Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:17

Ik had bij de piramides een lange broek aan, maar achteraf had dat niet gehoeven. :)
Broek tot over je kniën is prima hoor.. :j

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:35

Ntlie_ schreef:
Waar ergens is dat dan bonney4evver?
Zo'n mooi strand als op jouw foto heb ik daar niet gezien / kunnen vinden...

Dat was een excursie vanuit Hurghada naar het eiland mahmaya.
Dat is niet bewoond en je kan er alleen met de boot komen.

Afbeelding

Jaaaa die foto van de caribean is wel heeeel mooi :D. Gelukkig staat er ook een trip naar Mexico in Augustus geplant O:)
Laatst bijgewerkt door bonney4evver op 26-02-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:40

Wauw, is wel een mooi plekje Egypte dan! :j
Ga ik onthouden voor als ik ooit nog 's terug ga.. :Y) Al denk ik dat als ik terug ga, ik weer naar Sharm ga en ik weet niet of dat eiland dan te bereiken is vanaf daar?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:44

Ik denk idd niet dat hij vanaf Sharm te bereiken is. Vanaf hurghada is het 1 uur met de boot ongeveer.
En geen id eigenlijk hoever Sharm en Hurghada van elkaar af liggen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:21

Mahmya is errug druk!! Dat is mijn ervaring ermee :P. Maar het is wel mooi met dat blauwe water en de zonnedakjes van palmbladeren :D.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:50

Laatst bijgewerkt door Lontje op 12-04-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, geen foto's quoten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:34

Anders ik wel :). Met dat slecht weer ook de laatste dagen... Maar ach nog maar een paar weekjes :D.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:41

Ik ben gister terug gekomen uit Sharm el Sheikh, in plaats van donderdag... zucht! Onze vlucht was geannuleerd omdat de piloot teveel uren had gemaakt. We hadden al ingechecked en stonden bij de paspoort controle toen we hoorden dat onze vlucht gecanceld was. Met 300 man moesten we onder gebracht worden in een hotel. En we vlogen de volgende dag pas. Maar desondanks een heerlijke week gehad!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:22

Vertel eens wat meer quincy123! :D Waar ben je allemaal geweest? Waar 'moet' je heen in Sharm el Sheik?

Balen van je vlucht trouwens :oo

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:19

We zijn veel in ons resort geweest en direct buiten ons resort waren al erg veel winkeltjes. Ik ben hiervoor al 3 keer in Hurghada geweest en daar al die keren een boottocht gemaakt om te snorkelen dus dat heb ik hier in Sharm niet gedaan.
Wel een dagje naar Na'ma Bay geweest dat is wel erg leuk maar druk! En je moet goed tegen de mannen kunnen die je bijna dwingen om wat te kopen.
Verder is een weekje ( vind ik ) te kort om naar Cairo of Luxor te gaan.

En het was echt heeerlijk weer, om 7 uur s'ochtends vielen de mussen al van het dak af.. haha. Wel 2 daagjes wat wind gehad maar dat konden we goed gebruiken want zonder wind was het wel erg warm.

Wanneer ga jij Aranel?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:56

Zeker balen van die vlucht quincy123..... Het meest erge is dat de touroperators dat vaak wel weten maar het makkelijker is om zo te regelen dan dat iedereen een dagje langer in zijn hotel kan blijven (wat voor de toerist weer prettiger is). Vooral in deze tijd van het jaar moet dat te doen zijn....

Ik heb het ook een keer gehad op de canarische eilanden. Krijg je in de bus al te horen dat het vliegtuig iets vertraging heeft. Op het vliegveld krijg je vervolgens te horen dat het vliegtuig nog moet vertrekken uit Nederland (vlucht is iets van 4 uur...). Dus die vertraging heb je al nog boven op de tijd dat ie niet uit Nederland vertrekt.... We hadden makkelijk nog de hele dag in ons hotel kunnen blijven. Maar ja dat is voor de reisorganisatie weer moeilijker te regelen en kost hun geld (ivm met de bussen enz die al geregeld zijn....). Wij werden trouwens al 's ochtend opgehaald ;), zijn uiteindelijk 11 uur 's avonds gaan vliegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:07

quincy123 schreef:
En je moet goed tegen de mannen kunnen die je bijna dwingen om wat te kopen.

Toch blijf ik het wonderlijk vinden, dat het blijkbaar sommigen wel overkomt en sommigen niet :+
In geen enkel Noord Afrikaans heb ik hier nog last van gehad (altijd met vriendinnen, blond..zonder mannen :+)
Geen vervelende verkopers, taxichauffeurs, geen vervelende en opdringerige mannen...niets.
Hoe kan dat nou toch?

Aranel, als je ook wat cultuur wil, is het St. Catharinaklooster ook een aanrader. Maar goed, ik denk dat je dan wel moet hebben met (Bijbelse/Koran) geschiedenis.
Wij hebben ook nog een relaxdagje gedaan, met de minicruise. Je gaat dan mee met een mooie 2master (welke overigens niet zeilt :+) lekker naar Ras Mohammed.
Lekker zonnen, van de boot afspringen (tenminste als je wacht tot de groep al in het zodiakje naar de zandbank is, dan de crew lief aankijken en springen maar :D) heerlijk eten en relaxen. En onderweg snorkel je nog 2 of 3 keer.
(ook heel carribean-ish :D)
Afbeelding

Afbeelding

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:11

Hoi allemaal,

Nou wij willen ook heel erg graag een keer naar Egypte op vakantie, alleen zijn wij gebonden aan de bouwvaak de meeste keren.

