Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:56

Nadir schreef:
Janine, gewoon in een grote supermarkt gaan rondneuzen, daar hebben ze van alles! Ik denk dat je daar best broodbeleg kan vinden. Ze verkopen vaak ook brood met fetakaas of een soort pindakaas er in, dat smaakt ook erg goed.

In het hotel ben je wel goedkoper uit, maar dan heb je wel elke dag het zelfde. Nu kun je wel zelf een beetje afwisselen.

En wat is een grote supermarkt? In Frankrijk, België en Tsjechië kennen wij de Tesco en de Spar, maar wat is een winkel in Turkije? En hoe groot is groot??

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:23

Tsja, ik weet niet waar jij naar toe gaat. :D
In Antalya heb je een onwijs grote Migros. Maar ook in de kleinere varianten daarvan heb je van alles.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:45

Alanya ;)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:57

Nadir schreef:
In Antalya heb je een onwijs grote Migros. Maar ook in de kleinere varianten daarvan heb je van alles.

Hoe meer M´en hoe groter de migros.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:57

patjelisa schreef:
Nadir schreef:

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmigros? O:)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:31

patjelisa schreef:
Nadir schreef:

Heeey weer wat geleerd. In Marmaris zat een MMMigros. Dacht al waarom al die M'en :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:22

Pff als ik al jullie verhalen hoor krijg ik er echt zin in :D !!
Heb gisteren zonnebrand gekocht( factor 20), aftersun etc. Dan heb ik dat alvast binnen !

Net weersverwachting bekeken en de warmte valt me nog 100 % mee ,, het wordt in de week dat wij er zijn bijna iedere dag 33 graden :9

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:37

Wij zijn ook goed aangekomen. 2 uur vertraging zonder een reden. 2 uur stil zitten in een vliegtuig zonder te vertrekken is geen pretje! maar we zijn goed aangekomen. Het weer is warm maar erg goed uit te houden. We hebben het huis goed onder hadden genomen want het was nodig. Vandaag hebben we een supermarkt gevonden en brood gekocht en beleg. Het brood is dikker als in Nederland maar met Jam en Nutella goed te eten. Ook is er vleeswaren te verkrijgen maar ik ben meer van de zoetigheid. Maar echt de warmte valt mij heel erg mee! Vriendlief is vandaag jarig maar hij is druk aan het werk.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:41

Fijn dat je goed aangekomen bent ikkuh!
Gefeliciteerd metje vriend en geniet lekker van het heerlijke weer! *D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:48

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen ikkuh.
Riepen ze dan helemaal niet om waarom jullie niet vertrokken? Dat is balen!
Waar precies zit je ook alweer in Turkije?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:33

Ik ben maandag terug gekomen uit Alanya. Echt heerlijk was het daar. Super mooi hotel, heel erg lieve mensen, mooie omgeving, mooi strand. Alleen Alanya zelf vond ik een beetje tegenvallen, voornamelijk neppe merk kleding winkeltjes. Maar alsnog wel leuk om is een keer door heen te lopen :) . Daar in tegen vond ik de burcht wel weer erg mooi en bij de haven ook erg leuk. Met het centrum zelf niet zo. We zijn naar de hamam geweest, boot tochten gedaan, jeep safari naar het binnenland en naar de stuwdam geweest.
Echt super. Het is nu heerlijk weer, goed uit te houden als je niet op het midden van de dag in de zon gaat zitten zonder water :Y) .

Heerlijk :+: !! En de turkse mensen zijn echt zó veel leuker dan ik dacht. Er zaten er veel bij ons in het hotel. Maar heel open, warm en relaxed :D .

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:58

Fijn dat je het naar je zin gehad hebt Nada.
Jullie hebben zo te horen een hoop gedaan, leuk! :j

