USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:22

Deze reis past idd wel in jullie straatje Berdien!

Katja :')
Goede reis en een fijne vakantie!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 07:23

Veel plezier, Katja :j

Berdien, ook ik zeg gekkenwerk maar als jullie dat leuk vinden. Wij gaan nu voor de 5e keer naar Florida en ben er nog lang niet uitgekeken. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om Florida in 7 dagen af te raffelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:57

Oh, maar ik heb ook niet de illusie dat je na 7 dagen daar alles gezien hebt :) Ik zie dit soort reizen als ontdekkingsreizen, je komt overal korte tijd en zo kun je zien waar je eventueel in de toekomst nog naar terug wil. Zo hebben we ook het westen van Amerika gedaan. En zo weet ik dat ik écht nog wel een keer terug wil naar de Grand Canyon, Bryce en Monument Valley, maar dat ik Zion de volgende keer oversla, LA het ook niet echt helemaal is maar San Francisco wel echt de moeite waard is om verder te ontdekken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:33

Leuke tour Berdien, maar dit lijkt me echt nog meer intensief dan een "snelle" tour. Ik vind het bijna te zot dat je nergens (behalve in DC) één volledige dag hebt. Op één namiddag/avond/ochtend kan je amper wat zien van bv. Boston.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:43

Daarom hou ik ook niet van georganiseerde groepsreizen. Heel leuk allemaal maar ik doe liever iets op m'n eigen tempo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel van tempo in mijn reizen hou, maar afgelopen jaar hebben we toch ruim 3 weken in Florida doorgebracht en ik zou er best wel langer hebben kunnen blijven want een heel stuk hebben we niet gezien. Ik snap aan de ene kant best dat je new york met Florida combineert. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan, maar dan op eigen houtje en hebben een aantal dingen weggelaten. Ze zijn uiteindelijk 3 weken weggeweest.

Als je het echt al ontdekkingsreis ziet dan denk ik dat je een hele mooie vakantie gaat krijgen. Lekker genieten!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:00

Yasmine schreef:
Leuke tour Berdien, maar dit lijkt me echt nog meer intensief dan een "snelle" tour. Ik vind het bijna te zot dat je nergens (behalve in DC) één volledige dag hebt. Op één namiddag/avond/ochtend kan je amper wat zien van bv. Boston.

Heel snel de Freedom Trail aflopen (2.5 mile, 2 uur), de brug over rennen naar Cambridge, 14 seconden naar Harvard University kijken en weer terug? :D

Ieder zijn/haar ding......

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:06

Poeh wat een trip Berdien. en dan vinden sommige onze reis al een onderneming LOL.

We hebben inmiddels alles geboekt...
Reis naar NY per vliegtuig. 4 nachten hotel op de Riverside. Vrijheidsbeeld en 9/11 memorial zijn DE twee zaken om te doen. Alles per metro.

Dan met trein via Chicago (overstap) naar San Francisco. Eten en slapen aan boord.

San Francisco hebben we een hotel aan de Emeryville zijde met uitzicht op de baai. En vanaf dan een huurauto (Manlief wilde wel graag een middelgrote SUV LOL) In SF natuurlijk de brug, de tram, het centrum... Na enkele dagen rijden we dan de H1 af naar LA. Daar hebben we 2 dagen voor gepland staan.

In LA verblijven we totaal 11 nachten. Het huis wat we wilden werd ineens niet meer verhuurd en na veel plussen en minnen hebben we nu een hotel in de buurt van Universal Studios (1 van onze wensen op het to do lijstje). En natuurlijk Griffith park, walk of fame, etc. En dan auto inleveren bij LAX en terug naar huis. We hebben er heel veel zin in! Nu nog wachten op de bevestiging van de galerie waar we heen willen en dan is het helemaal compleet :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 19:29

Leuke trip Zilfstar! Jammer dat het huis niet meer beschikbaar was voor jullie. Maar jullie hebben een leuk vooruitzicht, wanneer vertrekken jullie?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:29

