USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:27

Ik leef nog, maar over het algemeen komt alles maar langszaam op gang. Dit gebied is gewoon niet op deze hoeveelheden sneeuw berekend en veel straten zijn nog niet geploegd. Vlakbij is een stal ingestort door de sneeuw op het dak; 35 paarden bekneld, maar gelukkig geen ernstige verwondingen. Mijn eigen manege is al sinds vorige week gesloten omdat het sneeuwvrij maken van de oprit e.d. zelfs met de tractor en ploeg ontzettend veel tijd vreet.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zoveel foto's plaats. :o

De eerste ochtend na de storm was het weer een prachtige morgen met een stralend blauwe lucht en een lekker zonnetje. De paden die ik de dag ervoor vrij gemaakt had waren gelukkig nog deels zichtbaar, omdat de sneeuw eigenlijk te diep was voor de snowblower. Door met de lagere delen te beginnen lukte het net!
Afbeelding

Maar ook ons deck lag helemaal vol en de dakgoot hangt (nog steeds) vol met ijspegels. Prachtig om te zien, maar vorig jaar is daardoor de dakgoot naarbeneden gekomen, dus ik hoop dat hij dit jaar blijft hangen.
Afbeelding

Maar 1 hertenspoor in de achtertuin. Normaal hebben we elke dag een aantal herten in de tuin, dus de dieren zijn duidelijk een beetje van slag.
Afbeelding

Zo blij toen ze de straat geploegd hadden! Al lag er toen ineens een meer dan een meter hoge berg van samengeperst sneeuw & ijs. Loeizwaar om te scheppen en de snowblower gaf er gelijk de brui aan. Dus dan maar allebei met onze scheppen aan de gang, maar de bergen naar de oprit waren toen al bijna net zo hoog als ik en om dat zware spul boven je schouders uit te tillen is afzien. Gelukkig kwam de buurman toen met een grotere snowblower aanzetten en heeft hij een handje geholpen! Na meer dan 5,5 uur onafgebroken werk lag alles er weer netjes bij
Afbeelding

Snel even een hapje gegeten en toen gingen we de auto van mijn vriendin ophalen. Die had ze tijdens de storm bij de Chinees geparkeerd omdat ze niet verder kon ... helaas heeft het daarna nog flink gesneeuwd en kwamen we vast te zitten, maar met hulp van 3 mannen die toevallig langskwamen en ik konden we de auto de weg op duwen.

Foto van de bergen langs de weg vlakbij de Chinees.
Afbeelding

Ik was zo blij om weer op de manege te zijn! Ze hadden al veel werk verricht.
Afbeelding

De sneeuw in de achtersta paddocks was nog helemaal gaaf.
Afbeelding

Ik had mijn paard (merrie 32) even bij de rand van de sneeuw geparkeerd om wat foto's te maken en die piepte er gelijk vandoor in de sneeuw. Stoute oma! :P Tot slot nog een mooie zonsondergang over de grote wei.
Afbeelding

Die avond direct doorgereden naar de sportschool om lekker in de sauna te liggen. Ze hadden als er onwijs netjes bij liggen, maar nog wel een paar giga bergen op de parkeerplaats.
Afbeelding

Natuurlijk ben ik gisteren ook weer naar de manege gegaan en deze keer heb ik mijn paard even in een van de paddocks gelaten. Ze vind het erg leuk, dus dat leek me het risico wel waard.

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste nog een foto van mijn buurtje en haar paard. Daar kan je zien dat de weg naar de paddocks erg lastig is met zo'n groot opgewonden paard naast je.
Afbeelding

Moet nu weer naar stal, maar ik zal vanavond nog even reageren wbt Hawaii. <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:59

Wow..... Wat een hoeveelheid sneeuw zeg, niet te geloven! :wow: Wel leuk voor je merrie en het levert leuke plaatjes op. Maar elke dag 5 uur sneeuw scheppen/ruimen is toch niet te doen?!

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:25

Mooie foto's maar ik ben blij dat wij die zooi hier niet hebben :+
Het geeft maar veel werk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:29

Het geeft wel erg mooie plaatjes :z :z Maar de overlast is inderdaad minder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:57

Alleen de laatste dag was meer dan 5, de andere dagen was ik niet zo ambitieus haha. Erg zwaar, maar het is eigenlijk net als hardlopen; als je net begint denk je "ik houd dit met geen mogelijkheid langer dan 15 minuten vol," maar als je doorzet dan kan je veel meer dan je denkt. Zodra je gaat zitten begin je alle pijntjes te voelen, daarom is doorwerken soms makkelijker.