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:40

Ik zıt ın Alanya. Vandaag hebben we een boottocht gemaakt op een boot dıe Nadır heette :D Ik had zoıets van heee dıe naam ken ık!
In de eerste ınstantıe zeıden ze ınderdaad helemaal nıets. Er kwamen Duıtsers uıt het vlıegtuıg dıe er naderhand ook weer ıngıngen. Toen wıj eındelıjk het vlıegtuıg ınmochten hadden we vrıje plaatsen ( erg lastıg voor famılıes met kınderendıe zaten verspreıd) na 1 uur kregen we het berıcht dat we geen toestemmıng kregen om op te stıjgen. Na anderhalf uur kregen we te horen dat het dus aan het weer ın Brussel lag dat daar een storm bezıg was. Na 2 uur vertrokken we eındelıjk. In het vlıegtuıg werd er ın het turks omgeroepen dat de Duıtsers gratıs eten kregen maar de rest nıet. Dıt werd nıet ın het Nederlands gezegd maar ık had dıt wel verstaan. Toen ık dıt netjes aan de stewardes vroeg hoe dıt kon kreeg ık een snauw met dat zıj er ook nıets aan kon doen. Dat snap ık ook wel mevrouw maar dat klopt toch nıet?
Verder ıs het hıer heerlıjk. Ik begın nu ook ın de supermarkt en op straat zoveel mogelıjk turks te praten omdat ık hıer alles veel sneller leer dan thuıs. Vooral de mensen dıe me ıets wıllen aansmeren zıjn verbaast als ık reageer ın het turks :+ . Echt prachtıg dıe gezıchten. Zaterdag ben ık jarıg en dan gaan we als het goed ıs naar de fılm en lekker op stap. Mısschıen ook nıet haha maar alles ıs nog een verassıng.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:44

Wat een heerlijke verhalen hier. Over 8 weken zit er ook (weer). Hetzelfde plekje en hotel als vorig jaar. Ik heb mn vooroordelen over Turkije ingetrokken. Heb er zoveel zin in om weer naar Kümkoy te gaan. Heerlijk eten, lekker niksen af en toe meedoen met t animatie team en heerlijk relaxen in t hamam.................. :z :z :z :z :z :z

Zeg eens ikkuh hoe zeg in t Turks dat ik niet geinteresseerd ben?! :o :o :o :o :o

Ik vind t altijd zo rottig als ik met een rotsmoes of rottige opmerking ze af wil slaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:59

Ilgilenmiyorum ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:03

Hmm dit gaan we ff oefenen thuis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:44

Heb je er ook een uitspraak bij??? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:40

http://www.seslisozluk.com/
Dan in het tekstveld het turks invullen (bijv. evet), op search klikken, en dan de turkse vlag. Hij doet dit echter alleen voor algemene woorden, en niet bij bijv. ilgilenmiyorum.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:45

Jeetje ikkuh dat is echt belachelijk dat ze alleen de duitsers te eten gaven.
Wel mooi dat je turks kan. Echt grappig dat die turken dat dan niet verwachten als jij wat zegt in het turks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:06

Misschien dat de duitsers een ander soort ticket hadden waardoor hun inclusief eten hadden en jullie niet?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:03

Asyaa schreef:
Misschien dat de duitsers een ander soort ticket hadden waardoor hun inclusief eten hadden en jullie niet?
Ja dat zou natuurlijk kunnen maar nu komt het echt zo over dat vanwege de vertraging er als zoethouder maar wat eten wordt uitgedeeld en dat er dan alleen genoeg is voor de duitsers terwijl de nederlanders er ook hinder van ondervinden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:27

Boodschappen doen wij ook altijd bij Tansas,Migros,Bim (Turkse aldi)en blauwe turkse supermarkt.

En lekker verse turkse broodjes van de bakker,heerlijk!

En bij de Nur (patiserie)lekkere baklava met chocola en extra pistache zo lekker!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:29

De Nur zit ook in Alanya? :D :D :D

Baklava is echt een geschenk uit de hemel voor mij := Werkte jaren geleden bij een mediteranees restaurant, waar we ook baklava kregen... Omg... Wat was dat lekker... Al drie jaar niet meer gehad ;( Dus moet echt weer eens weer wat hebben!

Begrijp ook niet echt waarom alleen de duitsers eten kregen??? Vind ik erg euh... banketstaaf?? Vanaf waar vloog je? En waarmee?
Ik vlieg met transavia, dus denk niet dat dingen in het Turks worden omgeroepen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:32

Ik geloof van wel,maar in alanya zitten zat patiserien dus komt goed!
Maar die van de Nur is het lekkerste vind ik!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:42

ikkuh15 schreef:
Ik zıt ın Alanya. Vandaag hebben we een boottocht gemaakt op een boot dıe Nadır heette :D Ik had zoıets van heee dıe naam ken ık!

Nadir betekend 'bijzonder', wist je dat? :D