USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:47

Wij hebben iets gelijkaardigs gedaan in Moab, een speedboattour op de rivier bij zonsondergang. Geweldig, zeker een aanrader :j

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

Gevonden :D . Onze route wordt zeker aangepast!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

Oef, ik heb even in mijn oude fotoboeken terug moeten zoeken. Het kamp heet Manzanar. En het was een interneringskamp voor Japanners. Van de barakken is niet veel over. Maar er is een grote tentoonstelling bij waarbij je wel een heel goed beeld krijgt, en ook veel spullen uit die tijd.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:23

MontyRulezz schreef:
Wow!!! Geweldig!! Ik ga kijken of ik dat in onze route in kan lassen :D .

In dat geval: het punt waar ze samenkomen staat nergens aangegeven, maar het is makkelijk te vinden. Op dit kaartje zie je de Paria (het kleine blauwe lijntje) en de Colorado (de dikke blauwe lijn) samenkomen, dus het kan niet missen. Aan het begin is het contrast super groot en lijkt het wel alsof ze helemaal niet mixen, maar als je dan verder loopt worden ze steeds meer met elkaar gemend en krijg je prachtige groen tinten. <3

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:05

Kun je daar naartoe rijden, of alleen maar lopen??

Edit, ik zie het al, er is een weg naartoe. Is het een zandweg of een normale weg??

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:09

Weet het niet 100% zeker, maar ik geloof dat het gewoon geasfalteerd is; het was in ieder geval goed begaanbaar.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:22

Ik heb het mijn vriendin laten zien met wie ik ga en we gaan er zeker naar toe :D . Dat dacht ik wel, zij is fotografe en vind dit natuurlijk geweldig om te fotograferen :D

sloffiee

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:41

De maandag`s voor dat wij weg gaan word het 18 graden + zonnentje in NY *\o/* heerlijk weer dus

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:32

Oehh lekker Sloffiee, heel veel plezier!

Ik heb mijn route aangepast.. We blijven een dag langer in San Francisco, gaan niet naar Lake Tahoe, logeren dan in Oakhurst, gaan vanaf daar naar Mammoth Lakes en bezoeken daar Bodie en Manzanar. Sequoia en Kings worden dus ook het programma geschapt, maar ik ben hier wel tevreden mee :j

Oh en Lee's Ferry gaan we ook zeker doen :D

Ik heb zeer waarschijnlijk verkeerd gerekend met mijn dagen en heb nu zomaar een dag over :')

Scum, bedankt voor het opzoeken!

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:53

Hoi! Ik kom me ook even mengen in dit gesprek :)

Ik ga van het zomer eerst 6 weken summer school doen aan UC Berkeley en daarvoor ben ik nu van alles voor mn visum en housing etc. aan het regelen, en daarna ga ik drie weken roadtrippen met m'n vriend!
We beginnen in SF (4 nachten), rijden door naar Big Sur (2 nachten), dan naar Santa Barbara om naar the Channel Islands te gaan (2 nachten) en vervolgens naar L.A. (4 nachten).
Laatste gedeelte gaan we richting de Grand Canyon South Rim (2 nachten), naar Monument Valley (1 nachtje) en naar Grand Canyon North Rim (ook één nachtje). Dan door naar Las Vegas, daar in totaal 3 nachten, o.a. de dag waarop ik 21 word :D! en dan vliegen we weer naar huis!

Ik heb in 2008 ook al zo'n soortgelijk tripje gedaan met mn ouders (LA, grand canyon, LV, death valley, SF, via highway 1 naar L.A. terug), maar nu ga ik het zelf (met mn vriend dan) doen en wil ik alles doen wat ik toen gemist heb!

Ik ben nu bezig met kijken naar hotels en huurauto's, god wat is dat lastig! Vliegticket al wel geboekt gelukkig. Iemand nog tips? Ik wil in de natuurgebieden waarschijnlijk kamperen omdat dat veel goedkoper is en verder de kosten van de hotels/motels zo laag mogelijk te houden.

Verder heb ik nog één nachtje over om in te plannen, wat zal ik daar eens mee doen? ik dacht aan SF (maar daar zit ik al 6 weken vlakbij) Big Sur (ben ik niet geweest dus geen idee of dat nog een nacht waard is?) of Grand Canyon (North of South rim). Wat zeggen jullie?