In principe hadden we de sneeuw op het deck kunnen laten liggen denk ik. Pas als het net zo hoog als de railing ligt moet het echt geruimd worden, maar het is al een ouder deck dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. En de oprit van de buren neemt natuurlijk ook veel tijd in beslag.

Inmiddels zitten nog steeds heel veel mensen vast omdat hun straat nog niet geploegd is en ik hoorde op de radio dat ze niet verwachten dat alles morgen af is. Dat lijkt me echt verschrikkelijk!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 03:08

Nessie, hoe ben je tot Oahu of Big Island gekomen? En hoe lang ben je in Hawaii en tijdens welke maand? Ben je eigenlijk al eerder in het zuidwesten geweest? Want anders zou je ook alleen Hawaii kunnen doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:18

Wat een sneeuw zeg! Kost flink wat kracht dat opzij te schuiven.

Westkust moet erbij omdat we daar nog niet zijn geweest, Hawaii was meer een leuke bijkomstigheid. Willen een week naar een eiland toe. Zijn snelle vakanties gewend, hebben vorig jaar Miami,Bahama's,Keys,Orlando en New York in 3 weken gedaan :) Dit snelle ritme vinden we ook wel leuk! (En daarbij zit ik ook gewoon met werk thuis en een paar paarden waardoor ik geen 1,5 maand weg kan blijven). Oahu was de eerste optie qua vliegen, nu is de route gewijzigd en vanuit Oakland zijn een paar plekken even duur: Big Island,Oahu en het eiland met de kustlijn van NaPali (ik ben even de naam kwijt maar als ik wegklik is mijn tekst weg op mobiel haha). Die kustlijn vinden we er prachtig uitzien met de kliffen, maar meer voor een dagje. Van die mooie stranden (en dan liefst ook wat rustiger we houden meer van wat stillere plekjes 'ontdekken') spreken ons vooral aan :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:50

Met wat je omschrijft zou ik voor Kauai gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:59

Sneeuw foto's blijven prachtig maar ik ben heel dankbaar dat ik niet in die ellende zit. Maar blijven spammen Guinevere!!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:54

Jeetje wat een sneeuw Guinevere! En wij maar klagen hier met een iniminie laagje :')
Het ziet er op de foto's wel heel mooi uit!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:14

Aanvullend vraagje geldt voor alle eilanden, mensen ook ervaring met zo'n boottocht waar je ook gaat snorkelen (duiken met zo'n fles vind ik eng)? Lees verhalen over dolfijnen en schildpadden spotten in het water, maar is dat een reële kans?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:25

Wij zijn op de big Island gaan snorkelen en hebben daar een grote groep dolfijnen van heel dichtbij gezien en later toen het donker werd manta's.
Op Oahu hebben we ook veel gesnorkeld maar alleen vis gezien. Ook tof natuurlijk.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:32

Wij hebben op Maui heel veel zeeschildpadden gezien, op zo'n 2 meter afstand. Ongelooflijk mooi, zoiets vergeet je nooit meer...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:59

Katja schreef:
Met wat je omschrijft zou ik voor Kauai gaan.

Inderdaad. :j Kauai is het meest ongerept van de eilanden met prachtige stranden. Er is een fijne mix van drukkere stranden (bijv Poipu en mijn favoriet Hanalei Bay) en rustige stranden als Moaloa Bay & Secret Beach. Snorkelen is dan wel minder goed dan op Big Island & Maui, maar beter dan Oahu.

Citaat:
Aanvullend vraagje geldt voor alle eilanden, mensen ook ervaring met zo'n boottocht waar je ook gaat snorkelen (duiken met zo'n fles vind ik eng)? Lees verhalen over dolfijnen en schildpadden spotten in het water, maar is dat een reële kans?

Tenzij je graag met de boot gaat of bijv. met manta rays wil snorkelen is een boottocht niet nodig. Je kan op elk eiland gewoon vanaf het strand snorkelen. Dolfijnen zie je niet zo snel tijdens het snorkelen; ik heb er toevallig een paar gezien tijdens een manta snorkel, maar dat was puur toeval. Snorkel excursies waar ze op zoek gaan naar dolfijnen zijn helaas verschrikkelijk slecht voor de dolfijnen. ;( Schildpadden kan je bijna niet missen, vooral op Maui en Big Island.

Welke tijd van het jaar ga je?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 06:42

Katja schreef:
Maar blijven spammen Guinevere!!