We vertrekken 28 juli. ja we hadden huis gevonden via Homestay maar verhuurster zei dat dit te ver vooruit was en ze niet zeker wist of ze wel zou verhuren. beetje raar... Toen voors en tegens van een hotel of huis tegen over elkaar gezet. Zwembad, gratis wifi en gratis ontbijt gaf toen toch wel de doorslag voor een hotel LOL

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:31

Dat gebeurt vaker. Vaak zijn het vakantiehuizen die mensen zelf gebruiken en weten ze nog niet wanneer ze zelf vakantie hebben of wanneer hun kinderen erin gaan bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:10

Change of plans! We gaan wellicht dit jaar ook naar de overkant van de plas! New York gecombineerd met Toronto waarschijnlijk. Manlief en ik hebben een beetje heimwee...

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:57

Wat een leuk topic! Ik word weer helemaal enthousiast. Kan alleen nu niet sparen voor een reis vanwege studie in het buitenland, maar dr is een heeeel klein kansje dat ik misschien in Amerika mijn stage kan en wil lopen!

NYC trekt me enorm! Ik ben er vorig jaar zomer geweest en wil eigenlijk nu al weer terug. Vorig jaar ook de westkust gehad, en San Francisco is ook een van mn favoriete steden :):)
Ondanks dat niks vast staat lijkt het me zo geweldig om in NYC stage te kunnen lopen. En dan natuurlijk ook wat meer van de oostkust te kunnen bekijken!

Er komen veel leuke reizen voorbij hier! Ik ga even mee kijken ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:40

Met de trein vind ik tof Zilfstar! Dat zou voor mij ook de ultieme amerika reis zijn, van oost naar west (of andersom) met Amtrak. :D

Ik zit een beetje te dubben of we in 2017 weer voor Japan of dus de USA gaan :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:42

Haha Jans. Bekend dilemma. Wij gaan dit jaar naar USA. Misschien volgend jaar naar Japan als het kan :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:46

Wat vinden jullie zo leuk aan Japan? Ik ken het land verder niet, maar op grond van de beelden die ik zo hier eendaagse gezien heb, word ik er ook niet echt enthousiast van.

Wij kregen vandaag nog een mail van TUI dat de visaregels veranderd zijn. Lijkt mij persoonlijk een beetje aan de late kant voor over een paar weken vertrek :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 14:14

Daar ben ik idd ook benieuwd naar, waarom Japan?

Dat is idd een beetje laat van TUI.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:15

Andere cultuur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:26

Cultuur, eten, architectuur, de mensen. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:36

Eten vind ik in de USA ook prima en van sushi hou ik niet.
Maar wij zijn meer natuur- dan cultuurmensen.
Volgend jaar Costa Rica, dus ook natuur.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:15

Jans schreef:
Cultuur, eten, architectuur, de mensen. :D

Hoe red je je in Japan qua taal? Het gemiddelde Engels daar is lauw loene, niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:27

Wij hebben ons prima gered in het engels :j en we hadden ons het Katakana wat eigen gemaakt, dan kan je best veel lezen (Katakana is foenetisch engels :+ ) maar zeker in de grote steden gaat engels best prima :j (en in de dorpjes ook wel). En anders kom je met handen en voeten ook een eind, de japanners willen graag je begrijpen :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:42

Hmmmm....dat biedt mogelijkheden. ik heb jaren gecorrespondeerd met een Japanse (sport-)journalist. Had best naar Japan willen gaan maar had zoiets van: dat komt niet goed met hun Engels en ik wil niet dat mijn vriend zich verplicht voelt om verlof/vakantiedagen op te nemen vanwege mij want daaro hebben ze toch al absurd weinig verlof/vakantie.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:00

En er zit een Disney :+:

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:44

Ik ga dit jaar ook naar Japan :D Ben zo benieuwd!