Maar nu even een vraag dus. Is het wel uit te houden daar in de zomer vakantie? Hoe warm is het daar dan? Sorry als het al ergens staat aangegeven in dit topic.

Gr Mara

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:38

Trouwens, in Hurgharda (ofzo :') ) kon je niet met dolfijnen zwemmen toch? Bij een klein excursiebureautje in Egypte zeggen ze namelijk dat ze bij het snorkelen daar, 8 vd 10 keer dolfijnen tegenkomen.. maar ik meende hier verschillende keren gelezen te hebben dat het daar juist niet kan?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:45

Kan mij iemand zeggen hoeveel een vliegtrip voor 2 personen van Sharm el Sheikh naar Cairo is?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:58

Ik heb in Hurghada wel dolfijnen gezien :). Vorig jaar zwommen ze zelfs een keer voor ons hotel! Je moet geluk hebben en een beetje als eerste groep bij het goede rif zijn en dan heb je aardig wat kans ze tegen te komen. Tijdens de lunch op de boot kwamen ze ineens ook nog voorbij :). Dus ze zijn er zeker ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:04

Tamadine schreef:
Hoi allemaal,

Nou wij willen ook heel erg graag een keer naar Egypte op vakantie, alleen zijn wij gebonden aan de bouwvaak de meeste keren.

Maar nu even een vraag dus. Is het wel uit te houden daar in de zomer vakantie? Hoe warm is het daar dan? Sorry als het al ergens staat aangegeven in dit topic.

Gr Mara

Ligt eraan hoe goed je tegen warmte kan ;). Vriendin van me gaat altijd in juli en die heeft nergens last van :D. Maar het is inderdaad wel erg warm :P.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:20

Ik ga dit jaar in de zomervakantie naar Hurghada,2 jaar geleden ben ik naar Sharm gegaan.
Hadden 2 jaar geleden 23 uur vertraging in Zaventem dus hopenlijk dit jaar niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:49

Aranel schreef:
Trouwens, in Hurgharda (ofzo :') ) kon je niet met dolfijnen zwemmen toch? Bij een klein excursiebureautje in Egypte zeggen ze namelijk dat ze bij het snorkelen daar, 8 vd 10 keer dolfijnen tegenkomen.. maar ik meende hier verschillende keren gelezen te hebben dat het daar juist niet kan?

wij hebben er niet mee gezwommen,maar ze kwamen ineens onder de boot uitgesprongen op doortocht naar iets intressanters
als je snorkelt met neckerman zullen ze het ook zeggen,je kan hopen dat je ze tegen komt en ze gaan op de plek kijken waar ze zich ongeveer ophouden.Maar het zijn wilde dieren dus je kan er geen afspraak mee maken ;)

wij hebben ook gesnorkeld bij die gasten die je aan het strand een goedkopere excursie aanbieden,daar hebben we ze niet gezien ,maar met hun wel weer de napoleonvissen vlak bij bountyeiland(de foto's hier iets boven)De neckerman excursie is duurder maar wel beter.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:13

Wij kwamen de man die ons excursies verkocht op het strand tegen met zijn boot :P. Die was al bij de dolfijnen :). Als ik ooit nog een boottocht ga doen boek ik ook gewoon bij hem, dan heb je geen problemen met opgehaald worden met een busje want Arabella heeft gewoon zijn eigen haven waar de boot in ligt. Dat is toch wel ideaal! En de boot zit ook nooit vol dus je kan ook lekker liggen enz...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:25

Romyjuh_Xx schreef:
Kan mij iemand zeggen hoeveel een vliegtrip voor 2 personen van Sharm el Sheikh naar Cairo is?

Zal aan de periode liggen denk ik. Maar als ik even snel zoek online vind ik er een van 131 euro retour pp

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:26

Tamadine schreef:
Hoi allemaal,

Gr Mara

Middenin de zomer ben ik ook in Egypte geweest. Erg warm, je doet van 11 uur tot 4 uur niks. Oftewel ik was binnen in huis aan het rommelen of slapen. Ga je dan wel naar buiten, is het erg warm. Je kan beter in het voorjaar of najaar gaan. Dan is het overdag ook warm, maar dan kan je nog wel iets doen.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:00

evdpanne schreef:
Wij kwamen de man die ons excursies verkocht op het strand tegen met zijn boot :P. Die was al bij de dolfijnen :). Als ik ooit nog een boottocht ga doen boek ik ook gewoon bij hem, dan heb je geen problemen met opgehaald worden met een busje want Arabella heeft gewoon zijn eigen haven waar de boot in ligt. Dat is toch wel ideaal! En de boot zit ook nooit vol dus je kan ook lekker liggen enz...

Heette hij toevallig Kees-Jan?
Haha die verkocht ons ook altijd excursies op het strand. Ik vond het heel erg goed, en de helft goedkoper dan Neckermann :j.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:02

Tamadine schreef:
Hoi allemaal,

Gr Mara

Ik ben er ook 1 keertje geweest in Juli, en pfff dat was echt extreem. Als ik dan 5 minuten in de zon lag en ik stond op, viel ik zowat van me stokkie. uit eindelijk dus standaart onder de parasol, of in de hotelkamer blijven met de airco aan.
Overigens evengoed een heerlijke vakantie gehad, alleen geen excursies kunnen doen, alleen excursies op de boot, dat was dan tenminste goed uit te houden.