[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:52

Ik zou zelfs zeggen dat Belgen kampioenen zijn in achterpoortjes :D .
Fransen gaan misschien snel op de barricades staan roepen maar ik vind ze heel braaf tov Belgen die misschien niet luid roepen maar stilletjes alle wetten aan hun laars lappen :+ .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:48

Klopt helemaal ! }> :D
Een nieuwe wet of regelgeving ? De eerste vraag die dan door onze kop schiet is, hoe kunnen we die omzeilen ...
't Zit in ons dna :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:35

Achterpoortjes ? O:) O:) Wazijnda ? O:) O:) :D

tamary

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:41

Ga gewoon uit van die wijsheid : de letter van de wet is dood, de geest doet leven. Voor mij is het ook meer wat is de intentie van de wet en als wat ik wil daar niet mee in strijd is, mag het dus.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:26

Zal ik eens laten zien waarom wij niet zo snel schrikken van een verouderde badkamer of keuken? Zo ziet het eruit in ons huidige huurhuis:

Afbeelding

Afbeelding

En dan denk je dat het gezien hebt.
Maar dan komt de badkamer.
Haal even diep adem...
En kijk:

Afbeelding

Snappie :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:38

Het is ... een stijl :')

Maar wees gerust, mijn toekomstige badkamer daar wil je het licht niet aandoen (serieus, erger dan de jouwe) :+ . Die gaat er dus uit, maar ze is wel functioneel dus op zich is het niet dringend.
Keuken is ook in de categorie 'functioneel'. Maar er zijn dringendere zaken te doen.
Het huis heeft andere charmes, die doorslaggevend waren ;) .

En het geeft ook wel voldoening als je zo'n huis uiteindelijk naar je smaak kan zetten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:42

Oh zo mee eens! Het maffe is dat onze huurbaas altijd overal over loopt te mekkeren. Maar vervolgens laat hij wel alles zoals het is.
Hij wil bijvoorbeeld liever niet dat mensen een bad nemen, want dat kost zoveel water. Sloop dat bad er dan uit man! Echt hahaha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:46

Wat een mierenneukerij :') Inderdaad, sloop het er dan uit.

Wij zijn ook (toch niet meer zo rustig :+) aan het kijken naar onze volgende property, eentje in Portugal gevonden, 28e zou er duidelijkheid moeten zijn van degene waar de eigenaar nu mee aan het onderhandelen is. Ik hoop dat dat niet doorgaat en dat wij kunnen gaan kijken binnenkort :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:23

JudithO schreef:
Zal ik eens laten zien waarom wij niet zo snel schrikken van een verouderde badkamer of keuken? Zo ziet het eruit in ons huidige huurhuis:

[ [url=m/13iZ2d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cndHug.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan denk je dat het gezien hebt.
Maar dan komt de badkamer.
Haal even diep adem...
En kijk:

[ [url=m/dI9YUc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Snappie :')

Afbeelding

Afbeelding

Dit was onze keuken in ons huis. Functioneel kon ik hem niet eens noemen :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 19:25

Oké jij wint :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:22

Dit was onze keuken :+
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:36

Jes schreef:
[ [url=m/2GLC8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel ruimte voor eigen inbreng was de verkoopverklaring?

Functioneel en heel is wel heel fijn in een huis, mooi komt later wel.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 21:13

Dit wordt onze keuken. Niet eens spannend te noemen!
Afbeelding

Zoals je begrijpt heeft dit dus ook geen prioriteit.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:16

Wij hadden helemaal geen keuken in onze Franse huis. En de badkamer was geel van kleur en alle leidingen waren geknapt door de vorst.
Er zaten bijvoorbeeld ook ouderwetse stoppen her en der die knetterden en vonkten.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:17

Jes schreef:
[ [url=m/2GLC8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, je hebt altijd baas boven baas :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:29

Tinka schreef:
Wij hadden helemaal geen keuken in onze Franse huis. En de badkamer was geel van kleur en alle leidingen waren geknapt door de vorst.
Er zaten bijvoorbeeld ook ouderwetse stoppen her en der die knetterden en vonkten.

