USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:18

Klinkt erg geslaagd haflingertje! Leuk dat jullie ook een musical gezien hebben.
NYC is idd erg verslavend, zou me er ook wel een paar weken kunnen vermaken!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:57

Vanavond de laatste dingetjes inpakken en dan morgen naar Schiphol. New York here I come! :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:02

Leuk! Alvast goede vlucht en heel veel plezier!! *\o/*

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:04

Purny heel veel plezier!!!
Ik ben jaloers! Ik wil ook weer ;-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:54

Have fun!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:16

Dank jullie wel! Koffers zijn eindelijk helemaal gereed...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 04:27

Fijne reis Purny! Je komt net op tijd om nog van het iets warmere weer te genieten voordat het echt winter wordt. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 07:06

Goeiemoggel allemaal! Tot volgende week, zal uitgebreid verslag doen dan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:59

Have fun purny!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:39

Veel plezier Purny!

Ik ga hier maar eens meelezen, wie weet kom ik nog op leuke ideeen voor 2013.

Tot dusver zijn mijn ervaringen met Amerika een aantal vakanties in San Diego (met uitstapjes naar Las Vegas, LA en dergelijke) en in 2011 zijn we in Franklin (MA Boston) geweest. Reden; mijn broer woonde in San Diego en nu in Boston.

Nu gaan we misschien in het voorjaar 2013 weer naar mijn broer. Ik wil daar wel minimaal een dag of 5 verblijven. Maar we zouden het graag koppelen aan een reis naar Miami (en omgeving), eventueel een korte tijd in Orlando. En ik zou wil eens een cruise meemaken :D (een korte dan van een dag of 3).
Keuze volop! We kunnen vliegen van Miami (of Orlando) naar Boston, maar we zijn ook echte autotourders. Maar de tijd he, 8-) , zal toch in een dag of 20 moeten passen.

Dus ik ga meelezen en en stukjes bij beetjes het topic doorlezen :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:14

Dat zijn leuke plannen Grit!!
Veel plezier met het voorbereiden van de trip.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:17

Dank je Nadir! Ik zat net onderstaande post te typen.

Onze voorlopige planning;

* Dag 1 (reisdag/aankomst) t/m dag 7; Miami (week in een appartement, vanuit daar uitstapjes)

* Dag 7 t/m 9; Driedaagse cruise (Miami-Bahama's, vertrek dag 1 's middags, dag 2 bahama's en dag 3 alweer de aankomst in de ochtend).

* Dag 9 t/m 14; Autoreis naar Franklin (kortste route http://distancesonline.com/Miami,FL/Franklin,MA , maar deze kan dus nog afwijken. Zo'n 2500 km, 6 rijdagen, 5 overnachtingen en op 4 dagen bezienswaardigheden inplannen)

* Dag 14 t/m 20; Verblijf bij mijn broer in Franklin (vakantie rondom huis, met in elk geval een dag Boston)

* Dag 20 terugvlucht (einde van de middag) en dag 21 al vroeg weer de aankomst op Schiphol

Zijn er tips over;
- betaalbare leuke appartementen in Miami, wat zijn de betere gebieden/locaties?
- uitstapjes vanuit Miami (Key West?)?
- ervaringen met deze cruise (ik heb vooral de carnival cruises gevonden, het gaat mij echt om eens een keer te ervaren om op een megaboot te zijn, met zwembad bovendeks, entertainment enz, dus geen roeibootXL :+ )
- betaalbare hotel/motel ketens. Hoeft niet perse luxe te zijn, maar wel netjes/veilig.
- bezienswaardigheden op de autoroute. En dan vooral op het eerste gedeelte, dingen dichter bij Boston kunnen we altijd nog doen.

We zijn meer van de natuur dan cultuur, dus we zoeken vooral mooie (wandel)omgevingen op. New York zullen we dan ook niet bezoeken, daarvoor is de tijd tekort en heeft op ons ook niet zo'n aantrekkingskracht.

Ik heb er op internet al genoeg gevonden, maar ik vind het prettig om juist persoonlijke ervaringen te horen. De verslagen van Katje heb ik al opgezocht, die ga ik nog doorlezen :j

We huren voor 3 weken een auto.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:59

Vanuit Miami naar Key West is de moeite niet. Het is ongeveer 4 uur enkele reis. Je zou wel naar de Everglades kunnen gaan.

Wij hebben goede ervaringen met Best Western hotels. Het is betaalbaar, schoon en comfortabel voor een paar nachten. Qua 'luxe' is het wel locatie afhankelijk, het is niet overal hetzelfde. Maar je zou voor het boeken wel op de website van het hotel kunnen kijken.

Ik vind het een behoorlijke afstand die jullie gaan rijden. Waarom boek je geen binnenlandse vlucht? Heb je al gekeken wat de drop off kosten van de auto zijn? Die kunnen behoorlijk oplopen.

