Dus nee dat is klinkklare onzin die je probeert te verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dustinlover schreef:Dat zijn dus al 8 markt pony's en ik kan nog wel eventjes doorgaan..
Dus nee dat is klinkklare onzin die je probeert te verkopen
geerke schreef:Electra63 schreef:Nee hoor, maar het ontkennen dat er misstanden zijn op de markt, komt mij niet echt realistisch over.
inderdaad...ik zou zeggen,kijk het filmpje van de shet nog eens![]()
Maar goed,het meerdendeel vind dat normaal omgaan met een pony.Het zijn immers kleine eigewijze rotpony's die niets willen begrijpen.
en begrijp me niet verkeerd,mijn shethengst krijgt heus wel eens een roei...maar dan alleen als hij iets doet wat niet mag.Niet als hij het niet begrijpt.
kellaxy schreef:Ja en alles wat op de Facebook van deze dame staat dan??
Maar nee, door al die toppers geeft dit niet toch?
https://m.facebook.com/anna.d.wit?fref=nf&pn_ref=story&ref=bookmark
robert45 schreef:Wij hebben zelf 6-7 stuks de avond van te voren verkocht, deze dieren hebben hier een dag of 5 gestaan. Hier hebben ze een prima verzorging en komen ze niets te kort. Allen afkomstig van particulieren die er om een of andere reden geen tijd of zin meer in hebben. Of gewoon een overschot hebben gefokt.
Wat ik daarmee wil zeggen is het volgende, stel er had een schraal paard tussen gezeten dan is dat dier niet in die paar dagen vet. Dus is dat dan ons te verwijten dat een dier schraal zou zijn? Elke serieuze handelaar zal een grote doorloop hebben in zijn paarden, en waar komen die paarden vandaan? Inderdaad bij de particulier, die er dus toch niet altijd even goed voor zorgt... Paarden op hoekjes land hier en daar... Meer hooi nodig dan ze krijgen want het kost al genoeg....Ontworming kost ook het nodig, hoeven bekappen kost ook het nodig.... Voor een hoop mensen met paarden is het de eindjes aan elkaar knoppen en dan krijg je al snel bezuinigingen op het een of ander...
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten en daar ben ik het ook niet mee eens. Op dit moment zijn er nog steeds een hoop paarden en minder vraag vanuit Nederland omdat mensen het gewoon niet meer kunnen betalen.
Cemlys schreef:Ik heb toch bij heel wat reacties het idee dat mensen niet weten waar ze het over hebben. Ik heb niets negatiefs ervaren en was er 3u. Op zo n aantal gebeurt altijd wat. Maar kan bij particulieren net zo. Niet alles is verkeerd daar. Er zijn handelaren waar ik met gerust hart zou kopen. Zoals de ponys van veenstra stonden er suprr netjes op. Die konden zo wel voor de keuring.
Electra63 schreef:Maar er worden nog steeds excuses en smoesjes aangevoerd in dit topic over de pony's die niet gezond zijn of slecht behandeld worden. Zelfs foto's worden ontkend. Er is voor mij trouwens een verschil met een pony in de regen in de wei of een pony die vastgebonden staat in de regen, neem daarbij de stress en andere indrukken.
Electra63 schreef:Nee hoor, maar het ontkennen dat er misstanden zijn op de markt, komt mij niet echt realistisch over.
Tendance schreef:Volgens mij wordt er niet bedoeld, dat de pony's de kneusjes zijn, maar de fokkers zonder kennis.
Als deze fokkers wel kennis hadden gehad van hun waren , dan hadden ze een kampioen herkend en nooit op de markt gezet.
En als een fokker zo'n bekende goede fokker was, dan was op de markt zetten niet nodig, want dan komen ze op een andere manier wel van hun dieren af voor vaak veel meer geld.
Jullie willen lezen dat de paardjes de kneusjes genoemd worden, maar volgens mij is dat niet wat er bedoeld wordt.
Het zijn de koopman, die gekscherend zo genoemd worden door Electra.
En dat is toch ook maar goed ook?
Anders hadden jullie die toppers nooit gehad.