USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:06

Mijn vader is ook super enthousiast over de dreamliner omdat het zoveel comfortabeler is. Ik ben benieuwd want ik kan me haast niet voorstellen dat het veel verschil maakt maar we gaan het zien.

Dat park ziet er wel tof uit Fitz, ik heb hem maar even op m'n lijst gezet. Is iets meer dan 2 uur rijden dus dat is wel te doen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:52

Hoi allemaal,

ik had zelf een topic geopend, maar kreeg de tip van dit topic. Misschien dat jullie mij hier nog kunnen helpen? Dit is het issue:

Binnenkort vertrek ik voor een weekje naar New York met mijn vriend en zijn ouders, ter ere van hun 40 jarig huwelijk. Dit is een cadeautje van de (schoon)kinderen aan hun.

Nu wil het zo zijn dat het gepland is in de week dat ook mijn vriend en ik ons 'jubileum' hebben, we zijn dan precies 5 jaar samen. Het lijkt me leuk om daar toch wel een beetje aandacht aan te besteden. We hoeven ook niet constant met mijn schoonouders op te trekken, dus we willen in ieder geval die avond met zijn tweeën iets leuks doen.

De vraag is alleen: wat?

Google heb ik al geraadpleegd, maar ik kan me in die suggesties niet echt vinden. Een broadwayshow vindt mijn vriend verschrikkelijk. Een rooftopbar vind ik verschrikkelijk (hoogtevrees!).

Budget is er wel: liefst niet over de top, maar het mag ook wel iets kosten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:14

Ik ben net terug uit New york!

Wij hebben een heli vlucht gedaan (zoals in dit topic werd aangeraden) dit was zeker een top idee!
Verder was er ook een leuk restaurant waar de bediening zingt. Terwijl ze opdienen en echt goed zingen. Niet zo een duur restaurant maar wel zeker een aanrader!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:24

Dank voor de tips! Een helikoptervlucht zou mijn wederhelft wel heel blij maken idd... ik ga eens kijken!
Dat restaurant met zingende staff klinkt leuk om met mijn schoonouders er bij te doen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:29

Ik zal straks eens kijken voor dat adres van die bar. Best na half 8 of voor 5u gaan. Want ze staan evht heel ver buiten aan te schrijven.

Een basketball wedstrijd is ook heel leuk! Of amercian football! Ik ken niets van beide sporten, maar de sfeer is super leuk!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:33

Vorig jaar zijn we toevallig ook geweest en toen was het zijn verjaardag, en zijn we naar een baseball wedstrijd geweest.. dus een sportwedstrijd wordt misschien wat afgezaagd ;)
De helikoptervlucht als het donker is lijkt me ook heel gaaf, maar daar zit dan gelijk weer een boottocht aan vast, en dat hoeft van mij dan weer net niet...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:25

Is toch wel gaaf hoor, varen rond Manhattan!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:29

Haha, ik was zelf toch ook al aan t twijfelen geslagen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:02

Ik weet dat het een tijdje geleden is genoemd maar ik kan het niet meer terugvinden.
Wie weet de site voor de sportwedstrijden van de universiteit?
Alvast bedankt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:04

purny schreef:
Ik weet dat het een tijdje geleden is genoemd maar ik kan het niet meer terugvinden.
Wie weet de site voor de sportwedstrijden van de universiteit?
Alvast bedankt

Bedoel je de NCAA, de National Collegiate Athletes Association? De overkoepelende club zeg maar?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:25

Volgens mij wel toch. Waarbij je op een kleinschaligere plek zit maar wel met die goede gezellige sfeer

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:27

Whoop whoop! We moeten alles nog boeken, maar het lijkt er toch wel érg naar uit te zien dat we dit najaar de oostkust van Amerika (New York, Boston, Washington) en Canada (Ottawa, Montreal) gaan bezoeken :):) Weer in sneltreinvaart, maar vooral als bekroning op Amerika 2014 en Canada 2015: Nu Amerika&Canada 2016 :D :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:31

purny schreef:
Volgens mij wel toch. Waarbij je op een kleinschaligere plek zit maar wel met die goede gezellige sfeer

Dat verschilt. De NCAA is de organisatie die over alle college sporten gaat, van American Football tot golf en alles daar tussenin. En er zijn wedstrijden waar 60.000-80.000 mensen zitten tot wedstrijden waar bijna niemand zit. Welke sport zou je willen zien? Waar en wanneer? Van daaruit kun je dan gaan zoeken.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:39

