Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zoveel foto's plaats.

De eerste ochtend na de storm was het weer een prachtige morgen met een stralend blauwe lucht en een lekker zonnetje. De paden die ik de dag ervoor vrij gemaakt had waren gelukkig nog deels zichtbaar, omdat de sneeuw eigenlijk te diep was voor de snowblower. Door met de lagere delen te beginnen lukte het net!

Maar ook ons deck lag helemaal vol en de dakgoot hangt (nog steeds) vol met ijspegels. Prachtig om te zien, maar vorig jaar is daardoor de dakgoot naarbeneden gekomen, dus ik hoop dat hij dit jaar blijft hangen.

Maar 1 hertenspoor in de achtertuin. Normaal hebben we elke dag een aantal herten in de tuin, dus de dieren zijn duidelijk een beetje van slag.

Zo blij toen ze de straat geploegd hadden! Al lag er toen ineens een meer dan een meter hoge berg van samengeperst sneeuw & ijs. Loeizwaar om te scheppen en de snowblower gaf er gelijk de brui aan. Dus dan maar allebei met onze scheppen aan de gang, maar de bergen naar de oprit waren toen al bijna net zo hoog als ik en om dat zware spul boven je schouders uit te tillen is afzien. Gelukkig kwam de buurman toen met een grotere snowblower aanzetten en heeft hij een handje geholpen! Na meer dan 5,5 uur onafgebroken werk lag alles er weer netjes bij

Snel even een hapje gegeten en toen gingen we de auto van mijn vriendin ophalen. Die had ze tijdens de storm bij de Chinees geparkeerd omdat ze niet verder kon ... helaas heeft het daarna nog flink gesneeuwd en kwamen we vast te zitten, maar met hulp van 3 mannen die toevallig langskwamen en ik konden we de auto de weg op duwen.
Foto van de bergen langs de weg vlakbij de Chinees.

Ik was zo blij om weer op de manege te zijn! Ze hadden al veel werk verricht.

De sneeuw in de achtersta paddocks was nog helemaal gaaf.

Ik had mijn paard (merrie 32) even bij de rand van de sneeuw geparkeerd om wat foto's te maken en die piepte er gelijk vandoor in de sneeuw. Stoute oma!

Die avond direct doorgereden naar de sportschool om lekker in de sauna te liggen. Ze hadden als er onwijs netjes bij liggen, maar nog wel een paar giga bergen op de parkeerplaats.

Natuurlijk ben ik gisteren ook weer naar de manege gegaan en deze keer heb ik mijn paard even in een van de paddocks gelaten. Ze vind het erg leuk, dus dat leek me het risico wel waard.

En als laatste nog een foto van mijn buurtje en haar paard. Daar kan je zien dat de weg naar de paddocks erg lastig is met zo'n groot opgewonden paard naast je.

Moet nu weer naar stal, maar ik zal vanavond nog even reageren wbt Hawaii.