reisorganisatie organiseren ( america travel guide ) dus helemaal top. Ik zit echter met een probleempje.. Ze hebben aangegeven dat je 21 moet zijn om een auto te mogen huren ( zit bij de prijs in ). Voordat ik de organisatie terug ga mailen was ik benieuwd of hier ook mensen zitten die iets weten waar je ook als 20-er kan huren. Mijn vriendin is dan 21 en ik ben dan 20. Omdat we gaan rondtrekken is het wel zo fijn als we allebei kunnen rijden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:44

volgens mij moet je inderdaad 21 zijn, maar ik zal je nog een tip geven: boek het zelf ipv bij een organisatie. Dat zal je veel €€€ schelen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:47

Ja is dat zo? Dit kost 2000 euro p.p. Inclusief Retourvluchten met een gerenommeerde airline
Luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen
21 overnachtingen in gerenomeerde hotels
Autohuur Fully Inclusive of Gold pakket
SGR Garantie

Edit: dat vind ik dus helemaal niet zo gek duur....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:51

Als je nog geen auto kan huren zijn zo'n georganiseerde groepsreizen ideaal! Veel vrienden van me hebben het gedaan bij www.trekamerica.com en zij hadden er ontzettend goede ervaringen mee. Het kost soms wel meer, maar je hebt het voordeel dat je je nergens zorgen om moet maken. Je overnachtingen en alles zijn voor je geregeld en vaak krijg je op verschillende plaatsen professionele gidsen mee (bv. in Grand Canyon). Ik denk dat het voor jou zeker de moeite waard is om dit te bekijken :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:12

vind ik persoonlijk nog wel prijzig, maar dat is persoonlijk. Er zal denk ik ook nog een toeslag van 15 dollar per dag bijkomen omdat je een bestuurder hebt van onder de 25.
Onder de 21 kan je het vergeten dat je als 2e bestuurder erbij kan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:17

Sundral, er zijn bedrijven bij wie het mogelijk is. Dan zou je even bij de voorwaarden moeten kijken van verschillende verhuurders. Het verschilt niet alleen per bedrijf, maar ook nog eens per staat.
De vraag is alleen of dat nog via de reisorganisatie kan? Daarbij kost het ook een aardige toeslag per dag (20-80 dollar) extra.
Lastig, want het wordt dan veel duurder, maar het is natuurlijk wel fijner als je allebei mag rijden. Onverzekerd is in elk een grote no go.

Edit; ben bang dat voor West Amerika niet opgaat. Kan bijv bij Alamo alleen vinden dat dit voor New York en Michigan geld.
Van de site van Alamo;
Minimum leeftijd chauffeurs:
Alle chauffeurs moeten minimaal 21 jaar oud zijn. Tenzij dit al in uw tarief is inbegrepen, betalen chauffeurs van 21-24 jaar een toeslag per dag. In New York is de minimum leeftijd 18 jaar. Chauffeurs van 18-20 jaar betalen extra verzekeringspremie per dag. Dit bedrag kan niet van tevoren worden voldaan, maar kan alleen betaald worden bij het afhalen van de auto.

Ons plan is alweer aardig aangepast, maar heeft nu wel vorm. Ligt nu bij het reisbureau, kijken wat voor prijs ze kunnen maken en of ze nog suggesties hebben.
Kort gezegd; Orlando (via Boston), Crystal River, Everglades, Miami, Cruise, Key West en weer naar Orlando en dan met het vliegtuig naar Boston.
Drie maal 1 hotelovernachting en vijf maal 2 hotelovernachtingen, geeft toch meer rust dan telkens losse overnachtingen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:34

@Grit: ik ben benieuwd hoeveel jullie kwijt zijn voor een cruise. Ik ga nl. volgend jaar oktober 3 nachten (4 dagen) met de Backstreet Boys op cruise, het is naar de Bahamas waar we ook een beach party hebben. Het is all inclusive, dus eten en drinken zoveel je maar wilt. Op de Carnival, welke weet ik even niet meer. Ik betaal daar 699dollar per persoon voor.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:56

Op de sites zag ik ze vanaf 280 dollar (goedkoopste hut, binnenhut). Maar dat is de vanaf prijs, zal snel wat duurder zijn.
Dus je betaald aardig voor de jongens, laat ze maar flink werken :D Je hebt er natuurlijk ook extra entertainment bij.
Ik ben benieuwd waar we op uitkomen :j .

