Wintersport 2011/2012 deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:35

Fijn dat iedereen weer thuis is. :D

Wij gaan vaak genoeg met 180 over de Duitse snelweg. Als mama achter het stuur zit, pap durft niet zo hard. Maar alleen als het rustig is hoor. :j

Filmpje is aan het uploaden. :')

miccamaaike

Re: Wintersport 2011/2012 deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:40

Bij de Yaris was 145 toch wel de max haha die kan niet zoveel harder, maar dat hoeft van mij ook echt niet.
Mijn ouders zijn ook ergens gestrand op de A3, bij Koln hebben ze veel file gehad. Wij gingen over de 61 via Venlo en dat was dikke prima :) Bij Pforzheim file gehad en vervolgens bij Staphorst pas weer :+ maar dat was gelukkig maar heel kort (ongeluk gebeurd).

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:45

Wij gingen het laatste stuk ook maar via Venlo. Via Oberhausen en Arnhem was het inderdaad dikke file. Daar hadden we nu nog in gestaan denk ik. :')

Tada. _O-
Broer filmt en ging ook bijna languit, daarom is het wat schokkerig beeld. :')

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:55

bwhahaa _O-
geniaal. ook gewoon opeens uit het niets ............. bam.

mijn oom heeft een foto van mij languit. zal eens kijken of ik die kan krijgen. geniaal, blunders :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:02

Het deed/doet echt zeer. Maar het was/is zo onwijs lachwekkend. :')

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:07

Ik ben ook weer terug na een weekje skieen in st Johann in Tirol!
Van alles wat gehad! Regen, mist, sneeuw en laatste twee dagen zon..
Vooral donderdag en vrijdag alleen smorgen op de piste gestaan en smiddags vooral de zon opgezocht.
Pistes werden dan echt prut met een hoop hobbels.
Paar keer dom gevallen.. Ging stukje naast de piste, maar hier lag iets teveel sneeuw waardoor ik keihard viel, wel in de poedersneeuw. Mijn ski was verdwenen in de sneeuw :')
Ook nog een beginner aangereden :oo
Wij gingen soms ook aardig hard over de autobahn.. Na al die files wil je gewoon effe gassen!
En nu ben je weer thuis en begint het echt leven weer |(

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:18

@Fee,, ik geloof je :j
mijn val deed geen pijn, maar de sneeuw was ook wel errug mul en veel :) (Toch ging ik wel helemaal over de kop, en die lolbroek van een neefje lachte zich rot) :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:21

Ja dit was ook echt in dikke sneeuw, maar ik viel gewoon raar. Maar ja, ik kon en kan er om lachen, hoort er nou eenmaal bij. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:47

Marnixx schreef:
Vooral donderdag en vrijdag alleen smorgen op de piste gestaan en smiddags vooral de zon opgezocht.
Paar keer dom gevallen.. Ging stukje naast de piste, maar hier lag iets teveel sneeuw waardoor ik keihard viel, wel in de poedersneeuw. Mijn ski was verdwenen in de sneeuw :')
Wij gingen soms ook aardig hard over de autobahn.. Na al die files wil je gewoon effe gassen!

Leuk :D
Toen wij vorige week naar huis gingen was de laatste dag de piste al een stuk minder dan wij hem hadden. Had geregend en was spekglad.

Haha dat filmpje is best grappig, het lijkt net of je zacht valt maar dat was helaas dus niet. Heb je er nu nog last van?

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:52

Fee_ schreef:
Ja dit was ook echt in dikke sneeuw, maar ik viel gewoon raar. Maar ja, ik kon en kan er om lachen, hoort er nou eenmaal bij. :D

:j :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:08

Wij zijn ook weer thuis. Bekende verhalen hierboven. Ook veel in de file gestaan, was bijna geen ontkomen aan. Op heel veel wegen stau en stockende verkehr (oid :D ). Wij zijn namelijk om 05h20 vertrokken uit Königsleiten en waren om rond 18h30 in Dordrecht. Wel een paar keer gestopt, om even te eten en te relaxen. In Dordt hebben we al onze spullen omgepakt naar eigen auto en toen naar Vlissingen vertrokken. In Vlissingen alles uit de auto gegooid en kattenmand weer ingepakt. Nog even broodjes kroket en frikandel gescoord :9 en toen kat ophalen.
Heel de nacht met poezenbeest gekroeld, die was niet uit bed te slaan, zo blij was ze. Normaal slaapt ze liever beneden in één van haar mandjes, maar nu verkoos ze een warm bed.

Oja hier wel milka oreo :P Ik ga ze cadeau geven, weet niet of ze lekker zijn. Chocolade is niet zo mijn ding.

