Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:34

Ik zit in de SLeT naar bilthoven :))

Heb nu een dalvoordeelkaart. Moest nog tot stipt half 7 wachten met inchecken ook. En toen hard hollen voor mn treintje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:35

Ik mis de oude voordeelurenkaart.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:57

Ja kan ik me voorstellen! Ik hoop dat ik die oude nog aangeboden krijg als student, maar vermoed van niet..

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:35

Ik ben nu onderweg van Utrecht naar Amsterdam, helaas vorige trein net gemist..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:57

Vandaag weer lekker getreint tussen Den haag en Amsterdam. Morgen ook hetzelfde traject.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:36

purny schreef:
Vandaag weer lekker getreint tussen Den haag en Amsterdam. Morgen ook hetzelfde traject.

Vergeet het maar. NS epicfailt nu wel heeeeeeel erg! Geen treinen in of uit Amsterdam door seinstoring bij Schiphol.
Moet zelf ook dagelijks (behalve woensdagen) Adam CS - DH CS traject doen. Vandaag gaat het dus niet lukken. Dankjewel NS. :(

Edit: en/of Prorail

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:13

Ik heb straks een tentamen in Amsterdam en denk dat ik de gok maar niet ga wagen en met de auto naar een of ander metro station rij...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:28

Zou ik idd doen Kallandso. :j

Er werden op Gouda ook groepjes gevormd om een taxi te bellen, echt mooi om te zien. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:52

Damn, ik moet echt naar Amsterdam vandaag :S Ga denk ik maar eens uitvogelen hoe ik het best met de bus er kan komen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:22

Ja op Utrecht daarnet ook behoorlijke chaos, stoptrein Utrecht - Schiphol rijdt gelukkig voor mij tussen Utrecht en Naarden-Bussum en kon daardoor op mijn werk komen.
Succes voor iedereen die vertraging / niet rijdende treinen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:24

Profail dus :\ arme reizigers en arme NS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:36

Het ging ook weer te lang goed natuurlijk :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:00

Tjonge.. Moet morgen naar Antwerpen, dus ik had netjes een kaartje gekocht van Den Haag tot Antwerpen, met vrij reizen in NL. Maar blijkt op het kaartje alleen Roosendaal-Antwerpen te staan. Hang nu in de wacht bij de klantenservice, want ik moet volgens de NS medewerker gewoon inchecken in Den Haag, en in Roosendaal uitchecken. Maar ik heb een doorgaande trein en kan echt niet in- en uitchecken daar. Een andere optie is om een eerdere trein naar Roosendaal te nemen, zodat ik daar een half uur kan wachten op mijn trein naar Antwerpen en de tijd heb om uit te checken, maar daar heb ik echt geen zin in. Het is een principekwestie geworden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:16

Dat is best wel naar als je dan uit moet checken in Roosendaal zeg := of ze moeten van die paaltjes naast de deuren zetten :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:26

Ik heb het gered jongens! Ben in Amsterdam aangekomen en omdat de Fyra toeslagvrij is vandaag heb ik er maar even gebruik van gemaakt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:16

Zo, vandaag ging het treinreizen echt zo soepel xD Alles sloot heel goed met elkaar aan xD
Moest van Arnhem naar Putten en weer terug.
Heenweg ben k van Arnhem-Zwolle-Putten gegaan,
terugweg Putten-Amersfoort-Apeldoorn, en van Apeldoorn met de bus naar Arnhem en daar overstappen op de bus die naar mn flat gaat.
op de terugweg kon k ook kiezen om via utrecht te gaan ,maar omdat daar eerst storing was bij de trein richting nijmegen (die reed niet), ging ik het maar niet uitproberen, want ik kon niet zien of die storing al voorbij was of niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:07

Jans schreef:
Dat is best wel naar als je dan uit moet checken in Roosendaal zeg := of ze moeten van die paaltjes naast de deuren zetten :=

Inderdaad :+
Nou, bij de klantenservice zeiden ze (net zoals op de website) dat je als je vrij reist in NL en je naar het buitenland gaat, dat je dan inderdaad alleen een kaartje voor het stukje buitenland hoeft te kopen, en binnen NL geen kaartje hoeft te hebben of in hoeft te checken. Ben benieuwd of de conducteurs zich er ook aan houden, ken al 5 mensen die dit zo hebben gedaan maar toch een boete hebben gekregen om het niet hebben van een geldig vervoerbewijs :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:18

De ddm rijdt weer :oo

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:09

Die zie ik 's ochtends regelmatig in Hilversum in de richting van Amersfoort gaan, De zeehond meestal.
Volgens wikipedia is hij reservemateriaal welke in de spits wordt ingezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:19

Ja.. eerst was er geen sprake van dat ze zouden gaan rijden, omdat de licensies van de machinisten verlopen waren en omdat er maar 6? DDMmen zijn was het niet nodig dat er nieuwe licensies kwamen. Maar ik gok dat, met het verdwijnen van DDAR om naar DDZ te gaan, ze nodig zijn als buffer :D

Ik was om 12:15 in Hilversum, dat is geen spits :Y)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:22

En jahoor, aanrijding met persoon tussen zoetermeer oost en gouda, vorige x precies zelfde plek! Moet nu omreizen via rotterdam om nr utrecht te komen ( moet van den haag nr arnhem)
Ze riepen wel net om dat er weer trein gereed staat naar utrecht, maar zit nu al in de trein richting venlo dus k blijf mooi zitten :=
Als k geen koffer en tassen had, zou k t nog overwegen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:23

Ja, ik hoorde het op Gouda.. Ik had gelukkig de intercity uit Rotterdam, die uit Den Haag reed idd niet.
Was druk, maar ik had een plekje op de deursteun van de VIRM. :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:39

ik zat in dezelfde trein als MarrieLeen en had boven vooraan nog net een zitplaats. Helaas was de NS niet zo aardig met mijn aansluitende trein, eerst ging ie van 4a, daarna opeens weer van 3 en daardoor bij vertrek al 10 minuten vertraging en onderweg nog 10 minuten erbij gekregen. Maar ja, ben nu op mijn werk.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:27

Ik kon gelukkig goed aansluitende treinen nemen.
Trein vanuit rotterdam was 10 minuten vertraagd waardoor ik em nog kon halen.
Was wel uur later op mn kamer dan gepland en was 25 minuten telaat op school.
Kon nog wel klasgenoot smsen, die heeft t doorgegeven aan de docent, dat waardeerde ie wel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:32

daffieduck83 schreef:
ik zat in dezelfde trein als MarrieLeen en had boven vooraan nog net een zitplaats. Helaas was de NS niet zo aardig met mijn aansluitende trein, eerst ging ie van 4a, daarna opeens weer van 3 en daardoor bij vertrek al 10 minuten vertraging en onderweg nog 10 minuten erbij gekregen. Maar ja, ben nu op mijn werk.

En uiteindelijk ging hij van 2? :D Want normaal gaat Hilversum van 2 :+