USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 17:40

In dit topic is al vaker gebleken dat de voorkeur voor bepaalde airlines echt heel persoonlijk is.

Leuk vooruitzicht dat jullie nog een keer terug gaan CL!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:15

ja klopt. maatja houd er toch wel van als ik weet waar ik rekening moet houden. is toch wel 1e keer voor mijzelf om een vlucht te boeken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:54

Als het mogelijk en voordelig is boek ik KLM. Maar bijvoorbeeld 2 jaar geleden was united goedkoper naar san Francisco

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:40

Ik zou ook KLM/delta boeken omdat het rechtstreeks kan. Prima maatschappijen, delta vind ik persoonlijk economy class iets beter. Business zou ik dan weer met KLM vliegen omdat die nou toch best veel vliegtuigen aangepast hebben. Comfort class is ook al fijn.

Als je kosten wilt besparen kan je ook kijken vanuit Düsseldorf met air berlin Weet niet of ze rechtstreeks gaan. En anders british airways met overstap op Londen.

United raad ik af, heb je overstap in Amerika en is niet zo goed gewaardeerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:27

Stephanie_M schreef:
Ik zou ook KLM/delta boeken omdat het rechtstreeks kan. Prima maatschappijen, delta vind ik persoonlijk economy class iets beter. Business zou ik dan weer met KLM vliegen omdat die nou toch best veel vliegtuigen aangepast hebben. Comfort class is ook al fijn.

Als je kosten wilt besparen kan je ook kijken vanuit Düsseldorf met air berlin Weet niet of ze rechtstreeks gaan. En anders british airways met overstap op Londen.

Wij hadden met KLM/Delta ook een overstap in Amerika :+ Ligt er net aan waar je heen wilt natuurlijk :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:44

Keet schreef:
Stephanie_M schreef:

Wij hadden met KLM/Delta ook een overstap in Amerika :+ Ligt er net aan waar je heen wilt natuurlijk :)

Klopt haha zou nooit adviseren op las Vegas te vliegen vanwege de overstap, dan kan je beter LA vliegen bijv.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:27

Ik zou ook niet gaan voor een overstap in de VS. Ik heb toen ik naar NYC ging een overstap gehad op Philadelphia met 2.5u er tussen, ik heb echt nét m'n vlucht gehaald, maar dat kwam vooral omdat we het hele stuk hebben gerend van de douane naar de gate en ons langs alle rijen hebben gebeukt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:35

Ik heb toen een overstap in Houston gehad. We vertrokken al met vertraging uit Amsterdam. In Houston had ik maar 1 uur en 20 minuten. Heb me de tandjes gerend om van de ene terminal naar de andere terminal te komen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:35

Zo een new york pass, is dat zinvol? En vooral is dat zijn geld waard?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:39

Ik denk dat je gewoon de prijzen moet opzoeken en gaan kijken of je voordeliger uitbent.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:42

Purny dat had ik niet eens gered dan, ik heb meer dan 2 uur in de rij gestaan voor immigration..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:44

Vanillia schreef:
Purny dat had ik niet eens gered dan, ik heb meer dan 2 uur in de rij gestaan voor immigration..

Wonder boven wonder was er ook vrijwel niemand bij de immigrations

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:15

Wij hebben onze eerste reis op de heenweg een tussenstop gehad op Atlanta richting Orlando. Dat was prima, tijd genoeg. Terugweg van die reis hadden we een tussenstop op Detroit en daar hebben we ook meer dan genoeg tijd gehad.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 12:34

Soms ontkom je gewoon niet aan een overstap. Wij hadden destijds op Chicago een overstap en dat was goed te doen, weet niet meer precies hoeveel tijd we hadden. Op de terugweg zat er een overstap van 45 min tussen, het vliegtuig vertrok bijna 30 min te laat maar gelukkig was Washington Dulles een klein vliegveld en hebben we het makkelijk gered.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:40

Keet schreef:
Keet schreef:
Zou de rit van New Orleans naar Orlando nog leuke locaties onderweg hebben?

