Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:26

Veel sterkte morgen!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:01

Heel veel sterkte morgen Balance

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:59

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in dit topic en ik lees dat Balance's moeder is overleden: gecondoleerd :(:)

Ik ga deze zomer (July/August) naar de provincie Saskatchewan dus ik ga vanmiddag dit topic even uitpluizen of iemand daar al geweest is en er info over heeft. Ik zal vliegen op de stad Saskatoon.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:56

Gecondoleerd en veel sterkte, Balance!

@ UK_eef: ik zal zelf, naar inschatting, rond augustus/september ergens in Saskatchewan zijn. Ga je daar werken oid?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:44

@ Linda: oh echt! Wat doe je voor de kost dat je in die regio moet zijn? Ik ga er inderdaad werken (op een ranch) :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:05

Ik vertrek over 2 weken naar de US en reis 14 april door naar Vancouver. M'n retourticket staat op Ottawa, dus ik reis van west naar oost. Daarom zal ik rond die tijd in Saskatchewan zitten. Heb een WHV, maar zal ook om meerdere plekken gewoon tegen kost en inwoning werken. In Saskatchewan waarschijnlijk ook op een ranch :) .

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:17

Gaaf zeg! Je hebt PB terug!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 05:40

_Linda, heb je die plekken nu al van te voren besproken? Of hoe werkt dat precies? Vind het wel interessant, heb dat 'vroeger' altijd willen doen. Alhoewel ik nu liever in Calgary blijf plakken ;)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:48

@ Sypheron, ik heb wel wat contacten met een paar ranches e.d. Maar nog niet iets definitiefs vastliggen (overal een beetje deurtje open zetten, ik wil wel ergens langer kunnen blijven als ik het er naar m'n zin heb). Ik wil wel binnenkort m'n eerste plek in Cnd vastleggen zodat ik een begin heb, en van daaruit weer een beetje verder kijken.

In principe kun je die mensen via wwoof of helpx mailen en dan vragen of je kunt komen helpen. Beide zijn organisaties waarbij je werkt tegen kost en inwoning.

Overigens kom ik half april aan in Vancouver, daar wil ik een paar dagen blijven. Heeft iemand tips wat ik zeker zou moeten doen/zien in Vancouver en omgeving? En misschien nog tips voor een hostel? En kun je gemakkelijk vanuit het vliegveld YVR in het centrum komen? (ik kom 's avonds om 19u aan, dus wil niet nog te lang ergens rondslenteren met m'n spullen zo in de avond).

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:00

Hier zijn toch een paar mensen die al een naar de calgary stampede zijn geweest? Dat is een groot terrein/park waarop vanalles te doen is? En is het de moeite waard om zowel de rodeo en de chuckwagon race te zien? En moet je die kaatjes zeker van tevoren kopen, of zijn er de dag zelf ook nog wel verkrijgbaar? En is 1 dag voldoende om daar te zijn?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:02

balance gecondeleerd met het verlies van je moeder. Maar kan ik me hier ook melden? Wij willen volgend jaar een reis maken in west canada om orka's en beren in het wild te gaan bekijken.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:48

@ Linda: de walvissen/orca's bij Vancouver Island!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:34

_Linda schreef:
Hier zijn toch een paar mensen die al een naar de calgary stampede zijn geweest? Dat is een groot terrein/park waarop vanalles te doen is? En is het de moeite waard om zowel de rodeo en de chuckwagon race te zien? En moet je die kaatjes zeker van tevoren kopen, of zijn er de dag zelf ook nog wel verkrijgbaar? En is 1 dag voldoende om daar te zijn?

Ik ben op de stampede geweest in 2004 WAT EEN FEEEEESSST!!! :-).
Wij ging er al om 10.00 s'morgens heen zodat je tijd genoeg hebt om over de kermis te gaan de saddledoom (entree) en andere dingen te bezoeken vooral de landbouwdieren (gratis) (shire's en ander paardenrassen en koeienrassen) vond ik erg leuk en vooral gezellig die canadezen willen graag praten over hun paarden. Er is nog een enorme hal maar dat is een soort Huishoudbeurs (gratis) ik had zelf verwacht om daar wel enkele stands met paardenspullen te vinden zijn, niets van dat alles en zijn snel weer uit de hal gegaan. Om 14.00 tot 17.00 is de echte rodeo je kunt bij de ingang van het rodeo-terrein gewoon kaarten kopen als je naar de Stampede gaat moet voor het ook weer entree betalen voor de meeste dingen moet je aparte entree betalen (neem een dikke portemonee mee) . Idem voor de chuckwagon en de avondshow. De Chuckwagonrace kun je ook live op de TV zien.
Ik vond een dag meer dan genoeg. Maar als we weer rond die tijd in Canada zijn en in de buurt van Calgary zitten gaan we er zeker weer heen.
Nog een tip ga met openbaar vervoer en als je toch met een auto gaat maak gebruik van een
Park & Ride. Wij hebben de camper zelf helemaal bij het olympisch park neergezet. Maar de bus en tram hebben prima verbindingen.