Ik heb geen ervaring met cruises. De rest ga ik nog even over nadenken. ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:33

Ik wil ook maar zijn er reizen onder de 1000 € te doen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:09

Ik vrees dat je daar zelfs een weekje NYC niet mee gaat redden ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:11

Nadir schreef:
Ik vrees dat je daar zelfs een weekje NYC niet mee gaat redden ;)

OH CRAP! |( En ik wil zo graag... |(

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:12

Nou is NY niet de goedkoopste bestemming.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Vorige week was er een aanbieding voor een 9 daagse reis naar Orlando voor €450 inclusief een heel redelijk hotel. Dan kun je met het overige geld jezelf wel een weekje vermaken als je low budget gaat. Wil je echt parken of grote steden bezoeken dan red je het niet daarmee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 00:32

Ik ben gearriveerd in New York :D Wat een drukte op Schiphol vanmorgen zeg, maar de vlucht vertrok netjes op tijd. Als maaltijd hadden ze Pangasius file of rode kool met appeltjes en gehaktballetjes en ik moet toegeven dat ik het niet verkeerd vond smaken. Als toetje had ik een bossche bol met mousse of zoiets. Het waren dan 4 kleine bolletjes. Bij de douane duurde het ongeveer een uurtje voordat ik erdoor heen was, had vergeten om mijn vluchtnummer in te vullen en dat vond de beste man niet zo leuk geloof ik. Ik kon mijn ogen echt niet geloven toen ik uit de bus stapte bij Grand Central. Dat ik eindelijk weer na 2 jaar in New York was! Geweldig gewoon. En nu ga ik een hamburger scoren op Times Square!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:15

purny schreef:
Ik ben gearriveerd in New York :D Wat een drukte op Schiphol vanmorgen zeg, maar de vlucht vertrok netjes op tijd. Als maaltijd hadden ze Pangasius file of rode kool met appeltjes en gehaktballetjes en ik moet toegeven dat ik het niet verkeerd vond smaken. Als toetje had ik een bossche bol met mousse of zoiets. Het waren dan 4 kleine bolletjes. Bij de douane duurde het ongeveer een uurtje voordat ik erdoor heen was, had vergeten om mijn vluchtnummer in te vullen en dat vond de beste man niet zo leuk geloof ik. Ik kon mijn ogen echt niet geloven toen ik uit de bus stapte bij Grand Central. Dat ik eindelijk weer na 2 jaar in New York was! Geweldig gewoon. En nu ga ik een hamburger scoren op Times Square!

Veel plezier daar over de grote plas heen! Geen last van Jet-lag? :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:32

Nadir schreef:
Ik vind het een behoorlijke afstand die jullie gaan rijden. Waarom boek je geen binnenlandse vlucht? Heb je al gekeken wat de drop off kosten van de auto zijn? Die kunnen behoorlijk oplopen.
Die kosten zijn helaas hoog. Dus het blijft ook een twijfelpunt. De reden waarom we het zouden doen is, omdat we beide graag touren met de auto. Rijden, onderweg stoppen als je iets leuks tegen komt en heel veel zien. Dus ook niet alleen op de snelwegen blijven, zo vullen we onze vakanties meestal.
Vliegen en bijbehorende in- en uitchecks is voor ons eerder noodzakelijk kwaad. Dan liever met de auto.

Key West zou dan dus leuker zijn met een overnachting. Misschien weer een optie als we besluiten voor een vlucht te gaan ipv met de auto, dan blijven er weer wat dagen over.
Everglades staat op het lijstje.

En zo blijven we sprokkelen en plannen maken :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:34

Als het alleen om de ervaring gaat kan je anders niet de cruise voor een andere keer/plaats bewaren? Je kan dan aan het eind van je bezoek aan Miami voor 1 of 2 nachten naar Key West gaan.

Eventueel kan je je verblijf in Miami zelfs nog wat in korten om meer tijd voor de auto reis te hebben, of terwijl je in Miami de villa huurt voor een nacht naar Key West gaan. Je betaalt dan 1 nacht dubbel, maar misschien wel de moeite waard? Hoe dan ook zou ik zeker proberen om minder KM te maken of meer reisdagen te vinden. Vergeet niet dat de mooiste dingen niet altijd aan de route liggen en afstanden hier zijn groot, dus het loopt al snel op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:10

HorseyDude schreef:
purny schreef:

Veel plezier daar over de grote plas heen! Geen last van Jet-lag? :)

Vannacht een aantal keren wakker geworden. Maar verder gelukkig niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:16

Gister avond een uur moeten wachten voordat ik kon gaan eten bij Hard Rock Cafe. Ik heb voor de eerste keer een alcoholvrije cocktail gedronken met mango prut en Red bull. Toen was ik de verkeerde kant opgelopen en kwam bij West47th street uit terwijl ik dus in East verblijf. Naked Cowboy ook gespot en het was allejezus druk op Times Square zeg! Je beseft bijna niet dat het donker is door die neon lichten. Nu vandaag naar de Jersey Gardens Outlet store. En vanavond naar het Empire State Building!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:47

Guinevere schreef:
Als het alleen om de ervaring gaat kan je anders niet de cruise voor een andere keer/plaats bewaren? Je kan dan aan het eind van je bezoek aan Miami voor 1 of 2 nachten naar Key West gaan.

Zal waarschijnlijk onze enige trip in dit gebied worden en daar lijkt mij een cruise het mooist. Maar ik snap wat je bedoeld omtrent het maken van keuzes in kilometers en wat je graag wilt doen/zien :j
De plannen zullen ook zeker nog gaan veranderen. Net mijn broer gesproken en die had ook wel weer wat tips.
Maarja, hebben we in elk geval alvast de voorpret van het plannen :D

Klinkt goed Purny!!

Ik heb in Amerika nooit last gehad van een jetlag, wel vroeg wakker, maar dan is de dag extra lang 8-)
Terug in Nederland heb ik meer last van het tijdsverschil, maar dat verschilt ook per keer.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:35

Miami heb je denk ik wel redelijk snel gezien, dan zou ik eerder overnachten op key west en dan nog door naar de golf van mexico.