Hihi ok dan! Waarschijnlijk wel de laatste, want het mooie is er nu wel af. Maar ik vind de bergen op parkeerplaatsen altijd zo grappig, dus toen ik vandaag naar Target ging moest ik gelijk aan Bokt denken. :P
Afbeelding

Even fototje van bovenop de berg ... je ziet dat het niet om één grote berg gaat, maar dat de hele parkeerplaats er vol mee ligt.
Afbeelding

Soms gebruiken ze vrachtwagens om het in een rivier te dumpen, maar meestal schuiven ze het gewoon op een grote hoop. Deze keer hebben we zoveel sneeuw gehad dat er zelfs speciale sneeuw smelters geleend zijn uit het noorden (niet voor de Target parking lot uiteraard, maar voor bijv het Football stadium haha).

Kinderen zitten nog steeds thuis. De straten zijn nog niet allemaal geploegd en op de meeste plaatsen hebben mensen hun stoep niet sneeuwvrij gemaakt, waardoor de kids niet veilig op de bus kunnen wachten. Of ze deze week nog naar school gaan is maar de vraag ... :wow: Een lastige situatie omdat veel mensen al wel op hun werk verwacht worden.

Er is gelukkig al heel veel gesmolten in het zonnetje/warmte, maar vanacht wordt het -9! :brr: Bloedlink, want nu ligt alles vol met "black ice." Noemen jullie dat ook zo? Zeg maar ijzel, alleen zo'n dun laagje dat je het niet ziet liggen tenzij je precies de juiste lichtinval hebt. Ik moest vanavond als een omaatje naar mijn auto schuivelen om overeind te blijven op de ijsbaan parkeerplaats.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:33

Guinevere schreef:
Soms gebruiken ze vrachtwagens om het in een rivier te dumpen, maar meestal schuiven ze het gewoon op een grote hoop. Deze keer hebben we zoveel sneeuw gehad dat er zelfs speciale sneeuw smelters geleend zijn uit het noorden (niet voor de Target parking lot uiteraard, maar voor bijv het Football stadium haha).

En doe je dat niet dan krijg je dit: Metrodome Minnesota 2010: Die blob die je naar beneden ziet komen is het dak......

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 16:30

Wat een berg sneeuw zeg! Hoe is het nu, nog veel last van ijzel gehad? En kunnen mensen inmiddels weer naar hun werk/school?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:52

Hier een vraag van een meelezer, dochterlief wil in juni naar de USA.
Ze heeft de reis Dances with Wolves http://www.nbbs.nl/reisaanbod/dances-with-wolves-auto/
op het oog maar ik vind het best een behoorlijke prijs. En de autohuur zit er nog niet eens bij.....
Iemand nog een suggestie?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:26

Ik zou gewoon zelf los boeken, deze reis die je hier toont is veel te gehaast! Dit is een reis waar je minimaal 4 weken voor nodig hebt, niet minder dan 3.

Kijk eens op het alles amerika forum. Daar worden mooie routes geplaatst en zelf boeken is echt heel makkelijk. Vliegticket boeken, route maken en via trivago hotels boeken en bij Kilroy of Drive USA een offerte voor huurauto opvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:57

Margee schreef:
Hier een vraag van een meelezer, dochterlief wil in juni naar de USA.
Ze heeft de reis Dances with Wolves http://www.nbbs.nl/reisaanbod/dances-with-wolves-auto/
op het oog maar ik vind het best een behoorlijke prijs. En de autohuur zit er nog niet eens bij.....
Iemand nog een suggestie?

Ik vind dagen waarop je 500 km moet rijden en dan ook nog moet genieten van het uitzicht behoorlijk aan de pittige kant eigenlijk :=

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:13

Dat vonden we zelf ook al, je racete overal langs. Thuis zie je aan de foto's waar je geweest bent! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:02

Ik zou ook zeggen: forum van Alles Amerika!

Ik ben er al 10 jaar lid en een aardig doorgewinterde Amerikaganger. Op dat forum kan je zoveel advies krijgen als je wil, er worden hele routes voorgestelde en met zelf alles regelen ben je vaak veel voordeliger uit. En de voorpret is geweldig!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:03

MoniqueT schreef:
Ik zou ook zeggen: forum van Alles Amerika!

Ik ben er al 10 jaar lid en een aardig doorgewinterde Amerikaganger. Op dat forum kan je zoveel advies krijgen als je wil, er worden hele routes voorgestelde en met zelf alles regelen ben je vaak veel voordeliger uit. En de voorpret is geweldig!

Jaa helemaal eens! Je kapot lachen als je een flop geboekt hebt of genieten van dat ene pareltje!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:08

Het forum is trouwens nu gesloten wegens onderhoud :-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 23:10

Ik ben echt al een hele poos niet op dat forum geweest. Binnenkort maar weer eens een kijkje nemen!