Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinka schreef:Chinees gezien vooral de milt, eigenlijk de spijsvertering. En die heeft ook weer invloed op andere organen longen, lever etcetera.
Muga schreef:Was weer leuk!! Hoe komen jullie erop om elke keer weer een dorpje ta gaan ontdekken?
Zo droog, jouw humor dan niet het aquaduct. Maar die trommel, "als je hem omdraait, heb je een vaas".
Marilu schreef:Ondernemende Nederlanders in het filmpje![]()
Op alle vlak : weer aan het werk, weer op pad, weer met nieuwe dingen bezig ...
Lauzerte ligt zo te zien toch wel een eindje van jullie weg, niet ?
Als daar al pelgrims richting Santiago de Compostella lopen, dan hebben die nog wel een héél eind te gaan, zeg !
Mijn schoonbroer heeft enkele jaren terug een tocht gemaakt naar Compostella. Hij is toen ergens in Frankrijk vertrokken, maar ik weet niet meer waar juist ... In ieder geval toch al een flink stuk dichter bij de grens. Ik geloof dat hij, en zijn meestappende vriend, zo'n 990 km gestapt hebben. Vind ik al méér dan voldoende![]()
Erwin lijkt wel héél blij met zijn muziekinstrumenten![]()
Ze zien er allemaal nog in goeie staat uit. Dus, daar kan hij nog wel wat mee.
Maar eerst maar eens lessen volgen voor de accordeon, niet
Ik vul nog even aan : heb net opgezocht hoeveel kilometer het te voet is van Lauzerte naar Compostella en dat blijkt dus toch ook zo'n 990 km te zijn. Dus, misschien is het ook wel vanuit die regio dat mijn schoonbroer vertrokken is.
Tinka schreef:Filmpje gekeken, jullie waren richting ons. Gisteren zijn we wel 6 keer de Garonne over gestoken trouwens, ook soms met die bruggen als in het filmpje.
Over 2 weken is er een paardenfestijn in Montaigu de Quercy, ik overweeg om er naar toe te gaan.
Was het niet handiger geweest om eerst te witten en daarna die sierbalken te plaatsen? Scheelt een hoop werk aan afplakken.
Marilu schreef:Ik heb het toch even opgezochtDe Facebook-pagina die ze er destijds voor geopend hebben bestaat nog. Ze zijn met de trein naar Saint-Jean-Pied-de-Port gereden en dus ook van daaruit vertrokken aan hun tocht. Dat is als ik op Google-Maps kijk 'slechts' 730 km te voet. Dus heel wat minder dan ik dacht
![]()
Dus, ofwel herinner ik het me allemaal niet goed meer (blijkt al in 2019 gebeurd te zijn), ofwel hebben ze ons bij de neus genomen met het aantal kilometer die ze gezegd hebben gewandeld te hebben![]()
Laat maar komen, de foto's van de paarden !! Hier hebben ze allemaal nog wat wintervacht. De laatste loodjes/haartjes !
SjonnieZ schreef:Leuk filmpje weer Monique, leuk om de voortgang te zien en een inkijkje in wederom een prachtig Frans dorpje.
Wat poupette betreft als ze op leeftijd is dan is PPID, voorheen cushing genoemd zeker mogelijk. Uiterlijk zie je dan een lange, meestal wat krullende vacht, maar dat laatste hoeft niet.
Zonder medicatie kunnen ze allerlei kwalen krijgen waaronder hoefbevangenheid.
Verder zie je dat vaak aankomen doordat ze vermageren of hun bespiering veranderd.
Deze paarden drinken en veel plassen ook veel.
Gelukkig is er tegenwoordig medicatie voor die het proces afremt/ tegenhoudt.