Ik heb er heeeel veel zin in en ga nu vast alle pagina's van dit topic doorlezen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:04

Ik zou een extra nacht Monument Valley doen! 1 nacht vind ik daar echt te weinig voor. En persoonlijk zou ik ook één of 2 nachten minder in LA doen, maar dat is persoonlijke smaak. Zo te lezen ben jij al in LA geweest, dus je zal dan ook wel goed weten of jij het daar 4 dagen trekt of niet. :)

Qua autohuur, als je tussen 21 en 25 bent is dit zowat het goedkoopste: http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/
Onder de 21 mag je geen auto's huren en alle bestuurders moeten bij het oppikken van de wagen worden aangegeven, dus jij zal niet mogen rijden omdat je op het moment dat je je auto oppikt geen 21 bent.

Qua hotels boeken: http://www.expedia.com :)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:16

Ik ga sowieso niet rijden want ik heb geen rijbewijs hihi. Maar m'n vriend is dan 22, dat komt dus wel goed. Wel balen dat er vaak zo'n jonge bestuurders toeslag op zit.
L.A. heb ik inderdaad bewust gekozen, ik wil één dag op 't strand liggen, één dag naar het Getty Center en één dag door de stad rondlopen en naar de Hollywood Hills enzo (dat heb ik vorige keer helemaal niet gedaan).

Hoe is Monument Valley dan? ik dacht dat het meer iets was waar je doorheen rijdt en wat wel mooi is, maar waar je verder niet heel veel kunt doen. Paardrijden daar zou ik wel graag willen maar ik weet niet of m'n vriend daar zo blij mee is haha. Kan je daar nog wat leuk hiken enzo?

Bedankt voor de info in ieder geval :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 06:54

Hihi, zo zie je maar hoe smaken verschillen; wij vonden MV niet zo bijzonder en zou daar dus nooit een extra nacht aan toevoegen. Ben je al eens in Bryce of Zion geweest?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:44

Monument Valley zijn wij zelf ook een beetje langs af gereden. Leek mij niet zo bijzonder. Maar het is maar net wat je mooi vind, gewoon persoonlijk.

Wordt vast geweldig suuszels! Straks wel foto's laten zien he ;)

FOG: Yosemite, ben je daar al geweest?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 09:52

Ik zou inderdaad voor Yosemite of Bryce Canyon gaan.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:49

Ik ga van 11 tm 18 april naar New York.
Tot nu toe staat op de planning: 9-11 memorial, wall street, premium outlets (is het daar echt zo goedkoop, iemand ervaringen?), vrijheidsbeeld bekijken natuurlijk, nederlandse correspondenten (journalisten) interviewen en filmstudio's/sets bezoeken.
Ga vanuit mijn media opleiding er naar toe. Heb er erg veel zin in :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:15

@Fog, wanneer ben je bij Monument Valley, ik wil er ook graag paardrijden maar vriendje is nog een obstakel O:)

Scum, uiteraard maak ik foto's!

Heeft iemand toevallig nog ervaringen met een leuk motel in San Francisco, liefst met ontbijt en (gratis) parkeergelegenheid?

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:31

@ Suuszels, 25, 26 en heel misschien 27 augustus! Zou een mooie uitkomst bieden als jij er dan ook bent haha!

Wat betreft motels, ben ik nu ook naar aan het kijken. Het blijft redelijk door, a 70 dollar per nacht, maar ik wil eigenlijk wel in het centrum zitten.
Zit nu op Easy to book:
voor 4 nachten:
Grant Hotel : 300 eu
Encore Express SF: 220 eu
Krupa SF: 220eu
en er zijn nog wel meer rond die prijs, maar ik weet niet wat je budget is?

Yosemite ben ik inderdaad geweest, maar niet lang want toen was er een bosbrand :P wel jammer, maar het is voor nu te ver om om één nachtje even te spenderen. Bryce Canyon of Zion is miss beter!

Iemand wel eens bij Grand Canyon north rim geweest? is dat nog leuk als je de south rim al hebt gezien :P?

