USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:52

Ik snap het wel hoor Purny! De eerste keer dat we zoveel sneeuw kregen vond ik het ook onwijs gaaf, maar nu we ons eigen huis hebben met een oprit die we zelf sneeuwvrij moeten maken is het iets minder haha. En met deze hoeveelheid sneeuw kan je niet eens sleeen! -O-

Ben nog niet buiten geweest, maar er is bijna niks meer te zien van mijn harde werk gisteren. Hoorde ook al dat er vanochtend flink wat natte sneeuw gevallen is, dus ik ben bang dat het loeizwaar is. Maar ook weer een beetje goed nieuws; ze hebben de verwachting bijgesteld en als het goed is blijft het bij 45-60cm.

Mijn vriendin heeft besloten om toch naar huis te komen. Had liever dat ze gebleven was, of met iemand met een SUV meeging, maar ja ... hopelijk vallen de grote wegen mee, dan kan ze de laatste km lopend afleggen (onze straat is nog niet geploegd).

Ga zo mijn sneeuwpakkie aantrekken en aan mijn spierballen werken. :+

Sfeerplaatje vanuit de keukendeur:
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:10

Toen ik de berichten ook las en zag dacht ik alleen maar: Sneeuw! Maar ook niet denkende over de gevolgen wat kan gebeuren als al die sneeuw smelt. Waar moet al dat water heen... hier in NL is het al een grote kleffe zooi en natte gore bende...
Is Amerika op zo'n grote hoeveelheid water voorbereid of moet je dan denken aan Sandy?

Wel een prachtig plaatje hoor!

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:22

Heftig Guinevere! Sterkte daar!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:25

Het is idd een mooi plaatje, maar het geeft een hoop ellende en na een dagje heb je het waarschijnlijk wel gezien. Hopelijk verloopt de reis van je vriendin voorspoedig. Sterkte daar!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:31

Ziet er idd erg mooi uit, maar het zou moeten voelen zoals het eruit ziet: zacht en donsachtig (en dus lekker warm!). :+ Hier ligt ook nog steeds sneeuw, maar die hoeveelheden die jullie daar hebben heb ik hier (gelukkig) nog nooit gezien. Verder is sneeuw leuk als je er alleen maar vanuit je warme woonkamer naar hoeft te kijken. :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:55

Arrrgh wat een vervelend klusje! Ik was eigenlijk van plan om de hele oprit te doen, maar ik ben niet verder gekomen dan een klein strookje van de garage naar de weg (die nog steeds niet geploegd is), de stoep, de voordeur en naar die van de buren. Die zijn al wat ouder en de sneeuw lag zo hoog dat ze niet eens de deur open konden maken haha.

Behalve een wat modderig gazon en een plas voor de oprit verwacht ik geen problemen met wateroverlast. Het heeft gelukkig veel minder volume wanneer het gesmolten is.

Mijn vriendin is nog steeds onderweg naar huis, inmiddels al bijna 6 uur en zonder file doet ze er 45 minuten over! :roll: Ik had liever dat ze gewoon op haar werk was gebleven, maar ik zit dankzij diezelfde werkgever thuis met een burnout dus ik snap wel dat ze zo snel mogelijk weg wilde ...

Ze vertelt me net dat ze (was aan het carpoolen met collega) meer dan 10x de auto hebben moeten duwen en zelfs 2x door andere mensen gesleept werden. :wow: Gelukkig heeft ze nu de auto geparkeerd en gaat ze de laatste 1,5km te voet afleggen. Ze is koud en moe, maar verder in orde.

Haar college heeft ze eerst afgezet (ook 1-2km van haar huis) en die texte me net dat ze veilig thuis is, maar dat ze geen stroom meer hebben. Brrrr kan me niet voorstellen om na al die ellende naar een koud huis te moeten. Het zure is dat we allebei hadden aangeboden om bij ons te logeren, maar ze wilde graag naar huis, niet wetende dat de stroom er uit zou gaan. Maar mijn vriendin zei al dat het gewoon te gevaarlijk is om haar weer op te halen, dus dat is echt ontzettend balen. Ik weet niet of en hoe lang wij nog stroom houden, maar nu nog wel gelukkig.

