IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:07

Ik heb ook een tour gedaan, 5 dagen te paard. Was echt geweldig! Heel gaaf!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:08

Nog een nachtje slapen, morgen vlieg ik om 14:00 :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:11

Heeeeeeel veeeeeel plezier! ;)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:20

Heel veel plezier! Over een maand zit in ook in ijsland.

Kan iemand mij trouwens vertellen of ik gewoon kan pinnen in ijsland of is het verstandig om een creditcard mee te nemen? Die heb ik niet maar dan moet ik hem even aanvragen. En is het verstandig om contant geld mee te nemen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:28

Je kan prima pinnen in IJsland.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:31

Ik hoop dat ik genoeg warme kleding bij me heb, hahaha. Wát een temperatuur verschil (volgens buienradar).
Iemand nog tips voor de vlucht enzo?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:34

_kimm schreef:
Heel veel plezier! Over een maand zit in ook in ijsland.

Kan iemand mij trouwens vertellen of ik gewoon kan pinnen in ijsland of is het verstandig om een creditcard mee te nemen? Die heb ik niet maar dan moet ik hem even aanvragen. En is het verstandig om contant geld mee te nemen?

Wij hebben alles met cc betaald. We hebben 1x zo'n 10.000 kronen gepind voor als we ergens wat dronken maar eigenlijk was dat niet nodig :)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 12:35

Veel plezier!

In het vliegtuig zou ik laagjes aan doen, mijn ervaring is dat het soms warm en soms koud is.

Ik ben inmiddels 3 keer geweest, altijd alles met cc betaald, nooit contant geld gehad. Gewoon pinnen kan volgens mij ook prima!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:36

Ik heb wel 1000 kronen gepind voor die BSI bus, aangezien je daarin blijkbaar alleen kontant en gepast kunt betalen... Ik heb helaas geen creditcard om tickets mee te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:51

Ik heb bij aankomst 5000 kronen gepind maar ik kom er bijna niet vanaf, pinnen is zoveel makkelijker vaak :))
Enige reden dat ik een creditcard mee heb is omdat die nodig is om vliegtickets te boeken, mocht er een noodgeval zijn en ik echt naar huis moeten, dan kan ik dat tenminste makkelijk regelen. En ik bewaar hem apart van mijn portemonnee zodat ik nog ergens mee kan betalen als ik mijn portemonnee mocht kwijtraken.
De bussen van Straeto kan je contant betalen (je krijgt geen wisselgeld!!) of met de app :) De flybus van het vliegveld naar BSI kan je ook van te voren thuis al boeken en je voucher meenemen.
En verder alvast heel veel plezier! Temperatuur valt goed mee hoor (al heb ik geen idee hoe warm het in NL is, ben al 1,5 week hier), heb pas 1 dagje eventjes een muts en handschoenen nodig gehad, en ook al in een shirtje buiten kunnen zitten 8-)

En het is hier zoo mooi! Gisteren een dagtour naar Snaeffelsnes gemaakt, echt wauw <3 :wow: Zoveel verschil in het landschap, van zwarte stranden tot lavavelden, van besneeuwde bergtoppen tot prachtige kliffen. Als ik hier nog eens kom zou ik zeker meer de westkant op trekken, al is het zuiden natuurlijk ook heel mooi!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:53

Dankjewel! Ik heb er echt heel veel zin in.
Ik heb voor iedere dag een dun tshirtje dat zweet goed afvoert bij me, en een keer een lang tshirt, één fleecevest en een dun regenjasje achtig ding.

Welk openbaar vervoer raden jullie aan? Ik word door de reisorganisatie om 17:00 opgehaald bij BSI bus station en kom om 15:05 aan in Ijsland op het vliegveld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:01

Dat lijkt me toch wel wat frisjes eerlijk gezegd. Ik draag hier bijna elke dag een dun hemdje, tshirtje en dun vestje onder een fleecegevoerde water/winddichte jas. Op dagen dat ik de stad uit ga een fleecevest ipv dun vestje.
En eergisteren met walvissen kijken had ik het op de boot echt koud (toen had ik ook nog sjaal/muts/handschoenen) maar gelukkig lenen zij warme overalls uit :) Ik ben dan ook wel een koukleum, maar bijna iedereen op de boot liep daar al snel in :j

Qua bus; flybus is wel heel makkelijk. Staan standaard klaar direct voor de deur van het vliegveld, sluiten aan op de vluchttijden en rijden direct naar BSI in zo'n 45 minuten.

edit; Oja, jij gaat rijden elke dag natuurlijk, dat is wel warmer :) en volgens mij lenen die bedrijven ook wel warme kleding uit :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:03

En die Flybus kan ik dus met die 1000 kronen contant betalen daar?

