USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:17

Oja, allesamerika forum is heel handig, daar heb ik al heel veel tips uitgehaald!!

thunderking

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:23

Thanx vast. Heb zelf een aantal jaar geleden ook al eens america bezocht. waar we eerst naar new york zijn geweest, daarna doorgevlogen naar san fransisco.....wat een super super leuke steden zijn dit allebei!! Toen een aantal nationale parken bezocht zoals yosemite, dead valley, grand canyon en bryce canyon. Ook zijn we toen in vegas geweest en los angeles.....het was een super vakantie ohh ja en niet te vergeten anilope valley dat was ook echt waaaanzinnig

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:43

aiiii ik heb blaasontsteking :( ben blij dat ik het niet over 2 weekjes heb !!! :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:49

Balen Sloffiee, maar inderdaad beter nu dan over 2 weken :D !!

Antilope Canyon zijn we nog niet geweest, dat doen we deze keer! En Bryce Canyon heb ik ook nog niet gezien, dat lag de vorige keer net te ver buiten onze route, toen zijn we direkt door Zion gereden.
Ik vond SF trouwens minder, vergeleken met de rest. Het weer was ook niet denderend, 15 graden tegenover tussen 25 en 35 de rest :D .

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:03

zion jaaa daar ben ik ook nog geweest!! Wij (mijn man en ik) vonden san francisco juist echt super gezellig, en zo knus na new york city. Gelukkig hadden wij daar ook wel aardig weer!! Maar het weer is zo wisselvallig in sf. Antilope is echt super de moeite waard. Zeker als het zonnig is, dan kun je de meest waanzinnige foto's maken!!
Wij vonden LA wat minder, misschien omdat ik een dag daarvoor op mijn snuitje had gelegen, en mijn knie 3x zo dik was en een dikke vette korst erop had, dus het lopen niet meer zo best ging!! Gelukkig voor mij was LA de laatste bestemming en gingen we bijna naar huis!! Had er niet aan moeten denken om de rest van mijn vakantie zo door te moeten hinkelen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:08

Antelope Canyon is echt prachtig :j dat vond ik miss nog wel mooier ook al is het vrij klein dan heel veel andere parken waar ik ben geweest. Het heeft echt indruk op me gemaakt en we hadden een leuke indiaan die alles leuk wist te brengen en ook op zijn blokfluit? ging spelen. Je hebt wel de upper en de lower canyon, volgens mij waren wij in de lower canyon daar gaan we dit keer weer heen,.

Afbeelding
De laatste kilometers kloppen nog niet helemaal geloof ik maar daar werk ik nog aan!

Zoals je ziet heb ik juist voor SF gekozen, LA vond niks aan, terwijl ik SF veel mooier opgebouwd en een hele andere sfeer hangen. en het weer in SF, dan kunnen we nog een beetje wennen, want we komen dan toch uit Nederland daar is het ook nooit mooi weer :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:09

Ja als je niet kunt lopen is het echt balen!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:11

MontyRulezz schreef:
@Suuszels, ik heb even een paar sites gecheckt maar als jij het voor 880 euro kunt krijgen zou ik direkt boeken! Ik vind overal rond de 1000 euro.

Wij boeken ook alles van te voren, vind ik ook fijner. Eerste keer hebben we dat niet gedaan en toen konden we soms best wel eens rondrijden om iets te vinden en als je een lange rit achter de rug heb en toe bent aan rust is dat echt niet leuk :n .
Dus wij boeken nu ook alles van te voren. En inderdaad alles gelijk betalen, dan ben je van dat gedoe af en kun je gewoon vertrekken. Ik vind het ook fijn om te weten dat al het geld wat ik heb ook echt voor de reis zelf is en de rest, vlucht- hotels- auto, al betaald is.

Ik ben nog nooit in Arches geweest, ik vond MV geweldig. Ik was ook degene die daar paardgereden heb en kan het je echt aanbevelen!! De mooiste ervaring ooit!!

Mag ik vragen waar je die aanbieding van MGM gevonden hebt?? Ik heb Vegas nog niet geboekt en vind het MGM geweldig!!

Ik ben al bezig om een reis voor 2013 te plannen :+ . Ik ben al 2 x met mijn oom en tante geweest, geweldige reispartners, en mijn tante heeft gevraagd of ik iets wil plannen óf vanuit New Orleans, óf vanuit Denver. Omdat ze maximaal maar 2,5 week wil gaan lijkt me Denver niet zo handig.

