Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:52

Veel plezier op Chios!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:53

Electra63 schreef:
Dat klopt, ik was eens in september op Kos en ik had 3 dagen regen, dat gebeurde daar nooit :D

Dat zeggen ze volgens mij altijd als je klaagt over het weer :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:44

Ik heb een keer last van wat vind gehad op Koss, ai, ai, ai...
Of nou ja....bijna op Koss....want we kwamen er niet vanwege de wind. (bft 9 op de kop)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:28

Pfff .. Dat lijkt me echt heftig, 9 bft. Word je dan niet ziek? Ik moet er niet aan denken met die golven die daarbij horen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:03

Fitzroy schreef:
Pfff .. Dat lijkt me echt heftig, 9 bft. Word je dan niet ziek? Ik moet er niet aan denken met die golven die daarbij horen.

Jawel :D

In het kanaal van Kos-Bodrum waren de golven heel behoorlijk. Wil geen schatting geven maar heel behoorlijk. %)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:16

boooo schreef:
In Zakynthos zit een leuk appartementen complex in Laganas, het heet Pierros. Erg naar m'n zin gehad vorig jaar! Je steekt de weg over en je staat op het strand! :D

We zijn een dag weg geweest met een huurauto en zijn toen bij een prachtig strand geweest, ik kan me alleen niet meer herinneren hoe het heette :n

heee wat grappig daar ben ik ook geweest, september vorig jaar, alleen wij vonden het verschrikkelijk :o ook alleen maar nederlanders in het complex. Wel gunstig gelegen..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:19

Ulaney schreef:
Hoi hoi! :wave:

Ik kom even brutaal binnenvallen, ik wil samen met mijn vriend de laatste 2 weken van september 13 dagen naar Zakynthos, nu vroeg ik me af of er mensen rond deze tijd van het jaar daar eerder zijn geweest en wat de ervaringen zijn met de temperatuur. Ik wil namelijk wel echt bakken en braden in de warme zon, maar ook naar bezienswaardigheden gaan en scooter/boottochten maken. Verdere tips over bijvoorbeeld hotel (aan het strand), leuke dingen om te doen, lekker eten, geen massa toerisme is uiteraard van harte welkom! Sorry dat ik zo binnen kom denderen :D

wij zijn vorig jaar op 23 september getrouwd en geloof 2 dagen later vertrokken naar Zakyntos... je kon gewoon heerlijk bakken hoor, maar de avonden zijn wel al fris, vestje mee. Ook als je al om 9 uur op het strans ligt, is het nog wat fris.

leuke dingen om te doen vond ik dat je daar niet echt had. Eiland is ergens rond 1950 ofzo door een aardbeving verwoest en daarom heb je niet zoals kos of rhodos mooie opgravingen..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:08

Hier is de crisis toch wel echt te merken hoor, jammer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:32

Yanouuu schreef:
Hier is de crisis toch wel echt te merken hoor, jammer.

Dat hoor ik ook. Maar door het slechte weer hier, trekt het toerisme weer aan, dus ik hoop dat het wat helpt voor de gewone Griek.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:52

Het is niet schokkend of zo, maar je merkt wel dat de terrasjes minder vol zitten dan anders en zo, dat soort dingen :P en dat heel veel winkelpanden ineens leeg/te huur staan en zo. Maar het is hier ook voorral binnenlands toerisme, Grieken zelf uit Athene en zo, dus ja, die hebben natuurlijk aanzienlijk minder te besteden. Maar goed, het is niet uitgestorven of zo, integendeel, je merkt het alleen wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:20

Ik hoorde van iemand die op Kefalonia zat ook dat er maar 2 van de 26 appartementen bezet waren. Dat vind ik toch wel hele trieste berichten voor de Grieken.