Ook gezellig, vooral op oudejaarsavond, hoef je geen vuurwerk te kopen...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:36

Prairy schreef:
Tinka schreef:

Ook gezellig, vooral op oudejaarsavond, hoef je geen vuurwerk te kopen...

Hahaha geweldig Tinka en heerlijke opmerking Prairy! Dat van die vonken hadden wij ook, in de slaapkamer met onweer rende er echt een vonk uit het stopcontact over het bed! Dat waren ook de eerste dingen die we veranderden, dat snap je.

En gelukkig is je nieuwe keuken een eeuw meer gemoderniseerd dan je oude keuken, Juud. LOL, als je met die oude keuken een paar jaar wacht wordt het wel weer mode. Maar who cares, het is maar een huurhut.

In ons eerste huis in fr hadden we geen badk ook geen wc. We hebben toen tijdelijk buiten een droge wc gemaakt met uitzicht op de Monédière, oeh wat was dat fijn poepen, hahhahaha. De keuken was daar ook non existent, we hadden daar wel water in de keuken en 1 stopcontact, o ja en 1 lamp. En er was zo'n witte wasbak. Daar hebben we het overigens een jaar of vijftien mee gedaan. Uiteindelijk wel warm water aangelegd daar in de keuken en meer lampen, maar weinig aan het authentieke veranderd. Het volgende huis in fr was jaren 90 opgeknapt, dus best goed te doen, keuken hebben we toen wel vervangen, maar badkamer was heel leuk. Het huis waar we nu wonen, had wel een badkamer, maar kleuren vond ik vreselijk en we hadden maar liefst een hele tuinslang in de keuken en dat was verder een lege ruimte zonder stopcontacten, alleen met verlengdozen.

Kun je hier nog zien https://www.youtube.com/watch?v=VNqiLeSiRlQ

En juud voor als je snel je keukentegels in het nieuwe huis een nieuwe look wilt geven denk dan aan plaktegels. Op de grond vind ik ze niet ideaal, na een jaar krullen er her en der hoekjes op, maar op de muur, zelfs in de douche vind ik ze fantastisch. Hoe dat spul werkt zie je hier:

Dit was de badkamer en zoals hij nu is https://www.youtube.com/watch?v=ImO2oaIXJwY&t=24s

Heb je trouwens niet nog meer foto's van je nieuwe huis?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:55

Briljant die verhalen. Alles wat je kunt verzinnen in de staat van een huis, kun je in Frankrijk met gemak vinden hahaha.

Leuk die filmpjes Monique, wij willen ook heel veel beeldmateriaal verzamelen. Dat hebben wij in ons huis in Nederland niet gedaan en dat is enorm zonde. Je ziet namelijk niet vanwaar je komt en die vergelijking na x tijd naast elkaar leggen is juist zo leuk! Vooral zodat anderen goed een beeld kunnen vormen van wat je allemaal gedaan hebt.

Meer foto's... Ik zal even wat knippen en plakken.

Je moet een beetje (heleboel) door de zooi heen kunnen kijken. Mevrouw is een redelijke verzamelaar, als in niks weg kunnen gooien.

Hier kun je de aanbouw mooi zien, dit wordt de gîte.
Afbeelding

Huis vanaf de achterkant gezien, zo zie je goed wat een enorm uitzicht we straks hebben. Het ligt echt heel hoog.
Afbeelding

Stukje tuin, het 'terras'
Afbeelding

De woonkamer
Afbeelding

Met veel te grote eettafel hahaha
Afbeelding

Een slaapkamer
Afbeelding

En een badkamer
Afbeelding

Er zitten 3 badkamers in en nog een losse wc. Daarvan gaat in elk geval 1 badkamer eruit, nergens voor nodig. Verder 5 slaapkamers en nog een kantoor, dat gaan we ook flink reduceren. Hoe en wat precies komt nog, daarvoor moeten we eerst weten wat dragende muren zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:28