New Orleans: Aankomst Atlanta
Atlanta - Chattanooga
Chattanooga via Ruby Falls en Lynchburg - Nashville
Nashville - Memphis
Memphis -Clarksdale
Clarksdale - Vicksburg
Vicksburg - Natchez
Natchez - Lafayette
Lafayette - New Iberia - New Orleans
Vertrek New Orleans

Denver: Aankomst Salt Lake City
SLC - Grand Teton NP
GT NP - Yellowstone
Yellowstone - Cody
Cody - Mount Rushmore
Mount Rushmore - Cheyenne
Cheyenne - Rocky Mountains
Rocky Mountains - Denver
Vertrek vanuit Denver

Wie heeft er ervaring met een van deze 2 routes?? Beide routes zijn ongeveer 1200 mijl lang dus goed te doen in een dag of 17.
Haha het duurt nog wel even want als het doorgaat zal het september 2013 zijn :D .
Beide routes lijken mij geweldig, New Orleans vanwege de plantages, NO zelf, de missisipi, Memphis met Graceland, enzenz en Denver vanwege de natuurparken, geisers, rocky mountains...

Moet je dan kiezen uit 1 van die 2? Ik heb geen ervaring met het oosten, zou zelf dus absoluut voor de 2e kiezen. De Rocky Mountains zijn geweldig. Ik snap alleen niet waarom je eerst naar Denver en dan naar SLC gaat. Je kunt vanuit rechtstreeks naar SLC vliegen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:18

Ja dat bedoelde ik ook, ik moet eigenlijk schrijven, rondje Denver:
Aankomst Salt Lake City :D . Van daaruit gaan we het rondje maken tot aan Denver. Dit omdat we maar een dag of 16-17 onderweg zijn.

Suuszels, mooie route :j .
Mammoth Lakes is dat aan de oost of westkant van Yosemite?? Gaan jullie via de Tioga pas?? Die route hebben we de vorige keer gehad, wij gaan nu vanuit DV onderlangs en dan gedeeltelijk de touristische route door Sequioa en Kings Canyon naar boven naar Three Rivers en dan naar Yosemite Park. Dan rij je dus door Sequioa en Kings Canyon. En waarom 2 overnachtingen in Williams?? Ik zou overnachten in GC Village, scheelt zich qua kosten echt niet veel en je zit in het park.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:26

Is het niet super duur om in GC village te overnachten? Ik ga eens kijken! Ik heb gekozen voor Williams omdat ik daar goedkoper uit hoopte te zijn, lijkt me dat ze in GC village de hoofdprijs vragen.. Maar goed tot nu toe valt de prijs die we in gedachten hadden lager uit dus dat is wel fijn..
We zijn inderdaad van plan om de Tioga Pas te nemen :j
Mammoth Lakes ligt aan de oostkant van Yosemite dus ook de kant van de Tioga Pas toch?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:54

Ik heb zitten kijken in GC Village en kamers gevonden voor 120 dollar de nacht. Je kunt ook overnachten in Tusayan wat vlak bij de ingang ligt. Wij zijn de vorige keer in The Red Feather geweest en dat was een netjes hotel/motel. Van daaruit ben je in 10-15 minuten bij de rim. Williams is nog een aardig eind weg.
De reden waarom ik het vroeg van mammoth lakes is omdat de ingang van Sequia en Kings park geloof ik aan de west kant van Yosemite ligt.

Even googelen: http://g.co/maps/a9awz

Wij rijden dus zo: http://g.co/maps/4sf3w en dan kom je door Sequoia & Kings NP.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:01

Oh echt :\ Hmm dan moet ik daar nog even naar kijken..
Misschien dat we kunnen overnachten in Fresno.. maar ik wil wel in 1 dag door Death Valley rijden..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:32

*\o/* *\o/*
Wij hebben ook geboekt!!

1/9 vertrek naar San Francisco, terug op 2/10 vanuit Miami.

Wij gaan ongeveer volgende route doen:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde - Santa Fe - Oklahoma City - Memphis - Natchez - New Orleans - ? - Orlando - Miami

:9

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:36

Cool Fleur!! Wat een mooie reis!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:45

Dat ligt inderdaad aan de oostkant. Maar als je die wil bezoeken en dezelfde dag nog heel Yosemite over wil steken dan zou ik dat afraden. Op de kaart ziet het er als een korte route uit, maar je moet toch die bergpas over. Wij hebben die 'fout' namelijk ook gemaakt. Waardoor we pas 's nachts om 1 uur bij ons hotel aan kwamen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:54

Oef Scum, dat is niet prettig :n dus jij zou wel adviseren om in Mammoth Lakes (of aan die kant iig) te overnachten.. En hoe dan het met Sequoia en Kings? Moet ik daar een extra nachtje bij zetten? Dan blijf ik wel een nacht minder in Sedona

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:31

Beterschap Sloffiee ... balen, maar inderdaad beter nu dan wanneer je op vakantie bent (of ook zo leuk; in het vliegtuig aldoor naar het toilet moeten :'))

@Fleur, wat een gave reis zeg! 8-)

@Thunderking, ik heb een beknopte versie van je reis gedaan (zonder Orlando, al ben ik daar op een andere reis wel geweest). Als we meer tijd hadden zou ik zeker meer tijd voor Key West en Miami nemen. Op mijn blog staan foto's.