American football. Heeft de NCAA een eigen site waar ik kan gaan zoeken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:49

purny schreef:
American football. Heeft de NCAA een eigen site waar ik kan gaan zoeken?

http://Www.ncaa.org

Ter info: het seizoen loopt van eind augustus tot en met december. College American Football bestaat uit tientallen divisies van verschillende kwaliteiten verdeeld over het hele land. Je zoekt je waarschijnlijk helemaal gammel als je begint bij NCAA. Dan kun je beter iets googelen als: college football en de naam van de stad of state waar je bent.

EDIT: ik zie nu dat de meeste teams nog geen wedstrihdprogramma hebben. Niet gek, want het seizoen is net afgelopen. Ik denk dat je de nieuwe planningen vlor het komende najaar pas ergens in mei/juni kunt zien......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:17

Ik zie net dat ik op 26-8-15 om 18:21 uur al zoiets voor je uitgezocht heb in dit topic. Pagina 313. Ik had net als jij ook al zoiets van: dit gesprek komt me bekend voor :D

Laat me maar weten (al-dan-niet via PB) of ik nog iets voor je kan uitzoeken. Ik heb daar zelf wel lol aan, aan dat uitzoekwerk......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:26

Cowboy55 schreef:
Ik zie net dat ik op 26-8-15 om 18:21 uur al zoiets voor je uitgezocht heb in dit topic. Pagina 313. Ik had net als jij ook al zoiets van: dit gesprek komt me bekend voor :D

Laat me maar weten (al-dan-niet via PB) of ik nog iets voor je kan uitzoeken. Ik heb daar zelf wel lol aan, aan dat uitzoekwerk......

Jaa zie je wel... En ik maar bladeren en zoeken en zoeken :D ik zit in ieder geval van 19 tot en met 25 september in New York.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:33

Dan hoef je in het voorjaar alleen nog maar even uit te vloiien of de Columbia Lions in die periode een thuiswedstrijd heeben en je zit gebeiteld...... +:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:34

Ok dank je. Ik ga het opschrijven voordat ik het weer vergeet :+
Wat ik me ook afvraag. Je hebt ook van die cheerleader films. Zijn er dan ook cheerleaders bij die wedstrijden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:14

purny schreef:
Ok dank je. Ik ga het opschrijven voordat ik het weer vergeet :+
Wat ik me ook afvraag. Je hebt ook van die cheerleader films. Zijn er dan ook cheerleaders bij die wedstrijden?

Bij de ene club wel, bij de andere niet. Als je weet naat welk team je gaat kijken kun je ze vervolgens eens opzoeken op het internet. Als er een cheerleader groep is hebben die meestal ook wel een plekje op de website, net als de mascotte.

Edit: zie je wel :D http://www.gocolumbialions.com/ViewArti ... EM_ID=9600

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:31

Oh thnx Cowboy! You made my day :D. Nu nog hopen dat m'n Amerikaanse vriend kan komen en m'n vakantie is compleet :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 12:22

Berdien schreef:
Whoop whoop! We moeten alles nog boeken, maar het lijkt er toch wel érg naar uit te zien dat we dit najaar de oostkust van Amerika (New York, Boston, Washington) en Canada (Ottawa, Montreal) gaan bezoeken :):) Weer in sneltreinvaart, maar vooral als bekroning op Amerika 2014 en Canada 2015: Nu Amerika&Canada 2016 :D :D

Gaaaaaf!!! Gaan jullie weer met de groepsreis mee?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:23

Wat een gave reizen komen hier allemaal voorbij!

Onze reis komt ook al dichterbij, nog een paar maanden :)
Uiteindelijk besloten om ook Moab en Yellowstone toch in de reis te plannen en niet een rondje te maken zoals eerst de bedoeling was. We beginnen nu in LA en eindigen in Yellowstone (en dan terugvlucht vanaf SLC)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:27

Ja Nadir, weer met Fox! Dat is nu al twee keer heel goed bevallen. En met mijn nieuwe baan van 40-50-60 uur in de week heb ik geen tijd/zin/energie om een reis te plannen :)) We gaan dan op 16 september, een reis van 14 dagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:55

Ben ik echt heel erg als ik nu al bezig ben met mijn reis in 2017? :D