Een vriendin van mij gaat eind mei mee met de NKOTB cruise. Geen idee wat zij betaald, zal wel vergelijkbaar zijn.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:57

Bedankt allemaal. Die extra toeslagen maakt het dan wel erg duur inderdaad. Ik zal eens kijken naar groepsreizen. Bedankt!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:05

Grit schreef:
Op de sites zag ik ze vanaf 280 dollar (goedkoopste hut, binnenhut). Maar dat is de vanaf prijs, zal snel wat duurder zijn.
Dus je betaald aardig voor de jongens, laat ze maar flink werken :D Je hebt er natuurlijk ook extra entertainment bij.
Ik ben benieuwd waar we op uitkomen :j .

Een vriendin van mij gaat eind mei mee met de NKOTB cruise. Geen idee wat zij betaald, zal wel vergelijkbaar zijn.

Ligt natuurlijk aan de periode. NKOTB is ook heel leuk. Daarom was ik ook al benieuwd, misschien is het straks voor je voordeliger om rechtstreeks te boeken gezien de dollar?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:07

Dat zou inderdaad goed kunnen. Waarschijnlijk ook wat betreft de hotelovernachtingen. Het is fijn als de eerste geregeld is, maar ik denk dat we de rest zelf boeken. Dan ben je ook flexibeler.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:10

Ik ga ook eerst nog een offerte aanvragen zowel arke en exit-reizen en dat vergelijken met alles los boeken. Ik heb nu al in mijn hoofd waar ik nog extra naar toe wil gaan, heb zelf al verschillende hotels uitgezocht ed. Maar als het reisbureau een gunstigere prijs heeft boek ik bij hun, arke kan nog goedkoop uit de hoek komen qua vliegtickets in die periode.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:18

Onder de 25 jaar auto's huren is erg goedkoop bij http://www.drive-usa.com
Daar hebben wij in januari met 4 mensen tussen 21 en 23 gehuurd en dat was erg goedkoop. Zij hebben een speciaal pakket voor > 25-jarigen waar de extra toeslag niet zo hoog is, alle verzekeringen zijn inclusief én er zitten meerdere gratis bestuurders in het pakket. Maar onder de 21 zal je inderdaad nergens kunnen huren.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:24

Sundral, ik weet niet precies hoe het zit met toeslagen voor underage drivers, dus moeilijk om te zeggen of die prijs redelijk is. Wel kan ik je vertellen dat eigenlijk alle maatschappijen die van NL naar de VS vliegen betrouwbaar zijn. Sommige zullen misschien iets meer ruimte, of beter eten hebben, maar je kan je daar geen buil aan vallen.

Ben benieuwd om welke reis het gaat. Via hun website kwam ik op de Grand Tour of the West. Wil je die gaan doen? Zo ja, niet doen!!! Reis is verschrikkelijk slecht opgezet ... je jakkert echt met een rotvaart door het land waarbij je af en toe (waarschijnlijk vanuit je autoruit) een blik op een national park kan werpen. Grand Canyon onderweg van Flagstaff naar Mesa Verde?! :') Ik heb de andere reizen niet zo uitgebreid bekeken, maar bij deze valt mijn mond echt open van verbazing. En eh, gerenomeerde hotels zoals Super 8 en Econo lodge? :x

Het zal me niks verbazen als de andere reizen net zo'n puinhoop zijn. Volgens mij zijn er andere websites die betere opties aanbieden of anders kan je natuurlijk zelf een mooie reis samenstellen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:14

Hey Guinevere ik wilde inderdaad die tour gaan doen, maar is dus niet goed volgens jou?? Toen ik het zo doorlas leek het me wel heel gaaf... Maar jij zegt dus niet doen?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:38

ik vind sommige afstanden ook te ver, helemaal als het je eerste keer is.

