_Linda schreef:Hier zijn toch een paar mensen die al een naar de calgary stampede zijn geweest? Dat is een groot terrein/park waarop vanalles te doen is? En is het de moeite waard om zowel de rodeo en de chuckwagon race te zien? En moet je die kaatjes zeker van tevoren kopen, of zijn er de dag zelf ook nog wel verkrijgbaar? En is 1 dag voldoende om daar te zijn?
Ik ben op de stampede geweest in 2004 WAT EEN FEEEEESSST!!!
.
Wij ging er al om 10.00 s'morgens heen zodat je tijd genoeg hebt om over de kermis te gaan de saddledoom (entree) en andere dingen te bezoeken vooral de landbouwdieren (gratis) (shire's en ander paardenrassen en koeienrassen) vond ik erg leuk en vooral gezellig die canadezen willen graag praten over hun paarden. Er is nog een enorme hal maar dat is een soort Huishoudbeurs (gratis) ik had zelf verwacht om daar wel enkele stands met paardenspullen te vinden zijn, niets van dat alles en zijn snel weer uit de hal gegaan. Om 14.00 tot 17.00 is de echte rodeo je kunt bij de ingang van het rodeo-terrein gewoon kaarten kopen als je naar de Stampede gaat moet voor het ook weer entree betalen voor de meeste dingen moet je aparte entree betalen (neem een dikke portemonee mee) . Idem voor de chuckwagon en de avondshow. De Chuckwagonrace kun je ook live op de TV zien.
Ik vond een dag meer dan genoeg. Maar als we weer rond die tijd in Canada zijn en in de buurt van Calgary zitten gaan we er zeker weer heen.
Nog een tip ga met openbaar vervoer en als je toch met een auto gaat maak gebruik van een
Park & Ride. Wij hebben de camper zelf helemaal bij het olympisch park neergezet. Maar de bus en tram hebben prima verbindingen.
Veel plezier op de Stampede!!!!