Ja ik twijfel ook nog, heb ook nog katoenen paardrijpolo's bij me maar de verkoper bij de sportzaak zei dat katoen niet zo'n slim idee was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:05

Ik heb de flybus thuis al geboekt, direct tegelijk met m'n vliegticket. Volgens mij is het via getyourguide.com ook zo te boeken, en ook ter plaatse wel. Wat het dan precies kost en of dat contant moet, geen idee.

Ik denk dat je dunne shirtjes inderdaad fijner zijn dan katoen, maar zou misschien 1 of 2 omwisselen voor lange mouwen, als je verder alleen een dun regenjasje hebt. Of ga je je fleecevest elk dag dragen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:08

Ja dat was ik wel van plan ja, om mijn fleecevest elke dag te dragen. En met dun regenjasje bedoel ik gewoon dat het een soort lente/herfst jas is, geen gewatteerde winterjas oid. Ik heb ook nog een paar gewone lange mouwen tshirts bij me, van die die je gewoon als 'standaard' bij de hema kan kopen ofzo, geen idee waar die van gemaakt zijn.

Helaas heb ik geen creditcard, vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:13

Ah prima, dat klinkt al veel beter dan dunne shirtjes +:)+

Ik heb wel een creditcard mee maar nog nooit gebruikt, met een pinpas kan je alles betalen. Mocht je de flybus via getyourguide willen doen dan kan je gewoon met Ideal betalen zelfs :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:19

De dunne shirtjes werden mij toen aangeraden zodat je niet zweterige niet-luchtdoorlatende laag boven op zweterige niet-luchtdoorlatende laag aan hebt. Misschien doe ik de shirts dan nog onder de lange mouwen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:26

Ja snap ik, dat is ook fijn :j Het is alleen niet voldoende om de hele dag in rond te lopen.
Ik kreeg een beetje het beeld van een dun shirtje met een dunne plastic regenjas er overheen, maar dat was gelukkig niet hoe je het bedoelde :) Samen met een fleecevest en kunnen afwisselen met lange mouwen shirts komt het helemaal goed :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:28

Fijn om van een ervarings-deskundige te horen haha. Wij kunnen ons hier alleen maar voorstellen hoe het is en bedenken hoe we ons daarop zouden kleden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:34

MorganeR schreef:
Fijn om van een ervarings-deskundige te horen haha. Wij kunnen ons hier alleen maar voorstellen hoe het is en bedenken hoe we ons daarop zouden kleden.

Ehm zó exotisch is het nu ook weer niet hoor. Heftiger dan "nederlands herfstig" is het weer hier in juni echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:34

Nou, helemaal durf ik het je ook niet te beloven hoor. Ik heb hier alleen nog droog weer gehad en ben voornamelijk in Reykjavik geweest. In andere delen van het land kan het heel anders zijn, begrijp ik van de gidsen en andere mensen die hier langer zijn :j

Maar goed, t is ook weer niet dat je naar de noordpool gaat, komt vast goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:35

Kuggur schreef:
MorganeR schreef:

Ehm zó exotisch is het nu ook weer niet hoor. Heftiger dan "nederlands herfstig" is het weer hier in juni echt niet.

Qua temperatuur niet, maar de wind hier is (van wat ik merk)wel van een heel andere orde, en dat heeft best invloed :)
Maar jij bent de echte ervaringsdeskundige natuurlijk :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:40

Kuggur schreef:
MorganeR schreef:

Dat snap ik hoor, maar om nou 5 dagen te paard te zitten bibberen van de onverwachte kou of smelten van de onverwachte hitte, nee dankje :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:47

Ik zeg niet dat je niet warm moet aankleden, hier is het 6 graden en motregen, ik rijd óók niet in een t-shirtje... ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:19

Blijheid schreef:
Qua temperatuur niet, maar de wind hier is (van wat ik merk)wel van een heel andere orde, en dat heeft best invloed :)

Juist, vooral de wind vond ik echt veel meer dan ik had verwacht. En soms was ie pittig koud :+