Als je buiten het hoogseizoen gaat, zou ik zelf kijken of je een reis samen kan stellen. Desnoods met een plan zoals Jan Doets ofzo aanhoudt. Alleen heb je dan het voordeel dat je ergens langer kan blijven als jullie het daar leuk vinden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:26

Mag ik vragen wat jullie van deze reis vinden ? http://www.reizen-door-amerika.nl/

Deze kwam ik als eerste tegen, om zelf te organiseren maar wel die route te volgen. Bedankt alvast..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:56

De route is geweldig!
Hoeveel dagen wil je daar voor uittrekken?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:00

Ik zou dan wel proberen om Death Valley mee te pakken, dat vind ik toch wel een hele bijzondere plek op aarde waar je eigenlijk toch eens geweest moet zijn :j
Heb voor vrienden pas deze route samengesteld.. ze pakken alleen niet de kust mee, maar wel heel veel andere prachtige plekken!
Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:33

@ Nadir 26 dagen! Dus die afstanden zijn prima te doen? Dan moet ik die reis maar eens gaan samen stellen, het is alleen zo vervelend dat ik als 20-jarige niet kan rijden.. Maar goed de reis samen stellen kan altijd.

@ Suuszels wat gaaf zeg, Death Valley ga ik zeker onthouden. Wat raden jullie aan? Hotels van te voren boeken? (Of is dit een hele stomme vraag :p)

Edit: Suuszels vanaf welke plek zou je death valley mee pakken als je naar 'mijn' reis kijkt?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:42

Ik zou het wel aanraden om je hotels te reserveren, ook al waren wij in het hoogseizoen en zagen we vaak nog wel vacancy staan, het is toch fijn vind ik als er gewoon een hotelkamer op je wacht :+
Aan de andere kant heb je wel meer vrijheid als je ter plekke boekt, zeg je oh deze plek is geweldig we blijven nog een dag extra dan kan dat (of andersom natuurlijk)
Wij hebben van de zomer gedaan dat alleen mijn vriend reed (we hadden geen zin om underage toeslag te betalen voor mij) en dat ging op zich prima hoor..

edit: ik zou na Kings Canyon overnachten in Bakersfield of iets verder en dan de volgende overnachting vlak voor Death Valley of in Death Valley zelf, dat is wel ietsje duurder maar wel wat praktischer denk ik. Als ik een volgende keer naar death valley ga ga ik proberen in het park te overnachten
Nogmaals edit, ik zie dat je de andere kant oprijdt als je dat schema aanhoudt, dan wordt het natuurlijk Vegas-Death Valley-Bakersfield (of omgeving)-Kings Canyon/Sequia
Daarnaast zou ik kijken om een overnachting in Yosemite te plannen, het dichtsbijzijnde plaatsje is namelijk nog zo'n 45 minuten rijden van de Valley waar de meeste wandeltochten beginnen. Curry Village zal het goedkoopst dan zijn, maar je moet even goed kijken hoe dat nu zit, of het open is etc. van de zomer was daar een virus dat verspreid werd door muizen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:26

In 26 dagen is dit goed te doen. :j
Death Valley mag je idd niet missen, ik had niet gezien dat je daar niet zou komen.

Suuzels, het mindere aan jouw route vind ik dat je de kustroute niet mee pakt. Dat is wat mij betreft 1 van de mooiste delen van de reis.

De hotels zou ik idd vooraf boeken, zeker bij de National Parks. Twee jaar geleden heeft mijn man deze route ook alleen gereden, ik was toen 24 en we hadden geen zin om extra te betalen voor de verzekering. Hij vond het prima te doen, zeker omdat je op de meeste plekken weinig verkeer tegen komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:29

Gister ben ik naar de VN geweest met een rondleiding door het gebouw en verder naar de Museum Of jewish heritage. Wat een verschrikking moet dat geweest zijn voor de joden tijdens de tweede wereldoorlog. Hier is een strak blauwe hemel. Nadeel is wel dat ik nog steeds in het Nederlandse ritme zit dus dat ik al om 8 uur slaap krijg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:56

ik zit nu trouwens vanuit de New York Public Library te bokken :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:59

AARGH!!!

Over 40 dagen vertrek ik naar Las Vegas voor een concert van Shania Twain. Ik had alles al weken geleden uitgezocht, ik moest het alleen nog even uitprinten, dus dat zou ik vanavond gaan doen.
Bij het printen wilde ik ook het document printen waar stond dat mijn gitaar als handbagage mee mocht. Blijkt dat British Airways de regels heeft veranderd en mijn gitaar mag ineens niet meer mee als handbagage maar moet in het ruim. Daar lees ik niet de meest positieve verhalen over (van licht beschadigd tot gebroken halzen), dus ik baal als een stekker...
Heeft iemand hier ervaring mee? (hoe groot is de kans dat iemand de afgelopen weken met BA naar de VS is gereisd met een gitaar, maar goed ;) ).