Kwa mooie foto's valt het flink tegen, de sneeuw is vrij zwaar en het waait nogal (met vlagen tot 80km/h) dus er blijft bijv. weinig op de bomen liggen. Sowieso niet zo fijn om onder deze omstandigheden met je camera naar buiten te gaan haha.

Nog een klein sfeerplaatje:
Afbeelding

Dat kleine stukje blauw wat je ziet is de auto van de buren :=

Ze belt me net op dat ze denkt dat ze de autosleutels in de sneeuw heeft laten vallen. Ga even kijken of ik kan helpen zoeken en anders sleep ik haar gewoon zonder naar huis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:59

Allemachtig wat een berg sneeuw. Hopelijk houden jullie stroom en komt je vriendin veilig thuis!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:02

Wat een ellende!
Sleutels in de sneeuw laten vallen heb ik ook een keer gedaan op wintersport, sterkte :=

Over een maandje zitten we gewoon al in Florida.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:09

Sleutels zijn weer terecht! Ik wilde net de deur uit stappen toen ze terug belde om te vertellen dat iemand haar een lift had gegeven terug naar de auto en ze lagen daar ergens in de buurt.

Electrisch dekentje zit in het stopcontact, waterkoker staat klaar om thee te maken en ik ga even snel een eitje bakken zodat ze ook iets warms te eten heeft.

Katja, ik hoorde van vrienden in Florida dat het daar dit jaar veel kouder is dan normaal. Volgens mij nog wel lekker weer, maar wel iets om rekening mee te houden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:15

Super fijn dat ze gevonden zijn!!

Het is kouder dan normaal begreep ik al van vrienden maar het is in januari wel warmer dan de oorspronkelijke verwachtingen omdat het een El Niño jaar is. Wij zitten vrij noordelijk dus normaal is er in februari dan wel nachtvorst en overdag een graad of 20, met af en toe een mindere dag.
We merken het wel als ik een gedeelte van de tijd in korte broek kan en m'n bikini uit de koffer kan dan ben ik tevreden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:55

Zooooo, die auto van je buren :oo Jezus! Wat een bergen sneeuw!

Wij hebben in de Northeast Blackout van 2003 gezeten, we waren 2 dagen bij familie in Detroit toen enkele staten in het noordoosten dagenlang zonder stroom waren. Dat was in de volle zomer, dus we konden gelukkig gewoon lekker BBQ'en om eten te maken. Maar ik kan me niet inbeelden hoe het moet zijn om je stroom te verliezen in die koude... Sterkte Guinevere! :brr:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:02

Wow, wat een sneeuw en wat een ellende, Guinevere. Hopelijk is je vriendin veilig thuis nu.

Ik zag ook al dat het zelfs op de Keys maar 16 graden wordt. Wij gaan over 7 weken dus dan kan het nog even lekker opwarmen in Zuid Florida :+

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:12

Wat een berg sneeuw zeg, niet leuk meer!

Hoorde net van een vriend van mijn vriend dat het in Louisiana juist warmer is dan normaal, iig rond de kersttijd. :=

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:15

Ik zie ook allerlei sneeuwfoto's voorbij komen op facebook van vrienden in New York.. Weet nog eerste winter dat ik verhuisde was er ook heel pak sneeuw.. Gaaf om te zien.. Voor een dag of twee :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:25

Wat ik me afvraag: Krijgen wij hier ook een restje mee of blijft het allemaal daar?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 02:12

Ben ik weer met een laatste update voor vandaag:

Mijn vriendin is inmiddels allang weer thuis, maar voelt zich niet zo lekker. Niet gek als je bedenkt dat ze meer dan 6 uur onderweg is geweest en meer dan 24u wakkker was. :(:)

Na een grote mok thee en een broodje ei wilde ze even een dutje doen, maar ze vroeg of ik even bij haar kon liggen omdat ze het nog steeds erg koud had ... en bijna 3 uur later werd ik pas wakker. :oo Oeps haha.