Waar zit jij, Yanouu?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:02

barbara28 schreef:
Ulaney schreef:
Hoi hoi! :wave:

Ik kom even brutaal binnenvallen, ik wil samen met mijn vriend de laatste 2 weken van september 13 dagen naar Zakynthos, nu vroeg ik me af of er mensen rond deze tijd van het jaar daar eerder zijn geweest en wat de ervaringen zijn met de temperatuur. Ik wil namelijk wel echt bakken en braden in de warme zon, maar ook naar bezienswaardigheden gaan en scooter/boottochten maken. Verdere tips over bijvoorbeeld hotel (aan het strand), leuke dingen om te doen, lekker eten, geen massa toerisme is uiteraard van harte welkom! Sorry dat ik zo binnen kom denderen :D

wij zijn vorig jaar op 23 september getrouwd en geloof 2 dagen later vertrokken naar Zakyntos... je kon gewoon heerlijk bakken hoor, maar de avonden zijn wel al fris, vestje mee. Ook als je al om 9 uur op het strans ligt, is het nog wat fris.

leuke dingen om te doen vond ik dat je daar niet echt had. Eiland is ergens rond 1950 ofzo door een aardbeving verwoest en daarom heb je niet zoals kos of rhodos mooie opgravingen..

Wij vonden er verder ook niet veel te beleven, onze vakantie was dan ook niet veel meer dan zon/zee/strand/zwembad. Haha! :D
Langer dan een week zou ik er niet heengaan.

Ben ik even blij dat ik volgende week rond deze tijd al lekker in m'n bikini zit op Lesbos! Wat een rotweer hier! -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:08

Ik vond Zakynthos 100x leuker dan Rhodos :j :j Dat vond ik zo'n saai eiland :o

Zo zie je maar weer :)) :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:23

boooo schreef:
In Zakynthos zit een leuk appartementen complex in Laganas, het heet Pierros. Erg naar m'n zin gehad vorig jaar! Je steekt de weg over en je staat op het strand! :D

We zijn een dag weg geweest met een huurauto en zijn toen bij een prachtig strand geweest, ik kan me alleen niet meer herinneren hoe het heette :n

Ik ben in mei naar Pierros geweest het ligt dan wel in Laganas maar helemaal aan het eind van het strand,je zit niet midden tussen al die dronken engelse jongeren {die waren er trouwens niet in mei} en je kan dus zelf kiezen of je de drukte opzoekt of laat voor wat het is.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het er hoogzomer verschrikkelijk moet zijn,de hoofdstraat of te wel de strip barst uit zijn voegen van de kroegen,bars,pubs,nightclubs,discotheken en restaurants.
Maar in voor en na seizoen is Pierros in Laganas een echte aanrader een zeer gezellig appartementencomplex met geweldig personeel.
En als je een auto,motor,fiets,qwad of scooter huurt kun je zelf de kleine prachtige witte strandjes met prachtig blauw water op zoeken.
Ik heb genoten van die vakantie en nog steeds heimwee als ik de foto's zie,heeeeerlijk eiland!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:34

Het blijft toch persoonlijk. Ik vind Kos verschrikkelijk en een heleboel mensen vinden dat een geweldig eiland. Ik zou er nog niet heen gaan al kreeg ik het gratis.

Manzano, wat vind jij nu de mooiste plek waar je tot nu toe geweest bent?
Ik vind zelf de Peloponnesos en van de eilanden Samos en Skopelos toch wel favoriet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:36

Wij waren er in juni en toen vond ik Laganas al vreselijk.
We gingen 's ochtends vroeg rond half 7 terug naar het vliegveld en toen rolden de dronken jongeren nog over straat in de hoofdstraat :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:29

Fitzroy schreef:
Ik hoorde van iemand die op Kefalonia zat ook dat er maar 2 van de 26 appartementen bezet waren. Dat vind ik toch wel hele trieste berichten voor de Grieken.

Waar zit jij, Yanouu?