Veel plezier op de Stampede!!!!

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:09

:wave:
Wij zijn in 2007 naar de Stampede geweest. Ik had ook standjes met paardenspullen verwacht, helemaal niks -O-
We zijn naar de rodeo geweest, kaartjes gewoon bij de kassa op het terrein gekocht. De volgende dag wilden we ook nog naar de finals gaan kijken, maar toen waren de kaarten al uitverkocht.
Komende zomer gaan we weer, ik heb gisteren de kaartjes voor de rodeo finals al besteld :D

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:11

Ik ben zelf nog niet bij de Stampede geweest, maar heb er wel veel over gehoord en gezien. Wat ik wel weet is dat de evenementen eigenlijk grotendeels plaatsvinden op Stampede Park, wat vlakbij het Saddledome ligt, maar Stampede zelf wordt door heel Calgary gevierd. Dus je kunt bijna overal wel bij winkelcentra's etc attracties vinden voor jong en oud. En als je er dan toch bent moet je wel meedoen met het pancake breakfast! ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:36

Ik ben in 2006 bij de stampede geweest en het heeft toen een geweldige indruk op mij gemaakt. Hoe dat verder met kaartjes zit weet ik niet. Dat had mijn familie geregeld. Het is wel aan te raden. Ook de optocht aan het begin van de stampede (5 juli oid?). Als ik weer in nl ben kan ik wel foto's voor je opzoeken.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:00

Begin van de Stampede dit jaar is op 9 Juli!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:54

Dat is, voor diegene die dit jaar gaan, wel handig idd. Ik denk niet dat wij gaan. Moet gaan sparen voor een nieuw huisje.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:02

Dankjewel voor de reacties! Ik ga echt wel proberen om er 1 dag te zijn, maargoed dat is allemaal ook een beetje afhankelijk van hoe het gaat lopen ;) .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:59

Saskatchewan is erg warm in de zomer, heb ik gehoord van iemand hier in de buurt die vertelde dat je er veel tijd binnen doorbrengt. In de zomer omdat het te warm is zonder airco en in de winter omdat het er erg koud is.

Orka's (of andere walvissen) kijken is inderdaad erg leuk. Je kunt ze soms zelfs zien op de ferry, ik had dat geluk in elk geval.

Hou er rekening mee dat in elk geval bij vluchten over de USA de controle 100% is. Dat leverde bij ons op de terugweg een delay van 2 uur op en we misten de eerste aansluiting aldaar.
Je handbagage wordt helemaal nagekeken op Schiphol.

Bedankt allemaal, ik had en heb veel aan jullie steunbetuigingen. Alles is goed nu.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:01

Oja... (help MoniqueT). Je moet bij vluchten over de USA online een ESTA formulier invullen. Dat is de eerste screening. Je zou daar zelfs al op geweigerd kunnen worden om het land binnen te komen mocht men aan je twijfelen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:03

wij zijn laatst ook in Canada geweest!
zooon mooi land! zkou er wel vaker naartoe willen,
de natuur is er zo mooi & die dieren ook!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:09

balance schreef:
Oja... (help MoniqueT). Je moet bij vluchten over de USA online een ESTA formulier invullen. Dat is de eerste screening. Je zou daar zelfs al op geweigerd kunnen worden om het land binnen te komen mocht men aan je twijfelen.

Help?? Eh ja, dat moet als je via zee of lucht Amerika in komt. Maximaal 72 uur van tevoren. En stom genoeg mag je nog zo'n formulier invullen in het vliegtuig. Niets engs hoor, regeltjes ... en ik ken niemand (zonder strafblad) die geweigerd is op ESTA.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:26

Laatst bijgewerkt door Lontje op 20-01-10 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 mogen er zichtbaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:52