Omdat hier nog geen antwoord op gegeven is kom ik even uit mijn "meeleesmode".

Het ligt natuurlijk helemaal aan wat je mooi vindt en hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken. Ik weet dat je al diverse keren in Florida bent geweest, maar heb niet onthouden waar allemaal, maar hopelijk zit er toch nog iets tussen wat je nog niet kent en wel wilt zien.
Mijn partner is geboren en opgegroeid in het "moeras" iets ten zuiden van New Orleans en is diverse keren naar Florida gereisd met de auto. Hij stelt voor om ipv I10 en I75 de scenic routes Hwy 90 en Hwy 98 te nemen. Je ziet dan, behalve natuurlijk de vele mooie stranden, ook oa de volgende bezienswaardigheden:

- Uiteraard in New Orleans zelf Bourbon Street, Royal Street, French Quarter en héél veel lekkere eettentjes ;)
- Bayou Sauvage National Wildlife Refuge, LA.
- Pearl River Wildlife Management Area, MISS.
- Jefferson Davis's huis "Beauvoir" in Biloxi, MISS.
- Gulf Islands National Seashore, MISS.
- Mississippi Sandhill Crane National Wildlife Refuge, MISS.
- Bellingrath Gardens, MISS.
- USS Battleship Parkway, Mobile, ALA. (battleships, subs and airplanes)
- Pensacola airplane museum, beaches, FLA.
- Apalachicola National Forest, FLA.
- Tarpon Springs, FLA. (Greek community).

Ik ben er zelf dus nog nooit geweest, maar dit is een route die hij me zou laten zien als we van New Orleans naar Orlando zouden gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:52

Super bedankt voor je reactie VictoryBoy! Daar heb ik iets aan. Bedankt voor alle moeite in ieder geval!

Heb de route even via Maps bekeken en dat ziet er goed uit :) Vooral de twee airplane musea

We willen graag weer een tijdje relaxen in Florida in de buurt van Orlando maar ook iets nieuws toevoegen.
Mijn voorstel was New Orleans en dan Orlando. Vriend kwam met Georgia, maar niets specifieks.
Miami en dan de Keys en via de Everglades naar Orlando is ook nog een optie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:58

Ik vind een overstap in de VS juist wel fijn. Dan heb je Immigrations maar vast gehad en kun je direct je auto ophalen op de plek van bestemming.

Keet, persoonlijk vind ik Tarpon Springs ontzettend nep, maar wij zijn dan ook echte Griekenlandliefhebbers en gaan ieder jaar wel een keer die kant op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:10

Ik wil naar Snowmageddon! Sneeuwballen gooien :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 04:35

Nou, ik zeg ... kom langs! Mag je gelijk helpen mijn oprit te ruimen :P

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 07:41

Hier inmiddels al 5 inches en dit is pas het begin! Ik ben meer dan een uur met de oprit bezig geweest en toen ik klaar was lag er aan het begin alweer een verse inch. :') Ga zo lekker slapen, maar ik ben nu al bang voor wat er morgenochtend op me te wachten ligt haha.

Duimen jullie mee dat 1) mijn vriendin morgenochtend veilig thuis kan komen en 2) we stroom houden?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:08

Ga voor je duimen, Guinevere. Hopelijk valt het mee als je wakker wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:54

Hopelijk valt de ellende een beetje mee voor iedereen.

Lijkt me niet echt iets waar je in terecht wilt komen Purny ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:13

Hier in Nederland valt er natuurlijk nooit zoveel. Maar het lijkt me gewoon supermooi, ook om foto's te maken enzo..
Ik ga voor je duimen Guinevere! Als ik er zou zijn zou ik je graag helpen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:00

Ik duim mee Guinevere!
Las iets over 60 cm sneeuw...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:04

Ik heb CNN opstaan nu met de berichtgeving