Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:48

Karin schreef:
Noukie schreef:
Dat is ook wel de goden verzoeken he Karin! :D
Er komt weer zo'n mooie foto aan jongens.. ;)

Jajaja... :D

Nogmaals bedankt voor het verlenen van onderdak aan een gestrande reiziger! +:)+

Bij mij is het dus hollen of stilstaan. Ik mis maar heel zelden een aansluiting, mijn vaste route gaat over het algemeen ook goed, de laatste keer dat ik een uur zonder bericht in een weiland stond is zeker 15 jaar geleden, maar als het fout gaat, dan gaat het ook écht fout en dan kan ik niet meer naar huis. Voor de tweede keer binnen een jaar dus nu. :+

Gisteravond om 23.15 ging op Utrecht CS de stekker eruit. Sein- en wisselstoring, helemaal niets reed meer. Handig als je denkt na je concert mooi op tijd te zijn voor je trein van 23.21 terug naar Deventer. Om half 12 ging het hele bord op blauw, schatting was dat het tot 1 uur zou gaan duren. Op dat tijdstip vond ik het te onzeker om die gok te nemen. Slaapplekje geregeld bij concertmaatje Noukie <:) en dus vanmorgen vroeg maar terug deze kant op.

Inmiddels met een beetje vertraging in Zutphen aangekomen, maar wel rijdt alles weer. Ben achteraf wel benieuwd tot hoe lang het heeft geduurd, maar ik kan even niets vinden. Insiders hier? :o

jep, ik kwam iets voor kwart voor 12 's avonds het station binnen rennen om de trein naar rotterdam te halen, hoor ik iemand roepen, ja stop maar met rennen hoor er rijd niks.
Dus ik zo huh dat is een grapje zeker, maar toen zag ik het al. Maar uiteindelijk ging er nog een IC naar den haag, uitgestapt op gouda en zowaar ging er ook nog een stoptrein naar rdam dus al met al viel het heel erg mee :D

MarrieLeen

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:02

Jeetje, het is al rot als het niet rijdt, en helemaal niet als het 's avonds laat is. :\

Ik ben benieuwd hoe het het vrijdag en weekend wordt, dan voorspellen ze wel een hoop sneeuw. :=

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:10

Ah nee he :+ Dan moet je zeker vaker overstappen? Tussen Emmen (woon in een plaatsje dichtbij, maar ik zeg me woonplaats liever niet) en Zwolle zul je niet moeten overstappen? Tis 3 kwartier. Vriendlief komt me in Zwolle ophalen en de verdere reis komen we wel doorheen :+

Edit: Vrijdag dus

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:59

Utrecht CS gisteravond om half 12:

Afbeelding

Er steeg een gejoel en een boegeroep op uit die enorme groep mensen in de hal toen dat bord op blauw ging... :oo

Ik was ook niet de enige die een foto maakte. :+

En die mededeling op de linker lichtbak is zo wel een beetje misplaatst. :(:)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:48

Ja dat van die fijne feestdagen hadden ze van mij ook echt even weg mogen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:07

ik vond het wel grappig er is ook kerstmarkt op utrecht. Verder staat er een mooie waarschuwing op ns.nl dus owee als de regering zeikt. Treinen hebben wel moeite vandaag.. Stoppertje was zonder melding op perron en internet tien min te laat.. Vervolgens gaat de trein naar groningen ineens eerst dus die miste ik (omdat ik koffie moest halen van mezelf en die naar leeuwarden ook nog binnen moest komen en die toch echt eerst hoort te gaan) dus nuzit ik in de leeuwarden die op utrecht vooraan moet bij koppelen.. Dus benieuwd hoe we dat gaan doen..

En dan maar hopen dat ik mn aansluiting niet mis..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:36

Ik hoop echt dat mijn mooie, simpele dienstje Roosendaal-Zwolle, weer terug en klaar, ook zo mooi en simpel blijft := :o

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:56

Misschien kom ik je eens tegen op dat traject Ino! :))

Ik maak er maar twee keer per dag nog geen kwartier gebruik van, maar toch. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:59

Wie weet zijn we elkaar al eens tegen gekomen :D .