Tolo, Argolida :) in Nafplio viel het ook op, al was het daar minder erg.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:42

Electra63 schreef:
haha, als je naar het centrum fietst, kom je overal restaurantjes en terrasjes tegen. Ik ben 3 jaar geleden geweest, dus namen weet ik niet meer. Mijn vriendin is vannacht teruggekomen vanuit Kos en zij vond het geweldig. Zeker omdat je zoveel vrijheid hebt met die fietsen. Het zijn echt hele goede fietspaden.
Je moet hier even kijken en "het Prikbord" is een forum en daar kan je vragen stellen aan de echte Kosgangers:
http://kos.startpagina.nl/

Oehh ik ga meteen kijken bedankt!

Diva92 schreef:
Kos staat niet voor niets bekend als fietseiland ;) Veel plezier in Kos! :)

Bedankt! :D Hihi, kan ik mooi mijn fietsconditie opdoen :') Als het goed is staan er al twee fietsen klaar bij ons apartement! :j

Electra63 schreef:
Mijn vriendin is gisteren terug gekomen van 2 weken Kos, je moet eten bij Mama's Kitchen, dat schijnt geweldig te zijn, volgens haar. Verder vond zij het wel druk op Kos, maar de Grieken vonden het rustig.

Nou we zullen het beleven haha. Heb je enig idee waar Mama's Kitchen ongeveer is? Bij kos-stad of andere kant op?

Nou wij zijn nu alle koffers aan het inpakken, ik kijk nu even rond voor de laatste informatie voor Kos, vanavond even alle muziek met vriendlief op mobiel zetten, afscheid nemen van familie (ja twee week! :') ) En dan vetrekt morgen middag ons vliegtuig! Ik heb er super veel zin in maar nou ik die tempraturen zie.. Dat is echt een heel verschil met dit natte Nederlandse weer van vandaag!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:43

Ik kom even snel binnenvallen nu ik wat over Kos lees. Ben net terug uit Kos met 2 vriendinnen. Wij vonden het eten erg lekker bij The Chocolate Bar (heeft niks met chocola te maken). Zat in het centrum, op een omhooglopend straatje. Daar vlakbij heb je een plein met daaraan een soort hofje. In dat hofje zat ook een erg lekker restaurant waarvan ik alleen de naam niet meer weet.
Wij parkeerden de fietsen altijd bij de rotonde met de dolfijn. Vanuit daar liepen wij rechtdoor en naar rechts heb je veel restaurantjes.

Qua uitgaan gingen wij eerst drinken bij Charisma, een Nederlandse bar. Als je buiten zit heb je 2 cocktails en 2 shotjes voor 6euro. Daarna gingen we naar de overkant naar West Bar (heel druk, maar erg leuk). De rest van Barstreet was vrij saai.

Wij vonden het waterpark ook best leuk! Kun je gratis heen en terug met de bus. Deze bus rijd van het waterpark zelf door het centrum en is dus gratis. Zul je even bij je hotel moeten vragen waar de bus stopt. Het is goedkoper dan via zo'n 'winkeltje' met uitstapjes. Wij stapten in bij Laguna Beach (?), erg mooi strand daar met goedkope en heerlijke bedden.

Edit: Natuurlijk heel veel plezier in Kos!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:01

Oehh dankje aan die tips heb ik zeker wel weer wat! We gaan het allemaal zien en beleven. Heel erg bedankt!

Iedereen, als ik jullie bokkers niet meer spreek, heel veel plezier in Griekenland!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:22

Veel plezier Ismy, geniet van de zon en de heerlijke temperaturen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:29

Bedankt! :)

Jammer dat Nederland niet zulk mooi weer heeft nu..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:32

Het weer in Nederland valt erg tegen. Ik hoop nog steeds op een beetje meer zomers weertype, maar de komende week is het echt bagger.
Ik moet nog even een maandje wachten om richting Griekenland te gaan.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:43

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Griekenland! Ga naar het plaatsje Sitia op Kreta. Heb er ontzettend veel zin in, maar moet helaas nog 6 weken wachten.. |(
Hopelijk wordt het in de tussentijd wat beter weer in NL..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:38

Ik hoop het ook voor jullie.