@Fee, dat is zeker de piste naar de umbrellabar? Heerlijke piste is dat :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:11

Ja klopt, Lizz! Vooral die bocht (aan de rechterkant ipv, rechtdoor zeg maar, snappie?) is zo lekker, kan je echt even knallen aangezien het daar niet zo heel druk is. Gut, ik wilde zo graag naar huis, maar mis het nu toch al wel. :')
Had halverwege de week echt last van enorme heimwee (nog nooit zo erg gehad), ik wilde zo graag weer naar huis. Weet echt niet wat me bezielde. :=

Dit is onze milka stapel. :x
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6600_n.jpg

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:16

Krijg er honger van :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:29

En aangezien ik mezelf nu toch al voor l*l heb gezet, kan dit er ook nog wel bij. :')
Afbeelding
Afbeelding

En m'n boardje. :+:
Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:15

@Fee, wij gaan daar ook altijd rechts, links ga je volgens mij onder de lift door. Vind daar niet zo heel veel aan. Rechts kan je lekker gaan en dan kom je langs de halfpipe, vorig jaar doorheen gegaan... Wat zijn die wanden hoog :oo

Wij hebben maar acht repen, hele andere smaken dan jullie :P Deze gaan we overigens cadeau geven, aangezien wij er geen behoefte aan hebben (lucky me dat chocolade me niets doet :D )
De smaken...
Afbeelding

Oja leuke foto's hierboven :) Wij hebben over de 1000 foto's gemaakt, moeten ze nog even uitzoeken. We hebben heel veel geklikt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:18

Maaruhm, in Nederland hebben we toch ook gewoon milka? :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:21

In Oostenrijk heb je veel meer smaken, smaken die je in Nederland niet kan krijgen.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:39

capopjekop schreef:
Marnixx schreef:

Leuk :D
Toen wij vorige week naar huis gingen was de laatste dag de piste al een stuk minder dan wij hem hadden. Had geregend en was spekglad.

Haha dat filmpje is best grappig, het lijkt net of je zacht valt maar dat was helaas dus niet. Heb je er nu nog last van?

Traumaheli kwam ook regelmatig voorbij! Kwaliteit van de piste ging ineens hard achteruit... Ook niet zo gek met 16 graden :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:53

Wij zijn ook weer thuis! Heerlijke warme week gehad, donderdag was t 26 graden in de schaduw bij ons op t balkon! Was niet erg goed voor de sneeuw dus dat was wel jammer.. Volgend jaar eigen skischoenen kopen, want ik ben die huurmeuk meer dan zat! Zal morgen de verhalen van de rest even bijlezen!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:55

Wij hadden ook heel snel eigen schoenen en daarna ook de spullen. Huurschoenen zijn echt vies en zitten vaak niet heel lekker.
Koop je spullen bij voorkeur nu of net voor vertrek, dan gaan alle spullen goedkoop de deur uit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:10

Je kunt ze ook in oostenrijk kopen. Dan huur je de schoenen die je wilt, als ze niet fijn zijn ga je andere halen en na die week koop je ze. Dan halen ze de huurprijs ervan af. Ze hebben vaak ook nieuw spul in de verhuur. Heb weleens gloedjenieuwe ski's gehuurd toen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:23

Maar betaal je dan niet de hoofdprijs?
Ik had namelijk ook een keer ski's gehuurd in Oostenrijk, vond dat hele fijne ski's. Gevraagd wat ze moesten kosten en betaalde toen heel veel meer dan de prijzen die we op internet tegen kwamen (zelfde ski's). Heb ze niet gekocht en ben maar blijven snowboarden...

Ook kwamen we een keer de ski's van mijn moeder tegen in een winkel in Oostenrijk, véél duurder dan waar wij ze voor gekocht hadden. Wij navragen, vertelde de verkoper dat de ski's die je in Nederland koopt (ookal zijn ze precies hetzelfde merk/type etc) veel slechter van makelij zijn dan die hij had en dat ze daarom goedkoper waren. Uhu...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:39

Op internet is sowieso goedkoper, maar dan heb je ook niet de service van goede voorlichting en je kunt ze niet proberen en terugbrengen als ze niet bevallen. Je zult in oostenrijk wel meer kwijt zijn, maar de kans op een miskoop is ook kleiner. Als je makkelijke voeten hebt kun je de gok altijd nemen en ze anders weer doorverkopen, maar met moeilijkere voeten is uitproberen wel handig denk ik. Of je moet dan schoenen nemen die ze verhitten en aan je voet aanpassen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:49

Wij bekeken de prijzen meer ter vergelijking. Ik zou nooit schoenen/ski's online kopen. Maar dit was onze ervaring en de prijzen vielen ons erg tegen, zeker met het verhaal erbij :)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:56

Ik ben ook weer terug :) Wat een heerlijke week gehad! Elke dag zon en sneeuw was best oke. 3 dagen lang met prive gids in de ochtend geskied, op prachtige plekken geweest waar je normaal nooit komt.
Wil volgend jaar terug! Grand massif is echt aan te raden.

Volgens mij heeft iedereen het lekker gehad! Leuke foto's ook! :)