Ik had gisteren iemand in de trein met een enkele reis Deurne-Nijmegen(dacht ik :o ), ik kijk, en jawel rijkleding :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:23

:))

Ik ben jou misschien ook wel eens tegengekomen Ino, je weet het maar nooit :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:24

*gaat zich nu bij iedere vrouwelijke NS-persoon op dat traject afvragen of het Ino is*

:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:25

En Corine heb ik volgens mij ook al eens gespot :j die werkt vanuit Baarn/Amersfoort dacht ik, en dus ook op Hilversum :+

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:07

Ik kreeg zomaar een email van NS vandaag, "het gaat sneeuwen, let op het actueel reisadvies" :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:10

Yup, die kreeg ik ook. En gisteren dus al van ScotRail (mail én sms). :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:12

Ja ik word ook gespamd door EastMidlands, heb ik ook precies 1 keer gebruikt :=
Dat is het nadeel van online kaartjes kopen.

Wat dat betreft zijn ze wel "vooruit" gegaan de laatste tijd, afgelopen maandag kreeg ik sms-jes én email van KLM dat mijn vlucht vertraagd was. (wat natuurlijk allang duidelijk was want ik was al op Schiphol)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:13

Hoe rijden de treinen vandaag? Hele grote vertragingen enzovoorts, of valt het wel mee? Volgens buienradar gaat het nog tot vanavond door met sneeuwen. Morgen alleen lichte sneeuw. Vannacht niks. Hopelijk gaat alles goed morgen..

Edit: Die cultuurkaart is wel handig zeg! hele dag reizen voor een tientje! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:27

Gewoon op NS.nl kijken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:32

Hier rijdt het allemaal prima.. ze komen nog steeds elke paar minuten voorbij :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:36

Szan schreef:
Gewoon op NS.nl kijken.....

Ook niet altijd betrouwbaar...

Gisteren zag ik net voor vertrek van mijn werk dat mijn trein 5 minuten vertraging zou hebben. Hij was echter ruim op tijd en vertrok volgens dienstregeling. Dacht nog dat ik me niet hoefde te haasten... Ik was gelukkig ook op tijd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:42

Dat had ik net ook.. 10 min vertraging volgens internet.. Maar hij was verdorie op tijd :') ik ook gelukkig :))

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:44

Ik heb er vanochtend een uur over gedaan om van Nieuw-Vennep weer terug op Nieuw-Vennep te komen. We zijn vlak voor Hoofddorp geweest, alleen daar scheen een wissel te flippen, waar ze niet overheen mochten. Na een meer stilstaan en wachten dan rijden, toch weer terug gekeerd naar Nieuw-Vennep (en de trein naar Leiden), en toen maar met de bus naar Schiphol. Denk je op tijd weg te gaan (ik kon 45 minuten vertraging hebben), ben je nog veel te laat.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 20:28

Nou hier nog zo'n verhaal, ik gekeken voor de trein van m'n vriendin op internet, zou kwartier vertraging hebben.
Dus ik sms dat, krijg ik terug: Nee hoor, ik zit er al in! En op de site staat dat de internationale op tijd was, maar die was er juist niet. :+
Maar goed, belangrijkste is dat er een trein was, verder zal het allemaal wel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:39

Weet iemand hier hoe het zit met de wettelijke bepaling van het gratis reizen voor studenten?

Ik ga een laatste brief schrijven :=

Laat mijn correspondentie morgen nog nalezen door een meester in de rechten, maar wil het ook hier even vragen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 20:45

Hoe bedoel je precies? Dat studenten recht hebben op gratis reizen?
Dat moet denk ik te vinden zijn op de site van de OVchip, weet alleen niet of het zover gaat dat de wettelijke bepaling erop staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:47

Het gaat mij echt om de wettelijke bepaling :j

Ik kreeg begin oktober een brief dat mijn zaak opnieuw bekeken zou worden, en dat ik binnen 8 weken bericht zou krijgen. Inmiddels zijn we dik tien weken verder en ik weet nog niets. Bellen levert niets op.. dus nu gaan er aangetekende brieven, compleet met (kopie) bewijsstukken etc OPNIEUW naar alle adressen. Aangetekend. Ik ben het gewoon zat.. dat getouwtrek om MIJN geld. :=