De ouders van een vriend van me wonen daar. Die hebben zo'n geweldig groot huis hoog in de bergen! Super!

Nouja ik ben me na die tijd in Turkije heel erg gaan ergeren aan het bekeken worden in het binnenland.
Het eerste jaar/ander half jaar vond ik het wel grappig. Maar aan 't eind was t zover dat ik de deur niet uit ging als we in een niet-toeristische plaats waren.
Voelde me net een marsmannetje soms.
Ik was eens in Ankara waar we even moesten wachten vlakbij een basisschool. Zaten we daar op 't muurtje, hingen wel zowat 100 kindjes om me heen en ook echt proberen me aan te raken en weet ik veel wat. Dat was echt niet grappig.

Eerste jaar vond ik dat dus super leuk. Ging het nichtje van mijn vriend ophalen van school enzo, super. Vond het toen ook heel leuk dat die kleine schoolkindjes probeerden engels te praten enzo.
Maar inmiddels vind ik het echt niet meer grappig.

Mijn vriend komt idd uit een dorp (vind ik, zij noemen het nog net een stad

En daar was het ook precies hetzelfde. Als ik me er niet zo aan zou ergeren dat iedereen keek, had ik me daar ook wel kunnen vermaken opzich...
Maar als we ergens wat zaten te eten, dan werd ik vanuit alle kanten in de gaten gehouden... Dat werd ik dus echt heel erg zat!
Maargoed ik heb dan ook wel bijna spierwit haar dus ik val al heel erg op daar.

In het begin maakte ik me eigenlijk niet zo druk om de taal. Maar ik leerde wel heel snel. De eerste tijd zaten we dus in huis bij mijn schoonfamilie en zij leerde me allerlei woordjes. Maar ik heb nooit echt geleert. Nooit boeken gehad of weet ik veel.
Toen ik op een gegeven moment twee betere vriendinnen had gingen we met zijn 3e 1 vaste avond in de week Turks leren en in die periode kwam ik erachter dat ik al Turks kende; het alleen nooit gebruikte....
Ik heb het dus helemaal uitmezelf geleert maar het helaas niet zoveel gebruikt omdat ik het zelf niet door had.
Alleen de laatste pakweg 8 maanden heb ik hier en daar Turks gepraat en wisten mensen dat ik Turks kende.
Dat is eigenlijk heel erg raar gegaan.
Waar ik trouwens heel veel aan heb gehad is de TV zender CNBC-e.
Heb jij die ook?
Op de digitale televisie kun je die krijgen en dat is dus een van oorsprong amerikaanse zender. Zij zenden dus amerikaanse series uit zoals de series die je hier ook op tv hebt. (Gilmore Girls, E.R., Cold Case, Heroes, Prison Break en noem maar op

Ze zijn dan in het engels gesproken en met Turkse ondertiteling; leuk om te kijken en geloof me, je leert er héééél veel turks van!
(ohjaa ik betrap me zelf er weer op dat ik niet meer te stoppen ben... leuk dat er iemand is die ook in TR woont..