@ AnkeVivaldi, leeeeuk! Als je het vrijheidsbeeld goed wil zien, kan je de Staten Island Verry nemen, die is gratis en vaart er zo goed als langs! Ook aan te raden voor een mooi uitzicht op de Skyline van Battery park/ wall street!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:31

AnkeVivaldi schreef:
Ik ga van 11 tm 18 april naar New York.
Tot nu toe staat op de planning: 9-11 memorial, wall street, premium outlets (is het daar echt zo goedkoop, iemand ervaringen?), vrijheidsbeeld bekijken natuurlijk, nederlandse correspondenten (journalisten) interviewen en filmstudio's/sets bezoeken.
Ga vanuit mijn media opleiding er naar toe. Heb er erg veel zin in :)

Doe je cross media concepting op het Saxion in Enschede? Een vriendin van mij doet dat ook en is vorig jaar meegeweest in april.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:48

Vriendje kan goed mee gaan rijden hoor, is geen probleem :D

Wij gaan in SF een best western boeken, daar is tenminste altijd parkeergelegenheid. De vorige keer een 'goedkoop' hotel geboekt, konden we 30 dollar per dag! betalen voor het parkeren in een parkeergarage aan het andere eind van de straat. Na 3 dagen was dat toch een kleine 100 dollar extra, daar boek ik nu liever een iets duurder hotel voor.

Goeie vraag FOG over de north rim. Ik wil eigenlijk graag naar de east rim waar je dat glazen platform hebt, maar dat is best wel omrijden. Ik vraag me af of dat de moeite waard is.

AV: Premium outlets zijn zeker goedkoop!! Ik ben nog nooit in NY geweest maar wel in veel andere premium outlets en die zijn echt goedkoop!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:30

EvaC: Ja klopt :D !! Wat leuk, hoe heet ze?
FOG: Bedankt voor de tip, ik zal het even noteren :)
MontyRulezz: Oh klinkt wel gaaf die outlet, hoorde wel dat je eerst rond de 25 dollar moet betalen om er te komen?

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:32

@montyrulezz, oeh east rim klinkt ook goed!!
Even googlen levert me dit op:

'Not many even realize there is a Grand Canyon East. There is an "East Entrance" to the South Rim which is called Desert View which begins a 26 mile scenic drive along the edges of the canyon on Desert View Drive which takes you all the way to the Grand Canyon Village which is th heart of the South Rim.'

Ik wist dus ook niet dat er een East Rim was :p
maar die East Rim drive is voor mijn route wel interessant, daar kunnen we mooi langsrijden als we van de South Rim via Monument Valley naar de North Rim rijden!

Over SF, ik begin daar en we pikken de auto pas op als we SF uit gaan. Dus parkeren zal geen probleem worden. Ik weet nog van onze vorige trip dat mijn vader de auto in een parkeergarage ergens in de stad had staan, dat kan je ook altijd nog doen, volgens mij vielen de kosten daarvan wel mee.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:34

AnkeVivaldi schreef:
FOG: Bedankt voor de tip, ik zal het even noteren :)
MontyRulezz: Oh klinkt wel gaaf die outlet, hoorde wel dat je eerst rond de 25 dollar moet betalen om er te komen?

Van die 25 dollar weet ik niks.. Weet wel dat wij toen in NY naar 21th Century outlet zijn geweest, heel veel merkkleding voor erg weinig geld. Alleen wel een ontzettende zooi, maar zeker de moeite waard.
Dat was gewoon in het centrum (zie link) en gewoon een winkel waar je zo naar binnen kunt lopen. Er zullen ongetwijfeld meer outlets zijn.

Edit: even googlen op premium outlets: er zit geen in NYC, maar wel bij jersey shore en clinton in de staat NY, daar kan je natuurlijk heen, maar er zijn nog wel meer outlets, zou ik daar gewoon heen gaan!
Laatst bijgewerkt door FOG op 07-03-12 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:37

AnkeVivaldi schreef:

Ze heet Nadi Zoetebier. Ze heeft een paar weken terug haar documentaire over NY laten zien in Cinestar. Het is echt een hele leuke trip vertelde ze. We zijn in december samen naar NY geweest en toen hebben we echt de uber toeristische dingen gedaan omdat ze daar tijdens die reis met school niet erg veel tijd voor heeft gehad.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:51

FOG schreef:
@montyrulezz, oeh east rim klinkt ook goed!!
Even googlen levert me dit op:

'Not many even realize there is a Grand Canyon East. There is an "East Entrance" to the South Rim which is called Desert View which begins a 26 mile scenic drive along the edges of the canyon on Desert View Drive which takes you all the way to the Grand Canyon Village which is th heart of the South Rim.'

Ik wist dus ook niet dat er een East Rim was :p
maar die East Rim drive is voor mijn route wel interessant, daar kunnen we mooi langsrijden als we van de South Rim via Monument Valley naar de North Rim rijden!

Desert View Drive is erg mooi :j