@Suuszels, zou inderdaad gewoon iets binnen de Grand Canyon boeken zodat je 's nachts niet zoveel hoeft te rijden. Het hoeft echt niet zo duur te zijn. Wij waren (in het voorjaar) iets van $80 kwijt.

Verder zou ik ook een paar andere overnachtingen veranderen. Zo kan je voor Zion veel beter in Springdale blijven. Hartstikke leuk stadje en je zit vlakbij het park. Ook dat hoeft helemaal niet duur te zijn; wij waren voor $60 onderdak.

Na Tropic kan je beter in de buurt van Torrey overnachten, dan bij Escalante of Boulder. Op die manier hoef je de volgende dag niet meer zo ver te rijden naar Moab.

Rond Moab is ontzettend veel te doen dus ik zou daar je extra dag gebruiken. Mijn favoriet daar; Canyonlands Needles district. <3

Voor Monument Valley zou je ervoor kunnen kiezen om bij MV zelf te overnachten. Wij zaten voor een schijntje in een cabin bij de Gouldings camping en dat was een van onze beste overnachtingsplaatsen. Maar Mexican Hat hebben we alleen gereden, dus misschien is dat ook heel leuk?

Stop onderweg naar de Grand Canyon bij Lee's Ferry ... voor ons een van de onverwachte hoogtepunten van de reis.

Op mijn blog staan foto's en een verslagje.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:46

Wauw Guinevere dat ziet er heeeel naar uit...NOT!! Tof

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:03

Suus; ik zou zeker dan aan die kant overnachten. Er ligt daar ook nog een Jappenkamp uit WO2. Dat is ook interessant en dat zou je erbij kunnen nemen. Mammoth Lakes is zeker een fatsoenlijk bezoek waard.

Sequoia en Kings ken ik helaas niet.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:13

Hmm jappenkamp uit WO2, denk dat ik dan wel weer punten scoor bij vriendlief! Heb je daar foto's of een duidelijke naam van toevallig?

Guinevre, ik heb even snel op je blog gekeken, prachtige foto's!Ik ga nog even verder kijken!
Wat is Lee's Ferry's? Ik kan het niet goed vinden, krijg allerlei verschillende dingen.
Thanks dat zijn tips waar ik wel echt wat mee kan :j
Mexican Hat is gelooof ik wel leuk.. Ik schakel zo nog even mijn hulplijn in (ouders :D )

Ik ga straks eens verder zoekennaar overnachtingen in Grand Canyon..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:39

Suuszels, overnachtingen in Grand Canyon ga je niet vinden. Je overnacht dan in Flagstaff, zo'n 1,5u van Grand Canyon National Park.
Ik kan je de Travelodge ten zeerste aanraden, wij hebben daar welgeteld $9/nacht betaald :D (was wel in januari en natuurlijk laagseizoen) Erg mooie kamers, goedkoop en in Flagstaff gelegen. Volledige naam was Travelodge NAU Conference Center/Downtown in Flagstaff. http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... c&sc_pos=3

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:52

Wij hebben in Tusayan geslapen : http://www.redfeatherlodge.com/
Ik vind Flagstaff aardig ver weg van de Grand Canyon. Dan kun je net zo goed in Williams slapen : http://g.co/maps/4rp3m

In Sequoia park heb je de oudste boom van de wereld, old Sherman, waar je doorheen kunt rijden :D . Ik ken het verder ook niet, we hebben nu een dag uitgetrokken om door dit park te rijden dus ik ben benieuwd :) .

Wij zijn de vorige keer toen we de Tioga pas genomen hebben niet langs Mammoth gekomen, ik zag dat er 2 wegen zijn, jammer, gemiste kans!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:01

Hmm zie daar een kamer voor 118 dollar in die redfeatherlodge, dus 89 euro ongeveer (+tax wss.) Dat is nog goed te doen.. zeker omdat we, als ik goed heb geteld met de dagen in het weekend in GC zitten :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:24

Lees Ferry is deel van Glen Canyon NRA.

Je komt eerst langs de oude Navajo Bridge. Toen wij er waren zaten er net een paar condors, dus dat was super gaaf! Je hebt sowieso een mooi zicht op de Colorado die onder de brug loopt. Er zitten ook een paar historische gebouwen en je kan er mooi wandelen langs de rivier. Voor mij het mooiste deel was waar de Paria (bijna wit) en de Colorado (blauw) rivieren samen komen:
Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:45

Wow!!! Geweldig!! Ik ga kijken of ik dat in onze route in kan lassen :D .