Onze straat is nog steeds niet geploegd en dat zal waarschijnlijk ook nog wel even duren. Ik begrijp van mijn vriendin dat zelfs de snow emergency routes (dwz de wegen die ze het eerst vrijmaken) zelfs maar 1 baan open hadden en dat maar de helft van de op- en afritten van de grote wegen sneeuw vrij zijn. Of ja, waren want het valt helaas nog steeds.

Door de wind kan je amper zien waar ik me vanochtend door een laag van 35cm geworsteld heb om een pad te maken. Heb geen zin om naar buiten te gaan, maar ik hoor van vrienden in de buurt dat er in totaal nu zo'n 45-50cm gevallen is. De wind loeit nog steeds om het huis, dus we laten het verder maar zo totdat het iets afzwakt.

Nog een paar foto's van vandaag:

Zo kan je een beetje mijn paadjes zien. Het ziet er niet eens zo lang uit, maar ik ben er lang mee bezig geweest ... heb een schouderblessure dus moest alles telkens in 4 lagen wegscheppen |o
Afbeelding

Deze vind ik nog best leuk! De sneeuw blijft mooi liggen op de struiken van de buren.
Afbeelding

Ben ook wel benieuwd of jullie er iets van mee zullen krijgen. Tot zo ver trekt hij naar het noorden, dus dan zou ik denken niet, maar ik heb er helemaal geen verstand van. :o?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 08:56

Mooi paadje hoor Guinevere, dat is toch onbegonnen werk?! Waarschijnlijk ben je ook verplicht om eea sneeuwvrij te houden?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:41

Later deze week komt het hier (UK) aan, maar het is hier een stuk warmer en zal enkel voor wisselvallig weer zorgen. Meer grijze lucht, wind, en regen dus. What else is new. :+ [/weermodus uit]

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:02

Zo, vandaag 5,5 uur zonder pauze met mijn sneeuwschep in de weer geweest. %) Ik ben kapot, maar we zijn klaar! En ze hebben de straat geploegd, dus ik ben heerlijk even bij mijn paard geweest.

Ik zal morgen uitgebreid reageren.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:05

Fitzroy schreef:
Ga je alweer terug, CL? Hoe lang heb je er gewoond? Voor mijn gevoel zit je er nog maar net :+

In welke periode ben jij in Miami geweest, laagseizoen zeker, Nessie?

Oeps had ik niet gelezen, we zijn in juni/juli geweest. Vriendin zat er al vanaf februari.

Wat een sneeuw zeg! Ben blij dat dat hier niet gebeurd -O-

We zitten nu toch te kijken voor westkust en Hawaii gecombineerd in oktober :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:46

Mensen nog ervaring met Hawaii? We boeken deze week de tickets, alleen twijfelen tussen Oahu en big island / island of Hawaii. Vinden het vooral leuk om rond te rijden langs mooie stranden (en andere natuur, maar zijn vooral fan van strandjes).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:54

The big Island heeft weinig mooie stranden dus dan kun je beter voor Oahu gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:58

Is allebei niet mogelijk? :D

Guinevere hoe is het daar?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:28

Nee moeten er helaas 1 kiezen, het gaat voornamelijk om de roadtrip (LA/Vegas/San Francisco/Grand Canyon/Hooverdam/Yosemite Park) maar we vliegen ook door naar een eiland van Hawaii. Anders wordt het iets te gek qua budget. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 18:49

Het houdt idd ergens op ja. Ik kan je niet helpen, ben alleen op Maui geweest en vond het een prachtig eiland.