Hey wat gaaaaaaaf die foto's! Natuurlijk moet je door de rommel heenkijken, dat is juist zo gaaf dat je de potentie moet kunnen zien. Ook fijn dat je er al een gîte bijhebt. Je hoeft het niet te verhuren, maar als je familie, vrienden of zo over de vloer krijgt, is het wel heel gaaf als je ze een eigen stukje kunt bieden. Of je kunt het verhuren. Zit er ook een kelder onder? Ik mis hier wel een kelder. Hadden we in onze andere twee franse huizen wel en dat mis ik nu wel. En 3 badkamers! Dus eentje in de gite en 2 in huis. Lux. Maar als die mevr eruit is en al haar spullen zijn weg, dan zul je al zien hoeveel groter het gelijk is. En dan zie je nog meer de potentie. Wat zal het heerlijk zijn als je aan de gang kunt!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:31

o ps, ja filmen fotograferen, alles van voor en na is zo leuk. Ik doe het ook om voor onszelf te zien vanwaar we kwamen en vooral ook voor vrienden en familie in NL die zo op de hoogte blijven. Dus veel foto's maken!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:55

Ik zie niks schokkends :o
Oké, die van Jes ontbreekt wel een paar onderdelen. Detailtje... :')

Maar die keuken in jullie huurhuis is echt iets heel mooi nog van te maken. Kastjes opschuren en weer in de vernis zetten en die gootsteen mogen ze hier brengen <3

Mijn keuken is ook al 35 jaar oud ofzo. Heb, toen ik hier kwam wonen, de kookplaat op gas laten vervangen door een elektrische, want ik wil geen gas. Maar dat is ook alweer 23 jaar geleden :P
In de badkamer is het plafond nog steeds isomo stukken tussen houten latjes. Is al 20 jaar zo :')

Jullie nieuwe huis is echt magnifique ! <3
Wat ligt er op het dak van die gîte ? Industrieplaat ?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:08

Gas vervangen door electrisch. Goed zot zeg ik :+ .

Ik wil dus absoluut gas. Heb een hekel aan die Franse huizen waar àlles electrisch is. De verwarming (duur), het warm water en de kookplaat (kookt ook niet fijn). Bij elke stroomstoring zit je daar te zitten, in het donker en in de kou.
Dus gas om te koken. En een (hout)kachel is ook een pluspunt.

Is best nog wel een groot huis Judith, veel potentieel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:25

Wat leuk, zo even binnen kunnen kijken. En wat oude keukens betreft: als alles werkt vind ik het al goed.

Het huis lijkt nu wat "hokkerig" en alle spullen erin werkt ook niet mee maar als het straks leeg is en hier en daar kan een muurtje uit dan denk ik dat jullie daar heel fijn gaan wonen. Zoals gezegd is de tuin misschien een dingetje, door het hoogteverschil, maar je zal het uitzicht maar hebben. Lekker hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:30

Thioro schreef:

:D

Nergens wil ik gas. Niet in de keuken, niet om te verwarmen, niet voor een bbq,... gewoon nergens }:)
Gelukkig in 2019 nog een nieuwe mazoutketel laten zetten want die zijn nu ook niet meer te krijgen hier :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:34

Pandora2 schreef:
Thioro schreef:

:D

Nergens wil ik gas. Niet in de keuken, niet om te verwarmen, niet voor een bbq,... gewoon nergens }:)
Gelukkig in 2019 nog een nieuwe mazoutketel laten zetten want die zijn nu ook niet meer te krijgen hier :=

Hier nog zo eentje die geen gas wil. Inductie en hout. Twee uitersten, maar erg fijn.

Judith, gaan jullie daar een hout-cuisinière nemen waar je ook op kan koken? Of zit de schoorsteen erg ver weg van de keuken?